معرفی و دانلود کتاب صوتی مردم شیلدا

عکس جلد کتاب صوتی مردم شیلدا
قیمت:
۸۸۰۰۰ ۴۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردم شیلدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردم شیلدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مردم شیلدا

اریش کستنر در کتاب صوتی مردم شیلدا، داستان مردمان شهری را روایت می‌کند که به خاطر مشکلات فراوانی که داشتند،‌ تصمیم گرفتند تا روزی خود را به خنگی بزنند و به سبک و سیاق انسان‌های کودن زندگی کنند. این تصمیم پرریسک و پیش‌بینی‌نشده،‌ باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی می‌شود که در نوع خود خنده‌دار و طنازانه‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی مردم شیلدا

اگر در زندگی نه گفتن را بلد نباشید، به مشکلات فراوانی دچار می‌شوید که شما را تا مرز احمق شدن پیش می‌برند. این اتفاقی است که برای مردم شیلدا افتاد و اریش کستنر (Erich Kästner) در کتاب صوتی مردم شیلدا (Les gens de schilda) آن را برای شما تعریف می‌کند.

قصه از این قرار است که سالیان قبل، در شهر شیلدا مردمانی زندگی می‌کردند که به هوش و فراستشان شهره بودند. آن‌ها آن‌قدر باهوش بودند که پادشاهان و ملکه‌ها و وزیران از سرزمین‌های دور و نزدیک، پیک‌هایی را نزد آن‌ها می‌فرستادند تا به سرزمین آن‌ها بروند و برای حل مشکلات به آن‌ها کمک کنند. شیلدایی‌ها هم می‌پذیرفتند و مهاجرت می‌کردند؛ به این ترتیب صاحب مشاغل پرقدرت و پرافتخاری در کابینه‌ی پادشاهان می‌شدند و ثروت زیادی هم به دست می‌آوردند که بخشی از آن را برای همسران و فرزندانشان در شیلدا می‌فرستادند. اما مشکل اینجا بود که دیگر مردی در شیلدا باقی نمانده بود که کارهای سخت را انجام دهد و طبق آنچه اریش کستنر ادعا می‌کند،‌ زنان از پس انجام برخی کارهای مهم برنمی‌آمدند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مردم شیلدا

این شد که بعد از مدتی، وضع شیلدا به هم ریخت و شهر به هرج‌ومرج کشیده شد. برای همین زنان به مردان نامه نوشتند و از آن‌ها خواستند که به شیلدا برگردند. مردان هم فوراً بار سفر بستند و خودشان را به شیلدا رساندند. خرابی‌ها تعمیر و کارهای سخت یکی‌یکی انجام شد. اما مشکل اینجا بود که هنوز هم از سرزمین‌های مختلف، پیک‌هایی جهت دریافت کمک، به دنبال آن‌ها فرستاده می‌شد. انگار که این پادشاهان و ملکه‌های گرفتار، هیچ‌جوره بیخیال مردمان شیلدا نمی‌شدند!

به‌این‌ترتیب مردم شیلدا برای حل این مشکل،‌ تصمیم عجیبی گرفتند. آن‌ها بعد از شور و مشورت فراوان، تصمیم گرفتند که دیگر باهوش نباشند! آن‌ها می‌خواستند خودشان را به خنگی بزنند تا دیگر هیچ‌کس از آن‌ها کمک و مشاوره‌ای نخواهد. همین هم شد، از فردای آن روز، آن‌ها تصمیم گرفتند که دیگر فکر نکنند، معنای هیچ حرفی را نفهمند و جوری خودشان را به خنگی بزنند که برای حل مشکلات خودشان هم نیازمند دیگران شوند...

کتاب صوتی مردم شیلدا کاری از نشر صوتی پرسون و انتشارات محراب قلم است. سپیده خلیلی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده و شما آن را با صدای الهه پرسون می‌شنوید.

کتاب صوتی مردم شیلدا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های انتقادی طنزآمیز پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مردم شیلدا می‌شنویم

برای مردم شیلدا وضع ناجوری بود؛ چون نان کره‌ای بی‌نمک، سیب‌زمینی بی‌نمک و سوپ بی‌نمک اصلاً نه به دهن خودشان مزه می‌داد و نه بچه‌هایشان. بنابراین برای چاره‌جویی، باید مشورت می‌کردند. چون حالا ساختمان شهرداریشان پنجره‌های نورگیر داشت،‌ فوری فکر درخشانی به سرشان زد. یکی گفت از آنجایی که شکر در مزرعه به عمل می‌آید،‌ دلیلی ندارد که نمک در مزرعه سبز نشود. بنابراین فقط لازم است نمک را در مزرعه‌ای بپاشیم که زمینش آماده‌ی کشت است. بقیه‌اش خودش درست می‌شود. همین کار را هم کردند. نصف ذخیره‌ی نمکشان را در مزرعه پاشیدند. نگهبان‌هایی هم استخدام کردند تا با لوله‌هایی که در آن‌ها سنگ‌ریزه می‌گذارند و فوت می‌کنند در اطراف مزرعه نگهبانی بدهند و مواظب باشند پرنده‌ها نمک‌ها را ندزدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
قسمت اول: آیا مردم شیلدا همان‌قدر که رفتارشان نشان می‌داد احمق بودند؟
11 دقیقه
قسمت دوم: ساختمان جدید شهرداری
6 دقیقه
قسمت سوم: مزرعه‌ی شور
5 دقیقه
قسمت چهارم: کسی که بهترین قافیه را بسازد شهردار می‌شود
4 دقیقه
قسمت پنجم: دیدار امپراتور از شیلدا
5 دقیقه
قسمت ششم: گاو روی دیوار قدیمی
5 دقیقه
قسمت هفتم: ناقوس غرق‌شده
4 دقیقه
قسمت هشتم: خرچنگی در دادگاه
3 دقیقه
قسمت نهم: جای درست قلب
3 دقیقه
قسمت دهم: آموزش یک‌روزه یا اصلاً آموزش بی آموزش
6 دقیقه
قسمت یازدهم: نتیجه‌ی حماقت برای مردم شیلدا و بقیه‌ی مردم دنیا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مردم شیلدا
نویسنده
مترجمسپیده خلیلی
راویالهه پرسون
ناشر چاپیانتشارات محراب قلم
ناشر صوتینشر صوتی پرسون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۸۸۰۰۰ ۴۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مردم شیلدا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مردم شیلدا

برای دریافت کتاب صوتی مردم شیلدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.