معرفی و دانلود کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری

عکس جلد کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری

کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری تلنگری است برای بیداری از خواب غفلت موفقیت و راهنمایی برای قدم گذاشتن در مسیر مخالف کتاب‌های رایج خودیاری. این کتاب به قلم استاد دانشگاه آکسفورد، نیل برتون، نوشته شده است و با تکیه بر دانش روانشناسی و مطالعات فلسفی به بازتعریف مفهوم موفقیت می‌پردازد. ناگفته نماند که اثر حاضر برنده‌ی جایزه‌ی انجمن پزشکی بریتانیا نیز شده است.

درباره‌ی کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری

عطش موفقیت در روزگار ما بیشتر به یک همه‌گیری بیمارگونه شباهت دارد تا آرزویی شخصی. آتش این عطش آنقدر تند است که از همه می‌خواهد چیزهای مهمی را در زندگی‌شان قربانی کنند تا به تعریفی رایج از موفقیت برسند. افراد زیادی آنقدر در عطش موفقیت غرق می‌شوند که دیگر وقتی برای فکر کردن، احساس کردن یا برقراری پیوندهای انسانی با دیگران برایشان باقی نمی‌ماند. از این گذشته، آنچه که برخی از رسانه‌ها به عنوان خوشبختی نشان می‌دهند، کمترین ارتباطی با آن ندارد؛ دندان‌های سفید، شکم صاف، ماشین آخرین سیستم، گران‌ترین لباس‌ها و خانه‌ها در کنار دوستانی همیشه شاد و شریک زندگی سرزنده تصاویری غیرواقعی از یک زندگی موفق است. نیل برتون (Neel Burton) نویسنده، روانپزشک و استاد دانشگاه آکسفورد در کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری (The Art of Failure: The Anti Self-Help Guide) به همین تصاویر و ایده‌آل‌های غیرواقعی می‌تازد، معنای موفقیت و خوشبختی را بررسی می‌کند و در جست و جوی راه‌هایی آزادانه‌تر و سالم‌تر برای زندگی و رسیدن به موفقیت واقعی و انسانی می‌گردد.

کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری در ستایش و اهمیت شکست به نگارش درآمده است. نویسنده با نثری ساده و صمیمی و نگاه واقع‌گرایانه توصیه‌هایی ارزشمند به شما ارائه می‌دهد و پیش‌فرض‌های غیرحقیقی رایج درباره‌ی موفقیت را در هم می‌شکند. نویسنده معتقد است با وجود اینکه بعد از جنگ جهانی دوم درآمد واقعی کشورهای قدرتمندی همچون امریکا و بریتانیا بسیار بالا رفته است، خوشبختی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. مردم امروزی زمان کمتری نسبت به گذشته در اختیار دارند، تنهاتر هستند و مثل نقل و نبات داروهای ضدافسردگی و ضداضطراب مصرف می‌کنند تا دوام بیاورند. مردم امروز به طور میانگین در رفاه و بهداشت بیشتری نسبت به گذشته زندگی می‌کنند اما خوشبخت‌تر نیستند، فقط زندگی طولانی‌تری دارند که لزوما به معنای خوشبختی نیست.

معرفی و دانلود کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری

کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری در چهارده فصل نوشته شده است و به مفاهیم مختلفی از جمله عشق، ترس، آزادی، مرگ و ارزش می‌پردازد. این کتاب در مرز میان روانشناسی و فلسفه قدم می‌گذارد و توصیه می‌کند که از فکر کردن دائمی به موفقیت دست بردارید. از نظر نویسنده عطش موفقیت که مقوله‌ای نسبتا جدید محسوب می‌شود، سلامت روان شما را به خطر می‌اندازد و آرامش ذهنی‌تان را سلب می‌کند. او در این کتاب رویکرد رایج روانشناسی خودیاری را مورد انتقاد قرار می‌دهد و از شما می‌خواهد الگوهای متداول را کنار بگذارید، از شکست، ضعف و نقص واهمه نداشته تا یک زندگی عمیق و ارزشمند را تجربه کنید.

از مفاهیم محوری نوشته‌ی نیل ال برتون آتاراکسی یا آرامش ذهن است. آتاراکسی در زبان یونانی به معنای نبود مشکل یا پریشانی است و ارتباط تنگاتنگی با خوشبختی دارد، اما در عین حال بسیار عمیق‌تر و کامل‌تر از آن است. ردپای مفهوم آتاراکسی را می‌توان در مکاتب فلسفی کلبیون، رواق‌گرایی، شک‌گرایی و اپیکوریسم یافت که علی رغم تفاوت دیدگاه‌ها، همگی این مفهوم را عنصر اصلی خوشبختی به حساب می‌آوردند. نویسنده با تکیه بر این مفهوم به بازتعریف موفقیت می‌پردازد و راه شکوفایی و پیشرفت واقعی را نشان می‌دهد.

کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری با همکاری مریم حاتمی خلیل آباد و سمیه سالاری به فارسی برگردانده و به همت نشر سنگ منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری

  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن پزشکی بریتانیا (BMA)
  • نامزد جایزه‌ی The BookLife

