معرفی و دانلود کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک

کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک، حاصل ترجمه‌ی فصل‌های منتخبی از کتاب انگلیسیِ «مدیریت نهادهای مالی» است که توسط آنتونی ساندرز و مارسیا میلون کرنت به نگارش درآمده است. کتاب مذکور سال‌هاست که به‌عنوان یک منبع آموزشی معتبر توسط اساتید و مدیران حوزه‌ی مالی برای آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اثر پیش رو با تمرکز بر موضوع مدیریت ریسک در مدیریت نهادهای مالی، به معرفی ابزارها و اصول کاربردی در این زمینه می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک

کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک ترجمه‌ی بخش‌هایی از کتاب مدیریت نهادهای مالی با رویکرد مدیریت ریسک (Financial Institutions Management) است که در بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات معتبر مالی به‌عنوان یک منبع آموزشی برای آموزش دانشجویان و تازه‌واردان حوزه‌ی مدیریت نهادهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کتاب پیش‌رو با تمرکز بر بخش‌هایی از کتاب زبان اصلی که به مسئله‌ی مدیریت ریسک در حوزه‌ی بازار مالی اختصاص یافته، تلاش دارد تمام عناصر اساسی و ضروری در مدیریت ریسک در بازار مالی را به مخاطب آموزش بدهد. آنتونی ساندرز (Anthony Saunders) و مارسیا میلون کرنت (Marcia Millon Cornett)، نویسندگان کتاب، هر دو از اساتید و متخصصان حوزه‌ی مدیریت هستند که سابقه‌ی تدریس و پژوهش در برخی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان را داشته‌اند.

ایده‌ی اصلی مطرح شده توسط نویسندگان در نگارش اثر این موضوع بوده که در سال‌های اخیر، مدیریت نهادهای مالی مختلف، مانند بیمه‌، بانک‌ها، موسسات سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری، از الگوی واحدی پیروی کرده و با تهدیدات مشابهی مقابله می‌کند. در این اثر، طبیعت و خصلت متفاوت فعالیت و کارکرد این نهادها در نظر گرفته شده اما در نهایت به معرفی و تحلیل کلی ریسک‌هایی پرداخته شده که سود و بهره‌وری نهادهای مالی را تهدید می‌کنند. در ادامه ابزارها و راهکارهای مقابله با هر یک از این ریسک‌ها معرفی و آموزش داده شده است. در هر فصل کتاب، در طی آموزش و تحلیل ریسک‌های مختلف، مثال‌ها و نمونه‌های متعددی برای درک بهتر مطالب ارائه شده است.

فصل اول کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک به بررسی کلی نقش نهادهای مالی در بازارهای مالی پرداخته و عناصر، اجزا و ویژگی‌های این نهادها به‌صورت کامل معرفی و آموزش داده شده‌اند. فصل دوم کتاب تحت عنوان انواع ریسک نهادهای مالی به معرفی بیش از ده مورد از این ریسک‌ها مانند ریسک بازار، ریسک کشور یا حاکمیتی و ریسک نقدینگی پرداخته و در فصل‌های آینده هفت مورد از مهم‌ترین این ریسک‌ها مورد تحلیل و بررسی دقیق‌تر قرار گرفته. فصل سوم کتاب به بررسی ریسک بازار اختصاص یافته و مسائلی مانند مزایای مدیریت ریسک بازار، عناصر اساسی این حوزه، و مدل‌ها و رویکردهای مختلف این حوزه معرفی شده‌اند. آنتونی ساندرز و مارسیا میلون کرنت در فصل چهارم به موضوع ریسک نرخ بهره پرداخته‌اند و در کنار معرفی انواع مدل‌های محاسبه‌ی ریسک نرخ بهره، مفاهیم و عناصر پراهمیت این حوزه مانند دیرش را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌اند. فصل پنجم به دلایل ریسک نقدینگی و راهکارهای مدیریت آن توجه نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک

