معرفی و دانلود کتاب صوتی رز سیاه

عکس جلد کتاب صوتی رز سیاه
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رز سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رز سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رز سیاه

الناز دادخواه در کتاب صوتی رز سیاه، داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که برای رهایی از یک زخم دردناک قدیمی، به شغل پلیسی روی آورده تا با حل معماهای قتل، اجازه ندهد افراد بیشتری عزیزانشان را از دست بدهند؛ درست مانند خودش که پدر و مادرش را در یک شب بارانی به بدترین شکل از دست داده و دیگر نتوانسته مثل یک آدم عادی زندگی کند...

درباره‌ی کتاب صوتی رز سیاه

کارآموز تازه‌وارد بخش جرم‌شناسی پلیس، سوزان وایز، درحالی‌که جرعه‌جرعه قهوه‌ی گرم و مطبوعش را فرو می‌دهد، با آرامشی عجیب و باورنکردنی به عکس جنازه‌های مثله‌شده و خون‌آلودی نگاه می‌کند که در لابه‌لای هر پرونده جا خوش کرده‌اند. هر کیس، ماجرای منحصربه‌فرد خودش را دارد؛ قاتلانی که هریک با انگیزه و به روشی مخصوص، قربانیانشان را از پا درآورده‌ و بعد هم به سرانجام‌های مختلفی رسیده‌اند؛ برخی دستگیر می‌شوند و مابقی عمرشان دیگر رنگ آزادی را نمی‌بینند، و برخی دیگر نیز عنوان مجرم فراری را برای همیشه یدک می‌کشند. دنیا به هر روی، جای عادلانه‌ای نیست و سوزان شاید از همه بهتر این را می‌داند که زندگی چقدر می‌تواند ترسناک باشد.

ولی سوزان نمی‌ترسد، شاید چون بالاترین حد ترس را زمانی که کودکی بیش نبود به جان خریده بود و حالا زیر پوسته‌ای سرد و محکم، پرونده‌های قتل و شکنجه و تجاوز را ورق می‌زد. سوزان، شخصیت اصلی کتاب صوتی رز سیاه نوشته‌ی الناز دادخواه، در همان کودکی شاهد قتل فجیع پدر و مادرش بوده و حالا این قصه‌ی تلخ در قالب یک کابوس تکرارشونده، در تمام شانزده سال گذشته، مهمان شب‌هایش بوده است. قاتل گردن و سینه‌ی پدر و مادرش را با چاقو می‌برد و میان لب‌هایشان یک رز سیاه باقی می‌گذارد؛ سبک و شیوه‌ای که هنوز هم با گذشت این سال‌ها، منحصربه‌فرد و به‌طرز جنون‌آمیزی هنرمندانه است. سوزان کوچک در آن شب بارانی منحوس موفق می‌شود تا چهره‌ی قاتل را، که مرد همسایه‌شان بود، ببیند و به کمک خاله‌اش و پلیس او را محکوم کند. قاتل اعدام و پرونده مختومه می‌شود.

حالا بعد از گذشت شانزده سال، سوزان تصمیم گرفته تا افسر پلیس شود. دیدن آن جنایت در سن کم او را چنان تهی از احساس کرده که تنها راه باقی مانده پیش پایش همین پلیس شدن است؛ حداقل از این راه می‌تواند جلوی جنایتکارانی شبیه قاتل والدینش بایستد و نگذارد کسی دردی مشابه آنچه خودش لمس کرده، تجربه کند. بعد از پر کردن فرم‌های مختلف و تکمیل مدارک، سرانجام به اداره‌ی پلیسی فرستاده می‌شود تا به‌عنوان کارآموز در بخش جرم‌شناسی مشغول به کار شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی رز سیاه

