معرفی و دانلود کتاب همزیستی با ربات‌ها: 29 راهبرد برای موفقیت در عصر هوش مصنوعی

عکس جلد کتاب همزیستی با ربات‌ها: 29 راهبرد برای موفقیت در عصر هوش مصنوعی
قیمت:
۱۰۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همزیستی با ربات‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همزیستی با ربات‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همزیستی با ربات‌ها: 29 راهبرد برای موفقیت در عصر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در توسعه‌ی کسب و کارهای نوین امروزی چه تاثیری دارد؟ مدیران مشاغل چگونه می‌توانند از هوش مصنوعی برای ارتقاء کار خود استفاده کنند؟ کتاب همزیستی با ربات‌ها نوشته‌ی بیل بیشاپ پاسخی برای این پرسش‌ها خواهد داشت.

درباره‌ی کتاب همزیستی با ربات‌ها

زندگی در دنیای امروز بدون در نظر گرفتن رشد صنعتی و پیشرفت فناوری غیر ممکن است. این تصویر برای پدران ما قابل پیش‌بینی نبود که روزی تا این حد به ابزارهای مکانیکی و دیجیتال وابسته شویم. ما برای برقراری ارتباط با دیگران به سیستم‌های مخابراتی و اینترنت نیاز داریم، برای انجام کارهای روزانه به پیشرفته‌ترین ابزارهای صنعتی وابسته‌ایم و برای برطرف کردن کوچک‌ترین نیازها، ناخواسته به ارتباط با ربات‌ها و هوش مصنوعی روی می‌آوریم. ربات‌ها همیشه در هیبت آدم‌آهنی‌ها به ما خدمت نمی‌کنند و دستگاه‌های مختلفی در دسترس ما هستند که نقش این ماشین‌های کامپیوتری را بازی می‌کنند. کتاب همزیستی با ربات‌ها (Dancing With Robots) نوشته‌ی بیل بیشاپ (Bill Bishop) مثل دفترچه‌ی راهنمای استفاده از یک ربات است. البته با این تفاوت که بیل بیشاپ دوری از ربات‌ها را در اولویت این راهنمایی قرار می‌دهد.

اگرچه پیشرفت صنعتی جوامع امروز به دست انسان صورت گرفته، اما نقش محوری انسان در چرخه‌های متنوع فناوری و صنعت به تدریج کم‌رنگ می‌شود. مخترعین ماشین‌ها و دستگاه‌های مکانیکی با هدف آسایش نیروهای انسانی دست به اختراع بهترین و پیشرفته‌ترین ربات‌ها زده‌اند و چیزی نگذشته که رفتار ربات‌ها در انجام وظایف کنترل‌شده بدل به الگویی گشته که عمل انسانی را متاثر می‌کند. حال نگرانی این است که آدمی خصلت ذاتی خود را از دست دهد و به نیروی کار ربات‌ها تبدیل شود. بیل بیشاپ نویسنده‌ی کتاب همزیستی با ربات‌ها، با توجه به این نگرانی دست به تحلیل موشکافانه‌ی این موضوع زده و راهکارهایی برای سپری کردن زندگی ماشینی و بهره بردن از فرصت‌ها ارائه می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب همزیستی با ربات‌ها

تصور کنید زندگی ما برای لحظه‌ای از روح و روان انسانی خارج شود و کنترل ذهن ما به دست سیگنال‌های ارتباطی بیفتد. در صورت بروز این حادثه‌، وقایع روزانه و زندگی در کره‌ی خاکی مثل فیلم‌های آخرالزمانی می‌شود. کتاب همزیستی با ربات‌ها تصویری از آینده‌ی انسان مکانیکی ارائه می‌کند که در انبوه ساعت‌های کاری و زندگی مکانیکی، به ربات تبدیل می‌شود. این وضعیت در حالی است که ربات ها برنامه‌ی کاری انسان را نیز کنترل خواهند کرد. البته بیل بیشاپ با پیش‌بینی این موقعیت ضدانسانی در پی حذف ربات‌ها از زندگی انسان نیست. او تلاش می‌کند موفقیت انسان امروز را در ارتباطی بهینه‌سازی شده با ماشین‌ها تعریف کند.

