معرفی و دانلود کتاب سلطه اژدها: گسترش جهانی شرکت‌های چینی چگونه تجارت را برای همیشه تغییر خواهد داد

برای دانلود قانونی کتاب سلطه اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلطه اژدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلطه اژدها: گسترش جهانی شرکت‌های چینی چگونه تجارت را برای همیشه تغییر خواهد داد

کتاب سلطه اژدها، اثری برای بررسیِ ظهور شرکت‌های چینی به‌عنوان قدرت‌های تجاری جهانی و تأثیر آن‌ها بر تجارت بین‌الملل است. وینتر نای، ویلیام داول و آبراهام لو، نویسنده‌های کتاب، در این اثر فرصت‌ها و چالش‌های همکاری با شرکت‌های بزرگ چینی را بررسی کرده‌اند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر، درک کاملی از چشم‌اندازها، تهدید‌های تجاری، رقابت و همکاری با شرکت‌های بزرگ چینی پیدا خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب سلطه‌ اژدها

کتاب سلطه اژدها (In the Shadow of the Dragon)، منبعی برای آشنایی با عملکرد شرکت‌های بزرگ چینی در دنیای تجارت بین‌المللی است. وینتر نای (Winter Nie)، ویلیام داول (William Dowell) و آبراهام لو (Abraham Lu)، در این اثرْ خواننده را با شرایط اقتصاد دنیایی آشنا می‌کنند که در آن، شرکت‌های عظیم چینی سایه‌ای بلند بر بازار انداخته‌اند. با مطالعه‌ی کتاب حاضر از دلایل ظهور غول‌های تجاری چینی و تأثیر بالقوه‌ی این شرکت‌‌ها بر فضای تجارت بین‌الملل آگاه خواهید شد.

باآنکه سلطه‌ی شرکت‌های چینی چالش‌هایی را به وجود آورده، فرصت‌های جذابی را نیز پیش روی سلاطین دنیای تجارت بین‌المللی قرار داده است. خواندن کتاب سلطه اژد‌ها، دیدگاهی کامل از بازار پیچیده، پرُرقابت و پرُرونق چین و رویکرد شرکت‌های این کشور پیش روی شما قرار می‌دهد. در این اثر، چین به‌عنوان قدرتی در حال ظهور در اقتصاد بین‌المللی معرفی شده است. بررسی عواملی که شرکت‌های چینی را به پیشگامان تجارت جهانی تبدیل کرده، یکی از مهم‌ترین رویکردهای این کتاب به حساب می‌آید. در این بررسی، مقیاس بسیار بزرگ بازار داخلی چین، به‌عنوان سکوی پرشِ فعالیت‌های اقتصادیِ این سرزمین به بازارهای بین‌المللی شناسانده می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب سلطه اژدها

نوآوری با سرعتی سرسام‌آور، یکی دیگر از دلیل‌های اصلیِ موفقیتِ شرکت‌های تجاری چینی برای حضور در بازارهای بین‌المللی شمرده می‌شود. شرکت‌های چینی به‌سرعت در حال رها کردن سازوکارهای سنتی و روآوردن به فناوری‌های نوین هستند. مجموعه‌های تولیدی چین به‌سرعت به فناوری‌های نوین مجهز می‌شوند تا از قافله‌ی تجارت جهانی عقب نمانند. حمایت دولت، یکی دیگر از دلیل‌هایی است که در این کتاب به‌عنوان اهرمی برای پیشرفت چین در بازارهای جهانی ذکر شده. سیاست‌های دولت چین، اغلب به نفع شرکت‌های داخلی است. دولت این کشور با حمایت‌های مالی و استراتژیک، راه را برای نفوذ شرکت‌های تجاری به بازارهای بین‌المللی هموار می‌کند. پس از مطالعه‌ی کتاب سلطه اژدها، دیدگاه شما نسبت به فرصت‌های تجاری و نفوذ بیشتر به بازارهای بین‌المللی متحول خواهد شد.