در فصل ششم کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک تحت عنوان ریسک نرخ ارز، مسائلی مانند نوسان نرخ ارز و تاثیر آن در معاملات تجاری تشریح می‌شوند. فصل هفتم، به واکاوی ریسک اعتباری وام‌های منفرد پرداخته و پس از معرفی کلی انواع وام و روند اجرای این فعالیت مالی، مدل‌های محاسبه‌ی ریسک وام‌های منفرد و چگونگی کاهش خطرات آن در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. هشتمین فصل کتاب، به معرفی کلی ریسک اعتباری پرتفوی وام‌ها و ریسک متمرکز می‌پردازد و مدل‌های متنوع محاسبه‌ی آن را برمی‌شمارد. فصل نهم و نهایی کتاب به ریسک فعالیت‌های خارج از ترازنامه و تمام نکات و عناصر ضروری در محاسبه و حذف این ریسک اختصاص یافته. دو ضمیمه‌ی نهایی کتاب تحت عنوان یونانی‌ها و بحران مالی 2008 آمریکا به بررسی مسائل اضافه در این زمینه تعلق دارند. یونانی‌ها، مجموعه‌ای از حروف یونانی هستند که هرکدام طبق فرمول مشخصی جنبه‌ای از ریسک مالی را اندازه‌گیری می‌کنند. در ضمیمه‌ی نهایی کتاب تمام موارد آموزش داده شده در قالب تحلیل بحران مالی 2008 آمریکا مورد اجرا و تشریح مفصل‌تر قرار گرفته است.

کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک با ترجمه‌ی میثم فدایی واحد و نازنین عزیزی و چاپ انتشارات بورس به شما تقدیم می‌شود.

کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک به تمام دانشجویان رشته‌های مدیریت و علاقه‌مندان این حوزه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک می‌خوانیم

نکول در رهن‌ها در ایالات متحده تبعات زیادی داشت. مؤسسه‌های مالی و بقیه سرمایه‌گذارانی که قطعه‌های ABS و ABS CDO ها را خریداری کرده بودند، پول‌هایشان را باختند. همچنین زیان‌ها و خسارت‌هایی به برخی ایجادکنندگان رهن‌ها وارد شد چرا که آن‌ها ضمانت‌نامه‌هایی در مورد کیفیت رهن‌هایی که تبدیل به اوراق بهادار شدند، صادر کرده و با دعوی‌هایی (دادخواهی) در مورد امور وام‌دهی مواجه شدند.

همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد زمانی که زیان‌هایی در یک بخش بازار بدهی اتفاق افتاد، یک نوع "پناهجویی سرمایه" به وجود می‌آمد. سرمایه‌گذاران نسبت به ریسک کردن اعتباری بی‌میل شدند و ترجیح دادند اوراق خزانه و به طور مشابه سرمایه‌گذاری‌های مطمئن را خریداری کنند. دامنک‌های بستانکار (تقاضای بازده اضافی جهت ریسک کردن‌های اعتباری) به شدت افزایش یافت. برای بسیاری از شرکت‌های غیرمالی، دریافت وام از بانک‌ها کار دشواری بود. در حقیقت، بانک‌ها نسبت به وام دادن به یکدیگر بی‌رغبت شدند و نرخ‌های وام‌دهی بین‌بانکی به شدت افزایش یافت.

قطعه‌های ABS ها و ABS CDO ها در نیمه دوم سال 2007 توسط آژانس‌های رتبه‌بندی، کم ارزش شدند. نقد شوندگی بازار برای این قطعه‌ها بسیار کم شد. سرمایه‌گذاران دریافتند که آن‌ها آنطور که قبلاً تصور کرده بودند، قطعه‌ها را درک نکرده‌اند و اینکه آن‌ها بی‌اندازه به رتبه‌های اعتباری تکیه کرده بودند. این موضوع بر اهمیت وجود شفافیت در بازارهای مالی تاکید می‌کند. محصولات تولیدشده در این دوره زمانی که منجر به بحران شد، بسیار پیچیده بودند. سرمایه‌گذاران هیچ نگرانی در مورد این موضوع نداشتند تا اینکه مسائل و مشکلات ظاهر شدند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: نقش نهادهای مالی در بازارهای مالی
فصل 2: انواع ریسک نهادهای مالی
فصل 3: ریسک بازار
فصل 4: ریسک نرخ بهره
فصل 5: ریسک نقدینگی
فصل 6: ریسک نرخ ارز
فصل 7: ریسک اعتباری وام‌های منفرد (Individual Loan)
فصل 8: ریسک اعتباری پرتفوی وام‌ها و ریسک متمرکز (Portfolio of loans)
فصل 9: ریسک فعالیت‌های خارج از ترازنامه
ضمیمه 1: یونانی‌ها
ضمیمه 2: بحران مالی 2008 آمریکا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک
نویسنده،
مترجممیثم فدایی واحد، نازنین عزیزی
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات327
زبانفارسی
شابک978-600-7872-40-6
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه، کتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک

برای دریافت کتاب مدل‌های کمی در مدیریت ریسک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.