معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکیگای: راز ژاپنی برای زندگی شاد و طولانی

عکس جلد کتاب صوتی ایکیگای: راز ژاپنی برای زندگی شاد و طولانی
قیمت:
۴۴۰۰۰ ۱۳,۲۰۰ تومان ۷۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایکیگای: راز ژاپنی برای زندگی شاد و طولانی

کتاب صوتی ایکیگای نوشته‌ی هکتور گارسیا و فرانسس میرالس، جستاری در آداب ایکیگای، رسم فلسفی مردمان ژاپن است که شروط داشتن یک زندگی طولانی و شاد را توضیح می‌دهد. شما با شنیدن این کتاب، دلیل زنده بودنتان را کشف خواهید کرد و آن را محترم خواهید شمرد.

درباره‌ی کتاب صوتی ایکیگای

ژاپنی‌ها مردمان جالبی هستند و رسم و رسوم جالبی هم دارند. همه‌ی دنیا آن‌ها را به سخت‌کوشی و کار زیاد می‌شناسند و شاید جالب‌ترین حقیقت درباره‌ی فرهنگ ژاپن همین نکته باشد که آن‌ها واژه‌ای به معنای «بازنشستگی» در فرهنگ لغاتشان ندارند. در ژاپن کسی بازنشسته نمی‌شود، بلکه تا زمانی که سلامت جسمانی‌اش اجازه دهد به کار کردن ادامه می‌دهد. چنین فرهنگی به احتمال زیاد در نظر بیشتر ساکنان جهان چیزی شبیه یک کابوس است. اما ژاپنی‌ها دید متفاوتی به این قضیه دارند و همین دیدگاه باعث می‌شود تا نه تنها تا آخرین روزهای عمرشان کار کنند، بلکه زندگی سالم و شاد و طولانی‌ای را نیز تجربه کنند.

این اختلاف‌نظر در معنای یک کلمه خلاصه می‌شود و آن کلمه «ایکیگای» است. ایکیگای فرهنگی جامع و چندبعدی است که جنبه‌های مختلفی از زندگی را در بر می‌گیرد، ولی به‌طور خلاصه می‌توان آن را «دلیل زنده بودن» ترجمه کرد. ایکیگای همان دلیلی است که به شما انگیزه می‌دهد هرروز صبح از تخت بیرون بیایید و روزتان را شروع کنید. درحالی‌که بسیاری از فرهنگ‌های دیگر جهان، آرامش را در هیچ کاری نکردن یافته‌اند، ژاپنی‌ها اعتقاد دارند که سعادتمندی در زندگی به ایکیگای یا «توانایی انجام دادن هر کاری» بستگی دارد. البته که این فرهنگ به زورآزمایی و نشان دادن توانایی انجام همه‌ی کارها تأکید ندارد، بلکه می‌خواهد این موضوع را نشان دهد که هر کسی که می‌تواند خود را با انجام هرکاری، کوچک و بزرگ، مهم و بی‌اهمیت، مشغول کند، در زندگی خوشبخت و سعادتمند خواهد شد. هکتور گارسیا (Héctor García) و فرانسس میرالس (Francesc Miralles) نیز در کتاب صوتی ایکیگای (Ikigai: The Japanese secret to a long and happy life) همین موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند.

نویسندگان در توضیح ایکیگای این‌طور نوشته‌اند که نقطه‌ی تلاقی کاری که به آن علاقه دارید، کاری که در انجامش خوب هستید یا به اصطلاح در آن استعداد دارید، کاری که برای جهان مفید خواهد بود و کاری که بابتش به شما پول می‌دهند، ایکیگای شما خواهد بود. ایکیگای در اعماق وجود هر آدمی پنهان است و تنها کاری که باید در زندگی انجام دهیم، پیدا کردن آن است. همچنین نویسندگان اعتقاد دارند که شخصیت، آموخته‌ها و گذشته‌ی هر فرد، در شکل‌گیری ایکیگایش تأثیرگذار است و به این ترتیب کسی وجود ندارد که ایکیگای نداشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ایکیگای

همان‌طورکه گفته شد، ایکیگای یک فرهنگ چندبعدی است که نه تنها طرز فکر، بلکه عادات روزمره‌ی زندگی را نیز تغییر می‌دهد. یکی از اصول مهم ایکیگای که مردمان ژاپن همواره آن را رعایت می‌کنند غذا خوردن تا حداکثر هشتاد درصد ظرفیت معده است. این خود باعث حس سبکی و کاهش وزن می‌شود. یکی دیگر از موضوعاتی که در ایکیگای مطرح می‌شود و خود بسیار جالب توجه است مفید بودن دوزهای پایین استرس است. تحقیقات ثابت کرده که میزان بالای اضطراب باعث پیری سلول‌ها و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود، ولی وجود سطح پایین استرس می‌تواند برای مغز مفید هم باشد. مغز به واسطه‌ی تحریکات اندکی که از میزان کم استرس دریافت می‌کند از کنج امنش خارج می‌شود و مسیرهای عصبی جدیدی می‌سازد. به زبان ساده‌تر اگر کل عمرتان را مشغول انجام یک کار باشید و هیچ تغییری در آن به وجود نیاورید، مغز به سبب تکراری بودن فرایند، تفکر را متوقف می‌کند، ولی اگر تغییری ایجاد کنید و به واسطه‌ی جدید بودن شرایط، متحمل میزان کمی از استرس شوید، برایتان مفید خواهد بود و مغزتان را قوی‌تر خواهد کرد.

