معرفی و دانلود کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان: اختلالات باروری و درمان‌های احتمالی

عکس جلد کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان: اختلالات باروری و درمان‌های احتمالی
قیمت:
۱۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان: اختلالات باروری و درمان‌های احتمالی

فیروزه دهقان، متخصص فیزیولوژی ورزشی در کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان، با بررسی ارتباط میان فعالیت‌های ورزشی و ایجاد اختلالات باروری یا درمان آن‌ها، راهنمای جامعی را برای ورزشکاران و دانشجویان علوم ورزشی و فیزیولوژی فراهم کرده است.

درباره‌ی کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان

تاثیر فعالیت‌های ورزشی و شدت، میزان و نوع آن‌ها بر شرایط بدنی انسان‌ها غیرقابل‌انکار است. تغییرات هورمونی، باروری و پتانسیل تولید مثل، هم در زنان و هم در مردان، می‌توانند تحت تاثیر فعالیت‌های ورزشی قرار بگیرند. فیروزه دهقان در کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان، سازگاری‌ها و ناسازگاری‌های انسان‌ها را با فعالیت‌های سبک و سنگین ورزشی و تاثیرات آن‌ها بر سیستم‌های تولید مثل مورد بررسی قرار داده. او در واقع یک راهنمای جامع را درباره‌ی ارتباط میان این دست فعالیت‌ها و امکان و کیفیت باروری تالیف کرده است.

نویسنده با بررسی سیستم‌های تولید مثل در زنان و مردان، مخاطب را با روند کتاب آشنا می‌کند و اطلاعات اولیه را به صورت دقیق در اختیار او قرار می‌دهد. سپس مروری بر مبحث لقاح و بارداری داشته و بعد از طرح مفاهیم اولیه، به سراغ همان موضوعاتی می‌رود که مخاطب را وادار کرده تا کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان را به دست بگیرد: موضوعات تخصصی علوم ورزشی.

فیروزه دهقان کتاب حاضر را در 20 فصل تالیف کرده و 3 فصل اول را برای آشنایی و مرور اصول و مفاهیم پایه کافی دانسته و بعد از ذکر دیدگاه‌هایی که به تازگی درباره‌ی ارتباط میان ورزش و باروری طرح شده، مباحث تخصصی‌تر را مطرح می‌کند. در پنجمین فصل از کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان، ورزش استقامتی را در مقام قیاس با ورزش مقاومتی قرار داده و به شرح مفاهیم فیزیولوژی ورزشی می‌پردازد. مقایسه‌ی سازگاری حاد، سازگاری مزمن، و سازگاری در برابر تمرینات مقاومتی و استقامتی نیز مباحثی هستند که در فصل ششم کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در ادامه، تاثیرات فعالیت‌های فیزیکی بر پتانسیل تولید مثل در مردان و زنان و تغییراتی که ناشی از تمرینات ورزشی هستند و همینطور تغییرات هورمونی مرتبط نیز مطرح می‌شوند. بخشی از کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان نیز به تاثیر استفاده از استروئیدهای آنابولیک که عملکرد مشابهی با تستوسترون در بدن دارند، اختصاص داده شده و این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد که افزایش میزان ویژگی‌های جنسی مردانه چه تاثیراتی بر سیستم تولید مثل زنان و مردان می‌گذارند.

سه‌گانه‌ی ورزشکاران زن، یا همان نارسایی نسبی انرژی در ورزش که آمنوره ورزشی، پوکی استخوان و خورد و خوراک بیمارگونه را شامل می‌شود و بر اثر تلاش غیرمتعارف ورزشکاران برای کاهش میزان چربی رخ می‌دهند نیز تاثیراتی بر باروری دارند که یکی از فصول کتاب حاضر به صورت مفصل به آن اختصاص داده شده است. نویسنده توجه ویژه‌ای به تغذیه‌ی ورزشکاران داشته و علاوه بر این فصل، به کمبودهای تغذیه‌ای ورزشکاران و راهکارهای تغذیه‌ای در راستای کاهش مشکلات باروری نیز پرداخته است. مشکلات بلوغ ورزشکاران نوجوان و جوان، فشار اکسیداتیو و قرص‌های پیشگیری از بارداری و ارتباط این موارد با ناباروری و سلامتی ورزشکاران، دیگر مباحثی هستند که در کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان شرح داده شده‌اند.

