معرفی و دانلود کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها

برای دانلود قانونی کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها

کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها، اثری از لوییس سیلوستر بلی، به بررسی دنیای اقتصاد دیجیتالی، ابزارها و البته بازارهای مالی جدید و به‌ویژه بررسی منشاء اوردینال‌ها و نقش و تاثیر آن‌ها در آینده‌ی مالی جهان، می‌پردازد. این کتاب دربردارنده‌ی مباحث مفیدی برای شناخت پروتکل شبکه‌ی اصلی بیت‌کوین، یعنی اوردینال است و یک راهنمای آموزشی جامع و کاربردی برای ورود و آینده‌نگاری ساخت توکن NFT، به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید یا حتی در حوزه‌های جدید و نوظهور معاملات اقتصادی و استفاده از رمزارزها، فعال باشید، حتما اسم اوردینال (Ordinal)، به گوشتان خورده است. دنیای ارزهای دیجیتال، پول‌های غیرفیزیکی و رمزنگاری‌شده و ابزارهای مالی جدید، در حال گسترش است و بستر مناسب و البته پیچیده‌ای برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود. تامین امنیت کالاهای دیجیتالی و معاملات در دنیای اقتصادی جدید، امری ضروری و الزامی‌ست؛ به همین علت قراردادهای هوشمندی برای نقل و انتقالات پولی تنظیم شده است که بر مبنای ارزهای عادی بنا نشده‌اند.

در کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها (Ordinals: The Future of Cryptocurrencies: Basic aspects to start from) نوشته‌ی لوئیس سیلوستره بلی (Lluis Silvestre Blay) با قابلیت ساخت توکن NFT با نام اوردینال، که پروتکلی نوظهور روی شبکه‌ی اصلی بیت‌کوین است، آشنا می‌شوید. در واقع اوردینال‌ها، NFTهایی هستند که مسیر عملیاتی متفاوتی را به‌عنوان یکی از اقدامات امنیتی، بین خریدار و فروشنده، ترسیم می‌کنند و نوعی مفهوم ریاضی مرتبط با ترتیب اشیا به‌شمار می‌روند که برای توصیف ترتیب تراکنش‌های بیت‌کوین هم کاربرد دارند.

معرفی و دانلود کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها

در کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها از نقطه‌ی پیدایش این پروتکل تا سرمایه‌گذاری روی این فناوری جدید، صحبت شده است. نویسنده به بررسی نحوه‌ی کار اوردینال‌های بیت‌کوین، ارزیابی تفاوت‌های NFTهای این شبکه با اتریوم، رمزگشایی از پیچیدگی‌های این فناوری تحول‌آفرین و تاثیرگذاری آن بر دنیای اقتصادی جدید می‌پردازد و منبع مناسبی را برای تعلیم علاقه‌مندان به این حوزه، گردآوری و ارائه کرده است.

لوئیس سیلوستر بلی، به‌خوبی تغییر و تحولات احتمالی چشم‌انداز ارزهای دیجیتال را مطالعه و بررسی کرده است و این امکان را به مخاطب خود می‌دهد تا با درک مفاهیم اساسی این حوزه، چالش‌ها و فرصت‌های دنیای مالی جدید را دریابد و با آگاهی کامل در آن قدم بگذارد؛ چراکه اوردینال‌ها، نقش پررنگ و حیاتی را در دنیای ارزهای دیجیتال ایفا می‌کنند و طبق نظر کارشناسان، برای تخصیص مقادیر و ارزش به کالاها و خدمات، از اوردینال‌ها استفاده می‌شود.

هم‌چنین اوردینال‌ها، همانند هر فناوری دیگری، عاری از معایب و مشکلات نیستند و نویسنده با دقت از معایب این پروتکل، محدودیت‌ها و چالش‌هایی که پیش‌روی آن است، پرده برداشته و دید روشنی به مخاطب یا سرمایه‌گذاران این حوزه می‌بخشد. پس از مطالعه‌ی این کتاب، با روش‌های مختلف ترکیب اوردینال‌ها با فناوری بیت‌کوین آشنا می‌شوید و تفاوت آن‌ها را با NFTهای سنتی می‌شناسید. در نهایت می‌توان گفت لوئیس سیلوستر بلی در اثر خود، دنیای نوآوری‌های جدید اقتصادی را با جزئیات و براساس حقیقت ترسیم کرده و به آینده‌نگاری اوردینال‌ها، به‌عنوان عضو جدیدی از نظام اقتصادی جدید، روی آورده است.

کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها توسط سورج رحمتی خامنه، آریا رحمتی خامنه و نیک دل رحمتی خامنه، به فارسی برگردانده شده و انتشارات اندیشه عصر آن را به چاپ رسانده است.

کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران در دنیای رمزارزها و بلاکچین و افرادی که قصد دارند با فناوری‌های نوظهور این حوزه آشنا شوند، مناسب است.

در بخشی از کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها می‌خوانیم

تجدید فعالیت منافع اخیر در بیت‌کوین اوردینال در جامعه واکنش دوگانه‌ای را ایجاد کرده است که با ترکیب ترسِ از بین رفتن (FOMO) و درجات مختلف سردرگمی مشخص می‌شود. این پدیده نماد ماهیت پویا و اغلب غیرقابل‌پیش‌بینی نوآوری فناوری در فضای ارزهای دیجیتال است.

جذابیت ایجاد زمینه جدید در کتیبه مصنوعات دیجیتال، همراه با عدم قطعیت‌ها و پیچیدگی‌های فنی مرتبط با پروتکل اوردینال، برای ایجاد احساس فوریت و کنجکاوی در جامعه مفید است. درحالی‌که ترسِ ازبین‌‌رفتن مزایا و فرصت‌های بالقوه مرتبط با پروتکل اوردینال برخی از اعضا را تحریک کرده است، برخی دیگر از دیدگاه پیچیده و در حال تحول عبور کرده‌اند که به درجات مختلف سردرگمی و عدم اطمینان منجر شده است.

این دوگانگی پاسخ‌ها بر ماهیت ظریف و چندوجهی مشارکت جامعه در پروتکل‌های پیشگام و پیشرفت‌های فنی تأکید دارد که بازتاب متقابل مداوم بین ریسک، پاداش و پیگیری نوآوری در اکوسیستم ارزهای دیجیتال پویا است. در نتیجه، جامعه بیت‌کوین در اثر پروتکل اوردینال‌ها اثرات و تضاد قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

با این‌که حمایت و مناظراتی به وجود آمده است، در مورد قابلیت گسترش و توانایی شبکه همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد. احتمال اضافه کردن مصنوعات دیجیتال به بلاکچین، در جامعه هیجان و سردرگمی به وجود آورده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. معرفی اوردینال‌ها
2. اوردینال‌ها در مقابل NFT‌های سنتی
3. ایجاد و معامله اوردینال‌ها
4. مجموعه‌ها و پروژه‌های متداول
5. مزایا و معایب اوردینال‌ها
6. سوابق و نظریه اوردینال
7. اوردینال‌ها و نوآوری در بیت‌کوین
8. آینده اوردینال‌ها
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها
نویسنده
مترجمسورج رحمتی خامنه، آریا رحمتی خامنه، نیک دل رحمتی خامنه
ناشر چاپیانتشارات اندیشه عصر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-600-421-944-0
موضوع کتابکتاب‌های بازارهای مالی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها

برای دریافت کتاب اوردینال‌ها، آینده کریپتوکارنسی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.