ایکیگای سبک زندگی‌ای سرشار از نکات مفید است که می‌تواند عمری طولانی و شاد را تضمین کند. کتاب صوتی ایکیگای تمام آنچه لازم است را در رابطه با این مفهوم توضیح می‌دهد. این کتاب کاری از نشر صوتی رمانو و انتشارات آتیسا است و سرور حیدری و امیررضا علی زاده نیز به ترتیب مترجم و گوینده‌ی این اثر هستند.

جوایز و افتخارات کتاب ایکیگای

  • اثر پرفروش بین‌المللی؛
  • کتاب پرفروش آمازون؛
  • کتاب پرفروش‌ لس‌آنجلس تایمز؛
  • ترجمه‌شده به بیش از 50 زبان؛
  • کتاب منتخب سردبیر آمازون.

نکوداشت‌های کتاب ایکیگای

  • من این کتاب را خواندم و از آن زمان من را جادو کرده است. حس می‌کنم طلسم شده‌ام. (Chris Evans)
  • یک دستورالعمل ساده و بانشاط برای شادی. (Stylist)
  • ایکیگای افراد را ترغیب می‌کند که زندگی خود را با دنبال کردن چیزهایی که برای آن‌ها شادی ایجاد می‌کند، ساده کنند. (Mari Kondo)
  • ایکیگای بینشی از یک شیوه‌ی زندگی ملایم و در عین حال متمرکز ارائه می‌دهد که حول محور هدفمندی ایجاد شده است. (Independent)

کتاب صوتی ایکیگای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال حکمت شرقی برای بهتر زیستن می‌گردید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی ایکیگای: راز ژاپنی برای زندگی شاد و طولانی می‌شنویم

زمانی یکی از همکاران ویکتور فرانکل از او خواست مکتب روان‌شناسی خود را در یک عبارت تعریف کند. فرانکل پاسخ داد: «خب، در لوگوتراپی بیمار صاف می‌نشیند و مجبور است به چیزهایی گوش دهد که گاهی شنیدن آن‌ها سخت است.» همکاری به تازگی «روان‌کاوی» را با این عبارت برای او توصیف کرده بود. در روان‌کاوی بیمار روی کاناپه دراز می‌کشد و چیزهایی را به شما می‌گوید که در مواقعی گفتنش سخت است. فرانکل توضیح می‌دهد یکی از اولین سوالاتی که از بیمارانش می‌پرسید این بود که «چرا خودکشی نمی‌کنید؟» معمولاً بیمار دلایل خوبی برای این کار پیدا می‌کرد و می‌توانست ادامه دهد. پس لوگوتراپی چه می‌کند؟ پاسخ کاملاً واضح است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
مقدمه
12 دقیقه
یک: ایکیگای هنر جوان ماندن در حین پیری
22 دقیقه
دو: اسرار ضدپیری
23 دقیقه
سه: از لوگوتراپی تا ایکیگای
53 دقیقه
چهار: جریان را در هر کاری که انجام می‌دهید پیدا کنید
17 دقیقه
پنج: استادان طول عمر
24 دقیقه
شش: درس‌هایی از صدساله‌های ژاپن
16 دقیقه
هفت: رژیم غذایی ایکیگای
29 دقیقه
هشت: حرکات ملایم، عمر طولانی‌تر
24 دقیقه
نه: تاب‌آوری و وابی‌سابی
8 دقیقه
بخش آخر: ایکیگای، هنر زندگی کردن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایکیگای: راز ژاپنی برای زندگی شاد و طولانی
نویسنده،
مترجمسرور حیدری
راویامیررضا علی زاده
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۴۴۰۰۰ ۱۳,۲۰۰ ت ۷۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایکیگای

فرید رجبی
۱۴۰۳/۵/۳۰
با سلام این یکی از بهترین کتابهایی بود که خوندم با توجه به اینکه این کتاب با تحقیق و تجربه توسط یک گروه گرد آوری شده، میتوان گفت که ما حاصل چندین سال پژوهش را در یکی دو روز مطالعه میکنیم و این فوق العاده است.
Mjd Krimzde
۱۴۰۳/۵/۶
خیلی خیلی ضعیف با راهکارهای خیلی پیش پا افتاده ای که به درد آدمای صدساله ی یه قرن پیش میخوره بماند که از هر فصلی شاید یک نکته ی معمولی یا یک جمله آموزنده دربیاد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایکیگای

برای دریافت کتاب صوتی ایکیگای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.