معرفی و دانلود کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم

عکس جلد کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم
قیمت:
۱۰۹۰۰۰ ۷۶,۳۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم

کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم کتابی درباره‌ی مهاجرت است که به قلم آنا منندز به نگارش درآمده. این کتاب مجموعه‌ای از یازده داستان از سبک‌های رئالیسم جادویی تا رئالیسم را در بر می‌گیرد که تصویر روشنی از حقایق تجربیات، احساسات، آرزوها و رویاهای مهاجران کوبایی آمریکا به دست می‌دهد و همدلی شما را برمی‌انگیزد.

درباره‌ی کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم

یک مهاجر کوبایی شاید در آمریکا یک سگ کوچولوی ناچیز به حساب بیاید، اما در کشور خودش، کوبا، یک جرمن شپرد درست و حسابی است. این احساسی است که تمام مهاجران در کشور مقصد دارند و کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم (In Cuba I Was a German Shepher) به قلم آنا منندز (Ana Menendez) نویسنده و روزنامه‌نگار کوبایی – آمریکایی با داستان‌های جذاب و گیرا آن را به کمال شرح می‌دهد.

کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم در برگیرنده‌ی مجموعه‌ای یازده‌تایی از داستان‌های در ظاهر مستقل اما در واقع مرتبط با هم است که تجربیات مهاجران کوبایی و زندگی آن‌ها را در امریکا به تصویر می‌کشد. درون‌مایه‌ی اصلی تمام این داستان‌ها مشکلات جامعه‌ی مهاجرین آمریکاست. سبک نوشتاری داستان‌ها متنوع است و از رئالیسم جادویی تا واقع‌گرایی در آن به چشم می‌خورد. نویسنده در نوشتن این داستان‌ها از اساطیر کوبایی و میراث فرهنگی غنی این کشور آمریکای لاتین استفاده کرده و از خاطرات واقعی اهالی کوبا نیز بهره برده است. قلم طنزآمیز و صمیمی او به خوبی تصاویر خانوادگی مهاجران را وصف می‌کند و آرزوها و رویاهای آن‌ها را در بستر واقعیتی تلخ و بی‌رحم به روایت می‌کشاند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم

جامعه‌ی کوبایی آمریکا به ویژه در میامی فلوریدا بسیار گسترده است و پر است از داستان‌های متنوع درباره‌ی کوبای قدیم، کوبای جدید و زندگی در آمریکا. کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم به سراغ برخی از این مهاجران می‌رود و دریچه‌ای بر زندگی آن‌ها می‌گشاید. از نسل اول مهاجران کوبایی تا نسل‌های بعدی هر کدام ممکن است تجربیات متفاوتی داشته باشند. برای مثال در داستان اول این مجموعه، سرگذشت ماکسیمو و همسرش را می‌خوانیم که با امیدی سرشار به آمریکا مهاجرت می‌کنند، آن‌جا یک رستوران تاسیس می‌کنند و تلاش دارند یک زندگی جدید بسازند. اما واقعیت بسیار با تصورات آن‌ها فرق دارد و احساس گسست و غریبگی نسبت به جایی که در آن زندگی می‌کنند، همیشه گریبانگیرشان می‌ماند. داستان آخر نیز که «خانه‌ی مادرش» نام دارد، به سراغ نسل‌های بعدی مهاجران می‌رود و داستان یک خبرنگار که در میامی به دنیا آمده و بزرگ شده است را روایت می‌کند. این خبرنگار به کوبا سفر می‌کند تا حقیقت هویت خویش را بیابد اما چیزی که با آن مواجه می‌شود کاملا دور از انتظار است.

گفتنی است که آنا منندز خود جزو کسانی بوده است که در گذشته از کوبا به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. خانواده‌ی او پیش از تولد وی به آمریکا پناهنده شدند و تجربیات روایت شده در آثار او، با الهام از زندگی خود و خانواده‌اش است. خانواده‌ی او نیز همانند دیگر مهاجران به آمریکا نقل مکان کردند تا یک شروع دوباره داشته باشند، اما از گذشته جدایی نیافته‌اند و همیشه به چشم یک غریبه‌ی غیرآمریکایی به آن‌ها نگاه شد.

کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم را کیهان بهمنی به فارسی ترجمه کرده است. نشر آموت آن را در دسترس مخاطبین فارسی زبان قرار داده. مریم پاک ذات، ایمان رییسی و آزاده رادمهر روایت صوتی این کتاب را بر عهده گرفته‌اند و نشر صوتی آوانامه نسخه‌ی صوتی آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

نکوداشت‌های کتاب من در کوبا یک جرمن شپرد بودم

  • یک اودیسه‌ی کوبایی که نمایشنامه‌های یوجین اونیل را به یاد ما می‌آورد. (کرکس ریویوز)
  • این کتاب شاهکاری است آمیخته از طنز و تلخی و مجموعه‌ی داستان‌های جامعه‌ای را شامل می‌شود که میراث، گذشته و خاطره‌ای غنی دارند. کتاب من در کوبا یک جرمن شپرد بودم از هاوانا تا فلوریدا پیش می‌رود و توانایی‌ها و شوق‌های ما را به تصویر می‌کشد. (LA Weekly)
  • این داستان‌ها به بهترین شکل ممکن چشم‌اندازی تلخ و شیرین از زندگی مهاجرین به دست می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)
  • اثر حاضر ثابت می‌کند که آنا منندز نویسنده‌ای عالی و ماهر است. (Petersburg Times)

کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای کسانی که به داستان کوتاه به ویژه داستان‌های در سبک رئالیسم جادویی علاقه دارند تجربه‌ای لذت بخش خواهد بود. دوستداران ادبیات آمریکای لاتین و امریکای شمالی نیز این داستان‌ها را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم می‌شنویم

اورتنسیا دلا کروز زنی باجذبه و زیبا بود که مانند بسیباری از زنان هم‌نسل و هم‌فکرش همسرش را مقصر بدبختی‌های زندگی‌اش می‌دانست. یعنی همسر نویسنده‌اش را که به نظرش آدم شیاد و بازنده‌ای بود. پیش از ازدواج آرزو داشت هنرپیشه شود اما والدینش که عضو باشگاه تنیس ودادو بودند و بنابراین حرف مردم برایشان مهم بود، یک صبح یکشنبه‌ی آفتابی مردی را فرستاده بودند تا دخترشان را از صف امتحان بازیگری بیرون بکشد. و سپس آنقدر او را در خانه حبس کرده بودند تا فکر هنرپیشگی از سرش بیرون برود. اورتنسیا هرگز فراموش نکرد که اگر آن بی حرمتی در حقش نشده بود، می‌توانست بازیگر بزرگی شود و باقی عمرش همیشه با دلشکستگی عمیقی به آن ماجرا فکر می‌کرد زیرا به نظرش تمام هنرمندان واقعی باید چنین غمی را تجربه می‌کردند. بعد هم برای آرام کردن خودش با اولین مردی که گفت دوستش دارد، ازدواج کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
38 دقیقه
معرفی کتاب و داستان اول: من در کوبا یک جرمن شپرد بودم - قسمت اول
30 دقیقه
داستان اول: من در کوبا یک جرمن شپرد بودم - قسمت دوم
35 دقیقه
داستان دوم: داستان‌های طوفان
32 دقیقه
داستان سوم: میوه‌ی عالی - قسمت اول
31 دقیقه
داستان سوم: میوه‌ی عالی - قسمت دوم
25 دقیقه
داستان چهارم: چرا راهی شدیم
37 دقیقه
داستان پنجم: داستان یک طوطی
46 دقیقه
داستان ششم: اشتباه گرفتن قدیسان
35 دقیقه
داستان هفتم: رویاهای بیس‌بال
27 دقیقه
داستان هشتم: آخرین نجات - قسمت اول
22 دقیقه
داستان هشتم: آخرین نجات - قسمت دوم
31 دقیقه
داستان نهم: اقوام ما در میامی
44 دقیقه
داستان دهم: ضیافت
24 دقیقه
داستان یازدهم: خانه‌ی مادرش - قسمت اول
34 دقیقه
داستان یازدهم: خانه‌ی مادرش - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم
نویسنده
مترجمکیهان بهمنی
راویایمان رئیسی، مریم پاک ذات، آزاده رادمهر
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۹۰۰۰ ۷۶,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم

برای دریافت کتاب صوتی من در کوبا یک جرمن شپرد بودم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.