معرفی و دانلود کتاب مدیریت ریسک بنگاه: یکپارچه سازی با راهبرد و عملکرد

عکس جلد کتاب مدیریت ریسک بنگاه: یکپارچه سازی با راهبرد و عملکرد
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت ریسک بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت ریسک بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت ریسک بنگاه: یکپارچه سازی با راهبرد و عملکرد

کتاب مدیریت ریسک بنگاه، نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ای از کتاب مدیریت ریسک بنگاه - چارچوب یکپارچه است که در سال 2004 توسط کمیته‌ی حامی سازمان‌های کمیسیون تردوی یا "کوزو" تهیه و منتشر شده بود. کتاب مذکور سال‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع اصولی در مدیریت ریسک مورد استفاده‌ی واحدهای اقتصادی بین‌المللی قرار داشت. کمیته‌ی کوزو، که تشکیل‌شده از اعضای انجمن‌های حسابداری و حسابرسی آمریکایی است، با توجه به تغییر و تحولاتی که در روند مدیریت ریسک، اصول حسابداری و حسابرسی ایجاد شده، تصمیم به به‌روزرسانی اطلاعات این کتاب گرفتند.

درباره‌ی کتاب مدیریت ریسک بنگاه

کمیته‌ی حامی سازمان‌های کمیسیون تردوی (Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission) یا کوزو (coso)، در واقع کمیته‌ای بین‌المللی است متشکل از اعضای پنج انجمن مجزا به عناوین انجمن حسابداران آمریکا (AAA)، موسسه‌ی حسابداران رسمی آمریکا (AICPA)، مدیران مالی بین‌الملل (FEI)، موسسه‌ی حسابرسان داخلی (IIA) و موسسه‌ی حسابداران مدیریتی (IMA). این کمیته که در سال 1985، توسط بخش خصوصی و به هدف مقابله با کلاه‌برداری‌های مالی تشکیل شد، اولین گزارش راهبردی خود را تحت مدیریت جیمز سی تردوی منتشر کرد که منجر به شناخته شدن آن به‌عنوان کمیسیون تردوی شد. امروزه هدف فعالیت این مجموعه در واقع تحلیل و بررسی عوامل و شرایط دائماً متغیر موثر بر روند حسابداری و حسابرسی شرکت‌ها و ارائه‌ی راهکارهایی برای بهبود بهره‌وری و عملکرد واحدهای اقتصادی در سطح جهان است. این کمیته سالانه اقدام به انتشار اسناد راهنمایی در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت ریسک، نظارت بر فعالیت مجموعه و کنترل داخلی می‌کند که توسط بنگاه‌های اقتصادی متنوع در سرتاسر جهان مانند چارچوب استاندارد عملکرد مورد ارجاع و استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت ریسک بنگاه

یکی از اسناد منتشر شده توسط این کمیته، راهنمای مدیریت ریسک بنگاه - چارچوب یکپارچه است که اولین بار در سال 2004 چاپ و منتشر شده است. نسخه‌ی پیش رو با نام کتاب مدیریت ریسک بنگاه (Enterprise risk management: integrating with strategy and performance)، در واقع نسخه‌ی به‌روزرسانی شده‌ی همین سند است که در سال 2017 منتشر شد. با وجود تحولاتی که در زمینه‌ی مدیریت و به‌خصوص مدیریت ریسک شرکت‌ها مطرح شده است، نیاز مبرمی به به‌روزرسانی مرتب استانداردهای مدیریت بر اساس این تغییر و تحولات احساس می‌شود. نسخه‌ی قبلی راهنمای مدیریت ریسک بنگاه، با وجود کامل و واضح بودن، در طول گذشت سال‌ها اعتبار خود را تا حدی از دست داده. در طول بیش‌ از یک دهه‌ای که از انتشار نسخه‌ی قبلی می‌گذرد، پیچیدگی مفهوم ریسک تغییر کرده است، ریسک‌های جدیدی سر بر آورده‌اند، و مدیران مجموعه‌ها آگاهی و درک خود را از مفهوم ریسک تعمیق بخشیده و تقاضای افزایش کیفیت اصول و راهکارهای نظارت و کنترل بر ریسک را دارند. این نسخه‌ی جدید با توجه به نیازهای مدیران و مجموعه‌ها به‌روزرسانی شده و اهمیت محاسبه‌ی عامل ریسک در دو رده‌ی برنامه‌ریزی راهبردی و روند اجرا را یادآوری و راهکار اجرای آن را معرفی می‌کند.

