معرفی و دانلود کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال

عکس جلد کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال

کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال، خواننده را با مفهوم دگرگونی دیجیتال در سازمان‌های کوچک و بزرگ آشنا می‌کند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با مدل‌ها، چارچوب‌ها و دیدگاه‌های مختلف درباره‌ی تحول دیجیتال در سازمان‌ها آشنا می‌شوید. این کتاب، راهنمایی جامع برای مدیران، کارشناسان و دانشجویانی است که در پی دریافت جدیدترین اطلاعات برای به‌کارگیری فناوری‌های نوین در سازمان‌های دولتی و خصوصی هستند.

درباره‌ی کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال

کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال، نقشه راه جامعی را برای درک و پیاده‌سازی تحول دیجیتال در سازمان‌ها ارائه می‌دهد. جمشید مهرابی، نویسنده‌ی کتاب، با زبان ساده و لحن جذاب خود، خواننده را با مفاهیم کلیدی، مدل‌های مختلف، چارچوب‌های عملیاتی و دیدگاه‌های گوناگون در زمینه‌ی تحول دیجیتال آشنا می‌کند. مطالعه‌ی کتاب حاضر مدیران را برای هدایت سازمان‌ِ مطبوعِ خود در مسیر نوآوری و دگرگونی دیجیتال یاری می‌دهد. مطالب کتاب حاضر با تعریفی جامع از تحول دیجیتال، آغاز می‌شود. این تعریف، خواننده را در جریان مفهوم تحول دیجیتال و جنبه‌های مختلف این پدیده قرار می‌دهد. منظور از تحول دیجیتال صرفاً به‌معنای استفاده از فناوری‌های جدید نیست، بلکه به‌معنای دگرگونی عمیق در فرهنگ، فرایندها و مدل‌های کسب‌وکار سازمان‌ها برای بهره‌مندی از فرصت‌های ایجاد شده توسط فناوری‌های نوین است. نویسنده‌ی در این اثر استراتژی‌های مختلف تحول دیجیتال را به تفصیل بررسی کرده است. پس از آشنایی با این استراتژی‌ها، با اهداف تحول دیجیتال آشنا خواهید شد. ارتباط میان تحول دیجیتال و تکنولوژی، آشنایی با انواع تحول دیجیتال، تحول‌ فرایندهای سازمانی، تحول مدل کسب‌و‌کار و تحول دامنه‌ی کسب‌وکار را در ادامه‌ی کتاب مطالعه می‌کنید. آشنایی با این مدل‌ها در جهت انتخاب مسیر مناسب برای تحول دیجیتال سازمان به خواننده کمک می‌کند. چارچوب‌های تحقق تحول دیجیتال در این اثر کاملاً توضیح داده شده است.

چارچوب شش‌ کلید موفقیت، چارچوب‌ تحول دیجیتال پیانو دیجیتال، چارچوب بازآفرینی دیجیتال و چارچوب استراتژی نوآوری دیجیتال را می‌توان از استانداردهایی نام برد که جمشید مهرابی برای تحول فرهنگ سازمانی و ایجاد تحول دیجیتال، کارآمد می‌داند. مطالعه‌ی این چارچوب‌ها، تصویر جامعی را از تحول دیجیتال و عوامل مؤثر بر آن در ذهن خواننده ایجاد می‌کند. در دنباله‌ی کتاب با شاخص‌ها و چالش‌های تحول دیجیتال آشنا می‌شوید. میزان استفاده از فناوری‌های دیجیتال در فرآیندها و فعالیت‌های سازمان، سطح ادغام فناوری‌های دیجیتال در فرهنگ سازمانی، توانایی سازمان در نوآوری و خلق ارزش جدید با استفاده از فناوری‌های دیجیتال، میزان چابکی و انعطاف‌پذیری سازمان در پاسخ به تغییرات بازار و تقاضای مشتریان با استفاده از فناوری‌های دیجیتال، شاخص‌هایی است که برای سنجشِ پیشرفت تحول دیجیتال در سازمان باید در نظر داشته باشید.

