معرفی و دانلود کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی

عکس جلد کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی

جواد کاظمی و رضا توسلی، نویسندگان کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی، هردو از مدیران حسابرسی باسابقه‌ای هستند که در این اثر به آموزش یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت حسابرسی داخلی، یعنی کنترل‌های داخلی می‌پردازند. یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های کار مدیران حسابرسی، ارائه‌ی گزارش‌ درباره‌ی عملکرد بخش‌های مختلف سازمان و شناسایی نقاط ضعف و معرفی پیشنهادها و راهکارهایی برای اصلاح آن است. در این اثر نویسندگان با بررسی صدها نمونه از نامه‌های مدیریت سازمان‌های مختلف، نقاط ضعف رایج در سیستم‌های کنترل داخلی را معرفی و راهکارهایی برای حل آن‌ها ارائه کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی

کتاب نامه‌ مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی، در واقع منبع راهنما و استانداردی است که توسط رضا توسلی و جواد کاظمی برای کمک به حسابرسان داخلی در کار نظارت و تحلیل کنترل‌های داخلی شرکت نوشته شده است. کنترل‌های داخلی به قوانین، اصول و استانداردهایی اشاره دارد که توسط مدیران و مسئولان حسابرسی، برای اطمینان از یکپارچگی گزارش‌های حسابداری، کنترل فعالیت کارمندان و کاهش امکان تقلب و کلاه‌برداری اجرا می‌شوند. نامه‌ی مدیریت، گزارش‌ها و نکاتی را در بر می‌گیرد که در بررسی حسابرسی شرکت توسط حسابرسان به دست آمده اما امکان اشاره کردن به آن‌ها در گزارش رسمی حسابرسی وجود ندارد. این ممکن است به دلیل کم‌اهمیت بودن مسئله یا به دلیل نقصان و مشکل موجود در روند کنترل‌های داخلی باشد. در این مرحله، یکی از وظایف حسابرس، یادآوری کوتاهی‌ها و مشکلات کنترل‌های داخلی به مدیر مجموعه و ارائه‌ی راه‌حل‌هایی برای افزایش دقت کنترل‌های داخلی مجموعه است.

معرفی و دانلود کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی

سیستم‌های کنترل داخلی، نقش بسیار پررنگ و بااهمیتی در بهره‌وری و کارکرد بهینه‌ی سازمان در طولانی‌مدت ایفا می‌کنند. سیستم کنترل داخلی مناسب و قوی، با مستند کردن فعالیت تمام اجزای مجموعه، مزایا و امکانات بی‌شماری برای مدیران فراهم می‌آورد. از جمله‌ی این امکانات می‌توان به کاهش خطر تقلب و خلاف‌های مالی و مالیاتی، مسئولیت‌پذیری بیشتر تمام اعضای مجموعه در قبال روند فعالیت سازمان، کشف و شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه و هدف‌گذاری دقیق‌تر، و البته مستند کردن مسیر پیشرفت یا پسرفت سازمان اشاره کرد. با توجه به این موضوع ضروری است که هر مدیر مجموعه در راستای به‌کارگیری بهترین سیستم‌های کنترل داخلی اقدام کند. طبیعی است که با گذر زمان و در طی فعالیت مجموعه، سیستم‌های کنترل داخلی تا حدی کیفیت خود را از دست داده یا دچار مشکلاتی می‌شوند. در این مرحله‌ مدیر و مسئول حسابرسی داخلی سازمان موظف است با یادآوری کوتاهی‌های سیستم کنترل داخلی، در افزایش بهره‌وری مجموعه به مدیران و رهبران سازمان کمک کند.

نویسندگان کتاب، هر دو با استفاده از تجربه و سابقه‌ی غنی و گسترده‌ی خود در زمینه‌ی انجام گزارش‌های حسابرسی و با بررسی صدها نمونه از نامه‌های ارائه شده به مدیران، ضرورت وجود اثری جامع و کامل در این زمینه را احساس کرده و دست به نگارش آن زده‌اند. گزارش‌ها و راهکارهای ارائه شده در این کتاب بر اساس چارچوب استاندارد بین‌المللی معرفی شده توسط کمیته‌ی کوزو تشریح شده است. کتاب نامه‌ مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی در پانزده بخش مجزا نگاشته شده و در هر بخش، رایج‌ترین مشکلات و نکات موردتوجه حسابرسان در بررسی کنترل‌های داخلی بخش‌های مختلفی مانند مالیات، موجودی مواد و کالا، موجودی نقد، دارایی‌های مشهود و نامشهود و ... معرفی شده است. پس از معرفی هر مشکل، راهکارهایی برای حل و رفع آن به مدیران ارائه می‌گردد. کتاب پیش رو علاوه بر اینکه منبع آموزشی مفیدی برای حسابرسان و مدیران تازه‌کار برای آشنایی با کنترل‌های داخلی و شرح اهمیت آن‌ها فراهم می‌آورد، راهنمای جامع و گسترده‌ای در اختیار مدیران قرار می‌دهد که می‌توانند با ارجاع به آن، مشکلات احتمالی سیستم‌های کنترل داخلی خود را شناسایی کرده و عملکرد مجموعه‌ی خود را بهبود بخشند.

کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی با نگارش جواد کاظمی و رضا توسلی و چاپ انتشارات بورس به شما تقدیم می‌شود.

کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌ی حسابرسی و حسابداری پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی می‌خوانیم

یافته یک: در خصوص موجودی­‌های مواد و کالای امانی نزد ما که به نرخ یک‌ریالی در حساب‌های انتظامی ثبت‌شده است، طی دوره‌­ی مالی مورد رسیدگی، رفع مغایرت با شرکت‌­های تأمین‌کننده‌ی مواد و کالا انجام‌نشده است. بابت مواد و کالای مصرف‌شده از این محل ذخیره در حساب‌ها لحاظ شده است، اما فاکتور خرید دریافت نشده است. همچنین موجودی‌های مزبور فاقد پوشش بیمه‌ای لازم در برابر خطرهای احتمالی است.

پیشنهاد کاربردی: در راستای حفظ منافع شرکت و جلوگیری از عواقب احتمالی ناشی از وجود مغایرت‌­های احتمالی لازم است، در این خصوص به رفع مغایرت با شرکت­‌های مزبور و بیمه نمودن موجودی‌­های مزبور اقدام شود. همچنین بابت موجودی مواد امانی مصرف‌شده در طی سال مالی فاکتور رسمی خرید دریافت شود تا شرکت با مشکلات مالیاتی روبرو نشود.

یافته دو: در برخی موارد امضاهای ذیل فرم‌­های مورداستفاده‌ی شرکت (برگ درخواست خرید، رسید انبار، حواله‌­ی انبار و فاکتور فروش) تکمیل‌ نشده است.

پیشنهاد کاربردی: در راستای اعمال کنترل­‌های داخلی لازم و ضروری، ترتیبی اتخاذ شود تا مسئولین ذی‌ربط نسبت به تأیید فرم­‌ها اقدام نمایند.

یافته سه: در مواردی در قراردادهای شرکت هیچ اشاره‌ای به مدت قرارداد نشده است که این امر ممکن است باعث ‌شود، با تغییر نرخ بازار امکان ادعای تغییر نرخ از سوی فروشنده پیشنهاد شود. همچنین وی هیچ‌گونه الزامی نسبت به عرضه‌ی کل موضوع قرارداد نداشته باشد (به‌عنوان‌مثال: قرارداد ...).

پیشنهاد کاربردی: به‌منظور رعایت صرفه و صلاح شرکت و حفظ منافع صاحبان سرمایه، ضروری است، متن قراردادهای منعقده بازنگری و کلیه‌ی موارد لازم که فروشنده ملزم به اجرای کامل موضوع قرارداد می‌شود، پیش‌بینی شود.

یافته چهار: موجودی‌های شرکت فاقد پوشش بیمه‌ای مناسب در برابر خطرات احتمالی ناشی از آتش‌سوزی، زلزله، سیل‌ و غیره است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلفین
سازمان و تشکیلات
سیستم حسابداری و فن‌آوری اطلاعات
موجودی نقد
حساب‌ها و اسناد دریافتنی، سفارش‌ها و پیش‌پرداخت‌ها
موجودی مواد و کالا
سرمایه‌گذاری‌ها
دارایی‌های نامشهود و سایر دارایی‌ها
دارایی‌های ثابت مشهود
حساب‌ها و اسناد پرداختنی، پیش دریافت‌ها و ذخایر
مالیات
سرمایه، اندوخته و سود (زیان) انباشته و الزامات قانونی
تسهیلات مالی دریافتی
درآمد حاصل از ارائه خدمات و فروش
بهای تمام‌شده‌ی کالای فروش رفته و هزینه‌ها
تعهدات سرمایه‌ای، بدهی‌های احتمالی و دارایی‌های احتمالی
منابع
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات165
زبانفارسی
شابک978-622-6868-72-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی

برای دریافت کتاب نامه مدیریت با رویکرد کنترل‌های داخلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.