معرفی و دانلود کتاب طنزآوران جهان نمایش 16

عکس جلد کتاب طنزآوران جهان نمایش 16
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طنزآوران جهان نمایش 16 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طنزآوران جهان نمایش 16 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طنزآوران جهان نمایش 16

کتاب طنزآوران جهان نمایش 16 که توسط داریوش مودبیان گردآوری شده است، به آثار کارلو گولدونی، نمایش‌نامه‌نویس مشهور و تأثیرگذار ایتالیایی اختصاص دارد. در این کتاب دو نمایش‌نامه‌ی کمدی از این نویسنده به نام‌های نوکر دو ارباب و مدیره‌ی مهمان‌خانه به مخاطبان ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب طنزآوران جهان نمایش 16

داریوش مودبیان در کتاب طنزآوران جهان نمایش 16 به سراغ کارلو گولدونی (Carlo Goldoni) نمایش‌نامه‌نویس مشهور و دوران‌ساز ایتالیایی رفته و دو نمایش‌نامه از او با نام‌های آرلکینو، نوکر دو ارباب (The Servant of Two Masters) و لا لوکاندیرا، مدیره‌ی مهمان‌خانه (The Mistress of the Inn) را به همراه زندگی‌نامه و نگاهی به آثار نویسنده، به چاپ رسانده است.

معرفی و دانلود کتاب طنزآوران جهان نمایش 16

کارلو گولدونی را یکی از مهم‌ترین نمایش‌نامه‌نویسان کلاسیک اروپا می‌دانند؛ زیرا نبوغ او تأثیر بسیار مهمی بر سیر هنر تئاتر در ایتالیا گذاشته است. پس از عصر روشنگری (اپاسط قرن هفدهم و اواخر قرن هجدهم)، در دورانی که تئاتر ایتالیایی پس از یک دوره بالش و بازآفرینی در عصر رنسانس، دوباره به رکود افتاده و اسیر کلیشه و تکرار شده بود، برخی از هنرمندان و نمایش‌نامه‌نویسان با مطالعه‌ی مبانی نظری تئاتر و نمایش کمدی، به‌دنبال راهی برای دگرگونی و نوسازی نمایش در ایتالیا بودند. کارلو گولدونی با مطالعه‌ و درک عمیق تئوری‌های مربوط به تئاتر و کمدی و خواندن دقیق سنت نمایشی پیشینیان، به‌خصوص آثار مولیر، شیوه‌ای جدید و تحولی عمیق در سیر نمایش‌نامه‌نویسی ایجاد کرد. آثار او راه را برای تنفس دوباره‌ی هنر تئاتر در ایتالیا باز کردند و بر نسل‌های بعدی تأثیر به‌سزایی گذاشتند.

آثار گولدونی به دو گروه تقسیم می‌شوند: کمدی‌های تأثیرپذیرفته از سنت ایتالیایی و کمدی‌های اجتماعی. در کتاب طنزآوران جهان نمایش 16، از هر گروه، یک نمایش‌نامه حضور دارد. آرلکینو، نوکر دو ارباب به گروه اول و لا لوکاندیرا، مدیره‌ی مهمان‌خانه به گروه دوم تعلق دارند. مودبیان، گردآورنده‌ی کتاب، علاوه‌بر دو نمایش‌نامه‌ی پیش‌گفته، زندگی‌نامه‌ی گولدونی را نیز به همراه نگاهی به آثار او به خوانندگان ارائه کرده است.

کتاب طنزآوران جهان نمایش 16 که توسط داریوش مودبیان ترجمه شده، به همت نشر گویا به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی طنزآوران جهان نمایش

طنزآوران جهان نمایش مجموعه‌ای است که به دست داریوش مودبیان گردآوری و با همت نشر گویا به چاپ رسیده است. مؤدبیان در این مجموعه قصد دارد مخاطبانش را به شیوه‌ای علمی با مبانی و زیربناهای هنر نمایش‌ و فنون نمایش‌نامه‌نویسی آشنا کند.

