معرفی و دانلود کتاب ارزشیابی اوراق بهادار

عکس جلد کتاب ارزشیابی اوراق بهادار
قیمت:
۱۰۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارزشیابی اوراق بهادار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزشیابی اوراق بهادار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزشیابی اوراق بهادار

حیدر فروغ‌­نژاد، فرشته شهبازین و امین سادات در کتاب ارزشیابی اوراق بهادار به بررسی و شرح یکی از مهم‌ترین مفاهیم در بازارهای مالی پرداخته‌اند. ارزش‌گذاری در بازارهای مالی، یکی از مهم‌ترین نکات و از بنیادی‌ترین انواع تحلیل است که در نتیجه‌ی انجام آن، ارزش یک سهام تخمین زده می‌شود.

درباره‌ی کتاب ارزشیابی اوراق بهادار

بازارهای مالی، بورس، سهام و اوراق بهادار نقش بسیار پررنگی در چرخه‌ی اقتصادی هر کشوری داشته و بی‌شک توجه و بررسی دقیق و کارشناسانه‌ی آن‌ها در رشد اقتصادی دولت‌ها تأثیر به‌سزایی دارد. در این مسیر لازم است از استادان و کارشناسان خبره کمک گرفت تا با شناخت بهتر و بررسی دقیق‌تر پارامترها توسط آنان، میزان سوددهی این بازارها بالاتر رفته و رشد اقتصادی حاصل شود. دکتر حیدر فروغ‌­نژاد، دکتر فرشته شهبازین و دکتر امین سادات نیز از جمله استادان متخصصی هستند که اقدام به تألیف کتابی در این زمینه کرده‌اند.

در کتاب ارزشیابی اوراق بهادار می‌خوانید که عوامل و پارامترهای مختلفی در ارزش‌گذاری بازارهای مالی نقش دارند و به همین دلیل است که تا به امروز راه‌کارها، مدل‎ها و روش‌‎های متنوعی برای ارزش‌گذاری مطرح شده. این نوع از ارزش‌گذاری‌ها، با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف برای تعیین ارزش واقعی یک شرکت، واحد تجاری یا سهام، به یک نتیجه‌ی تخمینی می‌رسند. شاید علت اصلی چنین روندی این باشد که ارزش‌گذاری قطعی یک سهام، کاری غیرممکن بوده و تنها می‌توان به عددی تقریبی رسید. انجام ارزش‌گذاری کاری تخصصی و نیازمند میزان دقت عمل بالاست، به همین جهت سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعملی را مبنی بر استفاده‌ی افراد متخصص و باتجربه‌ای که دارای گواهینامه‌ی ارزشیابی اوراق بهادار هستند، برای شرکت‌های مشاور در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و... صادر کرده است.

همانطور که واضح است امروزه بازار سرمایه، بورس، سهام و به‌طور کلی بازارهای مالی بیش از گذشته رونق پیدا کرده‌اند. در نتیجه فرصت‌های شغلی مربوط به بازارهای مالی و سرمایه بیشتر شده. گواهینامه‌ی ارزشیابی اوراق بهادار بی‌شک از تخصصی‌ترین و مهم‌ترین مدارکی هستند که در بازارهای مالی و سرمایه کسب می‌شود و بازار کار برای دارندگان این مدرک بسیار خوب و پررونق است؛ چراکه کارگزاری‌ها، شرکت‌های مشاوره و سرمایه‌‎گذاری، سبدگردان‌ها و... همیشه به چنین متخصصانی احتیاج دارند. این افراد برای این‌که قادر باشند ارزش یک سهام را تخمین بزنند و تعیین کنند، به سطح بالایی از معلومات پایه، تجربه و دانش نیاز دارند که ملاک آن، گذراندن آزمون ارزشیابی اوراق بهادار با موفقیت و کسب گواهینامه‌ی مربوط به آن است.

حیدر فروغ‌­نژاد، فرشته شهبازین و امین سادات نیز کتاب ارزشیابی اوراق بهادار در دوازده فصل به رشته‌ی تحریر درآوده‌اند. انتشارات بورس چاپ و انتشار این راهنمای جامع را ذیل مجموعه‌ی تخصصی مالی بر عهده داشته است.

کتاب ارزشیابی اوراق بهادار برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب، علاقه‌مندان و کارشناسان حوزه‌ی اقتصاد، مالی و بورس و همینطور دانشجویان این رشته‌ها هستند.

در بخشی از کتاب ارزشیابی اوراق بهادار می‌خوانیم

مدل‌های چند دوره‌ای تنطیل سود نقدی

به‌طور کلی پیش‌بینی دقیق تک‌تک سودهای نقدی شرکت تا ابد کار بسیار دشواری است. درعین‌حال فرض نرخ رشد ثابت برای سود تقسیمی نیز مناسب به نظر نمی‌رسد؛ بنابراین تحلیلگران معمولاً از مدل‌های چند دوره‌ای تنزیل سود تقسیمی برای ارزش‌گذاری استفاده می‌کنند. آن‌ها سه دوره برای ارزش‌گذاری در نظر می‌گیرند:

دوره‌ی رشد: که طی آن، رشد سودآوری شرکت زیاد، حاشیه‌ی سود شرکت بالا و نسبت پرداخت سود کم یا حتی برابر با صفر است، جریان نقدی سهام‌داران به دلیل نیاز شدید به سرمایه‌گذاری مجدد جهت تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای شرکت منفی است.

دوره‌ی گذار: که در آن، رشد سودآوری شرکت کم می‌شود (ولی همچنان بیشتر از متوسط است). همچنین حاشیه‌ی سود شرکت و رشد فروش نیز کم می‌شوند و نیاز به سرمایه‌گذاری مجدد کاهش پیدا می‌کند. جریان‌های نقدی آزاد مثبت هستند و نسبت پرداخت سود نقدی بالا می‌رود.

دوره‌ی بلوغ: در این دوره، نرخ رشد سود نقدی، نرخ رشد سود خالص و بازده حقوق صاحبان سهام در سطح پایدار بلندمدت قرار می‌گیرند. مدل رشد گوردون برای ارزش‌گذاری شرکت در این مرحله مناسب است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزشیابی اوراق بهادار
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات446
زبانفارسی
شابک978-622-6868-60-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارزشیابی اوراق بهادار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارزشیابی اوراق بهادار

برای دریافت کتاب ارزشیابی اوراق بهادار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.