در کنار معرفی فرصت‌های تجاری،‌ وینتر نای، ویلیام داول و آبراهام لو به چالش‌های پیش‌روی تاجرین بین‌المللی در تجارت با چین پرداخته‌اند. نگرانی‌های مالکیت معنوی، شکاف‌های ارتباطیِ فرهنگی و مقررات پیچیده، قسمتی از این چالش‌ها به حساب می‌آیند که در این اثر به تفضیل به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه‌ متوجه خواهید شد که مؤلفین این چالش‌ها را موانعی حل‌شدنی می‌دانند.

رمز موفقیت در تجارت با چین، ایجاد اعتماد و پرورش روحیه‌ی همکاری است. اهمیتِ درک و احترام متقابل به آداب و رسوم و شیوه‌های ارتباط تجاری با چین، یکی دیگر از نکته‌هایی است که به‌عنوان رویکردی اثربخش برای برقراری و ادامه‌ی ارتباط‌های تجاریِ پررونق با این کشور باید لحاظ شود. پس از مطالعه‌ی کتاب سلطه اژدها، به مشارکت با شرکت‌های چینی به‌عنوان روشی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه خواهید کرد.

معرفی و دانلود کتاب سلطه اژدها

طیف گسترده‌ای از مثال‌های تجاریِ موفق از چگونگیِ نفوذ چینی‌ها به بازارهای بین‌المللی در این کتاب مطرح شده است. بررسی ارتباط تجاری کوکاکولا و شرکت آبمیوه‌سازی هوی‌یوان، پیوند نام‌های تجاری معروف چینی با برندهای بین‌المللی، رویکرد هواوی برای نفوذ به بازارهای جهانی، خرید تامسون توسط تی.‌سی.‌اِل و چگونگی به قدرت رسیدن لی دونگ‌شنگ، قسمتی از مثال‌های کتاب سلطه اژدها در حوزه‌ی تجارتِ بین‌المللیِ شرکت‌های بزرگ چینی است. همچنین در این اثر مثال‌هایی از درخواست کمک لنوو از آی‌.‌بی.‌اِم، جهانی شدن برند هایِر، پیشتازی چین در حوزه‌ی انرژی‌های پاک و داستان شرکت باطری‌سازی هالی، جای دارند و از نمونه‌های موفق شرکت‌های چینی در بازارهای جهانی به حساب می‌آیند. در انتهای این کتاب نیز درس‌هایی که باید چینی‌ها فرا بگیرند و آنچه که غربی‌ها باید بیاموزند مطرح شده تا دیدگاهی همه‌جانبه از رویکردی‌‌های تجاریِ چین و استراتژی‌های تجاری دیگر کشورها در ذهن خواننده شکل بگیرد.

انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی اقدام به چاپ کتاب سلطه اژدها با ترجمه‌ی محمد سردارنیا کرده است.

نکوداشت‌های کتاب سلطه اژدها

  • کتاب سلطه اژدها، دیدگاهی منحصربه‌فرد درباره‌ی فوت‌وفن‌های تجارت با چین در اختیار خواننده قرار می‌هد. فصل مربوط به نوآوریِ چین در این کتاب بسیار جالب و پرمحتواست. (فیلیپ فِلتِن، مدیر شرکت بی.‌ای.‌اِی)
  • با 1.3 میلیارد مشتری بالقوه و بیش از 1 تریلیون دلار برای سرمایه‌گذاری، چین کشوری است که هیچ مدیر اجرایی در کسب‌وکار امروز نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند. نویسنده‌های کتاب، بینش‌های منحصربه‌فردی درباره‌ی دیدگاه مدیران چینی نسبت به دنیای تجاری امروز در این اثر مطرح کرده‌اند. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان رقابت در بازارهای آزاد جهانی، سودمند و کاربردی است. (گَری استیل، معاون شرکت اِی‌.‌بی.‌بی)

کتاب سلطه اژدها برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی تاجرین بین‌المللی که به دنبال منبعی برای کسب اطلاعات از بازار چین می‌گردند، مخاطبین اصلی کتاب سلطه اژد‌ها به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این اثر همچنین برای علاقه‌مندان کسب‌و‌کار در بازارهای بین‌المللی سودبخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب سلطه اژدها: گسترش جهانی شرکت‌های چینی چگونه تجارت را برای همیشه تغییر خواهد داد می‌خوانیم

