معرفی و دانلود کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری

عکس جلد کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری
قیمت:
۱۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری

اگر به‌دنبال کتابی هستید که با پژوهش‌های تخصصی و با ارجاع به منابع معتبر به شما اطلاعاتی در زمینه‌ی جنبه‌های روانشناسانه‌ی اقتصاد ارائه دهد، کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری اثر علی سعیدی و محمدجواد فرهانیان را مطالعه کنید. این کتاب از سال‌ها تحقیق و پژوهش دقیق و منظم توسط دو مؤلف به دست آمده است و یک اثر منبع و مرجع در این زمینه به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری

مبانی اقتصاد ما را با علوم دیگری از جمله روان‌شناسی پیوند می‌زند. چراکه بی‌شک یکی از وجوه اصلی علم اقتصاد به‌رابطه‌ی میان مشتری و فروشنده، تصمیم‌گیری در لحظات احساسی پیوند می‌خورد و از شناخت رفتارهای اجتماعی و بسترهای آن نشئت می‌گیرد. پس وقتی از مبانی اقتصاد صحبت می‌کنیم، گستره‌ی عظیمی از داده‌های علمی، پژوهش‌های فرهنگی و همچنین شناختی وسیع از حوزه‌های گوناگون را شامل می‌شود. پس باید گفت، وقتی دو مؤلف کتاب، علی سعیدی و محمدجواد فرهانیان، تصمیم گرفته‌اند اثری در باب مبانی اقتصاد منتشر کنند، مسئولیت بزرگی را برعهده گرفته‌اند.

کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری به ما نشان می‌دهد که دو نویسنده‌ی آن به‌خوبی انتظارات موجود از این پروژه‌ی سنگین را برآورده کرده‌اند. می‌توان گفت ارزش اصلی این کتاب در بار علمی آن است و همچنین وسواسی که در نگارش آن اعمال شده. این کتاب برآیند و نتیجه‌ی سال‌ها تحقیقات مستمر، بی‌وقفه و جامع است که در قالب یک کتاب آموزشی و علمی منتشر شده است. باید به کیفیت پژوهش و تحقیق دو نویسنده نیز اشاره کرد که برای مطالب این کتاب به مطالعه‌ی مهم‌ترین و معتبرترین مقالات موجود در این زمینه پرداخته‌اند. تمام مطالب این کتاب با ارجاع به نوشته‌های منبع و مرجع در سطح بین‌المللی گردآوری شده و فارسی‌زبانان با خواندن آن یک اثر کاملاً سنجیده و دقیق را در این حوزه در دست دارند.

کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری از فصول و بخش‌های متنوع و گسترده‌ای تشکیل شده که هرکدام وجه متفاوتی از مباحث مربوط به این حوزه را پوشش می‌دهند. در بخش اول کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری، دو نویسنده به مبحث ادبیات اقتصادی از مکتب کلاسیک تا مکتب رفتاری پرداخته‌اند. در این بخش ما با سرچشمه، اصول و در ادامه با تحولات زبان اقتصاد مواجه می‌شویم و همچنین این واقعیت را درمی‌یابیم که در زمینه‌ی ادبیات اقتصاد با چندین سبک مواجه هستیم. همچنین در همین بخش، علی سعیدی و محمدجواد فرهانیان به معرفی، تعریف و بررسی روان‌شناسی شناختی پرداخته‌اند که مشخصاً در فهم مبانی اقتصاد و سازوکارهای آن نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری

در بخش سوم، سعیدی و فرهانیان به مبحث تناقض‌های علم اقتصاد و مالی می‌پردازند و مطالب ارزشمندی در این حوزه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. در این بخش که به چند فصل تقسیم می‌شود، دو نویسنده ابتدا یک شمای کلی ترسیم کرده و سپس با جزئیات مباحث را موشکافی می‌کنند. تصمیم‌گیری شهودی یکی از مباحث مهمی است که در این بخش می‌خوانیم و درمی‌یابیم وقتی در علم و دنیای اقتصاد از چنین اصطلاحی بهره می‌بریم، منظور چه چیزی است و چه دلالت‌هایی با خود به همراه دارد. اثر هاله‌ای از دیگر موضوعات این بخش از کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری است؛ یک اصطلاح تخصصی در علم اقتصاد که در زمینه‌ی تناقض‌های موجود در مبانی این علم نقش مهمی ایفا می‌کند.

