معرفی و دانلود کتاب انسان، جامعه و سازندگی

عکس جلد کتاب انسان، جامعه و سازندگی
قیمت:
۵۳۳۰۰ ۲۶,۶۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان، جامعه و سازندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان، جامعه و سازندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان، جامعه و سازندگی

کتاب انسان، جامعه و سازندگی، اثری ژرف‌اندیشانه در حوزه‌ی جامعه‌شناسی و فلسفه‌ی اجتماعی است. سید علی گرامیان، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر به بررسی چیستی انسان، ماهیت جامعه و لازمه‌های ساختِ جامعه‌ای ایده‌آل، پرداخته است. با مطالعه‌ی این کتاب، درک عمیقی از نقش انسان در ساختار جامعه، تمدن، بنیادهای تمدن اسلامی و گام‌های مهم در خوشبختی انسان پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب انسان، جامعه و سازندگی

کتاب انسان، جامعه و سازندگی، مجموعه‌ای از مقاله‌های سید علی گرامیان است که پیشتر در جرائد کثیرالانتشار منتشر شده. با مطالعه‌ی این اثر از دیدگاه‌های نویسنده درباره‌ی خودشناسی، جایگاه دانش و دانشمند در دیدگاه اسلام، بنیادهای تمدن اسلامی و... خواهید شد. در این کتاب تاکید ویژه‌ای بر خودشناسی شده است. نویسنده با اشاره به احادیث و آیه‌های قرآن، حرکت جهان را نشانه‌ای برای کار و تلاشِ بیشتر انسان‌ها می‌داند و مدعی است باید با جهان هماهنگ شد و به کار مفید پرداخت. باورِ خویشتن، یکی دیگر از نکته‌‌هایی است که این اثر بر آن تمرکز دارد. در این بخش سخن از ظرفیت فوق‌العاده و استعدادهای شگفت‌انگیز انسان به میان آمده است. اشاره به زیبایی‌های آفرینش به‌عنوان نشانه‌ای از توانمندی پروردگار، نقل گفته‌های بزرگان و معصومین درباره‌ی جایگاه انسان در زمین و بررسی رازِ عظمت انسان را می‌توان از مطالب بخش دوم کتاب انسان، جامعه و سازندگی دانست.

«انسان در میان دو بی‌نهایت»، مقاله‌ی بعدی است که در این اثر مطالعه می‌کنید. قرارگیری انسان در میان بی‌نهایت پستی و سقوط یا بی‌نهایت تعالی و صعود، مفهومی است که در این مقاله به آن اشاره شده. با مطالعه‌ی این بخش، از بشارت خداوند برای نفوذ انسان به جایگاهی متعالی آگاه می‌شوید و در جریان خطرهای دور شدن از راه راست قرار می‌گیرید. سید علی گرامیان به این پرسش پاسخ می‌دهد که چگونه انسان بر اثر خطایی محدود، در مدتی کم دچار عقوبت و عذابی نامحدود می‌شود. قدردانی انسان از خود، نفروختن خویشتن به بهایی اندک و جلوه‌گر شدن اعمال نیک در قالب بهشت و کارهای بد در قالب جهنم، موضوعات دیگری است که در کتاب انسان، جامعه و سازندگی مطالعه خواهید کرد.