مولف کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال، پس از آشنا کردن خواننده با مفاهیم و شاخص‌های تحول دیجیتال، قابلیت‌های بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در سازمان‌ها را بر شمرده است. ابرهوش تجاری، اینترنت اشیا، بلاک‌چین، هوش‌مصنوعی، کلان‌داده، واقعیت افزوده، مدل‌های کسب‌و‌کار دیجیتال، تجربه‌ی دیجیتال مشتری، فرایند‌های دیجیتال و محیط کار دیجیتال، قابلیت‌هایی هستند که می‌توان آن‌‌ها را با استفاده از تحول دیجیتال در سازمان‌های تجاری و دولتی به کار گرفت. مطالب کتاب حاضر با بررسی تاثیر اقتصاد دیجیتال بر سازمان‌ها به پایان می‌رسد. اقتصاد دیجیتال، مدل‌های کسب‌وکار را دگرگون می‌کند، چابکی و نوآوری را افزایش می‌دهد، تجربه مشتری را ارتقا می‌دهد، بهره‌وری را بالا می‌برد و مشاغل جدیدی ایجاد می‌کند. سازمان‌هایی که با تحول دیجیتال سازگار می‌شوند، در دنیای دیجیتال پیشرفت می‌کنند و به موفقیت‌های چشمگیری می‌رسند.

کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال را نشر فرتاک چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال، منبعی ارزشمند برای مدیران، کارشناسان و دانشجویان رشته‌های مدیریت، علوم کامپیوتر و مهندسی صنایع است. مطالعه‌ی این کتاب به افرادی که می‌خواهند درک عمیق‌تری از تحول دیجیتال و پیاده‌سازی آن در سازمان خود داشته باشند نیز پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال می‌خوانیم

ما در حال حاضر در عصر دیجیتال به سر می‌بریم عصری که فناوری‌هایی نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، کلان‌داده، رایانش ابری، موبایل و شبکه‌های اجتماعی محرک نوآوری هستند. این فناوری‌ها فقط به‌منظور ارتباط اشتراک‌گذاری و تحلیل داده یا اطلاعات از طریق اینترنت به کار نمی‌روند، بلکه قادر به متوازن نمودن توسعه‌ی اقتصاد و همچنین حل مشکلات اجتماعی هستند. تغییرات فعالیت‌های کاری که درنتیجه دیجیتالی‌شدن پدید آمده را باید در زمینه‌ی عوامل انسانی و مهندسی در صنایع بررسی و تحلیل کرد و از این فرصت برای ایجاد محیط‌های کاری بهره‌ور و سلامت استفاده نمود. ظهور شبکه‌های دیجیتال، سیستم‌های پشتیبان فناورانه و ابزارهای جدید در محیط کار موجب بروز تغییراتی در دنیای کاری افراد شده است. محیط کار دیجیتال به‌عنوان یک دارایی سازمانی تلقی می‌گردد. برخلاف سال‌های متمادی که محیط کار به‌عنوان یک مؤلفه زیر‌ساختی فناوری اطلاعات در نظر گرفته می‌شد؛ امروزه به چالشی راهبردی برای سازمان‌ها بدل گشته است.

در دنیای پرتحرک و متغیر امروزی سازمان‌ها برای فراهم‌سازی و طراحی محیط‌های کاری دیجیتال تحت فشار هستند. درعین‌حال کارکنان بر این عقیده هستند که امروزه میزان زمان صرف شده برای سفرهای کاری و انجام فعالیت‌ها بسیار زیاد است. مفهوم فعالیت در محیط کار دیجیتال می‌تواند به استقلال و انعطاف‌پذیری بیشتر کارکنان کمک نماید. زیرا به آن‌ها این امکان را می‌دهد که از منابع دیجیتال برای انجام فعالیت‌های خود و همکاری با سایرین، صرف‌نظر از زمان و مکان استفاده نمایند.

