معرفی و دانلود کتاب مرد بدون چهره: ظهور دور از ذهن ولادیمیر پوتین

عکس جلد کتاب مرد بدون چهره: ظهور دور از ذهن ولادیمیر پوتین
قیمت:
۸۷,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرد بدون چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرد بدون چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرد بدون چهره: ظهور دور از ذهن ولادیمیر پوتین

ماشا گسن در کتاب مرد بدون چهره، از ظهور غیرمنتظره‌ی مردی می‌گوید که کم‌تر کسی از میان تحلیل‌گران تاریخ، ماجرای به‌قدرت‌رسیدن او را پیش‌بینی می‌کرد. این کتاب تصویری رمان‌گونه اما واقعی‌ از ماجرای به‌قدرت‌رسیدن رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین است. نویسنده‌ی کتاب با قلم خیره‌کننده‌ی خود پازل‌های پراکنده‌ی تاریخ را کنار هم می‌چیند تا بتواند به راز قدرت یافتن این مرد سیاسی دست پیدا کند. این اثر توانسته در سال 2012 جایزه‌ی ساموئل جانسون را از آن خود کند.

درباره‌‌ی کتاب مرد بدون چهره

گاهی ماجراها و رخداد‌های تاریخی، به داستان‌های پرفرازونشیب و حاصل ذهن خلاق یک نویسنده می‌مانند؛ اما اسناد و مدارک تمدن‌های بشر، به ما خواهند گفت که رخ دادن هیچ اتفاقی در عالم سیاست، ناممکن نیست. ماشا گسن (Masha Gessen)، پژوهشگر سیاسی و تاریخی در کتاب مرد بدون چهره (The Man Without a Face) زندگی مردی بی‌رحم با چهره‌ای سرد، و ماجرای صعود او به قله‌ی قدرت در روسیه را برای خوانندگانش روایت می‌کند؛ داستانی عجیب اما واقعی از آخرین تحولات شرق اروپا در قرن حاضر.

معرفی و دانلود کتاب مرد بدون چهره

داستان کتاب مرد بدون چهره از روز‌های آغازین زندگی ولادیمیر پوتین آغاز می‌شود؛ از روزگاری که او در کنار پدر و مادر و در جامعه‌ای کمونیستی می‌گذراند. شاید مطالعه‌ی سال‌های اولیه‌ی زندگی یک شخصیت سیاسی و نگاه به روز‌های مدرسه و اولین دوستان صمیمی، در ابتدا بیشتر به یک کنجکاوی تاریخی‌ شبیه باشد تا پژوهشی سیاسی. اما نویسنده‌ی کتاب مرد بدون چهره در ادامه به ما نشان‌ خواهد داد که شخصیت کنونی ولادیمیر پوتین به عنوان یک ابر قدرت سیاسی، چطور از لا‌به‌لای روز‌های گذشته و روابط قدیمی او شکل می‌گیرد و ساخته می‌شود. اما ورود پوتین به دنیای سیاست نیز ماجرایی طولانی دارد. نویسنده در ادامه‌ به سراغ اولین‌ سال‌های حضور او در سیستم‌های امنیتی روسیه می‌رود و به نقش پوتین در جنگ اول چچن می‌پردازد. در همین‌نقطه است که موضوع حاکمیت بوریس یلتسین و کم‌رنگ شدن قدرت او، طرح می‌شود و روایت کتاب تا روز‌های به قدرت رسیدن ولادیمیر پوتین ادامه پیدا می‌کند و به نقطه‌ی اوج خود می‌رسد.کتاب مرد بدون چهره، یک زندگی‌نامه‌ی سیاسی ساده با زبان خشک و رسمی نیست. نویسنده‌ی اثر، با روحیه‌ی تیزبین و پژوهنده‌ی خود، به هر گوشه‌وکناری از زندگی این مرد سیاسی سرک می‌کشد، با افرادی که در سال‌های دور با او آشنایی داشتند گفت‌وگو می‌کند، و جزئیات ناب و خواندنی را از زوایای مختلف شخصیت او برای خواننده گلچین می‌کند. او در قسمت‌هایی از کتاب گزارش‌هایی افشاگرانه را از زندگی پوتین رو می‌کند و با اضافه‌ کردن برداشت‌ها و گمانه‌زنی‌های خود، جذابیت تحلیلی دوچندانی به اثر می‌بخشد. این کتاب با ترجمه‌ی ... و به‌کوشش نشر ... منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب مرد بدون چهره

