نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کت یشمی - عاطفه پویا

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Sin90
۱۴۰۳/۴/۲
کتاب "کت یشمی" اثر عاطفه پویا یک کتاب کوتاه هشت دقیقه ای درمورد یک داستان کوتاه از یک رابطه ی عاشقانه ی نا موفق و بی سرانجام است که در نتیجه ی احساسات بیان نشده و چالش های حل نشده ی زندگی به بن بست رسیده و تکلیف آن نامشخص افتضاح داستان و روایت آن به شیوه ای ابهام آمیز و به گونه ایست که نمیتوان به خوبی متوجه داستان شد و همچنین به صورتی است که نمیتوان افرادی که درمورد آن ها صحبت میشود را کامل درک کرد و متوجه شد محیط توصیفی داستان آکنده از ابهام و ناگزیری تحمل این احساس ناخوشایند است که همچون هوایی به شدت مه آلود زندگی را در برگرفته فضایی که در آن افراد داستان خود را در آن از تصمیم گیری و اقدامات مفید درمورد آینده ناتوان میبینند و دچار سردرگمی بوده و از یافتن هر راه جدیدی سر باز زده و صرفا روند اشتباه گذشته را می پیمایند بدون اینکه به فکر هیچگونه تغییر مفید و سازنده ای باشند! گویا افراد داستان به جای فرصت دادن به هم به محکوم کردن یکدیگر پرداخته و هیچ وقفه ای برای پذیرش مشکلات و سختی های بخش جبر شده ی زندگی و پذیرش مسئولیت بخش مربوط به خود واقعی شان در قبال زندگی مشترک به خود نداده و گذر عمر گرانبهایشان را فراموش کرده اند و به جای قدر دانستن عمرشان آن را بی هیچ ملاحظه ای هدر میدهند! در کل ممنون از کتابراه بابت کتابهای صوتی رایگان و امکان ثبت نظرات برای کمک بیشتر به افراد در انتخاب کتاب
Abjar42
۱۴۰۳/۴/۸
به نظر می آمد در مورد آینده ی یک رابطه ی عاشقانه ای بود که اکنون احساسی بین آن دو وجود ندارد و کهنگی حس مانند همان کت یشمی و مشتقاتش به چشم می خورد. روایت خالی از احساس گوینده حس رابطه ی سردی را به شنونده ی داستان القاء می کرد که بی شک وصلت و یگانگی مهربانانه ای بین دو شخصیت داستان اتفاق نخواهد افتاد.
ندا ونه بینی
۱۴۰۳/۳/۲۹
خیلی گُنگ بود. به نظر دو نفر میرسیدن ولی یک نفر و درون اون شخص و احساسات بیان نکردش بود. قشنگ بود. خدایی صدایی آقای مهدی رضایی مناسب نیست. بالا و پایین نداره صداشون.