معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی کت یشمی

عکس جلد کتاب صوتی کت یشمی
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کت یشمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کت یشمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کت یشمی

کتاب صوتی کت یشمی اثری از عاطفه پویا یکی از نویسندگان معاصر ایران است. پویا در این داستان کوتاه راوی ارتباط عاشقانه‌ای است که در نتیجه‌ی چالش‌های حل‌نشده و احساسات به زبان نیامده، به بن‌بست رسیده است.

درباره‌ی کتاب صوتی کت یشمی

عاطفه پویا در کتاب صوتی کت یشمی برشی کوتاه از یک زندگی عاطفی ناموفق و بی‌سرانجام را به تصویر کشیده است.

ابهام و ناگزیریِ تحمل این احساس ناخوشایند، یکی از نتایج زندگی مدرن و موضوعی مهم در روابط انسانی امروزی است. سال‌هاست که کارشناسان مباحث سلامت روان در حال کندوکاو در این موضوع و مباحث پیرامونی آن هستند. از نگاه متخصصان این حوزه، موقعیت‌های ابهام‌آمیز همانند هوای‌ مه‌آلود هستند که چیزی را در آن نمی‌توان تشخیص داد؛ فضایی که در نتیجه‌ی آن فرد خود را در شرایطی پیش‌بینی‌ناپذیر و ناشناخته می‌بیند و به احساس سردرگمی، ترس، اضطراب و گمگشتگی دچار می‌شود.

هنگامی که ابهام از اندازه‌ی متعارف خود فراتر رود، تاب‌آوری فرد کاهش می‌یابد و هر موقعیتی را برای خود به‌مثابه تهدید و خطر در نظر می‌گیرد و جسم او نیز واکنش‌هایی مشابه قرارگیری در موقعیت‌های مخاطره‌آمیز از جمله انقباضات بدنی، تنفس نامنظم، ضربان قلب بالا و... از خود نشان می‌دهد. روابط عاطفی پیچیده نه‌تنها آرامش و احساس پذیرش متقابل را برای افراد دخیل در آن به دنبال ندارند بلکه آن‌ها را به اختلالات روانی و فشار فکری شدیدی دچار می‌کنند. از این رو بسیار مهم است تا پیش از آنکه خیلی دیر شود، نگرانی‌ها و مسائل موجود در رابطه جدی گرفته شده و هشدارها و نشانه‌ها مهم انگاشته شوند.

عاطفه پویا در کتاب صوتی کت یشمی به مخاطبان خود نشان می‌دهد که عدم شفافیت و بی‌هدفی برای هر نوع ارتباط انسانی، به‌ویژه روابط عاطفی که حساس‌تر، عمیق‌تر و اثرگذارتر هستند، نتایجی مخرب و غیرقابل جبران به بار می‌آورد، فرد را به بیگانگی از خود سوق می‌دهد و عزت نفس را از او می‌رباید و او را با هزاران پرسش بی‌جواب و آرزوهای دست‌نیافته در میانه‌ی راه رها می‌کند.

کتاب صوتی کت یشمی را به کوشش خانه داستان چوک و با خوانش مهدی رضایی می‌شنوید.

کتاب صوتی کت یشمی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی کت یشمی را به تمامی طرفداران ادبیات معاصر فارسی و همین‌طور دوست‌داران داستان‌های کوتاه ایرانی با مضامین عشق و روابط عاطفی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کت یشمی می‌شنویم

پرده تکان می‌خورد. نسیم ملایمی صورتم را نوازش می‌کند. بوی عطر گس‌اش در بینی‌ام می‌پیچد. حس‌اش می‌کنم. پشت سرم ایستاده. برمی‌گردم. نگاهش می‌کنم. کت یشمی را که چند سال پیش با هم خریده بودیم به تن دارد. شلوار کرم رنگش چرک‌مرده شده. دستم را دراز می‌کنم که خاک روی شلوارش را بتکانم. خودش را کنار می‌کشد. صدای در می‌آید. قفل را باز می‌کنم.

- سلام. خوش اومدی.

درسا لبش را کج می‌کند و لبخندی حواله‌ی صورتم می‌کند. به طرف آشپزخانه می‌روم. برمی‌گردم و نگاهش می‌کنم. می‌گویم: «درسا چای یا نسکافه؟» با صدای آرامی می‌گوید: «چای.» چای می‌ریزم و به هال برمی‌گردم. به درسا تعارف می‌کنم. مات و مبهوت به من نگاه می‌کند.

- چیزی شده؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

8 دقیقه
کت یشمی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کت یشمی
نویسنده
راویمهدی رضایی
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کت یشمی

Sin90
۱۴۰۳/۴/۲
کتاب "کت یشمی" اثر عاطفه پویا یک کتاب کوتاه هشت دقیقه ای درمورد یک داستان کوتاه از یک رابطه ی عاشقانه ی نا موفق و بی سرانجام است که در نتیجه ی احساسات بیان نشده و چالش های حل نشده ی زندگی به بن بست رسیده و تکلیف آن نامشخص افتضاح داستان و روایت آن به شیوه ای ابهام آمیز و به گونه ایست که نمیتوان به و خوبی متوجه داستان شد همچنین به صورتی است که نمیتوان افرادی که درمورد آن ها صحبت میشود را کامل درک کرد و متوجه شد محیط توصیفی داستان آکنده از ابهام و ناگزیری تحمل این احساس ناخوشایند است که همچون هوایی به شدت مه آلود زندگی را در برگرفته فضایی که در آن افراد داستان خود را در آن از تصمیم گیری و اقدامات مفید درمورد آینده ناتوان میبینند و دچار سردرگمی بوده و از یافتن هر راه جدیدی سر باز زده و صرفا روند اشتباه گذشته را می پیمایند بدون اینکه به فکر هیچگونه تغییر مفید و سازنده ای باشند! گویا افراد داستان به جای فرصت دادن به هم به محکوم کردن یکدیگر پرداخته و هیچ وقفه ای برای پذیرش مشکلات و سختی های بخش جبر شده ی زندگی و پذیرش مسئولیت بخش مربوط به خود واقعی شان در قبال زندگی مشترک به خود نداده و گذر عمر گرانبهایشان را فراموش کرده اند و به جای قدر دانستن عمرشان آن را بی هیچ ملاحظه ای هدر میدهند! در کل ممنون از کتابراه بابت کتابهای صوتی رایگان و امکان ثبت نظرات برای کمک بیشتر به افراد در انتخاب کتاب
ندا ونه بینی
۱۴۰۳/۳/۲۹
خیلی گُنگ بود. به نظر دو نفر میرسیدن ولی یک نفر و درون اون شخص و احساسات بیان نکردش بود. قشنگ بود. خدایی صدایی آقای مهدی رضایی مناسب نیست. بالا و پایین نداره صداشون.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کت یشمی

برای دریافت کتاب صوتی کت یشمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.