کتاب همزیستی با ربات‌ها شامل بخش‌های مختلفی است که در قالب راهبردهای اجرایی مرحله‌بندی شده است. بخش اول کتاب که راهبرد شماره‌ی اول را ارائه می‌کند، از مخاطب می‌خواهد که رفاه را با استفاده از منابع کمتر افزایش دهد. بیل بیشاپ در این بخش تلاش می‌کند تعریف جامعی از برنامه‌ی فرهنگی ارائه کند. او برنامه‌ی فرهنگی را به‌عنوان نیاز اساسی جوامع صنعتی معرفی می‌کند و معتقد است که برنامه‌ی فرهنگی مسیر یا هدفی تاریخی است که به گروه‌های انسانی همچون قبیله، نژاد و ملت جهت می‌دهد.

ایده‌های بیل بیشاپ به مدیران مشاغل کمک می‌کند تا با استفاده از هوش مصنوعی در جهت گسترش کسب و کار خود راهکارهای تازه‌ای را کشف کنند. نویسنده‌ی کتاب همزیستی با ربات‌ها با ذکر مثال‌های متنوع وضعیت مشاغل نوین و انسان امروز در جوامع صنعتی را بررسی می‌کند. او با اشاره به ضرورت نیاز مدیران به هوش مصنوعی تاکید می‌کند که انسان امروز قادر به کنار گذاشتن فناوری از زندگی ماشینی نیست. از طرفی هوش مصنوعی و رفتار مکانیکی ربات‌ها تضادی اساسی با زندگی انسانی دارد. بنابراین بیل بیشاپ سعی می‌کند 29 راهبرد عملی برای موفقیت در عصر هوش مصنوعی ارائه کند. این راهبردها بیش از هر چیز به مخاطب می‌آموزد که برای شناخت کاربردهای هوش مصنوعی و پذیرفتن ربات‌ها، در مواجهه با دنیای گسترده‌ی ماشین‌های هوشمند چه عملکردی داشته باشد.

کتاب همزیستی با ربات‌ها با ترجمه‌ی میثاق شایق توسط انتشارات دکسا منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب همزیستی با ربات‌ها

  • کتاب همزیستی با ربات‌ها مخاطب را به آینده دعوت می‌کند و به مدیران باهوش می‌آموزد که تجارت‌های سنتی را کنار بگذارند و باورهای نوین اقتصادی را بپذیرند و عملی کنند. (Gravitas Impact)
  • من تقریبا همه‌ی نوشته‌های بیل بیشاپ را خوانده‌ام. او در تبدیل ایده‌های پیچیده به راهکارهای ساده‌ی عملی و تجاری مهارت بی‌نظیری دارد. (Padraic O Maille)

کتاب همزیستی با ربات‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران کسب‌وکارها و علاقه‌مندان به مباحث هوش مصنوعی می‌توانند توصیه‌های بیل بیشاپ را جهت بهبود و توسعه‌ی مشاغل خود به کار گیرند. همچنین اگر از زندگی تکراری و ماشینی خود خسته شده‌اید و ماشین‌های مکانیکی شما را آزرده کرده‌اند، خواندن این کتاب راه‌هایی برای نجات شما به همراه خواهد داشت.

در بخشی از کتاب همزیستی با ربات‌ها: 29 راهبرد برای موفقیت در عصر هوش مصنوعی می‌خوانیم

وقتی سراغ واقعیت اصیل برویم با درک این‌که واقعیت در واقع ساخته شده است، نسبت به برداشتمان از آن کاملاً آگاه می‌شویم. مثلاً چمن چه رنگی است؟ سبز؟ اما آیا واقعاً سبز است؟ آنچه سبز به نظر می‌رسد در واقع امواج نور سبز است که چمن تابش می‌کند و سپس ذهن ما به‌عنوان سبز تفسیر می‌کند. در واقع چمن، سبز نیست. ما سبز را در ذهنمان می‌سازیم. واقعیت «سبز» تنها ابداعی متقاعدکننده است. ما نمی‌دانیم جهان واقعاً به چه شکل است. چمن به چه شکل است؟ نمی‌دانیم. تنها می‌توانیم نسخه خودمان از آن را ابداع کنیم.

