معرفی و دانلود کتاب مردمک‌های قرمز

عکس جلد کتاب مردمک‌های قرمز
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردمک‌های قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردمک‌های قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردمک‌های قرمز

کتاب مردمک‌های قرمز نوشته‌ی جیران ماهتابی رمانی فانتزی و ترسناک با چاشنیِ افسانه و تاریخ است که با الهام از داستان‌هایی که نویسنده در کودکی شنیده، نوشته شده است. دختری ترکمن در شب نامزدی‌اش تبدیل به خون‌آشام می‌شود و از آن پس زندگی‌ و انتخاب‌هایش درگیر اتفاقات و ماجراهای عجیبی می‌شود.

درباره‌ی کتاب مردمک‌های قرمز

ژانر فانتزی به گونه‌ای از آثار ادبی گفته می‌شود که در آن از جادو و دیگر اشکال انرژی‌های فراطبیعی، به‌عنوان درون‌مایه‌ی اصلی داستان استفاده می‌شود. از ویژگی‌های ژانر فانتزی می‌توان به مواردی چون دارا بودن عناصر خیالی مثل جادو، ارواح، موجودات ماورالطبیعه و... اشاره کرد. شاید خیلی‌ها به غلط باور داشته باشند که ژانر فانتزی هیچ پایه و اساس منطقی‌ای ندارد، اما کاملاً در اشتباه هستند. با مطالعه‌ی کتاب مردمک‌های قرمز می‌توانیم ببینیم که داستان‌های فانتزی، قوانین و منطقی دارند که خود نویسنده آن‌ها را به‌وجود آورده‌ است. در داستان‌های فانتزی، برای هر چیزی یک دلیل، منطبق بر قوانین آن داستان وجود دارد و جیران ماهتابی نیز در رمان خود این امر را رعایت کرده است.

کتاب مردمک‌های قرمز رمانی فانتزی در ژانر وحشت است که در ترکمن‌صحرا و در حدود سه قرن پیش رخ می‌دهد. شخصیت اصلی داستان، جرن، دختری ترکمن است که در اتفاقی ناگهانی در شب نامزدی‌اش تبدیل به خون‌آشام می‌شود و نامزدش را می‌کشد و زندگی‌اش درگیر ماجراهای عجیبی می‌شود. جرن پس از تبدیل ‌شدن به خون‌آشام، به‌دنبال پیدا کردن راهی برای بازگشت به زندگی انسانی است. او در میان جنگ‌ها و تنش‌های قبیله‌ای، با موجودات فراطبیعی و معماهایی روبه‌رو می‌شود. در این مسیر، جرن با یک جادوگر مرموز به نام آقای قرمز آشنا می‌شود. آقای قرمز او را به دنیایی از رمزورازها وارد می‌کند که جرن نمی‌تواند از آن فرار کند. در طول داستان، جرن با موجوداتی مانند جن‌ها، پری‌ها، وحشتناک‌ترین موجودات خون‌آشام و حتی خود آقای قرمز روبه‌رو می‌شود. او باید تصمیم‌های دشواری بگیرد و با مخاطراتی که در پیش دارد، مقابله کند. در نهایت، کتاب مردمک‌های قرمز یک داستان پر از تاریکی، رمزوراز و ماجراهای هیجان‌انگیز است که خواننده را به دنیایی متفاوت می‌برد.

معرفی و دانلود کتاب مردمک‌های قرمز

کتاب مردمک‌های قرمز با وجود آنکه رمانی فانتزی است اما زمینه‌های اجتماعی و تاریخی را نیز در خود دارد. این رمان را می‌توان یک گونه‌ی داستانی دانست که به‌عنوان زیرمجموعه‌ی ژانر علمی تخیلی شناخته می‌شود. این ژانر در ترکیب با ژانر وحشت، اغلب دارای ویژگی‌هایی از قبیل تصویری تیره‌وتار، مضامین ترس و مرگ همراه با موجودات فراطبیعی یا شیطانی است. با این حال، هدف جیران ماهتابی در کتاب مردمک‌های قرمز، لزوماً ایجاد صحنه‌های ترسناک نیست. ژانر وحشت در ابتدا خیلی تحت‌تأثیر مکتب اکسپرسیونیسم قرار داشت. در داستان‌های ترسناک از عناصر ترس، نفرت و وحشت استفاده می‌شود. در این‌گونه داستان‌ها نویسنده از صحنه‌های خوفناک و فراطبیعی بهره می‌گیرد و معمولاً با ژانرهای فانتزی و علمی تخیلی تداخل دارند. این ژانر شباهت نزدیکی نیز با ژانر دلهره‌آور دارد. در داستان مردمک‌های قرمز، ترس با استفاده از وحشت از ناشناخته‌ها به بیننده القا می‌شود. اگرچه خون‌آشام‌ها معمولاً با ژانر ترسناک گره خورده‌اند اما جیران ماهتابی در این داستان از عناصر تاریخی و اجتماعی نیز بهره برده است.