در اختیار داشتن نیروی کار تحصیل‌کرده که حاضر به انجام کار در ساعت‌های طولانی و دریافت دستمزدی اندک باشند به‌خودی‌خود می‌تواند یک مزیت قابل‌توجه تلقی گردد، اما موضوعی که اغلب شرکت‌های موفق چینی از آن برخوردار بودند، چیزی فراتر از آن بود. اکثر شرکت‌های چینی صرفاً به خاطر قیمت‌های ارزانی که برای محصولات خود مطالبه می‌کردند برنده مناقصات نمی‌شدند بلکه آن‌ها درعین‌حال قادر بودند تا سفارشات را در مدت زمان کوتاه‌تری در مقایسه با بسیاری از شرکت‌های بزرگ چندملیتی به مشتریان خود تحویل دهند. بسیاری از شرکت‌های اروپایی و یا امریکایی از سیاست و شیوه «شرایط را بپذیرید و یا میز مذاکره را ترک نمایید» استفاده می‌کنند که این موضوع رضایت کامل مشتریان را جلب نمی‌کند. برعکس بهترین شرکت‌های چینی نهایت تلاش را به عمل می‌آورند تا به‌سرعت خود را با خواسته‌های مشخص کارفرمایان را تطبین و درحالی‌که تجهیزات و امکانات آنان در محل اجرای پروژه‌ها مشغول به فعالیت می‌باشند، یا سرعت هرچه تمام‌تر راه‌های محقق‌ساختن خواسته مشتریان را همزمان مورد بررسی قرار دهند. موضوع به خاطر فقدان منابع مالی لازم از سوی شرکت جهت انجام تحقیق و توصعه صورت می‌پذیرد، اما تأثیر این شرایط موجب دقیق‌تر آن‌ها به نیازهای مشخص هر یک از مشتریان می‌گردد. نتیجه نهایی این خواهد بود که شرکت‌های چینی در حوزه‌هایی که شرکت‌های غربی در آن‌ها سرآمدتر می‌باشند به صورت روزافزونی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

