معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول

پیتر فرلی، مایکل جوینر و وینست کاینرو در کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول، ضمن تشریح اصول و مبانی این رشته‌ی دانشگاهی، می‌کوشند تأثیر فعالیت‌های ورزشی بر قسمت‌های مختلف بدن انسان را توضیح دهند. این کتاب که جلد اول از یک مجموعه‌ی دوجلدی است، پس از مرور تاریخچه‌ی فیزیولوژی ورزشی، روی پاسخ سیستم‌های بیولوژیک بدن به ورزش متمرکز می‌شود و واکنش سیستم عصبی، دستگاه اسکلتی-عضلانی، قلب و عروق و تنفس را نسبت‌به این حرکات بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول

طراحی تمرینات و فعالیت‌های ورزشی بدون بررسی بدن و واکنش نسبت‌به این فعالیت‌ها غیرممکن است. رشته‌ای که روی این موضوع متمرکز است و آن را بررسی می‌کند، فیزیولوژی ورزشی نام دارد. این رشته در واقع نقش مکمل تربیت‌بدنی را ایفا می‌کند و به مربیان و متخصصان ورزشی این امکان را می‌دهد تا تمریناتشان را بهینه‌تر و هدفمندتر سازند. کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول (ACSM's Advanced Exercise Physiology) گردآوری پیتر فرلی (Peter Farrell)، مایکل جوینر (Michael Joyner) و وینست کاینرو (Vincent Caiozzo) به معرفی همین رشته پرداخته و کوشیده مهم‌ترین مباحث آن را تشریح کند. این کتاب که جلد اول از مجموعه‌ای به همین نام به شمار می‌رود، انواع سیستم‌های بیولوژیک بدن را مدنظر قرار داده و تلاش کرده تأثیر حرکات ورزشی را بر این دستگاه‌ها نشان دهد. نویسندگان در این اثر راهنما بحث خود را با تاریخچه‌ی این رشته‌ی علمی آغاز می‌کنند و مسیر تکاملی آن را توضیح می‌دهند. کتاب اشاره می‌کند که حدود 500 سال از ابداع واژه‌ی فیزیولوژی می‌گذرد. گرچه سیصد سال طول کشید تا این موضوع وارد مجامع علمی شود و به شکل رسمی برای تعریف بدن انسان مورد استفاده قرار بگیرد. در قرن بیستم بود که وارد آکادمی شد و هم‌زمان با پیشرفت‌های پزشکی، مفاهیم آن نیز تکامل یافت.

معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول

فیزیولوژی در ساده‌ترین تعریفش، معنای شناخت بدن و عملکرد اجزای آن را منتقل می‌کند. اما سازوکار بدن انسان بسیار پیچیده و درهم‌تنیده است. تمام سلول‌ها و بافت‌ها با یکدیگر در ارتباط‌اند و از هم تأثیر می‌گیرند. بنابراین انجام حرکت روی یک بخش، فقط معطوف به آن قسمت نیست و دیگر ارگان‌ها را هم متأثر خواهد کرد. از سوی دیگر، برای بررسی بدن آدمی حتماً باید به سن، جنسیت، سلامت و شرایط زیستی هم توجه داشت. این بدان معناست که ما با یک جسم ثابت مواجه نیستیم، بلکه بدن انسان را باید وضعیتی دینامیک و پویا در نظر گرفت که ممکن است واکنش‌های مختلفی از خود بروز دهد. مجموعه‌ی این عوامل باعث شده که رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی هم شرایط پیچیده‌ای پیدا کند. در این حوزه شما باید تمام دستگاه‌های بدن را بشناسید و با در نظر گرفتن متغیرهای مختلف، اثر ورزش کردن را بر آن‌ها بسنجید. این یعنی برای یک حرکت ثابت، پاسخ هر بدن ممکن است متفاوت و حتی متناقض باشد. بر همین اساس پیتر فرلی، مایکل جوینر و وینست کاینرو در کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول، به انواع سیستم‌های زیستی بدن انسان می‌پردازند و آن‌ها را مرور می‌کنند. آن‌ها از دستگاه عصبی تا سیستم‌های عضلانی، تنفسی، قلب و عروق و گردش خون را مورد بررسی قرار داده و پاسخ آن‌ها را به فعالیت‌های ورزشی توضیح می‌دهند. این فصل‌ها نشان می‌دهند که حرکات بدنی چطور باعث شکل‌گیری توده‌های عضلانی شده‌اند و ساختار آن را تشکیل می‌دهند. همین‌طور خستگی بدن ناشی از چیست و چطور می‌توان حجم عضلات را کنترل کرد و به فرم دلخواه تبدیل کرد. این کتاب اثر ورزش را بر عملکرد قلب و دستگاه‌های گوارش مثل روده و معده هم تشریح می‌کند.

کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته را شادمهر میردار، مجتبی صالح پور، حسن قدیمی ایلخانلار، محمد علی‌نژاد و فرزاد زهساز ترجمه کرده‌اند و نشر حتمی به چاپ رسانده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی فیزیولوژی ورزشی پیشرفته

فیزیولوژی ورزشی پیشرفته، مجموعه‌ای دوجلدی از انتشارات حتمی است که به مبانی این رشته‌ی علمی می‌پردازد و اصول آن را توضیح می‌دهد. این کتاب‌ها تأثیر فعالیت‌های ورزشی بر متابولیسم بدن و پاسخ سیستم‌های بیولوژیک به این حرکات را بررسی کرده و آن‌ها را جزبه‌جز تشریح می‌کنند.

کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به ورزشکاران و همه‌ی افرادی که به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول می‌خوانیم

حرکات از طریق تنظیم فعال‌سازی ترکیبات ویژه‌ای از گروه‌های حرکتی و با کنترل سطوح فعال‌سازی در هر یک از این گروه‌های حرکتی ایجاد می‌شود. مسیر مشترک پایانی، واحد حرکتی است که مشتمل بر یک نورون حرکتی و همه‌ی تارهای عضلانی است که آن‌ها را عصب‌دهی می‌کند. ترتیب فراخوانی واحدهای حرکتی در هر گروه حرکتی تا حد زیادی توسط اصل اندازه تعیین می‌شود، یعنی ترتیب فراخوانی داخل و بین گروه‌های حرکتی همکار معمولاً از کوچکترین واحد به بزرگترین واحد است. اندازه‌ی واحد حرکتی رابطه‌ی مستقیمی با اندازه‌ی نورون حرکتی، شاخه دندریتی، آکسون‌ها؛ تعداد تارهای عضلانی عصب‌دهی شده توسط نورون حرکتی و نیروی تولیدشده توسط واحد حرکتی دارد. تنظیم نیروهای ناشی از گروه حرکتی توسط تعداد واحدهای حرکتی فراخوانده شده و تواتر تحریک این واحدهای حرکتی، همراه با تواتر تنظیم حساس به فاصله بین ولتاژ نیزه‌ای مجزا (ویژگی گرفتن) تعیین می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: دورنمای تاریخی از شروع تا شناخت
بخش اول: فعالیت ورزشی و پاسخ‌های سیستم‌های بیولوژیک
فصل دوم: سیستم عصبی و حرکت
فصل سوم: سیستم استخوانی مفصلی
فصل چهارم: سیستم عضلانی: شکل‌پذیری ساختاری و عملکردی
فصل پنجم: دستگاه عضلانی: کنترل توده عضلانی
فصل ششم: دستگاه عضلانی: فرآیند خستگی
فصل هفتم: سیستم عصبی خودکار
فصل هشتم: دستگاه تنفسی
فصل نهم: سیستم قلبی عروقی: طرح و کنترل
فصل دهم: دستگاه قلبی عروقی: عملکرد قلبی
فصل یازدهم: سازماندهی و کنترل گردش خود عضلات اسکلتی
فصل دوازدهم: سیستم معده‌ای – روده‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول
نویسنده، ،
مترجمشادمهر میردار، مجتبی صالح پور، حسن قدیمی ایلخانلار، محمد علی نژاد، فرزاد زهساز
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات621
زبانفارسی
شابک978-600-6904-07-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی پیشرفته - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.