معرفی و دانلود کتاب مدیریت زمان: چگونه در زمان کوتاه‌تر بهینه کار کنیم: از بقا تا شکوفایی

عکس جلد کتاب مدیریت زمان: چگونه در زمان کوتاه‌تر بهینه کار کنیم: از بقا تا شکوفایی
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت زمان: چگونه در زمان کوتاه‌تر بهینه کار کنیم: از بقا تا شکوفایی

کتاب مدیریت زمان، اثری ارزشمند برای افرادی است که به‌دنبال روش‌هایی برای مدیریت زمان و برقراری تعادل میان کار و زندگیِ خود هستند. لی ککرل، نویسنده‌ی کتاب و مدیر کهنه‌کار والت‌دیزنی، تجربه‌های سودمندی را که در طول سالیان دراز در شرکت دیزنی برای مدیریت زمان کسب کرده، در این اثر با قلمی خواندنی پیش روی علاقه‌مندان توسعه‌ی فردی گذاشته است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، دیدگاه بهتری درباره‌ی زمان و مدیریتِ آن، پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب مدیریت زمان

کتاب مدیریت زمان (Time Management Magic)، اثری در حوزه‌ی توسعه‌ی فردی است که با خواندن آن روش کارکردن بهینه‌تر در زمان کمتر را فرا می‌گیرید. لی ککرل (Lee Cockerell)، نویسنده‌ی کتاب، سکان هدایت شرکت دیزنی را برای سالیان دراز در اختیار داشته است. بر اساس اطلاعات این کتاب، ککرل، به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی والت دیزنی، برای سالیان دراز، رهبری تیمی متشکل از چهل هزار کارمند را بر عهده داشت. نویسنده‌ در این اثر توضیح می‌دهد که برای مدیریت چنین مجموعه‌ی عریض‌‌وطویلی، باید زمان را به گونه‌‌ای مدیریت می‌کرد تا چیزی از قلم نیفتد و یک‌تنه از عهده‌ی مدیریت 20 هتل، 4 پارک تفریحی، 2 پارک آبی و مجموعه‌ی ورزشی ئی.‌اِس‌.‌پی‌.‌اِن، برآید. نویسنده‌ در این اثر، ماحصلِ رازهایی را که برای مدیریت زمان در طول سال‌ها هدایت شرکت دیزنی آموخته، در اختیار علاقه‌مندان به توسعه‌ی فردی قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت زمان

مطالب کتاب حاضر پس از بیان مقدمه با طرح این مفهوم مهم آغاز می‌شود که قبل از هر چیز، باید بنشینید و عمیقاً فکر کنید که در طول بیست‌و‌چهار ساعت شبانه‌روز، مشغول چه کارهایی هستید. از آنجایی که برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر، چاره‌ای ندارید به‌غیر از اینکه مسئولیت‌های بیشتری را بر عهده بگیرید، انجام‌ندادن این مسئولیت‌ها در طول روز، باعث می‌شود احساس کنید که اوضاع از کنترل شما خارج شده است. این شرایط، فرد را مضطرب می‌کند و باعث می‌شود تا به این فکر بیفتد که در طول روز، زمان خود را به‌خوبی مدیریت نکرده است.

راهکارهای مختلفی در کتاب مدیریت زمان مطرح‌شده تا کنترل انجام کارهای روزانه را در اختیار بگیرید. نکته‌ای که این کتاب را از دیگر آثار مدیریت زمان، برجسته‌تر می‌کند، راهکارهای عملیِ آن است. ککرل، نویسنده‌ی کتاب، به جای بیان نظریه‌های انتزاعی یا روش‌های پیچیده، گام‌های ساده و عملی را برای مدیریت زمان پیش روی خواننده قرار می‌دهد. این نکته‌ها‌ در زندگی تمامی افراد کاربرد دارد و می‌توانید آن‌ها را با زندگی روزانه‌ی خود ادغام کنید. نویسنده‌ در این اثر برای انتقال بهترِ مفاهیمی که در ذهن دارد، مثال‌های واقعی را از تجربه‌های شخصیِ خود در شرکت دیزنی مطرح کرده است.