او در هر جلد از این مجموعه به آثار یک نمایش‌نامه‌نویس نام‌آور توجه می‌کند و چند نمایش‌نامه‌ی طنز او را گرد می‌آورد. در بعضی از مجلدات مجموعه نیز، علاوه‌بر گردآوری نمایش‌نامه‌ها، تکنیک‌های هنری آثار نویسنده‌ی منتخب را تا حد امکان تحلیل کرده و بازمی‌نمایاند.

برخی از مطالب این مجموعه، پیش‌تر در نشریه‌ها و مجلات مربوط به نمایش، ذیل همین عنوان، به چاپ رسیده است که در این مجموعه با کیفیت بهتر و بیش‌تری به مخاطبان عرضه شده‌اند.

برخی از مجلدات این مجموعه عبارت‌اند از:

  • طنزآوران جهان نمایش 8: کارل فالنتین
  • طنزآوران جهان نمایش 10: ژان باتیست پوکلن (مولیر)
  • طنزآوران جهان نمایش 14: پنج کمدی فرس

کتاب طنزآوران جهان نمایش 16 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان و هنرجویان رشته‌های تئاتر و ادبیات نمایشی و علاقه‌مندان به هنر نمایش و نمایش‌نامه‌نویسی مناسب است.

در بخشی از کتاب طنزآوران جهان نمایش 16 می‌خوانیم

پانتالونه: بسیار خُب، کلاریچه بیا و این‌قدر لجاجت نکن! می‌بینی که سینیور سیلویو، خودشان اظهار پشیمانی می‌کنند و طلب عفو دارند و اگر هم تو را آزرده کرده‌اند، به‌خاطر عشق به شما بوده. من هم، ایشان را بخشیده‌ام؛ بله، از روی جوانی زیاده‌روی کردند؛ اما تو هم ایشان را ببخش.

سیلویو: (به کلاریچه) سینیورا کلاریچه، شما رنج مرا با رنج خودتان مقایسه کنید؛ بپذیرید که انگیزه‌ی دگرگون شدنم، همانا ترس از دست دادن شما بود؛ پس اطمینان داشته باشید که من از صمیم قلب شما را دوست می‌دارم. خداوند خواهان خوشبختی و پیوند ماست. شایسته نیست که در برابر مشیت الهی، قدرناشناس باشیم. مگذار فکر انتقام زیبا‌ترین روز زندگانی مرا تیره‌وتار کند.

دکتر لومباردی: (به کلاریچه) من هم در این استغاثه با پسرم همراه می‌شوم و از شما سینیورا، عروس نازنینم، تقاضا می‌کنم به این فرزند بی‌نوایم که در مرز جنون قرار گرفته رحم کنید.

سمرالدینا: خُب دیگه، سینیورا جانم، بس کنید، نه! حالا می‌خواید چکار کنید؟ همینه دیگه، مردها همه‌شون مثل همند، همه‌شون به ما ظلم می‌کنند، بعضی‌هاشون بیشتر، بعضی‌هاشون کمتر. از ما می‌خواند سفت و محکم بهشون وفادار باشیم و به محض این‌که کمترین شکی ببرند، ما رو زجر می‌دند، بدرفتاری می‌کنند، حتا می‌خواند سر به تنمون نباشه. می‌خوام بگم، چون بالاخره یک روزی مجبوری با یکی از این‌ها ازدواج کنی، همون‌طور که به مریض‌ها می‌گند: حالا که باید، دوای تلخت رو بخوری، پس زودتر بخور و تمام!

پانتالونه: شنیدی؟ سمرالدینا به تو می‌گوید ازدواج همچون دوای در دست و سم نیست. (آهسته به دکتر لومباردی) دارد کم‌کم نرم می‌شود، بر عقل می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار دفتر شانزدهم
کارلو اسوالدو گولدونی
آرلکینو، نوکرِ دو ارباب
لا لوکاندیرا، مدیره‌ی مهمانخانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طنزآوران جهان نمایش 16
نویسنده
مترجمداریوش مودبیان
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-7291-51-3
موضوع کتابکتاب‌های نمایشنامه کمدی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طنزآوران جهان نمایش 16

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طنزآوران جهان نمایش 16

برای دریافت کتاب طنزآوران جهان نمایش 16 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.