هنگامی که باراک اوباما مسئولیت ریاست جمهوری در ایالات متحده امریکا را عهده‌دار شد، وی تولید انرژی‌های پاک را به‌عنوان فرصتی بالقوه برای ایجاد ا شتغال در آن کشور مطرح کرد، اما به‌زودی در برابر مخالفت نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره، از موضع خود عقب‌نشینی نمود آن با این موضوع، تسلیم و این امر راه را برای پیشگامی شرکت‌های چینی به‌عنوان عرضه‌کننده عمده تجهیزات، هموار کرد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
فصل اول: دیگر کسی خجالت نخواهد کشید
کم‌کردن فاصله در زمینه فن‌آوری
به دهکده سن لیتون خوش آمدید
مشکلات سرعت
برداشت‌های غلط درباره بازار چین
کسب سود در بازارهایی که غربی‌ها بر آن‌ها سلطه داشتند
هوشمندی و انعطاف‌پذیری در ارائه قیمت
ضعف در زمینه صدور تولیدات
فراگیری از طریق کپی‌کردن
الگوی ونژو
اهمیت اندازه و مقیاس
نگرش‌های متفاوت درباره چین
دیدگاه‌های سیاسی در چین
تأثیر تاریخ
حرکت شتابان جهانی‌شدن و سپس توقف آن
جاده ابریشم جدید
جهانی‌شدن بدون جلب اعتماد
یافتن الگوی جدیدی از روابط بین‌الملل
فصل دوم: کوکاکولا، آب میوه‌سازی هوی‌یوان و CNOOC سیاست‌های حمایتی در هر دو سوی اقیانوس آرام
کوکاکولا و شرکت آب‌میوه‌سازی هوی‌یوان
تاریخچه قدیمی حضور کوکاکولا در چین
بازار نوشیدنی در چین
تمایل کوکاکولا به خرید هوی‌یوان
اقدامات بعدی کوکاکولا در چین
CNOOC و UNOCAL
امریکایی‌ها در مورد نفت محافظه‌کارند، حتی زمانی که بخش عمده‌ای از آن در آسیا قرار داشته باشد
شرکتی امریکایی گرفتار مشکلات
دیدگاه‌های چین
پیدایش و توسعه CNOOC
CNOOC مأموریت یافت تا جهانی شود
آغاز مبارزه بر سر خرید
دلایل CNOOC برای خرید Unocal
مشکلات فراروی انعقاد قرارداد
ابعاد سیاسی انجام معامله
کنارکشیدن CNOOC و برنده‌شدن Shevron
درس‌های فراگرفته‌شده
فصل سوم: Huawei این فن‌آوری است که خود را تحمیل می‌کند
ورود به بازار از درب پشتی
نام خود را به نام‌های تجاری جهانی پیوند بزن: Huawei، 3Com، و Cisco
مخالفت Cisco
حذف تصادفی شرکت 3Com
امنیت ملی در برابر بیگانگان
راهی طولانی پیش روی Huawei
تغییر در رویکرد چین نسبت به صنعت مخابرات
از ارتباطات محلی به شبکه‌ای پیشرفته
جهانی‌شدن Huawei
موفقیت بین‌المللی Huawei
هدف قراردادن بازار امریکا توسط Huawei
فصل چهارم: خرید Thomson توسط TCL
چگونگی به قدرت رسیدن لی دونگ‌شنگ
از شروعی محقر تا به قدرتی صنعتی
بازار تلویزیون در چین
تاریخچه شرکت Thomson
چگونگی شکل‌گیری و مشارکت چارچوب آن
پیشبرد توافقات
تمرکز بر بازار امریکای شمالی
فعالیت شرکت مشترک در بازارهای اروپا
تجدید ساختار
دوباره قد علم‌کردن
الگویی جدید
فصل پنجم: Lenovo درخواست کمک از سوی IBM
ستاره‌های اقبال
افزایش مشکلات
برعهده‌گرفتن رهبری
شکست در تنوع‌سازی
استراتژی بین‌المللی، مشکلات خاص خود را دارد
خلق مجدد IBM
خروج از بازار PC
تلاش IBM برای به‌فروش‌رسانیدن
ادامه مذاکرات
Lenovo چه چیزی را خریداری کرد
علاقمندی IBM به چین
ادغام در فرهنگ‌های خیلی متفاوت
چه چیزی غلط از آب درآمده بود؟
درس‌های فراگرفته‌شده
چشم‌انداز آینده
فصل ششم: Kangnai، Haili، و Li Ning ارتقاءِ زنجیره ارزش
خلق نام تجاری توسط گروه Kangnai و نجو با محدودیت‌های حاکم بر تولید محصولات ارزان‌قیمت، آشنا می‌شود
تولد گروه Kangnai
ارتقاءِ زنجیره ارزش
مزیت چین
چگونه غرب از نیروی کار ارزان چین بهره‌مند شد
ضعف در برون‌سپاری تولید
شرکت نساجی Dongguan Fuan: یک مورد هشداردهنده
صنعت نساجی: تحت فشاری دوسویه
مقررات جدید بازی
مقاومت Haili در برابر طوفان
از تولید محصولی کامل تا تولید اسفنج بکاررفته در آن
اهمیت قطعه تنظیم‌کننده شدت جریان آن
دنیای WEBKINZ
درس‌های آموخته‌شده
Li Ning نامی تجاری و کاملاً چینی که بر پایه یک ستاره ورزشی بنا نهاده شد
ایجاد شرکت
رشد و توسعه
استراتژی بی‌المللی و رقابت در خارج