محیط کار جدید برای سوزان گرم و دلچسب است. وجود همکاران صمیمی کار کردن در چنین فضای پرخشونتی را کمی قابل تحمل می‌کند. تنها مشکل رئیس بخش است؛ افسر مک‌وایر، نیروی کارکشته‌ای که همه او را به اخلاق تند و زبان گزنده‌اش می‌شناسند، مثل سدی محکم در مقابل سوزان قرار گرفته تا کار را برای او سخت‌تر از آنچه هست بکند. مک‌وایر گذشته‌ی تاریک و غم‌انگیزی دارد. زمانی دختر کوچکش را از او دزدیده‌ و به بدترین شکل ممکن به قتل رسانده‌اند تا به نحوی با او تسویه حساب کرده باشند. این اتفاق چنان مک‌وایر جوان را ازخودبیخود کرده که تا همین امروز هم کسی روی خوشش را ندیده. اما سوزان مصمم است که هرچه در توان دارد برای این شغل بگذارد و به یک افسر پلیس نمونه تبدیل شود.

اولین پرونده‌ی جدی‌ای که سوزان شانس بررسی‌اش را دارد پرونده‌ی «صورت چرمی» است. مردی که صورتش را با ماسک مخصوصی می‌پوشاند، از میان زنان بالای سی سال متأهل قربانیانش را انتخاب می‌کند و آن‌ها را با ضربه‌ی تبر به سرشان به قتل می‌رساند. داستان کتاب صوتی رز سیاه به سمت‌وسوی پرونده‌ی این قاتل حرفه‌ای متمایل می‌شود. هیچ ردپا و سرنخی از این قاتل مرموز پیدا نمی‌شود، پلیس حتی موفق نشده که جنازه‌ی قربانیان را پیدا کند. حالا زنی جوانی با پلیس تماس گرفته و می‌گوید که توانسته از چنگ صورت چرمی فرار کند. نیروهای پلیس زن را به اتاق بازجویی می‌آورند و بعد از گرفتن اطلاعات لازم، او را در بخش حفاظت خود مستقر می‌کنند تا زمانی که صورت چرمی دستگیر شود. همه‌چیز به نظر خوب و منطقی پیش می‌رود، اما در این میان سوزان حس می‌کند که چیزی در بین صحبت‌های این زن جوان با عقل جور در نمی‌آید...

کتاب صوتی رز سیاه نوشته‌ی الناز دادخواه، کاری از نشر صوتی آئی‌ساست. این کتاب را با صدای گوهی از گویندگان مختلف می‌شنوید.

کتاب صوتی رز سیاه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های جنایی با تم عاشقانه علاقه دارید، از شنیدن کتاب صوتی رز سیاه لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب صوتی رز سیاه می‌شنویم

گوشی رو قطع کردم و گفتم: «دنیا چقدر وحشتناک شده.»
- چی شده؟
- گزارش مفقودی داریم.
- چرا به پلیس نیویورک خبر نمی‌دن؟
- نمی‌دونم. الان گزارش رد می‌کنم، ولی فکر نمی‌کنم به حیطه‌ی ما مربوط بشه.
- حالا چطور گم شده؟
- می‌گه شبا پارتیای خاص داشتن که می‌رن واسه زناشون قرعه‌کشی می‌کنن. دیشب مریض بوده، نرفته. زنش تنها رفته و برنگشته.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
61 دقیقه
قسمت یک
61 دقیقه
قسمت دو
61 دقیقه
قسمت سه
61 دقیقه
قسمت چهار
61 دقیقه
قسمت پنج
61 دقیقه
قسمت شش
61 دقیقه
قسمت هفت
61 دقیقه
قسمت هشت
61 دقیقه
قسمت نه
61 دقیقه
قسمت ده
66 دقیقه
قسمت یازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رز سیاه
نویسنده
راویگروه گویندگان
ناشر صوتیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رز سیاه