اهمیت اولویت‌بندیِ وظایف، نکته‌ی بسیار مهمی است که ککرل در این اثر بر انجام آن تاکید دارد. به گفته‌ی وی، باید کارهای مهم را به امور فوری ترجیح دهید. درواقع انجام کارهای مهم است که روز شما را می‌سازد. در حد امکان اجازه ندهید کارهای فوری، روال انجام کارهای مهمِ شما را مختل کند. تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی، نکته‌ای دیگری است که نویسنده در این کتاب به آن پرداخته‌. برنامه‌ریزی برای طول روز، پایه و اساس مدیریت زمانِ اثربخش به‌حساب می‌آید. پس از مطالعه‌ی کتاب مدیریت زمان، یاد می‌گیرید تا وظایف و کارهای محوله را با رویکردی پرشور و خلاقانه انجام دهید.

این رویکرد، رضایت و بهره‌وری افراد را بیشتر می‌کند. روش‌های تفویض اختیار، تمرکز و مدیریت استرس را می‌توان از دیگر نکته‌هایی دانست که ککرل در این اثر برای خواننده توضیح داده است. پس از مطالعه‌ی این کتاب، یاد می‌گیرید که با اولویت‌بندی صحیحِ کارها، مدیریت استرس و ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و حرفه‌ای، زندگی حساب‌شده‌‌تری داشته باشید و نبض زمان را در اختیار بگیرید.

کتاب مدیریت زمان را انتشارات دکسا، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است. میثاق شایق، مترجم این اثر به‌حساب می‌آید.

کتاب مدیریت زمان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر وقت شما در زندگی، تنگ است و همیشه زمان کم‌ می‌آورید، مطالعه‌ی کتاب مدیریت زمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. خواندن این اثر برای علاقه‌مندان به توسعه‌ی فردی و یادگیری مهارت‌های نوینِ مدیریت زمان نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب مدیریت زمان: چگونه در زمان کوتاه‌تر بهینه کار کنیم: از بقا تا شکوفایی می‌خوانیم

قبلاً وقتی به خانه می‌رسیدم تلویزیون را روشن می‌کردم. پریسیلا شروع به صحبت با من می‌کرد؛ اما توجه من به تلویزیون بود و در نتیجه مشکل ایجاد می‌شد. متوجه شدم گوش کردن به فردی که با او زندگی می‌کنید، اهمیت زیادی دارد؛ پس اولویت‌هایم را دوباره تنظیم کردم. حالا به خانه برمی‌گردم به پریسیلا می‌گویم دوستش دارم؛ او را می‌بوسم؛ به تمام حرف‌هایی که برای گفتن دارد گوش می‌دهم و بعد تلویزیون را روشن می‌کنم. ترتیب درست واقعاً در نتیجه تفاوت ایجاد می‌کند.

در محل کار هم به همین شکل عمل می‌کردم. خیلی زود یاد گرفتم روزم را با رفتن به اطراف و صحبت با تمام افراد تیمم به صورت رودررو شروع کنم. تنها بعد از آن در کارهایی که در کامپیوتر یا میان انبوه کاغذهای روی میز منتظرم بودند، غرق می‌شدم. قویاً تأکید می‌کنم شما هم همین کار را انجام دهید: پیش از این‌که سراغ کارتان بروید، سراغ تیمتان بروید.

فهرست مطالب کتاب

تاریخچه‌ی فلسفه‌ی مهارت
پیش‌گفتار
مقدمه
فصل 1: این زندگی شماست!
فصل 2: این زمان شماست... و زندگی شما!
فصل 3: چطور از دفتر برنامه‌ریزی استفاده کنیم؟
فصل 4: تعیین اولویت‌های درست ضروری، حیاتی و مهم!
فصل 5: توصیه‌ی مامان درباره‌ی تعلل در ارتباط با تمیز کردن اتاق!
فصل 6: توصیه‌ی پریسیلا درباره‌ی مشغولیت ذهنی در ارتباط با توجه کردن!
فصل 7: سخن ‌آخر چه زمانی می‌خواهید شروع کنید؟
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت زمان: چگونه در زمان کوتاه‌تر بهینه کار کنیم: از بقا تا شکوفایی
نویسنده
مترجممیثاق شایق
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-5571-64-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت زمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت زمان

برای دریافت کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.