معرفی و دانلود کتاب همیشه با هم: نیروی روابط انسانی در زمانه تنهایی

عکس جلد کتاب همیشه با هم: نیروی روابط انسانی در زمانه تنهایی
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همیشه با هم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همیشه با هم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همیشه با هم: نیروی روابط انسانی در زمانه تنهایی

باهم بودن یا تنهایی؟ مسئله‌ی اصلی انسان جهان مدرن این است. دکتر ویوک اچ مورتی، نویسنده‌ی کتاب همیشه با هم، این اثر پرفروش نیویورک تایمز، یکی از دغدغه‌های بزرگ بشر در عصر معاصر را به سوژه‌ی تحقیقاتی خود تبدیل می‌کند. مولف در این کتاب، به دلایل کم‌رنگ‌ شدن روابط بین‌فردی در سال‌های اخیر می‌پردازد؛ اثرات تنهایی بیش‌ازاندازه بر روان انسان را بررسی می‌کند و همچنین تکنیک‌های رهایی از بن‌بست انزوای اجتماعی را آموزش می‌دهد.

درباره‌‌ی کتاب همیشه با هم

عصری که در آن زندگی می‌کنیم، به زمانه‌ی تنهایی معروف است؛ دورانی که در آن انسان‌ها مفهوم تنها بودن را در ابعداد تازه و کمتر تجربه‌شده‌ای، می‌چشند. کتاب همیشه با هم (Together) حاصل تحقیقات یکی از پژوهشگران علوم روان‌شناختی، دکتر ویوک اچ مورتی (Dr. Vivek H. Murthy) درباره‌ی دنیای ناشناخته‌ی تنهایی‌ست؛ کسی که عمده‌ی سال‌های کاری خود را در نیروی دریایی نظام آمریکا و سازمان خدمات بهداشت عمومی آمریکا گذرانده و فقدان و غربتی که انسان مدرن به آن دچار شده را بیش از هرکس دیگری از نزدیک تماشا کرده است.

اما تنهایی در زمانه‌ی حاضر با تنهایی‌ای که انسان در دوران‌های گذشته از سر گذرانده چه تفاوتی دارد؟ اصلاً چرا باید تنها‌یی را به‌عنوان یک دغدغه‌ی روان‌شناختی و معضل نوظهور برای سلامت انسان بررسی کرد؟ نویسنده‌ی کتاب همیشه با هم، با آمار و ارقامی که از سال‌های گذشته به‌دست آمده، به ما نشان خواهد داد که بشر قرن‌ بیست‌ویکم، بیش از هر دوران دیگری به تنهایی خود خو کرده و آن را به جایگزینی برای حضور در اجتماع بدل نموده است. چنین انتخابی با ساختار تکاملی ما و میل ذاتی انسان‌ها به ارتباط در تناقض بوده و مشکل اصلی زمانی هویدا می‌شود که بین این حقیقت و رشد آمار مشکلات روان‌شناختی مثل افسردگی و اضطراب و حتی میل به اعتیاد می‌توان خطوطی مرتبط و همسو پیدا کرد. ویوک اچ مورتی به مخاطبان خود گوشزد می‌کند که چنین میل مفرطی به تنهایی هیچ‌گاه با مفهوم خوددوستی هم‌پوشانی ندارد و نمی‌توان آن را به ارتباط سالم با خود تعبیر کرد. اما اگر توانمندی برقراری ارتباط را به میل و نیرویی نیمه‌خفته در درون خود تشبیه کنیم؛ چگونه می‌توانیم از نو آن را بازسازی کنیم و میل به برقراری روابط سالم را دوباره در خود بیدار سازیم؟

معرفی و دانلود کتاب همیشه با هم

نگارنده‌ی کتاب همیشه با هم، مجموعه‌ای از راهکار‌های اثبات‌شده برای تقویت هوش اجتماعی و مهارت برقراری ارتباط را به خوانندگان خود معرفی می‌کند؛ تمریناتی عملی و راه‌گشا که ما را برای حضور در اجتماع آماده‌تر خواهند ساخت. در این مسیر همچنین می‌آموزیم تا به‌جای انجام چند کار به‌صورت هم‌زمان، تمرکز خود را در ساعاتی از روز به افرادی که دوست داریم اختصاص دهیم؛ با تمرین هنر، موسیقی، مدیتیشن و نیایش، اوقات با کیفیت‌تری برای خود و عزیزانمان بسازیم؛ بیش از گذشته به همسایگان خود سر بزنیم؛ از مشاوره گرفتن نهراسیم و لبخند زدن به کسانی که ملاقات می‌کنیم را از یاد نبریم.

درنهایت کتاب همیشه با هم، به ما ثابت می‌کند که شروع راه گفت‌وگو با افراد تازه آن‌چنان که در ابتدا به‌نظر می‌رسد سخت و دشوار نیست، و حضور در میان آدم‌هایی که دوست داریم بیش از آن‌چه تصور کنیم بر شادی و حال روانی امروزمان تأثیر می‌گذارد. کتاب همیشه با هم با تلاش انتشارات بذر خرد و ترجمه‌ی مریم قدیسی تهیه و تولید شده است.