Mehdi tanha
۱۴۰۳/۶/۲۲
سلام و درود من منتقد حرفه ای نیستم اما این کتاب مزخرف ترین کتاب جنائی، نه، اصلا مزخرف ترین کتابی بود که در تمام عمرم خوندم، تا قبل فکر میکردم کتاب می خواهی چگونه بمیری بدترین کتاب عمرم بوده اما حالا جایگاهش رو به رز سیاه داده... جالب اینکه کتاب می خواهی چگونه بمیری را هم یک نویسنده زن ایرانی نوشته و هر دو مزخرف از آب درآمده، نه اینکه نویسنده های زن ایرانی خوب نباشند اما در این ژانر اصلا تجربه های خوبی نداشتم، در عوض، در ژانرهای اجتماعی، تراژیک و البته عاشقانه نویسنده های ویژه و ممتاز زن کار کرده اند که کتاب هایی مثل بامداد خمار نمونه ای از آن هاست... دنیای سازمان های نظامی، دنیایی خشن و جدی است و جایی برای رفتارها و برداشت های خاله زنکی وجود ندارد، اما فضای لوس درون این کتاب و مناسبات زنانه ای که اغلب در جمع خانم های سبزی پاک کن شکل میگیرد، محیط و مختصات یک سازمان نظامی را فرا گرفته است. تعداد و تراکم جنایات در حدی بالاست که حتی در اف بی آی هم چنین حجمی از به اصطلاح نویسنده، قاتل های سریالی وجود ندارد، حال اینکه در پلیس محلی که نویسنده شرح میدهد، هر روز دو تا سه مورد قتل حرفه ای و سریالی به وقوع میپیوندد... تقریبا در فصل سوم کتاب که با اجبار و صبر و تحمل بسیار دوام آوردم و کتاب را دنبال کردم، قاتل را حدس زدم و دیگر ادامه ندادم و به فصل پایانی رفتن و حدسم به بی مزه ترین شکل ممکن درست از آب درآمد.. از انتشارات آئی سا شکایت مند هستم، چون وقتی گروه گویندگانی مبتدی و سطح پائین را بکار گرفته و اثر را به ضعیف ترین حالت روایت می کند، حداقل قیمت را پایین بیاورد و یا حداقل این را که گویندگان در حد مبتدی هستند در توضیحات ذکر میکرد. در نهایت، تجربه بدی بود کاش به پیشنهاد من این کتاب را نخرند
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۳/۵/۲۸
بعد از خوندن یا گوش کردن به چند کتاب پلیسی که نویسندگان ایرانی داشتن و کتاب هایی با داستان های بسیار ضعیف و سطحی در این ژانر بودن تصمیم گرفتم کتاب پلیسی که نویسنده ایرانی داشته باشه گوش نکنم ولی بازم وسوسه شدم و این کتاب رو گوش کردم، نمیشه بگی یک داستان پلیسی خیلی عالی با داستانی منسجم و روان بود و ولی از اکثریت قریب به اتفاق داستان های پلیسی ایرانی یک سر گردن بالاتر بود فقط اگر نویسنده داستانش رو منسجم تر میکرد و کمتر از این شاخه به اون شاخه میپرید مسلما خروجی کار خیلی جذاب تر میشد، نکته بعدی اینکه متوجه نمیشم چرا بعضی از نویسندگان فکر میکنن اگه داستان مثلا تو کشور آمریکا باشه و اسم شخصیت ها خارجی باشه کتاب و داستان هم جذاب تر میشه؟ اگه این داستان رو تو یکی از شهرهای خودمون با اسامی ایرانی مینوشت چه بسا در داستان های دیگه میتونست یک کاراگاه خبره ایرانی (مثل پوارو، مگره، مارپل، …) خلق کنه چون اگه داستان مال خود نویسنده باشه و از یک اثر خارجی چارچوب داستان رو کپی برداری نکرده باشه نشون داده ذهن خلاقی برای نوشتن داستان های پلیسی داره. امیدوارم باز هم از این نویسنده کتاب هایی با همین سبک و سیاق نوشته و نشر داده بشه اما با شخصیت های ایرانی و در همین ایران.
رویا +
۱۴۰۳/۵/۱۲
