معرفی و دانلود کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه

عکس جلد کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه
قیمت:
۷۸۰۰۰ ۵۴,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه

کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه اثری از آرنولد لازاروس و کلیفورد لازاروس، فعالان حوزه‌ی روان‌شناسی و شناخت‌درمانی هستند. مؤلفان در این کتاب با زبانی ساده، پاسخ‌های مختصر و مفیدی به برخی از رایج‌ترین مشکلات سلامت روان از قبیل خشم، استرس و اضطراب، افسردگی و... ارائه کرده‌اند و به مخاطبان خود کمک می‌کنند این معضلات کلیدی زندگی را به‌درستی مدیریت کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه

آرنولد لازاروس (Arnold A Lazarus) و کلیفورد لازاروس (Clifford N Lazarus) در کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه (The 60-Second Shrink: 101 Strategies for Staying Sane in a Crazy World) برای حل طیف وسیعی از مشکلات روحی و روانی از قبیل خشم و نوسان خلق‌وخو و افسردگی و همین‌طور ایجاد روابط موفق و ماندگار و در نهایت دوام آوردن در جهانِ آشفته و عجیب امروز، راهکارهایی مؤثر و قابل‌انجام را معرفی کرده‌اند.

شاید در نگاه اول محتوای کتاب مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه به نظر شما تکراری و آشنا برسد چرا که حجم نامحدودی از آثارِ مشابه هم‌اکنون در بازار کتاب وجود دارد و هر روز نیز بر تعداد آن افزوده می‌شود. با این وجود، از نگاه بسیاری آگاهان و کارشناسان حوزه‌های روان‌شناسی، خودیاری و توسعه‌ی فردی، میزان سودمندی این کتاب‌ها متفاوت است چرا که تفاوت بسیاری میان مفاهیم بیان شده در آن‌ها وجود دارد. برخی از این آثار بسیار مفید و کاربردی هستند و برخی دیگر، نه‌تنها منفعتی به مخاطب خود نمی‌رسانند بلکه برای او به‌شدت آسیب‌زا نیز هستند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه

آرنولد لازاروس و کلیفورد لازاروس، نویسندگانی که ارتباط پدری و پسری میان‌شان حکم‌فرماست، از این موضوع آگاه و به آن معترف‌اند که با وجود تمامی جوانب مثبتی که کتاب‌هایی از این دست در بر دارند، قادر نیستند جایگزین خدمات حرفه‌ای درمانیِ ارائه شده از طریق روان‌پزشک و مشاور باشند. آن‌ها به دلایل دیگری برای فقدان توانایی کتاب‌ها نیز اشاره می‌کنند از جمله این که اغلب پیشنهاداتی که توسط آثار خودیاری به مخاطب معرفی می‌شوند، کلی، پیچیده و بسیار مبهم و البته غیرقابل‌انجام هستند و دیگر آنکه بیشتر این کتاب‌ها، فرد قربانی را مورد سرزنش قرار می‌دهند و جز القای احساس گناه به وی، موفق به انجام کار دیگری نمی‌شوند.

در کتاب صوتی مهارت‌های زندگی با زبانی ساده و بیانی صریح و روشن اما بدون جهت‌گیری خاصی به متداول‌ترین معضلات روانی افراد پرداخته شده است. آرنولد لازاروس و کلیفورد لازاروس مباحث مورد نظر خود را به‌صورت مختصر ارائه کرده‌اند تا بتوانند به طیف گسترده‌تری از موضوعات بپردازند و هم‌زمان هم پیشنهاد می‌کنند تا مخاطبانشان از توصیه‌ها و تجربیات یک متخصص کارآزموده بهره ببرند.

شاید در گذشته به دلیل ساده‌تر بودن زندگی، مردم نیاز چندانی به شناخت و پرورش مهارت‌هایشان نداشتند اما زندگی در عصر مدرن آن‌ها را ناگزیر کرده است تا هم‌گام با پیشرفت‌های روزافزون فناوری و تغییرات اجتناب‌ناپذیر در فرهنگ عمومی، خود نیز تغییر کنند، دست به کشف ظرفیت‌های وجودی‌شان بزنند و قابلیت‌های خود را ارتقا دهند و از آن‌جایی که چنین تغییر و تحولی نیازمند راهنمایی مستمر است، افراد به آگاهانی مانند آرنولد و کلیفورد لازاروس و کتاب‌هایی مانند مهارت‌های زندگی نیازمندند تا بتوانند به آن ایده‌آلی که در ذهن دارند، نزدیک‌تر شوند.

