معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزش: تئوری و کاربرد برای آمادگی جسمانی و اجرای ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزش: تئوری و کاربرد برای آمادگی جسمانی و اجرای ورزشی

برای انجام برخی از حرکات ورزشی آمادگی بدن بسیار اهمیت دارد و بدون در نظر گرفتن سلامت بدن، انجام حرکات ورزشی با آسیب‌های جدی همراه خواهد بود. کتاب فیزیولوژی ورزش نوشته‌ی اسکات کی. پاورز و ادوارد تی هاولی به اهمیت سلامت بدن ورزشکاران و تشریح مفهوم فیزیولوژی ورزش می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزش

بدن انسان در حین انجام حرکات ورزشی دچار نوسانات بی‌شماری می‌شود که ممکن است باعث تغییرات ناگهانی در عملکرد اعضای مهم بدن از جمله قلب و تنفس گردد. از این رو مراقبت از بدن پیش از شروع ورزش و همین‌طور حفظ سلامت بدن در تمامی ساعات روز برای ورزشکاران از اهیمت زیادی برخوردار است. بدن یک ورزشکار حرفه‌ای فارغ از مواد غذایی که لازم دارد، همواره نیازمند کنترل عملکرد اعضای بدن است تا در شرایط طبیعی قرار بگیرد. کتاب فیزیولوژی ورزش (Exercise Phisiology) نوشته‌ی اسکات کی. پاورز (Scott K. Powers) و ادوارد تی هاولی (Edward T. Howley) به مخاطب ورزشکار این اجازه را می‌دهد که با آگاهی از بهترین روش‌های مراقبت از بدن، برای انجام حرکات سخت تمرینی آماده شود.

ورزشکاران و افرادی که به صورت هدفمند رشته‌های ورزشی را دنبال می‌کنند، برای ادامه‌ی دوران ورزشی خود و حفظ سلامت بدن در طول سال‌هایی که به تمرین مشغول هستند، از برنامه‌ای هدفمند و دقیق استفاده می‌کنند تا موارد مهمی مثل میزان مصرف انرژی، سوخت چربی و تمامی عناصر اساسی فیزیولوژی بدنشان تحت نظر کارشناس ورزشی باشد. حال اگر افراد ورزشکار پیش از شروع حرکات ورزشی تحت نظر متخصصی باشند که در رعایت تمامی اصول پزشکی و به‌خصوص فیزیولوژی بدن ورزشکار تجربه‌ی کافی داشته باشد، روند رشد دوره‌ی تمرین سرعت بیشتری پیدا کرده و سلامت بدن ورزشکار نیز تامین خواهد شد. اسکات کی. پاورز و ادوارد تی هاولی در کتاب فیزیولوژی ورزش به مخاطب کمک می‌کنند تا با روش‌های علمی پیشرفته در این زمینه آشنا شوند.

بدن ورزشکاران و افرادی که حرکات سخت ورزشی انجام می‌دهند، لازم است که همواره از آمادگی نسبی برخوردار باشد. کتاب فیزیولوژی ورزش با در نظر گرفتن این موضوع، به تشریح عملکرد اعضای بدن در مواقع حساس تنفسی می‌پردازد. این کتاب با اشاره به میزان اکسیژن مورد نیاز بدن در وضعیت‌های مختلف، ساختار بدن و ارتباط اعضای بدن با یکدیگر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. اسکات کی. پاورز و ادوارد تی هاولی در انتقال موضوع این کتاب تلاش می‌کنند آناتومی بدن را به خوبی مورد بررسی قرار داده و پس از آن مخاطب علاقمند به موضوع را با ارائه‌ی مثال‌های متنوع ورزشی به رعایت اصول بهداشتی و پزشکی ترغیب کنند.

یکی از ویژگی‌های کتاب فیزیولوژی ورزش تفکیک موضوعات مختلف از یکدیگر است. نویسندگان کتاب با اضافه کردن توضیحات مفصلی که ابتدای هر بخش از کتاب آورده‌اند، موضوع مورد نظر را به اندازه‌ای که لازم است، تشریح کرده‌اند تا تمامی خوانندگان با نکات آموزشی آشنا شوند. از طرفی اسکات کی. پاورز و ادوارد تی هاولی از جمله کارشناسان معتبر در حوزه‌ی علوم ورزشی هستند و مطالبی که در این کتاب تالیف کرده‌اند، حاصل سال‌ها تجربه‌ورزی در زمینه‌ی فیزیولوژی و علوم ورزشی است.

