معرفی و دانلود کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند: پایبندی به رفتارهای سلامت با رویکرد ACT

برای دانلود قانونی کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند: پایبندی به رفتارهای سلامت با رویکرد ACT

کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند نوشته‌ی داینا لی باگلی، با دیدگاهی کاملا واقع‌بینانه، به ما نشان می‌دهد که چرا، اکثر اوقات برای ایجاد عادت‌های سالم در زندگی، شکست می‌خوریم و برای مقابله با این مشکل باید چه کار کنیم. او قدم به قدم، با متد روانشناسی ACT با ما پیش می‌آید و کمک می‌کند ضمن پذیرش نواقصی که در این راه داریم، عادات سالمی که می‌خواهیم، در خود شکل دهیم.

درباره‌ی کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند

همه‌ی ما، بارها و بارها، تصمیم گرفته‌ایم که رژیم بگیریم، ورزش کنیم، از آشنایان سمی خود فاصله بگیریم، کمتر در شبکه‌های اجتماعی وقت تلف کنیم، از خوردن فست‌فودها بپرهیزیم و... . اما خیلی از این تصمیمات، حتی به یک روز هم نمی‌رسند و با شکست مواجه می‌شوند. گاهی هم، روزهای زیادی به تصمیم خود پایبند می‌مانیم اما ناگهان می‌بینیم که آن را رها کرده‌ایم و بازگشت دوباره به انجام آن،‌ کار بسیار دشواری است. داینا لی باگلی (Dayna Lee-Baggley PhD)، که تجربه‌ی سال‌ها کار تحقیقی و بالینی را در زمینه‌ی روانشناسی مبتنی بر پذیرش و تعهد دارد، در کتاب تحسین‌شده‌اش، عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند (Healthy Habits Suck) توضیح می‌دهد که چرا این اتفاق می‌افتد. چرا عادت‌های سالم آزاردهنده‌اند و پایبندی به آن‌ها بسیار دشوار است و چگونه می‌توان قدم به قدم یک عادت سالم را درونی و اجرا کرد.

معرفی و دانلود کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند

پس از پیشگفتاری درخشان از دکتر راس هریس (Russ Harris)، لی باگلی، آب پاکی را روی دستمان می‌ریزد و راست و مستقیم به ما توضیح می‌دهد که عادت‌های سالم، برای ما غیرطبیعی هستند و همین است که اجرایشان تااین‌حد سخت و رنج‌آور است. در واقع، بخش بزرگی از مغز ما، عاداتی را به ما دیکته می‌کند که در این زمانه، عادت‌های سالمی محسوب نمی‌شوند. مغز ما برای این طراحی شده است که تا می‌تواند استراحت کند، اگر خوراکی شیرین، شور یا چربی به دستش رسید سریع آن را بخورد، انرژی‌اش را ذخیره کند و آینده‌نگری کمتری داشته باشد. همان چیزهایی که یک غارنشین طی هزاران سال برای زندگی طولانی‌تر به آن نیاز داشت. اما خبر خوب این است که ما می‌توانیم با صرف انرژی زیاد، تصمیمات عاقلانه را جایگزین این علایق اولیه کنیم. تکرار می‌کنم: با صرف انرژی زیاد. پس طبیعی است که دلمان نخواهد عادات سالمی داشته باشیم.

در ادامه‌ی کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند، مهارت‌هایی را می‌آموزیم که کمک می‌کنند، حتی وقتی دلمان نمی‌خواهد، عادت‌های سالم را اجرایی کنیم. این مهارت‌ها، بر اساس روانشناسی مبتنی بر پذیرش و تعهد یا متد ACT بنا شده‌اند، به همین دلیل برعکس همه‌ی دفعاتی که وقتی عادت سالمی را شروع می‌کردیم و کنار می‌گذاشتیم، ناراحتی و احساسات منفی زیادی به سراغمان می‌آمد، حالا می‌توانیم با پذیرش نواقص و شکست‌ها و یادگیری شفقت با خود، ناراحتی را کنار بگذاریم و هر بار یک قدم مصمم‌تر به سمت هدفمان برداریم. به علاوه، با یادگیری این که چگونه زندگی معنادارتری داشته باشیم، می‌توانیم خود را برای مراقبت از خود مجاب کنیم و در مسیر سلامت و عادات خوب نگه داریم.

کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند را فریبا زرانی، پیمان رضایی مرام،‌ فاطمه ناجیان تبریز و محمدرضا داوودی به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند و مؤسسه‌ی فرهنگی دکسا به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند

  • بسیاری از ما، به‌دفعات در پایبند ماندن به عادات غذایی سالم یا ورزش‌هایی که برای خود معین کرده‌ایم، شکست می‌خوریم. لی باگلی، با ترکیب دانش علوم رفتاری، تجربه‌ی حرفه‌ای و شخصی و تکنیک‌های قابل اجرا، در این کتاب خواندنی، واقع‌گرایانه و صادقانه، به ما نشان می‌دهد چگونه تغییراتی را که برایمان مهم است ایجاد و البته اجرا کنیم. فکر می‌کنم این کتاب به بسیاری از مراجعان من، و البته خودم کمک خواهد کرد. (ری اوون، روانشناس و نویسنده)
  • ایده‌ی اصلی کتاب این است که بیشتر رفتارهای مبتنی بر سلامت، برخلاف غرایز ما هستند (پای سیب همیشه خوشمزه‌تر از خود سیب است) بنابراین، چگونه خود را مجبور به انجام این عادات سلامتی کنیم؟ در اینجا، لی باگلی، بینش کلیدی خود را ارائه می‌دهد: به جای پیوند دادن عادات سالم به اهداف خاص، باید آن‌ها را به یک ارزش ریشه‌دار درون خود پیوند دهیم تا تغییر پایدار اتفاق بیفتد. مثلا به جای کاهش وزن، حفظ استقلال را در نظر بگیریم. کتابی خوش‌خوان، به همراه مطالعات موردی واقعی، راهبردهایی درباره‌ی چگونگی تصمیم‌سازی درست و استفاده از ذهن‌آگاهی و شفقت به خود. کتابی خوب برای هر کسی که به دنبال تغییر رفتار خود است. (آریا ام.شارما، استاد پزشکی دانشگاه آلبرتا و ادمونتون)
  • اگر به دنبال ایجاد تغییر در خود و برقراری سبک زندگی سالم هستید، این رویکرد خیلی جدید را برای خوب زیستن امتحان کنید. (تیموتی گوردون، نویسنده و روانشناس برنده‌ی جایزه‌ی ACT)

کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند تغییرات عمیقی در رفتارهای خود ایجاد کنند و سبک زندگی سالم را در پیش بگیرند بسیار مفید است. اگر می‌خواهید کاهش وزن داشته باشید، ورزش را شروع کنید، بیشتر به مطالعه بپردازید، بهتر غذا بخورید و... این کتاب، برای آغاز راه و ادامه‌ی آن، کاربردی است.

در بخشی از کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند: پایبندی به رفتارهای سلامت با رویکرد ACT می‌خوانیم

حفظ یک عادت سالم کار بسیار چالش‌برانگیزی است. مطمئناً اتفاقات زندگی سدِ راه شما خواهد شد. شاید شما مریض شوید، یا فرزندتان مریض شود، و مجبور شوید باشگاه رفتن را متوقف کنید، یا در یک مهمانی آخرهفته با خوراکی‌های مورد علاقه‌تان رو‌به‌رو شوید، و بالاخره تسلیم شوید، و پرخوری کنید. مسئله این نیست که آیا از واگن بیرون افتاده‌اید، یا نه (یعنی توانسته‌اید عادت‌های سالم‌تان را رعایت کنید، یا خیر)، بلکه مسئله اصلی این است که چقدر طول می‌کشد تا دوباره سوار آن واگن شوید. بی‌تردید شما در این مسیر از واگن به بیرون پرت خواهید شد، فقط به این دلیل که «شما یک انسان هستید». اما نکته مهم این است که آیا صبح روز بعد به واگن باز خواهید گشت، یا دوشنبه هفته آینده، یا یک سال بعد...؟

بیشتر افراد وقتی از واگن به بیرون پرت می‌شوند، گرفتار فکر «همه یا هیچ» می‌شوند: خب، گند زدم، پس حالا دیگر می‌توانم هر چه دلم می‌خواهد، بخورم. با این نوع تفکر، لغزش‌های کوچک می‌توانند تبدیل به عقب‌گردهای طولانی شوند، و با این عقب‌گردها می‌توانیم بسیاری از تأثیرات مثبت تلاش‌هایمان را از بین ببریم. بنابراین، مهم است که هرچه‌زود‌تر به مسیر انجام آن عادت سالم برگردید. شاید شنیده باشید که به‌وجود آوردن یک عادت، بیست‌ویک روز طول می‌کشد. متأسفانه، برای تأیید این ادعا شواهد علمی وجود ندارد. در واقع، ایجاد یک عادت سالم دو الی سه سال زمان می‌برد. بله، احتمالاً شنیدن این موضوع برای‌تان دلسردکننده است، اما این موضوع را به این امید با شما در میان می‌گذارم، که اگر بیست‌ویک روز تلاش کردید تا یک رفتار سلامت را تبدیل به عادت کنید، اما نشد، با خودتان شفقت بیشتری داشته باشید. شما شکست نخورده‌اید، فقط ساختن یک عادت بیشتر از این‌ها طول می‌کشد.

فهرست مطالب کتاب

توصیه‌های صاحب‌نظران
پیشگفتار
مقدمه: عادت‌های سالم رنج‌آفرینند
بخش اول: داشتن سبک زندگی سالم سخت است
فصل 1: دونده ماراتنی که از دویدن نفرت داشت
فصل 2: وزن و چیزهای دیگری که تحت کنترل شما نیستند
بخش دوم: چگونه سبک زندگی سالمی داشته باشیم ...، حتی اگر حوصله‌اش را نداریم
فصل 3: مسافران در اتوبوس
فصل 4: خوشحال باشید که جوراب‌های‌تان را مثل یک کودک دو ساله نمی‌پوشید
فصل 5: من در شفقت‌ورزی به خودم ضعیف هستم
بخش سوم: داشتن یک زندگی سالم
فصل 6: خود را از سلول انفرادی آزاد کنید
فصل 7: شما قطعاً از واگن‌تان به بیرون پرت خواهید شد
فصل 8: پزشکان ترجیح می‌دهند چگونه بمیرند؟
پیوست‌ها
فهرست منابع
معرفی افراد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند: پایبندی به رفتارهای سلامت با رویکرد ACT
نویسنده
مترجمفریبا زرانی، پیمان رضایی مرام، فاطمه ناجیان تبریز، محمدرضا داودی
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات246
زبانفارسی
شابک978-622-5571-49-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۰۰۰۰ ۴۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند

برای دریافت کتاب عادت‌های سالم رنج آفرین‌اند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.