معرفی و دانلود کتاب محورهای توسعه

عکس جلد کتاب محورهای توسعه
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محورهای توسعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محورهای توسعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محورهای توسعه

کتاب محورهای توسعه، مجموعه‌ای از مقاله‌هایی کاربردی در حوزه‌ی فرهنگ توسعه را در خود گنجانده‌‌ است. سید علی گرامیان، نویسنده‌‌ی کتاب، این مقاله‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف در جراید کثیرالانتشار منتشر کرده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با دیدگاه‌ نویسنده‌ نسبت به فرهنگ و توسعه آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب محورهای توسعه

کتاب محورهای توسعه شامل مجموعه‌ای از مقالات کاربردی در حیطه‌ی فرهنگ توسعه است. سید علی گرامیان، فرهنگ را بستر توسعه می‌داند. به باور نویسنده، توسعه‌ی پایدار بدون در نظر گرفتن مؤلفه‌های فرهنگی، امکان‌پذیر نیست. مولف، پس از بررسی سطوح مختلف توسعه، راهکارهایی برای افزایش توسعه در سطح‌هایی که مطرح شد، پیش روی خواننده قرار می‌دهد. مطالب این کتاب با توضیحاتی درباره‌ی مفهوم فرهنگ و توسعه آغاز می‌شود. در این اثر، فرهنگ به‌عنوان یکی از عناصر مهم و زیر بناییِ توسعه‌ی پایدار شناخته می‌شود. نویسنده بر این نکته تأکید می‌کند که توسعه صرفاً به معنای پیشرفت اقتصادی و افزایش درآمد نیست، بلکه باید شامل ارتقای سطح زندگی، رفاه اجتماعی، عدالت، آزادی و ارزش‌های انسانی نیز باشد. بررسی جایگاه کار و تلاش در فرهنگ و توسعه، نکته‌ی دیگری است که در ادامه‌ی کتاب محورهای توسعه مطالعه می‌کنید. پیشرفت و آبادانی هر جامعه‌ای بدون تلاش و کوشش مداوم افراد آن امکان‌پذیر نیست. به گفته‌ی سید علی گرامیان، کار و کوشش، موتور محرکه‌ی رشد اقتصادی است.

معرفی و دانلود کتاب محورهای توسعه

هرچه افراد جامعه بیشتر تلاش کنند و خلاقیت و نوآوری خود را به کار ببندند، تولید و ثروت بیشتری در جامعه ایجاد خواهد شد. با کار بیشتر، تولید افزایش پیدا می‌کند و سطح رفاه اجتماعی نیز ارتقا می‌یابد. افراد با داشتن شغل و درآمد مناسب، می‌توانند نیازهای اولیه‌ی خود را برآورده کنند و به زندگی بهتری دست یابند. پس از بررسی این مفاهیم، اهمیت عدالت و پیشرفت از دیدگاه سید علی گرامیان را در کتاب محورهای توسعه مطالعه می‌کنید. نویسنده معتقد است که دو مؤلفه‌ی عدالت و پیشرفت برای دست‌یابی به توسعه‌ی بیشتر جامعه لازم و ضروری هستند. عدالت، به معنای برابری فرصت‌ها، توزیع عادلانه‌ی منابع و ثروت، در بین افراد جامعه تعریف شده است. منظور از پیشرفت نیز در این کتاب، ارتقای سطح زندگی، رفاه اجتماعی، توسعه‌ی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

بررسی نقش کار در موفقیت و پویایی اداری، از دیگر مطالبی است که در این کتاب از آن‌ سخن به میان آمده. خودباوری و پیوستگی ایمان و عمل، در این اثر به‌عنوان اصل‌های ضروری برای توسعه‌ی چشمگیر جامعه شناخته شده است. نویسنده در پایان با اشاره‌‌ای به گذشته‌ی پرشکوه ایران و استثنایی قلمداد کردن ویژگی‌های این مرزوبوم، کتاب را به پایان می‌رساند.

کتاب محورهای توسعه را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی، منتشر کرده است.

کتاب محورهای توسعه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب محورهای توسعه برای دانشجویان، پژوهشگران و فعالان حوزه‌ی مدیریت شهری و علوم اجتماعی، سودمند است. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث توسعه و پیشرفت ایران نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب محورهای توسعه می‌خوانیم

بعضی از مسلمین تصور می‌کنند که دنیا از نظر دین مطلقاً قیمتی ندارد. اینان امکانات و ثروت و رفاه را از ذخایر دنیوی دانسته و مذموم می‌دانند. از نظر اینان بی‌رغبتی به دنیا و کناره‌گیری از آن یک عمل زاهدانه و خداگرایانه است و فکر می‌کنند که اگر کسی در امور زندگی و رشته‌های اقتصادی سعی و کوشش کند یک عمل دنیاگرایانه انجام داده است. این مسأله‌ای است که باید در جای خود به‌طور جامع و همه‌جانبه مورد ارزیابی قرار گیرد. در اینجا همین مقدار عرض می‌کنم که دنیا و امکاناتش از آن جهت که آفریده خداوند است مطلقاً خوب و بسیار مفید و با ارزش است، اما نسبت به ما انسان‌ها خوبی و بدی دنیا یک امر نسبی است و به چگونگی برخورد ما با دنیا بستگی دارد. اگر دنیا مقصد و قبله آمال قرار گرفته و شرف و فضیلت و راستی و امانت را وجه‌المصالحه خود قرار دهد اینچنین دنیایی بد است و به‌کلی ارزش خود را از دست می‌دهد و بلکه ضدارزش می‌شود، ولی اگر دنیا وسیله حفظ حیات، تأمین سلامت، حفظ عزت، رفع فقر و احتیاج و محرومیت‌زدایی و رفاه عمومی و ایجاد عدالت اجتماعی قرار گیرد و در جهت اعتلای دانش و فرهنگ و اخلاق و معنویت به‌کار رود بسیار باارزش است.

امیرالمؤمنین علی (ع) در این زمینه می‌فرمایند: «چرا جمعی به مذمت دنیا پرداخته و زهد به خود بسته‌اند؟ دنیا برای آنان که درست باشند منزل راستین است و برای آنان که درست درکش کنند جای عافیت و سلامت و برای آنان که از آن توشه گیرند خانه توانگری است. دنیا سجده‌گاه پیامبران و فرودگاه وحی الهی، نمازخانه فرشتگان، مسکن دوستان خدا و بازار تجارت اولیاء اوست.» (تحف‌العقول)

پیامبر اکرم (ص) هم دنیا را خانه سعی و عمل نامیده است و می‌فرماید: «فَاِنَّکُمُ الیَوم فی دارِ عَمَلٍ»، شما امروز در خانه کار هستید. بدون شک یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت و سعادت سعی و عمل است. سعی به‌معنی کار با جدیت است و عمل هر کاری است که از روی قصد و اراده انجام گیرد.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
فرهنگ و توسعه
ارزش کار و کوشش
عدالت و پیشرفت
کار و خوشبختی
نقش کار در موفقیت
پویایی اداری
خودباوری
پیوستگی ایمان و عمل
گذشته پرشکوه
ایران - کشور استثنایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محورهای توسعه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-468-607-8
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب محورهای توسعه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب محورهای توسعه

برای دریافت کتاب محورهای توسعه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.