معرفی و دانلود کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی

عکس جلد کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی

کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی اثر عصمت زنگنه، فرآیندها و اصول حسابرسی را به زبان ساده توضیح می‌دهد تا به‌صورت کاربردی با این مهارت آشنا شویم. همچنین با توجه به تجربیات خود، اصول حسابرسی را به‌طور جامع و مفهومی تبیین می‌کند و نمونه‌ی کاملی را از گزارش یک حسابرسی واقعی ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی

علم حسابرسی و اصول آن دارای سابقه‌ای طولانی است که نمی‌توان زمان دقیقی را برای آغازش در نظر گرفت. اما در بسیاری از منابع گفته شده اولین باری که فردی به‌عنوان حسابرس در نظر گرفته شد، فردی اسپانیایی بود که در سال 1492 مسئول حسابرسی دارایی کریستف کلمب بود. این مأمور اسپانیایی وظیفه داشت تا بر حساب‌های مالی کلمب یعنی طلاها و ادویه‌های جمع‌آوری شده نظارت کند.

فرض کنید شما مدیر یک شرکت هستید و می‌خواهید گزارشات مالی سالانه‌ی شرکت خود را تأیید کنید. برای این منظور، یک حسابرس ماهر و بی‌طرف را استخدام می‌کنید. حسابرس به تمام اسناد مالی، فاکتورها، دفاتر حسابداری، گزارشات مالی و سایر مدارک مرتبط دسترسی دارد. او اطلاعات را با دقت بررسی کرده و از صحت و قابل‌اعتماد بودن گزارشات مالی اطمینان حاصل می‌کند. اگر اشتباهاتی یافته شود، آن‌ها را به شما گزارش می‌دهد تا تصمیم‌گیری‌های مناسبی را انجام دهید. در نهایت، گزارش حسابرسی به‌عنوان یک اظهار نظر مستقل در مورد صحت گزارشات مالی شما به‌کارمی‌رود. این فرآیند به شما کمک می‌کند تا از صحت و قابل‌اعتمادبودن اطلاعات مالی خود اطمینان حاصل کنید.

کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی به ما می‌آموزد که حسابرسی نقش مهمی در اقتصاد و مدیریت سازمان‌ها ایفا می‌کند. عصمت زنگنه ابتدا درباره‌ی اصول حسابرسی توضیحاتی را ارائه می‌دهد و سپس به شخص حسابرس می‌پردازد. اصولاً حسابرس به فرد یا مؤسسه‌ای گفته می‌شود که مسئولیت نهایی حسابرسی صورت‌های مالی یا ارائه‌ی خدمات مرتبط را بر عهده دارد. حسابرس باید فردی مستقل از سازمانی باشد که در حال رسیدگی آن است و ضروری است که در ظاهر و محتوا مستقل از صاحب کار باشد.

در کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی با انواع حسابرسی و پایه‌های این حرفه آشنا می‌شویم. عصمت زنگنه به ما می‌آموزد که هدف و مفهوم حسابرسی، اظهارنظر نسبت‌به این موضوع است که آیا صورت‌های مالی بر اساس استانداردهای حسابداری تهیه شده‌اند یا خیر؛ اما هدف از آموزش علم و درس حسابرسی، تربیت افرادی است که ضمن آشنایی با دروس نظری، با سیستم‌های مالی و حسابداری صنعت، آشنا شوند. همچنین توانایی‌های لازم در تصمیم‌گیری صحیح و دقیق بر مبنای اطلاعات علمی و قابل اعتماد در بهینه‌سازی سیستم‌های گردش کار دستگاه مربوط را داشته باشند و در انجام وظایف تعریف شده ایفای نقش کنند.

کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی ما را با شرایط کار حسابرسی نیز آشنا می‌کند. عصمت زنگنه بر این باور است که حسابرس مورد نظر برای انجام کار حسابرسی، باید در زمینه‌ی محاسبات و تحلیل اطلاعات، مهارت بالا و قابل قبولی داشته باشد. البته در سال‌های اخیر یک حسابرس کارآمد می‌بایست به دلیل کامپیوتری شدن سیستم‌های مالی و حسابداری، علاوه بر اصول و فنون حسابداری و حسابرسی به کار با نرم افزار حسابداری و مالی مختلف نیز تسلط داشته باشد. همچنین باید دارای مهارت‌های ارتباطی، کلامی و نوشتاری خوبی باشد.

کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی توسط عصمت زنگنه نوشته شده و در مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی مناسب چه کسانی است؟

کسانی که به حسابرسی و امور مالی علاقه‌مند هستند می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند. همچنین دانشجویان و کسانی که قصد آشنایی با حرفه‌ی حسابرسی دارند نیز از مطالعه‌ی این کتاب لذت بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی می‌خوانیم

هرگونه مغایرت بین مبلغ، نحوه طبقه‌ی فصل‌بندی، ارائه یا افشای یک قلم گزارش‌شده در صورت‌های مالی و مبلغ‌، نحوه‌ طبقه‌بندی، ارائه یا افشای آن قلم طبق الزامات چارچوب گزارشگری مالی مربوط است. تحریف‌ها می‌توانند ناشی از اشتباه یا تقلب باشند، در مواردی که حسابرس نسبت به اینکه آیا صورت‌های مالی از تمام جنبه‌های بااهمیت به نحو مطلوب ارائه شده است یا خیر، اظهار نظر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعاریف
فصل دوم: شاخه‌های حسابرسی
فصل سوم: استانداردهای حسابرسی
فصل چهارم: اصطلاحات حقوقی حسابرس
فصل پنجم: اخلاق حرفه‌ای حسابرس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش حسابرسی مقدماتی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-218-523-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی

برای دریافت کتاب آموزش حسابرسی مقدماتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.