این اولین رمان جنایی ایرانی بود که گوش دادم. برای من که به شنیدن رمان خارجی با اسامی خارجی در فرهنگ غیر ایرانی عادت دارم این رمان خیلی خوب بود. عملا غیر از اسم نویسنده چیزی ربط به کانتکست و فرهنگ ایران ندارد. خود داستان جالب است. بعضی ماجراها شبیه داستانهای معروفی مثل داستان فیلم‌های هفت، زودیاگ، اتاق و... است ولی در کل قابل قبوله. روایت داستان هم خیلی خوب است. گویندگان کار تیمی جالبی انجام داده‌اند.
پاورقی: رز سیاه یک گیاه کمیاب نیست؟! من که فقط توی باغ گیاهشناسی ارم شیراز رز سیاه دیدم. به نظرم رد همین را می‌گرفتن داستان حل می‌شد. مگر اینکه توی نیویورک باغچه همه خانه‌ها گل رز سیاه داشته باشن:))
آنا
۱۴۰۳/۵/۶
کتابی با داستانی عالی و متفاوت... هر داستان و هر معما برایم نو و تازه بود و بقدری قلم نویسنده در روایت هر معما عالی بود که ناخودآگاه نمی تونستید کتاب و تا نیمه رها کنید. و از همه مهم تر پایان بندی عالی و دور از انتظار این داستان بود که حتی در لحظات پایانی هم در دل مخاطب شور و هیجانی تازه ایجاد می و کرد. دومین نکته مثبت داستان، داشتن چندین گوینده آن هم خانم و آقا کنار هم بود که در ارتباط با داستان و شخصیت ها بشدت مؤثر بود.
پروانه
۱۴۰۳/۶/۲۲
یکی از جذاب‌ترین داستانایی جنایی معمایی بود که گوش دادم راوی و صدا که فوق العاده بود ولی داستان جایی برای حرف نمیزاره محشر بود اصلا انگار نه انگار نویسنده ایرانیه و برابری میکنه با داستانایی جنایی خیلی خفن خارجی و واقعا شگفت زده میشی
علی رضا قطبی
۱۴۰۳/۵/۱۳
خوب بود ولی برای من سوال چرا قصه باید تو کشور دیگه روایت بشه این داستان می تونست شخصیت های ایرانی داشته باشه بدون اینکه به کلیت داستان لطمه ای بخوره در مورد آخر داستان هم به نظر من می شد بیشتر بهش پرداخت
امیرحسام پورحسینی
۱۴۰۳/۶/۱۴
واقعا با گوش دادن صوتی کتاب جذبش شدم حتی گوینده‌ها هم کار بسیار عالی رو روی این کتاب انجام دادن من به شخصه حتما به علاقه مندان این ژانر پیشنهاد میکنم این کتاب رو
فاطمه احمدیان
۱۴۰۳/۶/۲
کتاب رز سیاه جز بهترین کتاب‌های جنایی است که نویسنده به خوبی توانسته وقایع را در آن شرح دهد و کتاب را به خوبی پیش ببرد
m salimi
۱۴۰۳/۵/۱۴
بنظرم یکی از بهترینهای رمانهای جنایی و روانشناسی بود سراسر هیجان
واقعا جز بهترینها بود که تا الان خوندم
نوشین
۱۴۰۳/۵/۱۰
من بندرت رمان‌های خارجی را مطالعه می‌کنم. ولی داستان رز سیاه را بسیار جذاب دیدم و توصیه میکنم.
کاوه همتیان
۱۴۰۳/۶/۲۵
باورم نمیشد که داستان ایرانى پلیسى جنایی خوب پیدا کنم، البته که از نا آگاهى من هست
مصطفی طباطبایی
۱۴۰۳/۵/۳
سلام واقعا هم داستان عالی بود و هم گویندگان بخصوص اون نفر که صورت چرمی رو گویندگی میکرد
Chdegani
۱۴۰۳/۵/۱
داستان عالی و گوینده ها بسیار خوب انتخاب شده بودن و تصویر سازی ها عالی بود خدا قوت
گلناز کیا
۱۴۰۳/۶/۱۱
اولین کتاب خوب پلیسی ایرانی بعد از کتابهای پرویز قاضی سعید بود که خوندم. عالی
نازنین قمریان
۱۴۰۳/۵/۱۵
از این بهتر دیگه نمیشد. اگه میشد ده تا ستاره میدادم. ممنون ازتون واقعااااااا
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رز سیاه

برای دریافت کتاب صوتی رز سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.