معرفی و دانلود کتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول

برای دانلود قانونی کتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول

سبک زندگی ما نشان می‌دهد که حفظ سلامتی، علت اصلی علاقمندی‌مان به ورزش نیست. ما برای تناسب اندام به ورزش‌های سنگین روی می‌آوریم و حتی به خود آسیب می‌زنیم. کتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول تألیف نیکولاس راتامس سعی دارد ما را با مضرات و فواید ورزش‌های قدرتی آشنا کند تا آگاهانه تمرینمان را انتخاب و از آسیب جلوگیری کنیم.

درباره‌ی کتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول

ورزش کردن هم می‌تواند بسیار لذت‌بخش و مفید باشد، هم ممکن است ما را دچار آسیب جدی کند؛ این به نحوه‌ی انجام درست یا غلط تمرینات ورزشی بستگی دارد. متأسفانه خطا در حرکات کششی و برداشتن وزنه آن‌قدر رواج دارد که به یکی از چالش‌های مربیان ورزشی و فیزیوتراپیست‌ها تبدیل شده است. به‌نظر شما مشکل از کجاست؟ چرا با وجود اینکه می‌دانیم با ناآگاهی از نحوه‌ی صحیح انجام دادن تمرینات، ممکن است آسیبی جدی و جبران‌ناپذیر ببینیم، باز هم برای آموزش اصولی آن تلاشی نمی‌کنیم؟ اصلاً چه کسی می‌تواند شیوه‌ی بی‌خطر و صحیح بدن‌سازی را به ما آموزش دهد؟ کتاب تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول (ACSM's foundations of strength training and conditioning) به سؤالات شما پاسخ خواهد داد.

معرفی و دانلود کتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول

نیکولاس راتامس (Nicholas A Ratamess) کتاب خود را با تاریخچه‌ی تمرین‌های قدرتی آغاز کرده‌ است. بعضی از افرادی که به سراغ این تمرینات می‌روند تصور می‌کنند بدن‌سازی رشته‌ای جدید است، اما کتاب تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول به شما می‌گوید که اولین ورزشکاران بدن‌ساز در اوایل قرن بیستم می‌زیسته‌اند و نخستین مسابقه‌‌ی وزنه‌برداری در اواخر قرن نوزدهم برگزار شده است. از اولین ورزش‌های بدن‌سازی، پاورلیفتینگ یا وزنه‌برداری قدرتی، بوده است؛ ورزشی مانند پاورلیفتینگ اگر به درستی انجام شود، به شما کمک می‌کند تا جریان خون بهتر و عضلات منعطف‌تری داشته باشید. کتاب تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول شیوه‌ی درست و کم‌خطرِ برداشتنِ وزنه‌، بالای سر بردن میله و پایین گذاشتن آن را در حالتی که ستون فقراتتان سالم بماند با کمک تصویر آموزش می‌دهد.

کتاب تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول درباره‌ی ساختار عضلات بدن، انقباض عضلات در هنگام وزنه‌ زدن و اشتباهاتی که باعث ایجاد ضعف و درد در عضله‌ها می‌شوند سخن می‌گوید. مشخص نیست از چه زمانی این دروغ میان مردم شایع شد که هرچه وزنه سنگین‌تر باشد عضلات قوی‌تر می‌شوند، در صورتی‌که قوی‌ شدن عضلات بدن به تمرین مداوم با وزنه‌های سبک نیاز دارد؛ یعنی مداومت در تمرین است که بدن را برای برداشتن وزنه‌های سنگین تقویت و آماده می‌کند. در این کتاب تجربیات موفق و شکست‌خورده‌ی بدن‌سازها نیز ارائه شده است تا خوانندگان به‌طور ملموس‌تری با اهمیت چگونه ورزش‌کردن آشنا شوند.

نیکولاس راتامس کتاب خود را فقط مخصوص مردان تألیف نکرده‌اند و مثال‌ها و ایده‌های کارساز و مفیدی نیز برای بدن بانوان ارائه کرده‌اند. بخش‌های پایانی کتاب تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول به کمک جدول نشان می‌دهد بعد از چه مقدار دویدن، اکسیژن خون به چه میزان می‌رسد و 30 تا 60 دقیقه ورزش هوازی برای چربی‌سوزی کافی است.

کتاب تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول با ترجمه‌ی فارسی امیرحسین براتی، مهدی عباس‌زادگان و توحید همت‌زاده بدولی به کوشش نشر حتمی چاپ شده و در سایت و اپلیکیشن کتابراه در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول

  • این کتاب به‌طور جامع و کامل به فیزیولوژی ورزش، انرژی زیستی انسان و کاربردهای آن می‌پردازد. (انتشارات مک گروهیل)

کتاب تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای ورزشکاران، بدن‌سازها، دانشجویان و استادان رشته‌های تربیت بدنی و پزشکی ورزشی مناسب است.

در بخشی از کتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول می‌خوانیم

افسانه‌ها و تصورات غلط
به‌طور عمدی بلند کردن وزنه با سرعت پایین بهترین روش تمرین بر اساس رابطه نیرو – سرعت می‌باشد. به هنگام بررسی سرعت بار خارجی در موقع بلند کردن وزنه در فعالیت مقاومتی، بعضی‌ها بر این ادعا هستند که بلند کردن آهسته وزنه به‌طور عمدی بهترین روش افزایش قدرت و اشارهای بر رابطه نیرو – سرعت به هنگام حمایت از این مدرک می‌باشد. با این وجود، عنصر نا شناخته در این بحث سطح تلاش فرد و چگونگی تاثیر آن بر سرعت بار خارجی حرکت می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش یک: مبانی‌ها
فصل اول: مقدمه‌ای بر تمرین قدرتی و آماده‌سازی
فصل دوم: بیومکانیک تولید نیرو
بخش دوم: پاسخ‌ها و سازگاری‌های فیزیولوژیکی
فصل سوم: سازگاری‌های عصبی به تمرین
فصل چهارم: سازگاری‌های عضلانی به تمرین
فصل پنجم: سازگاری‌های بافت هم‌بند به تمرین
فصل ششم: پاسخ‌ها و سازگاری‌های دستگاه درون‌ریز
فصل هفتم: پاسخ‌ها و سازگاری‌های متابولیکی به تمرین
فصل هشتم: پاسخ‌ها و سازگاری‌های دستگاه قلبی تنفسی
فصل نهم: اصول تمرین قدرتی و آماده‌سازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول
نویسنده
مترجمامیرحسین براتی، مهدی عباس زادگان، توحید همت زاده بدولی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات287
زبانفارسی
شابک978-600-355-082-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول

برای دریافت کتاب مبانی تمرینات قدرتی و آماده سازی (ACSM) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.