کتاب مدیریت ریسک بنگاه در دو فصل کلی نگاشته شده است. در فصل اول، مفاهیم و عناصر اساسی در رابطه با مدیریت ریسک معرفی شده و تصویری کلی از چیستی و چگونگی علم مدیریت ریسک به مخاطب ارائه می‌شود. در فصل دوم مفاهیم و اجزای مورد نیاز در مدیریت ریسک معرفی شده و همچنین راهکارها و پیشنهادات کاربردی و عملی برای تشخیص و حذف عوامل ریسک در اختیار مخاطب قرار گرفته است. کتاب مدیریت ریسک بنگاه با ترجمه‌ی حیدر فروغ‌نژاد و شاهین احمدی و چاپ انتشارات بورس به شما تقدیم می‌شود.

کتاب مدیریت ریسک بنگاه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش رو به‌عنوان یکی از معتبرترین منابع علم مدیریت ریسک، برای آشنایی با اصول و مفاهیم این حوزه در سطح بین‌الملل شمرده می‌شود. مطالعه‌ی کتاب مدیریت ریسک بنگاه به تمام مدیران و کارآفرینان تازه‌کار و دانشجویان رشته‌های مدیریت توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت ریسک بنگاه: یکپارچه سازی با راهبرد و عملکرد می‌خوانیم

راهنمای هیأت مدیره برای مدیریت ریسک بنگاه

تمام هیأت مدیره‌ها نقش نظارتی دارند که به پشتیبانی از خلق ارزش در نهاد و جلوگیری از کاهش آن کمک می‌کند. مدیریت ریسک بنگاه در گذشته نقش پشتیبان قدرتمندی در سطح هیأت مدیره ایفا کرده است. امروزه به شکل گسترده‌ای انتظار می‌رود هیأت مدیره نقش نظارت بر مدیریت ریسک بنگاه ایفا کند.

چارچوب ملاحظات مهمی در اختیار هیأت مدیره قرار می‌دهد تا مسئولیت‌های خود در قبال نظارت بر ریسک را تعریف و به درستی ایفا کند. این ملاحظات شامل راهبری و فرهنگ؛ راهبرد و هدف‌گذاری؛ عملکرد؛ اطلاعات، اطلاع‌رسانی و گزارشگری؛ و بازبینی و بازنگری رویه‌ها برای ارتقای عملکرد نهاد می‌شوند.

نقش نظارت بر ریسک هیأت مدیره می‌تواند شامل موارد زیر شود، اما محدود به این موارد نیست:

- بازبینی به چالش کشیدن و سازگار کردن مدیریت با:

  • راهبرد پیشنهادی و اشتهای ریسک
  • همسوسازی راهبرد و اهداف تجاری با رسالت چشم‌انداز و ارزش‌های بنیادی نهاد.
  • تصمیمات تجاری مهم شامل ادغام و تحصیل، تخصیص سرمایه، تامین مالی و تصمیمات سود نقدی.
  • واکنش به نوسانات با اهمیت در عملکرد نهاد یا دید سبدی به ریسک.
  • واکنش به موارد انحراف از ارزش‌های بنیادی

- تأیید مشوق‌ها و پاداش مدیریت.

- مشارکت در روابط سرمایه‌گذاران و ذی‌نفعان.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: خلاصه‌ی اجرایی
فصل دوم: به کار بستن چارچوب: قرار دادن چارچوب در بافتار
فصل سوم پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت ریسک بنگاه: یکپارچه سازی با راهبرد و عملکرد
نویسنده
مترجمشاهین احمدی، حیدر فروغ نژاد
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-600-7872-91-8
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت ریسک بنگاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت ریسک بنگاه

برای دریافت کتاب مدیریت ریسک بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.