نکوداشت‌های کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری

  • نیل ال برتونِ روانپزشک در این کتاب راهگشا توضیح می‌دهد که چطور از طریق بازتعریف معنای دستاورد می‌توانیم از شکست اجتناب کنیم و کنترل زندگی‌مان را در دستان خودمان بگیریم. (Book Bub)
  • کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری آمیخته‌ای درخشان از روانشناسی و فلسفه است که به رفتارهای گوناگون انسانی از شادی گرفته تا مواجهه با مرگ و زندگی می‌پردازد. نیل برتون پیش از این جوایز بسیاری را از آن خود کرده است، اثر حاضر نیز شایسته‌ی جایزه است. (انجمن پزشکی بریتانیا (BMA))
  • نیل برتون نویسنده‌ای تیزبین و درخشان است و دانشی عمیق درباره‌ی تمام پژوهش‌هایش دارد. (دکتر جیمز دیویس، روان‌درمانگر و نویسنده)
  • اساس کتاب حاضر بر این ایده استوار است که تعریف ما از موفقیت، کاملا معیوب است و در اهداف نادرستی همچون رفاه مادی، شهرت، قدرت و هدونیسم بروز پیدا می‌کند. در مقابل، شادی واقعی در پذیرش «شکست» نهفته است؛ در پذیرش اینکه همه‌ی ما محدود، میرا و پر از مشکل و نقص هستیم و باید صداقت، دوستی، صبر و مدارا را در خودمان پرورش بدهیم. (گرث ساوث‌ول، نویسنده و فیلسوف)

کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی علاقه دارید، اما از رویکرد رایج روانشناسی خودیاری خسته شده‌اید، کتاب حاضر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری می‌خوانیم

در فصل سه من استدلال کردم که تنها با آشتی دادن نهاد و فرامن یا زندگی اخلاقی و زندگی زیبایی‌شناختی است که فرد شروع به آگاهی کامل از آزادی خود و خطر و مسئولیتی می‌کند که در پی دارد. اما برای انجام این کار، او مستلزم این است که به دفاعیات ایگو که از او محافظت می‌کند و هم مانع وسعت دید او نسبت به خودش می‌شود، غلبه کند. این‌ها نه تنها دفاع‌های رسمی‌تر ایگو را در بر می‌گیرند، بلکه شامل امتیازات زیبایی‌شناسی، اصول اخلاقی، ارزش‌های بورژوایی، عادات، آداب و رسوم، فرهنگ و مانند این‌ها نیز می‌شود. اگر این دفاعیات به‌ویژه در طبقات متوسط مورد توجه قرار گیرند، پس عمدتاً به این دلیل است که افراد طبقه‌ی متوسط تصور نهادینه شده‌ای از «موفقیت» دارند و تحت فشار بیش‌تری برای «موفقیت» قرار می‌گیرند، یعنی وارد شدن به حیطه‌ی کاری تعیین شده، جمع‌آوری نشانه‌های قابل مشاهده‌ی موفقیت، شریک شدن با یک همسان از جنس مخالف و بچه‌دار شدن برای تداوم این ایده‌آل خوشبختی و باروری طبقه‌ی متوسط. یک فرد طبقه‌ی متوسط که حتی اندکی از این پارادایم منحرف می‌شود، نه تنها به واسطه‌ی دیگران، بلکه و بالاتر از همه توسط خود او به عنوان یک فرد شکست خورده تصور می‌شود.

«زندگی ایوان ایلیچ» نوشته‌ی «لئو تولستوی» حمله‌ای شدید به الگوی موفقیت طبقه‌ی متوسط است. این رمان با مرگ ایوان ایلیچ، قاضی دادگاه عالی روسیه آغاز می‌شود. تعداد زیادی از مردم از جمله قضات، مقامات، اقوام، دوستان و آشنایان در اطراف جسد ایوان جمع می‌شوند. اما از آن‌جا که این اقشار مختلف هنوز با مرگ و به‌ویژه احتمال مرگ خودشان کنار نیامده‌اند، توانایی ارتباط و همدردی با مرگ ایوان را ندارند. بلکه آن‌ها آشکارا و بی‌شرمانه به منافع شخصی مختلف، از جمله پول و سهم‌الارثی که احتمالاً از مرگ ایوان باقی می‌ماند، توجه می‌کنند.

سپس این رمان سی سال به گذشته باز می‌گردد. ایوان هنوز در دوران اوج زندگی خود است. ایوان جوان‌تر زندگی بی‌دغدغه‌ای را پیش می‌برد، زندگی‌ای که «ساده‌ترین و معمولی‌ترین و در نتیجه وحشتناک‌ترین» است. او تقریباً تمام وقت و تلاش خود را صرف «انجام همه‌ی کارها به‌درستی» و طی کردن پله‌های ترقی می‌کند. اما پیشرفت اجتماعی او در طول سال‌ها به قیمت زندگی خانوادگی و مهم‌تر از آن رشد فکری و عاطفی او تمام می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1. شیدایی
2. آزادی
3. ترس
4. شجاعت
5. مرگ
6. ارزش‌ها
7. پادشاهان
8. ارواح
9. دیوانگی
10. معنا
11. خوشبختی
12. آرامش ذهن
13. دوستی
14. عشق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری
نویسنده
مترجمسمیه سالاری، مریم حاتمی خلیل آباد
ناشر چاپینشر سنگ
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-7383-34-8
موضوع کتابکتاب‌های شادی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری

Hadi abbas zadeh
۱۴۰۳/۷/۱
با سلام ترجمه بسیار نامفهوم و بد هر جمله باید چند بار بخونی تا متوجه بشی یا نشی منظور نویسنده چی بوده به نظرم متن رو به گوگل ترنسلیت میدادن خیلی بهتر ترجمه می کرد.
اسماعیل ابراهیم زاده
۱۴۰۳/۵/۲۴
با سلام این کتاب دارای محتوای عالی است، اما نام کتاب با محتوای بسیار خوب آن به نظر بنده هم خوانی ندارد، در کل کتاب خوبی است
علی محجوب
۱۴۰۳/۴/۱۲
واقعا کتاب خوبی بود ارزش وقت گذاشتن رو داره عالی
hana gh
۱۴۰۳/۴/۲۹
ترجمه‌اش ضعیف بود!
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری

برای دریافت کتاب هنر شکست خوردن: یک راهنمای ضد خودیاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.