کتاب صوتی مهارت‌های زندگی را به کوشش آوانامه و در همکاری با انتشارات نسل نواندیش، با ترجمه‌ی شمس ‌الدین حسینی و الهام آرام نیا و خوانش نازیما حسینی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه

  • کتاب مهارت‌های زندگی اثری شگفت‌آور است از این رو که انبوهی اطلاعات جذاب را در چنین حجم اندکی گنجانده است. گستره‌ی اطلاعات درج شده در این کتاب به‌شکلی است که تقریباً هر داده‌ای که می‌تواند برای افراد مناسب و مفید باشد را در آن پیدا خواهید کرد. (از متن مقدمه‌ی کتاب به قلم هارولد اچ. بلوم فیلد، نویسنده‌ی کتاب چگونه افسردگی را درمان کنیم)
  • در کتاب مهارت‌های زندگی توصیه‌های روشن و بسیار کاربردی در خصوص رایج‌ترین مشکلات عاطفی و رفتاری ارائه شده است. این کتاب هم‌چنین برای مشکلات غیرمعمولی که در زندگی با آن مواجه می‌شویم نیز راه‌حل‌های غیرمعقول معرفی کرده است! (آلبرت الیس، رئیس مؤسسه‌ی الیس و نویسنده‌ی کتاب چگونه منطقی زندگی کنیم)
  • چکیده‌ای خواندنی از رایج‌ترین مشکلات و عملی‌ترین راه‌حل‌ها که به شما کمک می‌کند مسیر زندگی خود را از نو بسازید. (جفری کی زیگ، مدیر بنیاد میلتون اریکسون)
  • کتاب مهارت‌های زندگی با زبانی ساده به مخاطب خود نشان می‌دهد چگونه به‌زیستی روانی تحت تأثیر وقایع روزمره قرار دارد و پیشنهادهایی را نیز برای ارتقای کیفیت سلامت روان ارائه می‌دهد. (بررسی کتاب Midwest)

کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی مهارت‌های زندگی برای هر فردی در هر موقعیت و جایگاهی که قصد دارد به شرایط زندگی فردی و اجتماعی خود بهبود بخشد و کیفیت تجربیات زیسته‌ی خود را ارتقا دهد، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه می‌شنویم

«روان‌شناسی وارونه» وقتی به‌طور مناسبی به کار برود، به بازی‌های احمقانه و آزمون‌های اختیاری که مردم به یکدیگر تحمیل می‌کنند، پایان می‌دهد.

یکی از همکاران ما در استفاده از روش متناقض متخصص واقعی است. چندی پیش در یک مهمانی وقتی او دیدگاهی غیرمعروف را آشکارا مورد تأیید قرار داد، کسی رو به او کرد و گفت: «تو به‌واقع احمق هستی!» او به‌جای این‌که ناراحت شود، پاسخ داد: «می‌دانم، من احمق بزرگی هستم. سطح حماقتم غیرقابل سنجش است. در این باره چه کار می‌توانم بکنم؟» مردی که به او توهین کرده بود، حرفی نزد و همه خندیدند و موضوع را جالب یافتند.

تفاوت بین «ارتباطات متناقض» و «سخن طعنه‌آمیز» چیست؟ سخن طعنه‌آمیز، خصومت پنهان به شکل احترام است، می‌خواهد آسیب بزند و اغلب تلخ و آزاردهنده است. بیانات متناقض اغلب در پاسخ به اظهارات یا رفتارهای بی‌حاصل کسی ادعا می‌شوند و قصد بر این است که با اغراق‌آمیزکردن نامعقول موضوعی، آن را روشن و آشکار کنیم. اظهارات طعنه‌آمیز به روشی زننده و تند بیان می‌شوند و اظهارات متناقض، با احترام.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
39 دقیقه
معرفی کتاب - فصل اول: راهبردهایی برای عاقل ماندن - قسمت اول
35 دقیقه
فصل اول: راهبردهایی برای عاقل ماندن - قسمت دوم
30 دقیقه
فصل دوم: درباره‌ی خودتان سالم فکر کنید - قسمت اول
31 دقیقه
فصل دوم: درباره‌ی خودتان سالم فکر کنید - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل سوم: با عمل یا اعمال خود به مذاکره بنشینید
36 دقیقه
فصل چهارم: ساخت ارتباطات موفق
29 دقیقه
فصل پنجم: به گونه‌ای مؤثر ارتباط برقرار کنید - قسمت اول
27 دقیقه
فصل پنجم: به گونه‌ای مؤثر ارتباط برقرار کنید - قسمت دوم
44 دقیقه
فصل ششم: کنترل استرس و اضطراب
25 دقیقه
فصل هفتم: اقدام مؤثر درباره‌ی افسردگی، خشم و خلق و خو
27 دقیقه
فصل هشتم: وزن‌تان را کنترل کنید
27 دقیقه
فصل نهم: متخصصان روانی و مسائل درمانی - قسمت اول
27 دقیقه
فصل نهم: متخصصان روانی و مسائل درمانی - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل دهم: مسائل بیشتری درباره‌ی سلامت روانی - قسمت اول
30 دقیقه
فصل دهم: مسائل بیشتری درباره‌ی سلامت روانی - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه
نویسنده،
مترجمشمس الدین حسینی، الهام آرام نیا
راوینازیما حسینی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ ۵۴,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه

برای دریافت کتاب صوتی مهارت‌های زندگی: 101 مبحث برای زندگی عاقلانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.