پس از آشنایی با نظرات نویسنده درباره‌ی جایگاه انسان در عرصه‌ی آفرینش، سید علی گرامیان به جایگاه دانش در زندگی بشرِ امروزی اشاره کرده است. سوگندِ خداوند به قلم و تشبیه علم به نور از جانب خداوند، مباحث دیگری هستند که در این کتاب شاهدش هستید. در ادامه‌ی کتاب انسان، جامعه و زندگی با ارزش و جایگاه دانش و دانشمند از دیدگاه اسلام آشنا می‌شوید. آشنایی با بنیادهای تمدن اسلامی، ظهور و افول تمدن‌ها، رنسانس در غرب،‌ رنسانس اسلامی، استقلال و انقلاب اسلامی، مثلث سازندگی و مهم‌ترین گام در خوشبتی انسان، مفاهیمی هستند که پس از مطالعه‌ی این اثر فرا می‌گیرید. تاکید بر قرآن به‌‌عنوان مهم‌ترین تکیه‌گاه، نکته‌ای است که در مقاله‌ی پایانی کتاب مطرح شده. نویسنده برای اثبات گفته‌های خود در تمامی مقاله‌های کتاب خود از حدیث‌‌ها، شعرها و گفته‌های شخصیت‌های برجسته‌ی سرتاسر دنیا کمک گرفته است.

کتاب انسان، جامعه و زندگی را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب انسان، جامعه و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به افرادی که در رشته‌های جامعه‌شناسی، فلسفه، علوم سیاسی و مطالعات فرهنگی تحصیل می‌کنند، توصیه می‌شود. خواندن کتاب انسان، جامعه و زندگی برای علاقه‌مندان به بحث‌های دینی و عقیدتی نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب انسان، جامعه و سازندگی می‌خوانیم

البته قتل و قتال هم در مکتب رسول‌الله آمده و خود ایشان نیز جنگ‌ها کرده‌اند اما جنگ‌های پیامبر تماما دفاعی یا دفاع پیشگیرانه و گاهی از نوع رفع مانع هدایت بوده‌است.

دفاع، حق طبیعی هر موجود زنده است. گیاهان و حشرات و حیوانات از ابزار دفاع طبیعی برخوردارند. بدن انسان در برابر تهاجم میکروب‌ها دفاع طبیعی دارد. اسلام جنگ عدوانی ندارد و برای تضییع حقوق و تصرف سرزمین‌های دیگران، هجوم و حمله‌ی ظالمانه نمی‌کند ولی در برابر متجاوز، مقتدرانه دفاع می‌کند و پیامبر نیز چنین بودند و آنچنان نیروها را مراقب و آماده نگاه می‌داشتند که هرگز غافلگیر نمی‌شدند.

بدین‌گونه پیامبراکرم بر مبنای قرآن، تمدنی را بنیاد نهادند که بستر آن علم و حکمت و گام‌های آن مهربانی و رأفت و مقصد آن رشد و کمال بی‌نهایت است.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
1. خود را بشناس و حرکت کن
2. به خود بیندیش و خود را باور کن
3. انسان در میان دو بی‌نهایت
4. گام نخست
5. ارزش و جایگاه دانش و دانشمند از دیدگاه اسلام
6. سرچشمه‌های دانش
7. اطمینان قلبی
8. سیر تحول تمدن اسلامی
9. بنیادهای تمدن اسلامی
10. بنیادهای تمدن اسلامی
11. ابزارهای دعوت پیغمبر
12. تمدن چیست و متمدن کیست؟
13. نگاهی به تمدن شکوهمند اسلامی
14. ظهور و افول تمدن‌ها
15. رنسانس در غرب
16. ماهیت تمدن غرب
17. رنسانس اسلامی
18. آزادی و انقلاب اسلامی
19. استقلال و انقلاب اسلامی
20. رکن اساسی انقلاب
21. نوبت سازندگی و آبادانی
22. مثلث سازندگی
23. مهم‌ترین گام در خوشبختی انسان
24. گام‌های سازندگی
25. گام چهارم در سازندگی
26. گام پنجم در سازندگی
27. مطمئن‌ترین تکیه‌گاه
28. قرآن، مطمئن‌ترین تکیه‌گاه
29. و اینک ما و قرآن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان، جامعه و سازندگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-964-468-618-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک
۵۳۳۰۰ ۲۶,۶۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان، جامعه و سازندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انسان، جامعه و سازندگی

برای دریافت کتاب انسان، جامعه و سازندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.