معرفی و دانلود کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی

عکس جلد کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی
قیمت:
۲۹۵۰۰ ۲۰,۶۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی

بازی، ورزش و فعالیت فیزیکی هم می‌تواند نقش مهمی در رشد کودکان و نوجوانان ایفا کند و هم می‌تواند در درمان بیماری‌های خاص اثربخش باشد. در کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی، محمد کشتی‌دار، فرشته کتبی و حسن نقی‌زاده نقش ورزش را در رشد و درمان بیان کرده‌اند و با رویکردی عملی ورزش‌های مناسب را برای هر مرحله از رشد یا درمان بیماری معرفی می‌کنند.

درباره‌ی کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی

معمولاً دو اصطلاح رشد و تکامل با هم به کار می‌روند و مکمل یکدیگر هستند. رشد به معنی افزایش بعد فیزیکی و پی‌آمد تقسیم سلولی و تولید پروتئین است؛ اما تکامل به افزایش پیش‌رونده در مهارت و ظرفیت کارکرد اطلاق می‌شود. بازی یکی از فعالیت‌هایی است که نقش کلیدی در رشد و تکامل زندگی کودک دارد و کودک در حین بازی می‌تواند توانایی‌های جسمی، ذهنی و اخلاقی خود را ارتقا دهد. درعین‌حال، بازی می‌تواند خلاقیت کودک را پرورش دهد یا با رهایی او از تنش حکم درمان را داشته باشد. محمد کشتی‌دار، فرشته کتبی و حسن نقی‌زاده در کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی، با درنظر گرفتن نقش بازی و فعالیت جسمانی در رشد کودک، انواع بازی‌ها، فعالیت فیزیکی و ورزش را در جهت پرورش و نمو کودک بررسی می‌کنند و درباره‌ی چگونگی انجام هریک توضیح می‌دهند. این کتاب از حرکت‌های ساده و ابتدایی که برای نوزادان مناسب است، شروع می‌شود و به حرکات پیشرفته‌‌تری چون دراز و نشست، بارفیکس، حرکات کششی یا چرخشی که برای نوجوانان مناسب باشد، می‌رسد.

معرفی و دانلود کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی

در کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی فصلی جداگانه به ورزش‌درمانی و اثرات ورزش بر بهبود بیماری اختصاص داده شده است. ممکن است کمتر کسی تصور کند که ورزش می‌تواند برای درمان بیماری کلیه مفید باشد. اما در این کتاب، نویسندگان بخشی را به ورزش و بیماری‌های مزمن کلیه اختصاص داده‌اند. درواقع مبتلایان به بیماری‌های مزمن کلیه کمتر از افراد سالم به فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی تمایل دارند. دردهای عضلانی و استخوانی، کم‌خونی، ضعف و خستگی و بسیاری عوارض دیگر مواردی هستند که این مسئله را تشدید می‌کنند. تنظیم یک برنامه‌ی ورزشی منظم اثرات درمانی مثبتی روی سلامت این گروه بیماران خواهد داشت. در این راستا، نویسندگان فعالیت‌های ورزشی مفید، مدت زمان ورزش و شدت ورزش را برای درمان بیماران کلیوی توضیح می‌دهند. بخش دیگری از این کتاب نیز، به ورزش‌های مناسب و بی‌خطر برای کودکان هموفیلی یا کودکان مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی اختصاص یافته است.

یکی دیگر از بیماری‌هایی که ورزش‌درمانی به‌شدت برای آن توصیه می‌شود، دیابت است. ورزش قند اضافی خون را می‌سوزاند، عملکرد انسولین را بهبود می‌بخشد و دیابت را کنترل می‌کند. کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی بخشی را نیز به ورزش‌درمانی برای دیابت اختصاص داده است.

در مجموع، کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی با رویکرد کاربردی به نقش ورزش و فعالیت بدنی بر رشد و درمان کودکان و نوجوانان می‌پردازد و برای توضیح مطالب از تصویر استفاده می‌کند تا خواننده درک بهتری از موضوع پیدا کند. این کتاب را انتشارات حتمی منتشر کرده است.

کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مربیان ورزش مدارس و مهدکودک‌ها و نیز برای والدینی که فرزند خردسال یا نوجوان دارند، مناسب است. همچنین متخصصانی که در زمینه‌ی ورزش و بازی کودکان و تأثیر آن بر رشد کودک مطالعه می‌کنند، می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی می‌خوانیم

میزان بدن بدون چربی است که شامل استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و بافت‌ها می‌شود. این موارد با مقدار چربی موجود در بدن شما مقایسه می‌شوند. آن‌هایی که از نظر جسمانی آماده و متناسب هستند، دارای حجم بیشتری از ترکیبات بدون چربی نسبت به حجم چربی بدن هستند. ورزش کردن و فعال بودن به بدن و ماهیچه‌های شما شکل خواهد داد. انسان‌هایی که به‌طورکلی ورزش می‌کنند، چربی کمتری نسبت به آن‌هایی که فعال نیستند و اندامی متناسب ندارند، دارند. به نظر می‌رسد که پسران بالغ و مردان چربی کمتری نسبت به دختران بالغ و زنان دارند. اگر بخواهید بدانید که آیا بدنتان از ترکیب حجمی مناسبی برخوردار است یا خیر از یک مربی ورزش و یا دانشجوی تربیت بدنی بخواهید تا درصد چربی بدنتان یا شاخص حجم بدنتان (BMI) را اندازه بگیرد. دستورالعمل‌ها در صفحه 31 موجودند.

فهرست مطالب کتاب

بازی در مقاطع مختلف سنی کودکان
آمادگی جسمانی از تولد تا نوجوانی
ورزش‌درمانی کودکان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-600-5751-67-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۵۰۰ ۲۰,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی

برای دریافت کتاب فعالیت بدنی از بدو تولد تا نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.