محیط کار دیجیتال شامل تمامی فناوری‌هایی است که افراد از آن‌ها برای انجام کارهای خود در محیط‌های کاری امروزی استفاده می‌کنند. از اپلیکیشن‌های مدیریت منابع انسانی و سامانه‌های اصلی کسب‌وکار گرفته تا ایمیل، پیام‌رسان‌های فوری، ابزارهای رسانه‌ی اجتماعی سازمانی و ابزارهای جلسات مجازی در این گستره قرار می‌گیرند. در تعریفی دیگر محیط کار دیجیتال معادل مفهوم مجازی با دیجیتال محیط کار فیزیکی تلقی شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مبانی تحول دیجیتال
تعریف و مفهوم تحول دیجیتال
عناصر تحول‌دیجیتال
تاریخچه‌ی استفاده از اصطلاح تحول‌ دیجیتال
استراتژی تحول‌دیجیتال
مراحل توسعه‌ی استراتژی تحول‌دیجیتال
اهداف تحول دیجیتال
ارتباط تحول‌دیجیتالی و تکنولوژی
فصل دوم: انواع تحول دیجیتال
1. تحول فرآیندهای سازمانی
2. تحول مدل کسب‌وکار
3. تحول دامنه کسب‌وکار
4. تحول فرهنگی و سازمانی
فصل سوم: مدل‌ها و چارچوب‌های تحقق تحول دیجیتال
1. چارچوب شش‌کلید موفقیت
2. چارچوب تحول‌دیجیتال پیانو دیجیتال
3. چارچوب بازآفرینی دیجیتال
4. چارچوب استراتژی نوآوری دیجیتال: تشخیص و بهبود محصولات دیجیتالی و نوآوری خدمات
5. مدل پذیرش فناوری
6. چارچوب تحول‌دیجیتال تألیف کروور و الکویزن
7. چارچوب ارکستر دیجیتال
8. چارچوب تحول‌دیجیتال تألیف مت و همکاران
9. چارچوب مدیریت یکپارچه‌ی ‌سازمانی دیجیتال
10. چارچوب نظریه‌ی یکپارچه‌ی پذیرش و استفاده از فناوری
محدودیت‌ها و مزایای مدل‌های تحقق تحول‌دیجیتال
شاخص‌های تحول دیجیتال
فصل چهارم: چالش‌های تحول دیجیتال
1. فرهنگ و جاری‌سازی آن در سازمان
2. فقدان استراتژی دقیق
3. فقدان استراتژی مدیریت تغییر
4. بودجه‌بندی
فصل پنجم: قابلیت‌های فناورانه تحول دیجیتال
1. ابر هوش تجاری
2. اینترنت اشیا
3. بلاک‌چین
4. هوش‌مصنوعی
5. کلان‌داده
6. واقعیت افزوده
مدل کسب‌وکار دیجیتال
تجربه‌ی دیجیتال مشتری
فرآیندهای دیجیتال
محیط کار دیجیتال
قابلیت‌های رهبری تحول‌دیجیتال
فصل ششم: دیدگاه‌های تحول دیجیتال
دیدگاه عصر دیجیتال
ویژگی‌های عصر دیجیتال
دیدگاه اقتصاد دیجیتال
تأثیرات اقتصاد دیجیتال
تأثیر اقتصاد دیجیتال بر افراد
تأثیر اقتصاد دیجیتال بر صنایع
تأثیر اقتصاد دیجیتال بر سازمان‌ها
حوزه‌های اصلی تحول دیجیتال برای موفقیت در اقتصاد دیجیتال
دیدگاه صنعت دیجیتال
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال
نویسنده
ناشر چاپینشر فرتاک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-5254-95-4
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال

برای دریافت کتاب مبانی، مدل‌ها و دیدگاه‌های تحول دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.