معرفی و دانلود کتاب مدیریت ذینفعان: مفاهیم و استراتژی‌ها

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت ذینفعان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت ذینفعان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت ذینفعان: مفاهیم و استراتژی‌ها

کتاب مدیریت ذینفعان تألیفی از ر. ادوارد فریمن، جفری س. هریسون و استلیوس زیگلیدوپولوس، نمایه‌ای کلی از تمام شیوه‌ها و ابزارهایی که در نظریه‌ی ذینفعان نقش محوری دارند را ارائه داده است. دیدگاه ذینفعان قرار است به شما نشان دهد که چگونه می‌توان میان مردم و شرکت‌ها یک پل ارتباطی ایجاد کرد. این کتاب در رابطه با موضوع اخلاقیات در کسب و کار نوشته شده و برای مدیران و فعالین حوزه‌ی سرمایه‌گذاری مفید و کاربردی است.

درباره‌ی کتاب مدیریت ذینفعان

دیدگاهی که تحت‌عنوان رویکرد ذینفعان شناخته‌ می‌شود، کوشش دارد شیوه‌های جدید و نوین مدیریتی را به مخاطبان معرفی کند. روشی که قادر است مسیری را پیش‌روی افراد و شرکت‌ها قرار دهد که با روابط تعاملی و با مشارکت‌های دوطرفه، سود و سرمایه‌ی همه‌ی طرف‌های درگیر در یک پروژه را افزایش دهد. در واقع، این یک رویکرد مالی و اقتصادی است که در سراسر جهان استفاده می‌شود، اما پیش از هرچیز باید از قوانین و ساختارهای آن اطلاعات کسب کرد. کتاب مدیریت ذینفعان (Stakeholder Theory: Concepts and Strategies) نوشته‌ی ر. ادوارد فریمن، جفری س. هریسون، استلیوس زیگلیدوپولوس یکی از آثاری‌ست که در این زمینه از اعتبار مناسبی برخوردار است. این کتاب از چندین فصل‌بندی تشکیل شده و قادر است اطلاعات متنوع و ارزشمندی در این زمینه ارائه دهد.

کتاب مدیریت ذینفعان از اصول، قواعد و پایه‌های این نقطه‌نظر مالی می‌گوید و پیش از هرچیز تلاش دارد تا شرکت‌ها و مدیران را با تشریحات خود جذب و متقاعد کند. در واقع، نثر این کتاب به‌صورتی نوشته شده که قرار است مدیران و سپس مردم را مجاب کند تا به این سیستم فکری رجوع کنند. دلیل آن به کارآمدی این سیستم بازمی‌گردد که از کلیت و ساختاری برخودار است که می‌تواند برای هر دو طرف معامله مفید واقع شود. به همین روی، مؤلفان این کتاب سعی کرده‌اند در مطالب خود راه‌حل‌هایی ارائه داده و به پرسش‌های احتمالی مدیران در طول فرایند ذینفعان پاسخ دهند. پس کتاب از نثری کاملاً آموزشی و اصولی بهره برده و در آن مطالب به‌صورت علمی و اجرایی شرح داده شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت ذینفعان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب مدیریت ذینفعان در این مورد نهفته که به مدیران و شرکت‌ها ابزار معرفی می‌کند؛ ابزاری که به‌واسطه‌ی آن مدیران، رهبران و افرادی که در حوزه‌ی بازاریابی و کسب‌وکار فعالیت می‌کنند قادرند برنامه‌های خود را به مرحله‌ی اجرایی برسانند. ابزارهایی که در کتاب مدیریت ذینفعان ارائه می‌شوند، پایبند به رعایت اخلاقیات و موارد حقوقی هستند و مؤلفان با دقت‌نظر و بررسی چندین مورد عینی به‌ معرفی آن‌ها می‌پردازند.

ر. ادوارد فریمن (R. Edward Freeman)، جفری س. هریسون (Jeffrey S. Harrison) و استلیوس زیگلیدوپولوس (Stelios Zyglidopoulos) در این کتاب درمورد شیوه‌های کنترل ذینفعان نیز مطالبی ارائه داده‌اند. مشخصاً برای کسانی که در این حوزه‌ به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، دغدغه‌ی اصلی این است که چگونه باید کنترل لازم را اعمال کرد؛ مسئله‌ای که کتاب مدیریت ذینفعان شرح دقیقی از آن را به اشتراک گذاشته است. در واقع، مؤلفان کتاب سعی دارند سیستم‌های گوناگون مالی را به مخاطبان معرفی کنند که به‌واسطه‌ی آن‌ها سرمایه‌ی مورد نظر کنترل می‌شود.

می‌توان گفت کتاب مدیریت ذینفعان تمامی مطالب را با نثری روان و قابل فهم شرح داده است. به این صورت که حتی اگر شما با این سیستم از پیش هیچ آشنایی‌ای ندارید، باز هم نویسندگان با شرح و توضیحاتی که در فصول ابتدایی ارائه داده‌اند مباحث را درک خواهید کرد. کتاب مدیریت ذینفعان اثری سرشار از ایده است. اثری که به شما نقطه‌دید می‌دهد و با این ایده‌های تازه و نوین شما را به‌ سوی محدوده‌های تازه‌ای از استراتژی‌های مدیریتی و خلق ارزش و بازدهی بهتر سوق می‌دهد. مطالب این کتاب با بررسی صدها مورد عینی و آزمون شده به دست آمده و باید گفت به لحاظ اجرایی و عملی کاملاً کارآمد و راه‌گشا است. کتاب مدیریت ذینفعان تألیف ر. ادوارد فریمن، جفری س. هریسون، استلیوس زیگلیدوپولوس توسط نگار معتمدی ترجمه شده و نشر فرتاک آن را منتشر شده است.