بخش چهارم یعنی واکنش‌های احساسی در بازار اوراق بهادار به چند فصل تقسیم شده است. این بخش قرار است به مخاطبان علاقه‌مند به مبانی اقتصاد از نقشی بگوید که احساسات و افکار در تصمیمات لحظه‌ای و در موقعیت‌های مهم اساسی ایفا می‌کنند. به همین روی در فصولی که برای این بخش طراحی شده با مطالبی چون بیش واکنشی و کم واکنشی سروکار خواهیم داشت. مشخصاً همان اندازه که واکنش‌های بی‌جا و بیش‌ازاندازه ممکن است مسیر را برای شخص ناهموار کند، رفتار خنثی و عدم کنش‌مندی از روی ترس و اضطراب نیز اثر مثبتی نخواهد داشت. پس مخاطب با خواندن این مطالب باید دریابد که اساساً واکنش در کدام لحظه و چگونه باید اجرا شود.

این کتاب از مباحث، مطالب و بخش‌های گسترده‌ای تشکیل شده و می‌توان گفت بار علمی و حجم مطالب به‌قدری کامل و همه‌جانبه است که انتظار می‌رود در دانشکده‌های اقتصاد تدریس شود. علی سعیدی و محمدجواد فرهانیان با نثری روان، منسجم و دقیق توانسته‌اند یک اثر کم نقص عرضه کنند. کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری توسط انتشارات بورس منتشر شده است.

کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به دانشجویان رشته‌ی اقتصاد، کسانی که در بازار اوراق بهادار فعال هستند و اساتید این حوزه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری می‌خوانیم

بسیاری از تصمیمات براساس اعتقادات فردی انجام می‌شود. این اعتقادات نیز از برآورد فرد از احتمال وقوع پدیده‌ها در زمان آینده و در شرایط نامطمئن نشأت می‌گیرد. گاهی این اعتقادات به شکل احتمالات عددی ذهنی مطرح می‌شوند. اما نکته مهم این است که چه چیزی زمینه‌ساز این اعتقادات می‌شود؟ افراد چگونه احتمال تحقق پدیده‌ای را در آینده و در شرایط نامطمئن ارزیابی می‌کنند؟

پاسخ سوال این است که افراد به اعداد محدودی برای ارزیابی احتمال تحقق یک پدیده فکر می‌کنند و فرآیند عملیاتی قضاوت را بدین‌صورت برای خود تسهیل می‌کنند. به‌طور کلی این تسهیل‌سازی کار را ساده کرده و نتایج خوبی می‌دهد، اما گاهی می‌تواند باعث اشتباه شود.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن نویسندگان
بخش اول: مروری بر ادبیات اقتصادی از مکتب کلاسیک تا مکتب رفتاری
فصل 1: مروری بر مبانی نظری اقتصاد متعارف
فصل 2: روانشناسی شناختی
فصل 3: مطالعه رفتار، عامل هم‌پیوندی روانشناسی با اقتصاد و مالی
فصل 4: تصمیم‌گیری و انتخاب
بخش دوم: نظریه‌های بنیادی در اقتصاد و مالی رفتاری
فصل 5: نظریه دورنما
فصل 6: توسعه نظریه‌های اقتصاد و مالی رفتاری
بخش سوم: معرفی تناقض‌های علم اقتصاد و مالی متعارف (در عمل)
فصل 7: تصمیم‌گیری شهودی
فصل 8: تورش‌های شناختی
فصل 9: چارچوب شناختی
بخش چهارم: واکنش‌های رفتاری در بازار اوراق بهادار
فصل 10: بیش‌واکنشی و کم‌واکنشی
فصل 11: رفتار توده‌وار
فصل 12: شاخص‌های اندازه‌گیری احساسات در بازار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات612
زبانفارسی
شابک978-600-5959-15-4
موضوع کتابکتاب‌های اندیشه اقتصادی، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری

برای دریافت کتاب مبانی اقتصاد و مالی رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.