کتاب مردمک‌های قرمز اثر جیران ماهتابی توسط نشر موج به چاپ رسیده است.

کتاب مردمک‌های قرمز مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان و طرفداران داستان‌های ترسناک یا خون‌آشامی از این کتاب لذت وافری خواهند برد. همچنین کسانی که رمان‌های تاریخی و افسانه‌ایِ ایرانی علاقه‌مند هستند نیز می‌توانند از هیجان این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب مردمک‌های قرمز می‌خوانیم

پس سالور به حدی از خون‌آشام بودنش متنفر بود که حاضر به انجام چنین کاری شده بود. در حالی‌که جرن خون‌آشام بود. آیا سالور او را قبول می‌کرد؟! چطور انتظار داشت کسی مثل او را بپذیرد؟! چطور می‌توانست به سالور بگوید که خون‌آشام است؟! با این افکار درد عمیقی در قلبش می‌نشست. اما جیسون این روزها بیشتر از هر زمان دیگری حرف می‌زد و او را وادار به انجام کارهای عجیب و غریب می‌کرد. تمام تمرکزش را روی بالا بردن روحیه جرن گذاشته بود و از هیچ‌چیزی برای خنداندن او مضایقه نمی‌کرد. جرن متوجه شد که واقعاً به حرف‌های او می‌خندد! خنده! چیزی که سال‌ها با آن غریبه بود. اما نمی‌توانست در کنار جیسون جلوی خنده‌هایش را بگیرد. به جیسون اعتماد کامل پیدا کرده بود و این چند روز عنان کار را به‌دست او سپرده بود تا به شیوه او حالش بهتر شود.

آن‌ها به پیاده‌روی می‌رفتند و در مورد اتفاقات و ارباب چی و قلمرو او تحقیق می‌کردند. قلمرو ارباب چی جایی بود که بیشتر افراد ثروتمند و قدرتمند برای زندگی انتخاب می‌کردند و یا در آن‌جا خانه موقت داشتند، چون بیشتر خون‌آشام‌ها مدت طولانی در جایی زندگی نمی‌کردند. ارباب چی مانند کلکسیونری ماهر همه آن‌ها را کنار هم جمع کرده بود. پاک شدن حافظه سالور کمکی به او نمی‌کرد و او همچنان برده ارباب محسوب می‌شد. به دلیل تنفری که سالور از خون‌آشام‌ها داشت، ارباب چی حرف زدن در مورد خون‌آشام‌ها را بعد از تبدیل او ممنوع کرده بود. طوری که حتی خود ارباب در کنار سالور مانند یک انسان عادی رفتار می‌کرد. ارباب عواقب بدی را برای کسی که در مورد گذشته، با سالور صحبت کند، در نظر گرفته بود و همان‌طور که انتظار می‌رفت کسی جرأت نکرده بود چیزی در مورد گذشته‌اش به سالور بگوید. جرن تعجب می‌کرد که چرا یک ارباب چنین کاری برای برده خود انجام می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شایعه عجیب
فصل دوم: تبدیل
فصل سوم: خبر غیرمنتظره
فصل چهارم: آشنایی با غریبه
فصل پنجم: ورود به قلمرو «ارباب چی»
فصل ششم: تبدیل معکوس
فصل هفتم: پروانه آتشین
فصل هشتم: مهمانی پرنسس «های»
فصل نهم: مهمان ویژه
فصل دهم: اولین چالش
فصل یازدهم: اعلان جنگ
فصل دوازدهم: خانه جدید و دعوت به شام
فصل سیزدهم: بوی خون
فصل چهاردهم: جیسون
فصل پانزدهم: ماه نقره‌ای
فصل شانزدهم: پیشنهاد ازدواج
فصل هفدهم: حقیقت
فصل هجدهم: بیدار شدن از رؤیا
فصل نوزدهم: دعوت به جشن
فصل بیستم: دیدار مجدد
فصل بیست‌ویکم: بازگشت تاریکی
فصل بیست‌ودوم: لحظه موعود
فصل بیست‌وسوم: رویارویی
فصل بیست‌وچهارم: هیولای درون
فصل بیست‌وپنجم: انتقام
فصل بیست‌وششم: نفرت
فصل بیست‌وهفتم: قدرت طلسم
فصل بیست‌وهشتم: شروع دوباره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردمک‌های قرمز
نویسنده
ناشر چاپینشر موج
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-964-5834-82-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردمک‌های قرمز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مردمک‌های قرمز

برای دریافت کتاب مردمک‌های قرمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.