کتاب مدیریت ذینفعان برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که می‌خواهند با استراتژی‌های نوین مدیریتی و خلق ارزش آشنا شوند و همچنین به کسانی که در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و کسب و کار فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌شود. باید گفت که مدیریت ذینفعان صرفاً برای مدیران شرکت‌ها به نگارش درنیامده و از آنجایی که یک فرایند و استراتژی مالی را معرفی می‌کند، برای افرادی که در حوزه‌های دیگر فعال‌اند نیز مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدیریت ذینفعان: مفاهیم و استراتژی‌ها می‌خوانیم

هر یک از ما دنیا را از دیدگاه خود و طرز فکری که آگاهانه و ناخودآگاه در طول زندگی خود توسعه داده‌ایم، می‌بینیم. ما در مورد نحوه‌ی عملکرد جهان، در مورد آن‌چه که باعث موفقیت یک کسب‌وکار می‌شود و یا افراد را برجسته می‌سازد، فرضیاتی ارائه می‌دهیم. اغلب ما حتی نسبت به این پیش‌فرض‌ها، آگاهی نداریم. برقراری ارتباط با افرادی که دیدگاه‌های مختلفی نسبت به جهان دارند، کاری دشوار و درعین‌حال حیاتی برای مدیریت ذینفعان محسوب می‌شود. به‌آسانی می‌توان ادعا کرد که ذینفعانی که در کار با آن‌ها مشکل داریم غیرمنطقی بوده یا احساسی عمل می‌کنند.

هر زمان وسوسه شدید که اعلام کنید یک ذینفع غیرمنطقی یا "اشتباه" عمل می‌کند، بهتر است سعی کنید این تفکر را با این عبارت جایگزین کنید، "من قادر به درک دیدگاه آن ذینفع نیستم." ممکن است منافع یک ذینفع با منافع شرکت در تضاد بوده یا نیروهای خارجی بر ذینفع تأثیرگذار باشند یا انگیزه‌‌ی ‌ذینفع تحت‌تأثیر مجموعه‌ی‌ متفاوتی از ارزش‌ها باشد. درک تأثیرپذیری و تأثیرگذاری ذینفع از الزامات مدیریت ذینفعان می‌­باشد. ما بر این باوریم که اگر هر دو طرف درگیر تمایل داشته باشند که دیدگاه طرف مقابل را درک نمایند، آن‌گاه هیچ‌گونه تضاد و اختلافی بروز نخواهد کرد. درک دیدگاه یک ذینفع، شرکت را در درک رفتار، برقراری ارتباط و کار با آن ذینفع و پرداختن به منافع بالقوه‌‌ی آن بسیار کارآمدتر خواهد ساخت.

طبق تجربه‌­ی ما، پرسیدن یک­‌سری سؤال ساده با پاسخ ذینفعان به چندین سؤال ساده، شرکت می­‌تواند دیدگاه ذینفع را بهتر درک نموده و در نتیجه استراتژی موثری را اتخاذ نماید.

فهرست مطالب کتاب

چکیده
فصل اول: منشأ و زیربنای مدیریت ذینفعان
1-1- منشأ دیدگاه ذینفعان
1-2- مفاهیم اساسی مدیریت ذینفعان
1-3- سازمان‌دهی فصول کتاب
فصل دوم: چرا استفاده از رویکرد ذینفعان؟
2-1- ارزش‌آفرینی
2-2- نوآوری
2-3- فراگیری و به هم‌ پیوستگی
2-4- جدایی‌ناپذیری تجارت و اخلاق
فصل سوم: ذینفع کیست؟
3-1- ذینفعان اولیه و ثانویه
3-2- شناسایی ذینفعان خاص
3-3- ذینفعان جزء مردم هستند
فصل چهارم: مدیریت ذینفعان چگونه عمل می‌کند؟
4-1- مدیریت برای ذینفعان
4-2- ارزش کل ذینفعان
4-3- مدیریت برای ذینفعان به‌منظور افزایش ارزش کلی
فصل پنجم: ابزارهایی برای درک و شناخت ذینفعان
5-1- ارزیابی قدرت ذینفعان
5-2- رفتار ذینفعان و تحلیل چشم‌انداز
5-3- همکاری‌های ذینفعان فعلی و بالقوه
5-4- ارزیابی استراتژی‌های فعلی ذینفعان
5-5- مدیریت اطلاعات و آگاهی ذینفعان
فصل ششم: ایجاد استراتژی‌های ارزش‌آفرین برای ذینفعان
6-1- مأموریت: تعریف کسب‌وکار، استراتژی سازمانی و ارزش‌ها
6-2- ایجاد فرهنگ ذینفعان
6-3- توسعه‌ی استراتژی‌های عمومی برای مدیریت ذینفعان
6-4- استراتژی‌های ایجاد ارزش بر اساس منافع مشترک
فصل هفتم: یک سیستم کنترل استراتژیک مبتنی بر ذینفعان
7-1- اهداف مبتنی بر ذینفعان
7-2- استفاده از اهداف مبتنی بر ذینفعان در سیستم کنترل استراتژیک
فصل هشتم: توسعه‌ی تئوری ذینفعان
8-1- اکنون در کجا هستیم
8-2- موضوعاتی که باید برای حرکت روبه‌جلو، مدنظر قرار دهید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت ذینفعان: مفاهیم و استراتژی‌ها
نویسنده، ،
مترجمنگار معتمدی
ناشر چاپینشر فرتاک
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-98546-8-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت ذینفعان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت ذینفعان

برای دریافت کتاب مدیریت ذینفعان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.