نکوداشت‌های کتاب همیشه با هم

  • نویسنده‌ی کتاب همیشه با هم، به ما نشان می‌دهد که تنهایی به اندازه‌ی سیگار کشیدن برای انسان مضر است و حتی گاهی شایع‌تر از آن نیز است. کتابی که خواندنش ضروری‌ست و شما را تکان می‌دهد. (آتول گاوانده، نویسنده)
  • دکتر مورتی یک خدمتگزار بزرگ برای جامعه است و کتاب همیشه با هم، مهم‌ترین کتابی‌ست که امسال می‌خوانید. (دانیل اچ. پینک، نویسنده)
  • نویسنده به ما یادآوری می‌کند که گفتمان علم پزشکی در سال‌های اخیر به اندازه‌ی کافی به روابط بین‌فردی نپرداخته، حال آن که این روابط هستند که زندگی ما را نجات می‌دهند. (مالکم گلادول، نویسنده)
  • گاهی توجه به موضوعات بدیهی، سخت‌تر از آن است که تصور می‌کنیم. از ویوک اچ مورتی متشکرم که با توجه کردن به موضوع تنهایی، این راه تاریک را برای افراد بسیاری روشن می‌کند. (سوزان کین، نویسنده)
  • به گفته‌ی دکتر مورتی، ارتباط داشتن از حقوق اولیه‌ی تکاملی ما انسان‌هاست. او این حقیقت که ما شایسته‌ی عشق ورزیدن هستیم را به خواننده یادآوری می‌کند. (دکتر لوسی کالانیتی، استادیار پزشکی دانشگاه استنفورد)

کتاب همیشه با هم برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به موضوعات روان‌شناسی ارتباطات و روان‌شناسی بین‌فردی از خواندن این کتاب استفاده می‌برند. همچنین مطالعه‌ی این اثر کاربردی را به کسانی که میل به تقویت مهارت‌های ارتباطی خود دارند، پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب همیشه با هم: نیروی روابط انسانی در زمانه تنهایی می‌خوانیم

در طول هزاران سال، این بیش‌هوشیاری در واکنش به انزوا در سیستم عصبی ما حک شد و حاصل آن اضطرابی است که به دنبال احساس تنهایی پدید می‌آید.
زمانی که احساس تنهایی می‌کنیم بدن‌مان هنوز همان‌طور واکنش نشان می‌دهد که بدن اجدادمان در دشت‌های گسترده و بی‌حفاظ در مقابل حیوانات وحشی یا اعضای قبایل بیگانه نشان می‌داد. با تداوم تنهایی، همان هورمون‌های استرس که به منظور محافظت کوتاه‌مدت ترشح می‌شدند اکنون تخریب‌های بلندمدت را ایجاد می‌کنند، چون باعث افزایش استرس‌های قلبی و عروقی و التهابی در بدن می‌شوند. این به‌نوبه‌ی خود بافت‌ها و رگ‌های خونی را تخریب می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.

مطالعات هم‌چنین نشان داده‌اند تنهایی به ایجاد تغییراتی در بیان ژن در گلبول‌های سفید خون و به افزایش التهاب و کاهش دفاع بدن در مقابل ویروس‌ها منجر می‌شود. به گفته‌ی جان کاچیوپو تنهایی از راه دیگری هم باعث فرسودگی روانی و جسمی می‌شود: با تاوان گرفتن از کیفیت خواب‌مان. وقتی عمیقا احساس تنهایی می‌کنیم سبک می‌خوابیم و چندین‌بار بیدار می‌شویم، درست مانند اجدادمان که با این واکنش از خود در مقابل درندگان محافظت می‌کردند. تیم کاچیوپو - ازجمله همکار دائمی‌اش دکتر لوئیر هاوکلی، روان‌شناس دانشگاه شیکاگو - دریافتند که افراد تنها شب‌ها چندین‌بار از خواب بیدار می‌شوند و با این‌که فکر می‌کنند تمام شب را خوابیده‌اند، این بیدارخوابی‌های کوچک باعث کاهش کیفیت خواب‌شان می‌شود و تمام روز خسته و عصبی‌اند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
یادداشت نویسنده
پیش‌گفتار
بخش اول: درک معنای تنهایی
فصل اول: درست در مقابل چشم‌مان
فصل دوم: تکامل تنهایی
فصل سوم: فرهنگ‌های ارتباط
فصل چهارم: چرا حالا؟
فصل پنجم: نقاب از چهره‌ی تنهایی برداریم
بخش دوم: ایجاد ارتباطات بیشتر در زندگی
فصل ششم: ایجاد روابط درونی
فصل هفتم: ‌حلقه‌های ارتباطی
فصل هشتم: ‌خانواده‌ای متشکل از خانواده‌ها
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همیشه با هم: نیروی روابط انسانی در زمانه تنهایی
نویسنده
مترجممریم تقدیسی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-5353-77-0
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همیشه با هم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب همیشه با هم

برای دریافت کتاب همیشه با هم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.