فصل هفتم: CHINT شرکتی که برق چین را تأمین می‌کند
نان کانجو، ونجو، و تأسیس CHINT
کارخانه سوئیچ‌سازی کیوجینگ
توسعه شرکت Chint
رشد سریع و سازماندهی مجدد شرکت
ایجاد شبکه فروش
تقسیم سهام میان کارکنان، موضوعی حیاتی برای شرکت
تمرکز بر کیفیت
سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه
چالش‌های فراروی Nan
ورود تدریجی شرکت‌های چندملیتی به بازارهای میانه
رقابت از سوی تولیدکنندگان محلی
تلاش در جهت ورود به بازار کالاهای واقع در گروه برتر
راه‌اندازی سری N محصولات
مشارکت با شرکت GE
تلاش در زمینه خرید دیگر شرکت‌ها
خلق نام تجاری
جهانی‌شدن
صادرات مستقیم
بازگشت به محصولات مرتبط
درس‌های فراگرفته‌شده
فصل هشتم: شرکت Ping An عرضه‌کننده خدمات نوین مالی در چین
Ping An آغازگر حرکت
روبرویی با رقابت
رشد کسب‌وکار: گسترش فعالیت‌ها در زمینه صدور بیمه نامه‌های عمر
بین‌المللی‌شدن
سرمایه‌گذاری خارجی
ورود شرکت McKinsey به مجموعه
به استخدام درآوردن افراد بین‌المللی
محصولات و حوزه‌های جدید فعالیت
بیمه محصولات مرتبط به سرمایه‌گذاری
پرداخت حق بیمه به صورت قسطی
فروش بیمه‌نامه از طریق بانک
توسعه فرهنگ کاری شرکت
مدیریت بر پایه ارزش‌آفرینی
توسعه فرهنگ
حرکت از سهم بازار به سوی رشد سودآوری
سرمایه‌گذاری‌های HSBC
حضور نمایندگان HSBC در هیئت‌مدیره شرکت Ping An
تجدید ساختار شرکت Ping An
عرضه سهام شرکت به مردم
چهار رکن رشد Ping An
مشتری‌مداری
مدیریت بر اساس مقررات
مدیریت عملکرد مبتنی بر بازار
مدیریت آمار و فن‌آوری اطلاعات
مسیر رشد
ورود به آب‌های خروشان بازار جهانی: ارائه پیشنهاد خرید Fortis
چرا Fortis؟
انجام معامله
نتایج حاصل از سرمایه‌گذاری
آینده
چشم‌انداز
فصل نهم: لیزر Han خلق بازارهای جدید
پیشینه و زندگی اولیه گائو
دستگاه‌های علامت‌گذاری لیزری
شروع به کار شرکت لیزر Han
هدف قراردادن شرکت‌های دولتی
تمرکز بر روی کارآفرینان شهر ونجو
پایدارنمودن کسب‌وکار
بازار بین‌المللی
شیوه مدیریت گائو
نیاز به تأمین منابع مالی
تلاش‌های گائو برای بازپس‌گیری شرکت
ورود به بازار بورس
فصل دهم: نفوذ در بازار خرده‌فروشی امریکا Haier دیگر کیست؟
غولی در چین در آن زمان
اهمیت کیفیت
تنوع‌سازی در محصولات از طریق خرید شرکت‌ها
افزایش رقابت در بازار داخلی
ایده‌های و مدیریتی خلاق
جهانی‌شدن Haier
ورود از درب پشتی
ورود شرکت Maytag به عرصه
حضور Haier و Whirlpool به‌عنوان دو شرکت بزرگ رهبری‌کننده بازار جهانی
فصل یازدهم: چین پیشتاز در زمینه انرژی‌های پاک
راه‌اندازی Sontech
فرصت‌های موجود در حوزه انرژی
تلاش‌های چین در زمینه انرژی خورشید
تلاش‌های چین در حوزه تولید انرژی از باد
فصل دوازدهم: تمامی راه‌ها به نوآوری ختم می‌شوند
در پی چشم‌انداز جدید اقتصادی
نوآوری: عامل اصلی سرآمد ماندن
گوان تنگژان و شرکت ساخت تجهیزات بندری ژن‌هوا
نوآوری و تحقیق و توسعه
راه‌های دیگر نوآوری
موضوع اینترنت
متقاعدکردن کاربران چینی به انجام پرداخت‌های آنلاین
داستان شرکت باطری‌سازی Hali
فصل سیزدهم: پیامدها برای چین و دیگر نقاط جهان
GM و Volt: معامله‌ای با چین
رقابتی شدید متوجه GM
معامله‌ای سخت و تصمیمی دشوار
قطار در حال ترک ایستگاه می‌باشد
درس‌هایی که باید چینی‌ها فراگیرند
آنچه که غربی‌ها باید بیاموزند
شرق و غرب
ضمیمه: درباره نویسندگان
Winter Nie
William Dowell
Abraham Lu

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلطه اژدها: گسترش جهانی شرکت‌های چینی چگونه تجارت را برای همیشه تغییر خواهد داد
نویسنده، ،
مترجممحمد سردارنیا
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-964-468-639-9
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلطه اژدها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلطه اژدها

برای دریافت کتاب سلطه اژدها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.