کتاب فیزیولوژی ورزش شامل سه بخش است که در هر بخش فصل‌های گوناگونی برای تشریح و بررسی موضوع مورد نظر نویسندگان به چشم می‌خورد. در بخش اول این کتاب، فیزیولژی ورزش و مفاهیم اولیه‌ی مربوط به این موضوع توضیح داده شده و ضمنِ ارائه‌ی تعریفی جامع از فیزیولوژی ورزش، نکات کلیدی در جهت آشنایی مخاطب با چگونگی حفظ تعادل اعضای بدن نیز ارائه گردیده است. این بخش از کتاب به‌عنوان مقدمه‌ای در نظر گرفته شده است که مخاطب با مطالعه‌ی آن می‌تواند از طریق آشنایی با آناتومی و کارکرد اعضای مهم بدن در حین انجام حرکات ورزشی، رمز تناسب ساختار بدن را کشف کند.

در بخش دوم کتاب فیزیولوژی ورزش، اسکات کی. پاورز و ادوارد تی هاولی به سراغ بررسی فیزیولوژی سلامت رفته و از طریق مثال‌های علمی و پزشکی، وابستگی سلامت اعضای بدن، فرآیند تنفس مناسب و تمرین صحیح و پرفایده را به مخاطب آموزش می‌دهند. در بخش دوم این کتاب فیزیولوژی اجرای ورزش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. علاوه بر این تمرین‌های متعددی برای بالاتر رفتن آمادگی بدن ورزشکاران در این بخش ارائه شده است. این تمرین‌ها همراه با مواردی که مخاطب را در مرحله‌ی آزمون و خطا قرار می‌دهند، باعث رشد مهارت‌های تکنیکی شده و از سوی دیگر به فرآیند آماده‌سازی عناصر اصلی مورد نیاز مثل آمادگی مجاری تنفسی و بالا رفتن توانایی عضلات در پذیرش حرکات سنگین ورزشی، کمک می‌کند.

کتاب فیزیولوژی ورزش نوشته‌ی اسکات کی. پاورز و ادوارد تی هاولی با ترجمه‌ی سجاد احمدی زاد، فرشید طهماسبی، مجتبی صالح پور و محمد سلطانی توسط انتشارات حتمی منتشر شده است.

کتاب فیزیولوژی ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقمندان به مطالب ورزشی و همچنین مربیان، کارشناسان و دانشجویان رشته‌های ورزشی مناسب است.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزش: تئوری و کاربرد برای آمادگی جسمانی و اجرای ورزشی می‌خوانیم

طی سی سال گذشته، رشد ثابتی در فرصت‌های شغلی برای افرادی با آموزش دانشگاهی در علم ورزش وجود داشته است. در حال حاضر علاوه بر افرادی که به طور سنتی در اتحادیه‌ی مشاغل سلامت (مانند فیزیوتراپی) و پزشکی (مانند پزشک‌یار و پزشک) مشغولند، دانشجویان به دنبال مشاغلی در آموزش جسمانی خصوصی، تجاری، مجموعه‌ی ورزشی و بیمارستانی؛ قدرت و آمادگی‌ جسمانی در تجارت، بازتوانی و حیطه‌های مرتبط با ورزش، بازتوانی قلبی، مربی بدنساز و ماساژدرمانی هستند.

برای علاقه‌مندان به مشاغل آمادگی جسمانی و بازتوانی قلبی، انجام‌دادن پروژه‌ی درسی کافی نیست؛ بلکه فرد باید مهارت‌های پیش‌نیاز برای اجرای شغل را توسعه دهد. این بدان معناست که دانشجویان ‌باید تجارب دوره‌های کاربردی و انترنی را زیر نظر فرد متخصص، که می‌تواند اطلاعاتی فراتر از کلاس و آزمایشگاه به آن‌ها بدهد، کسب کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: فیزیولوژی ورزش در ایالات متحده - گذشته و آینده آن
فصل 2: کنترل محیط داخلی
فصل 3: انرژی‌زایی زیستی
فصل 4: متابولیسم فعالیت ورزشی
فصل 5: پاسخ‌های هورمونی به فعالیت
فصل 6: اندازه‌گیری کار، توان و انرژی مصرفی
فصل 7: دستگاه عصبی: ساختار و کنترل حرکت
فصل 8: عضله اسکلتی (ساختار و عملکرد)
فصل 9: سازگاری‌های گردش خون به فعالیت خون
فصل 10: تنفس در طول فعالیت
فصل 11: تعادل اسیدی - بازی در طول فعالیت
فصل 12: تنظیم دما
فصل 13: فیزیولوژی تمرین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزش: تئوری و کاربرد برای آمادگی جسمانی و اجرای ورزشی
نویسنده،
مترجمسجاد احمدی زاد، فرشید طهماسبی، مجتبی صالح پور، محمد سلطانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-600-5751-76-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیولوژی ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزش

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.