این موضوع درباره‌ی چمن و سبز بودن در مورد همه چیز صدق می‌کند. خودرو چیست؟ وسیله‌ای است که ما را از نقطه الف به ب می‌برد. اما چه چیز خودرو را می‌سازد؟ لاستیک‌های آن خودرو؟ فرمان آن؟ موتور آن؟ نه. یک خودرو مجموعه‌ای از این قطعات است. نمی‌توانیم به چیزی اشاره کنیم که ماهیت اصلی خودرو را نشان دهد. مانند هر چیز دیگری خودرو در واقع مفهومی است که در ذهن خودمان ساخته‌ایم.

چه خوشمان بیاید و چه نه، ما واقعیت را در ذهن خود می‌سازیم. واقعیت چیزی در بیرون نیست. همین‌جاست. و با آنچه به آن توجه می‌کنیم، آنچه به آن فکر می‌کنیم و افرادی که با آن‌ها ارتباط داریم، شکل می‌گیرد. موضوع دیگری که در دانشکده روزنامه‌نگاری یاد گرفتم این است که رسانه، هم قدیمی و هم جدید، به ما نمی‌گوید چه فکری کنیم بلکه به ما می‌گوید درباره چه چیز فکر کنیم. به همین دلیل باید درباره اطلاعاتی که به ذهنمان وارد می‌کنیم، مراقب باشیم.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
در ستایش کتاب همزیستی با ربات‌ها
پیش‌گفتار
مقدمه: پنج ابرنیروی انسانی
راهبرد شماره 1: رفاه را با استفاده از منابع کم‌تر افزایش دهید
راهبرد شماره 2: اول به این فکر کنید که به چه کسی می‌خواهید کمک کنید
راهبرد شماره 3: ارزش پیشنهادی را حول ایده‌ای بزرگ ایجاد کنید
راهبرد شماره 4: شبکه‌ای را به شکل طبیعی رشد دهید
راهبرد شماره 5: پرسش‌های هدفمند بپرسید
راهبرد شماره 6: فراتر روید و ادغام کنید
راهبرد شماره 7: ماده‌زدایی کنید
راهبرد شماره 8: به صورت انبوه سفارشی‌سازی کنید
راهبرد شماره 9: جریان را تسهیل کنید
راهبرد شماره 10: سراغ واقعیت اصیل بروید
راهبرد شماره 11: الگوریتم‌ها را مهار کنید
راهبرد شماره 12: بدون محدودیت پیش بروید
راهبرد شماره 13: بزرگ فکر کنید، از کوچک شروع کنید
راهبرد شماره 14: تحول ایجاد کنید
راهبرد شماره 15: پلت‌فرم پلت‌فرم‌ها را ایجاد کنید
راهبرد شماره 16: استعاری صحبت کنید
راهبرد شماره 17: در برابر نتایج مستقیم هزینه دریافت کنید
راهبرد شماره 18: مشکلات را به منبعی تجدیدپذیر تبدیل کنید
راهبرد شماره 19: دنیای دیجیتال را با دنیای آنالوگ ترکیب کنید
راهبرد شماره 20: آینده را ابداع کنید
راهبرد شماره 21: در میانه قرار بگیرید
راهبرد شماره 22: توجه کنید
راهبرد شماره 23: خارج از دسته‌بندی‌های صنعت باشید
راهبرد شماره 24: هم‌آفرینی کنید
راهبرد شماره 25: همه چیز را اخلاقی قالب‌بندی کنید
راهبرد شماره 26: از سخت کار کردن دست بردارید
راهبرد شماره 27: هوشمندسازی کنید
راهبرد شماره 28: به طبیعت متصل شوید
راهبرد شماره 29: انسان بودن
نتیجه‌گیری: آن‌ها به اسب‌ها شلیک می‌کنند، این‌طور نیست؟
سخن پایانی: بازوها
کتاب‌شناسی
درباره نویسنده
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همزیستی با ربات‌ها: 29 راهبرد برای موفقیت در عصر هوش مصنوعی
نویسنده
مترجممیثاق شایق
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-622-5571-62-4
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همزیستی با ربات‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب همزیستی با ربات‌ها

برای دریافت کتاب همزیستی با ربات‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.