  • برنده‌ی جایزه‌ی ساموئل جانسون در بخش غیرداستانی در سال 2012
  • بهترین کتاب سال به انتخاب نشریه‌ی اسلیت در سال 2012
  • بهترین کتاب سال به انتخاب نشریه‌ی سانفرانسیسکو کرونیکل در سال 2012

نکوداشت‌های کتاب مرد بدون چهره

  • گسن، بی‌باکی ویژه‌ای را در پژوهش و روایت این کیفرخواست سرسختانه علیه مرد اول قدرت در روسیه، از خود نشان می‌دهد. (روزنامه وال استریت)
  • نویسنده به لطف این گزارش شجاعانه و نگرش‌های ظریف روان‌شناختی، کاری یکه‌تاز و بی‌همتا در نوشتن زندگی جذاب رئیس‌جمهور مرموز روسیه انجام داده است. (نشریه‌ی دیلی بیست)
  • پرتره‌ای پرکشش. (نشریه‌ی نیویورکر)
  • گیرا و روشن‌گر. (رسانه‌ی بلومبرگ)
  • ماجرایی گویا که تمام جذابیت‌های دراماتیک یک رمان را نیز دارد. (نشریه‌ی پاپ مدرز)

کتاب مرد بدون چهره برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به تاریخ سیاسی و همچنین دوستداران زندگی‌نامه‌ و سرگذشت مشاهیر، از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب مرد بدون چهره: ظهور دور از ذهن ولادیمیر پوتین می‌خوانیم

محاصره تئاتر مسکو همزمان یکی از موفق‌ترین نمایش‌ها و در عین حال پوچ‌ترین اقدامات گروگان‌گیری در تاریخ است. در طول محاصره، تروریست‌ها که تشکیلاتشان بهم خورده بود و آشفته شده بودند با تمام مراجعه‌کنندگان مذاکره می‌کردند؛ و به نوبت تعدادی از گروگان‌ها را آزاد می‌کردند. بیشتر پزشکان، سیاستمداران و روزنامه‌نگاران اجازه داشتند به ساختمان رفت‌وآمد کنند تا بتوانند با مذاکره شرایط بهتری برای گروگان‌ها ایجاد کنند. خویشاوندان گروگان‌ها، به حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بسیار امیدوار بودند. روز دوم محاصره جمع شدند و طوماری با بیش از 250 امضا ارائه دادند.

رئیس جمهور محترم

ما فرزندان، اقوام و دوستان گروگان‌های داخل سالن تئاتر هستیم. به شعور و عطوفت شما متوسل می‌شویم. می‌دانیم که ساختمان را بمب‌گذاری کرده‌اند و استفاده از زور، منجر به انفجار سالن تئاتر می‌شود. مطمئنیم که هیچ امتیاز انحصاری برای اعطای زندگی به هفتصد نفر وجود ندارد. درخواست می‌کنیم نگذارید مردم بمیرند. مذاکرات را ادامه دهید! خواسته‌های آن‌ها را بپذیرید! اگر عزیزانمان بمیرند، دیگر قدرت و صداقت دولتمان را باور نمی‌کنیم. نگذارید یتیم شویم!

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: ریاست جمهوری تصادفی
فصل دوم: نبرد انتخاباتی
فصل سوم: زندگی‌نامه‌ی تبه‌کار
فصل چهارم: روزگار یک جاسوس
فصل پنجم: کودتا و نهضت
فصل ششم: پایان اصلاح‌طلب
فصل هفتم: نابودی رسانه‌ها
فصل هشتم: برچیده شدن دموکراسی
فصل نهم: قانون ترور
فصل دهم: طمع سیری‌ناپذیر
فصل یازدهم: بازگشت به اتحاد جماهیر شوروری
سخن پایانی: هفته‌ای در ماه دسامبر
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرد بدون چهره: ظهور دور از ذهن ولادیمیر پوتین
نویسنده
مترجممریم هندوزاده کرمانی
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-622-5638-11-2
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرد بدون چهره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرد بدون چهره

برای دریافت کتاب مرد بدون چهره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.