اثری که پیش رو داریم، از آثاری‌ست که توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده و در میان کتاب‌های حوزه‌ی فیزیولوژی ورزشی این انتشارات قرار می‌گیرد.

کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به تمام دانشجویان رشته‌های مرتبط با علوم ورزشی و تربیت بدنی و ورزشکاران حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب به زنان و مردان ورزشکار کمک می‌کند تا از تاثیر شدت و میزان فعالیت‌های فیزیکی خود بر امکان یا عدم امکان باروری آگاه شوند و با آگاهی کامل به فعالیت‌های حرفه‌ای خود ادامه دهند.

در بخشی از کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان: اختلالات باروری و درمان‌های احتمالی می‌خوانیم

بسیاری از ورزشکاران با ایستایی، کاهش عملکرد در کارشان را دیده‌اند اگرچه سخت تمرین می‌کنند و در حد امکان خوب پیش می‌روند. ورزشکاران، به‌خصوص ورزشکاران نخبه می‌خواهند عملکردشان را از طریق افزایش مداوم بار آموزشی‌شان ارتقا دهند و برآورد شده است که بارهای (حجم های) آموزش تمرین ورزشکاران به طور متوسط 25-20 درصد دهه‌ی گذشته افزایش یافته است. نتیجه‌ی چنین شیوه‌های آموزشی این است که دیر یا زود ورزشکار به حد توانایی‌های فردی‌اش می‌رسد. زمانی که این امر رخ دهد، دو احتمال وجود دارد، نخست طرح آموزش ورزشکارمیزان کافی استراحت تجویز می‌کند و ورزشکار به خاطر جبران زیاد پیشرفت می‌کند. دوم، ورزشکار آموزش را با حجم‌های زیاد ادامه می‌دهد و توازن بهینه بین عوامل استرس‌زا و به‌اضافه عوامل استرس‌زای غیرورزشی تأثیرگذار و بازیابی از دست می‌رود. روش دوم، ورزشکار را در جهت توسعه حالتی از سندرم بیش از حد یا آموزش بیش از حد (OTS) هدایت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مروری بر دستگاه تناسلی مردان
فصل 2: نگاهی به سیستم تولید مثل زنان
فصل 3: بررسی اجمالی لقاح، بارداری و زایمان
فصل 4: اصطلاحات مفهومی و پایه برای علوم ورزش؛ دیدگاه‌های تازه
فصل 5: فیزیولوژی ورزشی و غدد درون‌ریز ورزش استقامتی در مقابل مقاومتی
فصل 6: سازگاری‌های عمومی ورزش سازگاری حاد در مقابل سازگاری مزمن و سازگاری به تمرین مقاومتی نسبت به تمرین استقامتی
فصل 7: تأثیر فعالیت فیزیکی و تمرین بر پتانسیل باروری مردان تغییرات مایع منی
فصل 8: تغییرات هورمونی مرتبط با فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی
فصل 9: پاتولوژی‌های دستگاه تناسلی مردان در ارتباط با فعالیت فیزیکی، تمرین و ورزش
فصل 10: پیامدهای استفاده از استروئیدهای آندروژنیک - آنابولیک برای باروری ورزشکاران مرد
فصل 11: تاثیر فعالیت فیزیکی و ورزش بر پتانسیل تولید مثل زنان
فصل 12: تغییرات هورمونی و باروری مرتبط با فعالیت بدنی و ورزش
فصل 13: توده خطر و سه‌گانه ورزشکار زن
فصل 14: عواقب استفاده از استروئیدهای آنابولیک آندروژنیک بر روی باروری ورزشکاران زن
فصل 15: تاثیر ورزش شدید بر بلوغ و پتانسیل تولید مثل ورزشکاران جوان
فصل 16: فعالیت جسمانی و بارداری
فصل 17: تاثیر قرص‌های پیشگیری از بارداری بر روی عملکرد و سلامتی زنان ورزشکار
فصل 18: فشار اکسیداتیو و ناباروری: امکان ارتباط با ورزش
فصل 19: کمبودهای تغذیه‌ای و اختلال در باروری ورزشکاران
فصل 20: راهبردهای تغذیه برای کاهش مشکلات باروری بالقوه ناشی از ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان: اختلالات باروری و درمان‌های احتمالی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات289
زبانفارسی
شابک978-600-355-219-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان

برای دریافت کتاب فعالیت‌های بدنی و سیستم تولید مثل در انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.