معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب رها کردن امور: آموزه‌های فلسفی برای روزگار اکنون

عکس جلد کتاب صوتی در باب رها کردن امور: آموزه‌های فلسفی برای روزگار اکنون
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب رها کردن امور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب رها کردن امور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در باب رها کردن امور: آموزه‌های فلسفی برای روزگار اکنون

اگر شما نیز از دشواری‌های زندگی مدرن به تنگ آمده‌اید و زندگی را مترادف با پوچی می‌بینید، کتاب صوتی در باب رها کردن امور نوشته‌ی آینسل گنگر می‌تواند شما را برای رهایی از این مشکل یاری کند. نویسنده در این کتاب با کاوش در فلسفه‌ی غرب و شرق، راهکارهایی برای خوب زیستن ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی در باب رها کردن امور

اگر درباره‌ی معنای زندگی در قرن بیست‌ویکم از ما بپرسند، شاید بتوان آن را به یک ماراتون تمام‌نشدنی تشبیه کرد. سبک زندگی پرسرعت قرن حاضر ما را به سمتی برده که درست بعد از همان لحظه که چشمانمان را برای اولین بار رو به این دنیا باز می‌کنیم، باید به هزاران مقصد و هزاران آرزویی برسیم که خودمان و حتی اطرافیان برایمان در نظر گرفته‌اند. و وقتی دستمان از رسیدن کوتاه می‌ماند، و یا حتی وقتی به مقصد می‌رسیم و احساس شادی نمی‌کنیم، زندگی برایمان تماماً پوچ و بی‌معنا می‌شود. آیا واقعاً قرار بر این بوده که زندگی همین‌قدر سخت و بی‌روح باشد؟

جواب این سوال، از آنجاکه به کیفیت و ماهیت زندگی مرتبط می‌شود، در قلمروی علم فلسفه جای می‌گیرد. فلسفه به دور از تمام اصطلاحات علمی و منطق‌های درهم‌پیچیده‌اش، از ابتدا برای این متولد شد که با پاسخ دادن به سوالات شناختی انسان، او را در بهتر زندگی کردن و رسیدن به سعادت و خوشبختی یاری کند. برای همین هم آینسل گنگر (Einzelgänger) در کتاب صوتی در باب رها کردن امور (Loose: On Letting Stuff Go)، فلسفه‌ی غرب و شرق را کاویده تا چکیده‌ای از رهنمودهای آن‌ها در باب بهتر زندگی کردن و حتی بهتر مردن را به مخاطبان ارائه کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب رها کردن امور

بسیاری از دغدغه‌های انسان‌های امروزی در کتاب صوتی در باب رها کردن امور مطرح و در ساده‌ترین و کوتاه‌ترین شکل ممکن بررسی می‌شود. برقراری ارتباط با دیگران که یکی از ارکان اصلی زندگی است، خود مولد چالش‌های فراوانی می‌تواند باشد که از جمله‌ی آن‌ها «حس طرد شدن» است. طرد شدن با تمام دردناکی‌اش، گاهی می‌تواند بسیار مفید باشد و شخص را از مشکلات زیادی نجات دهد. در این کتاب می‌شنویم که اگر توسط کسی و به علتی طرد می‌شوید، به این معناست که آن شرایط اصلاً برای شما ساخته نشده و ماندن در آن می‌تواند در آینده مشکلات فراوانی را ایجاد کند.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم انسان‌ها تمایل آن‌ها به دوست‌داشته‌شدن است. در روزهای نخست زندگی بشر، پذیرش از طرف قبیله برای زنده ‌ماندن ضروری بود؛ اما در عصر کنونی، جدای از رعایت قانون، برای زنده‌ ماندن نیازی به تأیید مردم نداریم. مطمئناً تأیید افراد دیگر لذت‌بخش است و می‌تواند راهی به سمت فرصت‌ها در سطح شخصی و همچنین حرفه‌ای باشد. بااین‌حال صرف انرژی ما در جست‌وجوی تأیید هزینه نیز دارد. ممکن است چیزی وجود داشته باشد که ما را از واقعی بودن بازدارد؛ این امر زمانی اتفاق می‌افتد که ما زندگی خود را با هدف راضی‌کردن دیگران طراحی کنیم. ما می‌توانیم این کار را به روش‌ها، اشکال و صورت‌های مختلف انجام دهیم. اما هر چه بیشتر برای عقاید دیگران ارزش قائل شویم، ارزش ذاتی خودمان را کمتر می‌کنیم. این یکی دیگر از درس‌های ارزشمندی است که کتاب صوتی در باب رها کردن امور به ما می‌دهد.

