معرفی و دانلود کتاب حسابرسی مالیاتی: کاربردی و اجرایی

عکس جلد کتاب حسابرسی مالیاتی: کاربردی و اجرایی
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسابرسی مالیاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابرسی مالیاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابرسی مالیاتی: کاربردی و اجرایی

کتاب حسابرسی مالیاتی نوشته‌ی حمیدرضا رحیمی ازجمله آثاری‌ست که شما را به بهترین شکل با جزئیات مالیات و اصول مهمی که باید در رابطه با آن بدانید آشنا می‌کند و باعث می‌شود تا با مشکلات و ریسک‌های کمتری روبه‌رو شوید.

درباره‌ی کتاب حسابرسی مالیاتی

مسئله‌ی پرداخت مالیات، از آن دست مسائل پرنکته و پرچالشی است که در صورت عدم آگاهی از جزئیات مختلف آن، می‌تواند برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که مشمول پرداخت مالیات هستند، مشکلاتی را به همراه داشته باشد. کتاب حسابرسی مالیاتی از حمیدرضا رحیمی، در 10 بخش مفصل، با ارائه‌ی هر نکته‌ای که باید در رابطه با مالیات، پرداخت مالیات و فرار مالیاتی بدانید، راهنمای شما خواهد بود تا با چالش‌های کمتری روبه‌رو شوید. حسابداران، مدیران مالی، مدیران مجموعه‌ها و تمام افرادی که به نحوی با مسئله‌ی مالیات برخورد دارند، می‌توانند از راهنمایی‌های کتاب پیشِ رو بهره‌مند شوند.

مانند هر کتاب جامع دیگری، در این کتاب نیز پیش از آغاز هر مبحث، با تعاریف واژگان رایج و تخصصی پرکاربرد در حسابداری و حسابرسی مالیاتی آشنا می‌شویم. در اولین بخش از کتاب پیش رو ابتدایی‌ترین مفاهیم مانند تعریف مالیات و هر واژه‌ای که در این مسیر احتمالاً به گوشتان خواهد خورد، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در ادامه، نویسنده به سراغ ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی و مدارک موردنیاز امور مالیاتی رفته. او مدارک لازم را برای انواع پرونده‌ها از قبیل مستغلات، اخذ گواهی نقل‌وانتقال سهم، نقل‌وانتقال املاک و صدور یا تمدید کارت بازرگانی و چندین مورد دیگر، در این بخش ذکر کرده است. سومین بخش از کتاب حسابرسی مالیاتی، مشتمل بر نکات کاربردی و اجرایی مقررات مالیاتی است و اشخاص یا شرکت‌های مشمول، مالیات بر دارایی و مالیات بر درآمد، به صورت مفصل و با ذکر جزئیات شرح داده شده‌اند.

مهلت‌های تسلیم اظهارنامه‌ها، خلاصه نکات انواع مالیات، جرائم مالیاتی، حل اختلاف مالیاتی، مالیات‌های مستقیم و معافیت‌ها و تشویقات مالیاتی نیز در بخش‌های چهارم و پنجم کتاب حسابرسی مالیاتی پوشش داده شده‌اند. در ادامه نیز نویسنده به بخشنامه‌های کاربردی ق.م.م، دستورالعمل دادرسی مالیاتی، انواع حسابرسی مالیاتی، آیین‌نامه اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم و چندین و چند مبحث کاربردی و مهم دیگر پرداخته است که می‌تواند برای فعالان این حوزه بسیار کاربردی باشد. گفتنی‌ست این اثر به کوشش موسسه فرهنگی و هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب حسابرسی مالیاتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به فعالانِ حوزه‌های حسابداری، مالی و حقوقی شرکت‌های مختلف و افرادی که به نحوی با مالیات سروکار دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب حسابرسی مالیاتی: کاربردی و اجرایی می‌خوانیم

سامانه یکپارچه مالیاتی براساس میزان اهمیت هر پرونده مالیاتی، آن‌ را رتبه‌بندی و نوع حسابرسی قابل استفاده برای آن را مشخص می‌نماید. ماموران حسابرسی نیز بایستی در هر مرحله، گزارش عملکرد خود را در سامانه ثبت نمایند، همچنین برای انجام مرحله بعدی فرآیند، درخواست‌های لازم را کتبا ثبت کنند. هدف از انجام حسابرسی مالیاتی، اظهار نظر در زمینه درآمد و تعیین درآمد یا ماخذ مشمول مالیات مودیان است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: تعاریف واژگان کاربردی حسابداری و حسابرسی مالیاتی
بخش دوم: مراحل ثبت‌نام اشخاص حقیقی و دریافت کد اقتصادی و مدارک لازم جهت انجام امور مالیاتی
بخش سوم: نکات کاربردی و اجرایی قوانین و مقررات مالیاتی
بخش چهارم: مهلت‌های قانونی تسلیم اظهارنامه، اعتراضات،پرداخت‌های مالیاتی، تشویقات و بخشودگی مالیاتی و تخلفات و جرائم مالیاتی
بخش پنجم: خلاصه نکات مهم ارث، درآمد اجاره املاک، درآمد حقوق، مالیات پردرآمد مشاغل و اشخاص حقوقی
بخش ششم: بخشنامه‌های کاربردی ق.م.م سازمان امور مالیاتی
بخش هفتم: دستورالعمل‌ دادرسی مالیاتی
بخش هشتم: حسابرسی مالیاتی چیست؟ انواع حسابرسی مالیاتی
بخش نهم: آیین‌نامه اجرایی ماده 219 قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص نحوه حسابرسی مالیاتی
بخش دهم: سایر موارد مرتبط و کاربردی قانون مالیات‌های مستقیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابرسی مالیاتی: کاربردی و اجرایی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات273
زبانفارسی
شابک978-622-218-517-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسابرسی مالیاتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حسابرسی مالیاتی

برای دریافت کتاب حسابرسی مالیاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.