کتاب صوتی در باب رها کردن امور کاری از انتشارات مهرگان خرد است. این کتاب را با ترجمه‌ی مرتضی براتی و روایت حمید محمدی در اختیار دارید.

کتاب صوتی در باب رها کردن امور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز در دام پوچی و حس نارضایتیِ تمام‌نشدنی از زندگی گیر افتاده‌اید، پاسخ بسیاری از دغدغه‌های خود را در این کتاب پیدا خواهید کرد.

در بخشی از کتاب صوتی در باب رها کردن امور: آموزه‌های فلسفی برای روزگار اکنون می‌شنویم

یک روز شو یو، عارف افسانه‌ای چینی ، موش کوری را در حال نوشیدن آب از برکه‌ای تماشا می‌کرد. او متوجه شد که موش در هنگام تشنگی فقط به‌قدر کفایت می‌نوشد: نه بیشتر، نه کمتر، بلکه دقیقاً به مقداری که نیاز دارد. موش کور زیاده‌روی نمی‌کند، زیرا این کار فقط حرکتش را مختل می‌کند؛ برخلاف انسان‌ها که اغلب تمایل دارند خیلی بیشتر از نیازشان مصرف کنند. ما ممکن است بیش از حد آب ننوشیم، اما اغلب خودمان را با انواع دارایی‌های مادی سنگین می‌کنیم و خیلی بیشتر از آنچه برای زنده‌ماندن و شکوفایی نیاز داریم، می‌خریم.

مصرف‌گرایی بهایی نیز دارد، زیرا برای همگام‌شدن با سایر مصرف‌کنندگان به منابع نیاز دارد. بنابراین بسیاری از مردم مایل‌اند تا حد مرگ کار کنند و زندگی خود را وقف کنند تا آنچه را که می‌تواند باعث «پرورش خودشان» باشد، صرف پرورش منیت‌هایشان شود. آن‌ها تمایل دارند فکر کنند: «من بیشتر دارم، پس باارزش‌تر هستم.» بنابراین با افزایش دارایی‌های خود، احساس خود را افزایش می‌دهند. اما در مقابل جامعه‌ی مصرف‌گرای ما جنبشی وجود دارد که به‌عنوان مینیمالیسم شناخته می‌شود. مینیمالیست‌ها افرادی هستند که به مصرف بیش‌ازحد پشت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند با چیزی نه بیش از نیاز خود زندگی و در نهایت زندگی‌شان را ساده‌تر کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
درآمد
30 دقیقه
قسمت یک
39 دقیقه
قسمت دو
54 دقیقه
قسمت سه
39 دقیقه
قسمت چهار
42 دقیقه
قسمت پنج
52 دقیقه
قسمت شش
54 دقیقه
قسمت هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در باب رها کردن امور: آموزه‌های فلسفی برای روزگار اکنون
نویسنده
مترجممرتضی براتی
راویحمید محمدی
ناشر صوتیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۸۰۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در باب رها کردن امور

علی مرادخانی
۱۴۰۳/۶/۲۵
منزوی بودن، با بدون وابستگی بودن فرق داره؛ و این کتاب موضوع رو خوب توضیح می‌ده. البته بگذریم که گاهی وابستگی اساسی‌ترین موضوعیه که می‌خوایمش! به نظرم کتاب کامل نیست، ولی تا حد کافی‌ای درسته و متقاعد کننده.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در باب رها کردن امور

برای دریافت کتاب صوتی در باب رها کردن امور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.