معرفی و دانلود کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی: حکمت ذن برای زندگی امروز

عکس جلد کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی: حکمت ذن برای زندگی امروز
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی: حکمت ذن برای زندگی امروز

حکمت‌هایی برای زندگی بهتر از یک راهب بودایی قرن بیست‌ویکمی! ام سوآمی در کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی، راه و روش جدیدی از زندگی کردن را به شما آموزش می‌دهد که نتیجه‌ی اطمینان کردن به آن و اجرایش، داشتن یک زندگی آرام و سعادتمند خواهد بود. این کتاب مجلدی از مجموعه‌ی «فلسفه و زندگی» است.

درباره‌ی کتاب صوتی از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی

اگر از آدم‌های امروزی خلاصه‌ای از معنای زندگی را بخواهید، احتمالاً آن‌قدر احساس پوچی می‌کنند که در جواب تنها در چشمانتان زل بزنند! زندگی امروزی برای ما، به دویدن‌های بی‌انتها و استرسی که هر لحظه در کمین نشسته تا سلامت جسم و روحمان را مختل کند خلاصه می‌شود. همه می‌دانیم زندگی کوتاه است، و همین زندگی کوتاه نیز آن‌قدر نیاز به مراقبت و توجه دارد که حتی به اندازه‌ی یک نفس کشیدن نیز به ما وقت استراحت نمی‌دهد. اما شاید ما معنای «مراقبت و توجه» را به درستی درک نکرده باشیم...

ام سوآمی (Om Swami) یکی از همین آدم‌های امروزی است که تا آخر این مسیر را رفته و تصمیم گرفته تا جور دیگری زندگی کند. او موسس و مدیر یک شرکت فناوری بود که در سرتاسر دنیا، شعبه داشت. کار و بارش حسابی سکه بود و از هر نظر و هر مقیاس، آدم موفقی به حساب می‌آمد. اما برای آدمی به موفقی او هم زندگی هنوز چیزی جز همان دویدن بی‌انتها نبود. زندگی برایش تبدیل به غذای لوکس و بی‌مزه‌ای شده بود که ناچار بود تمام مدت آن را تحمل کند. ولی او باور داشت که زندگی نباید به چیزی «قابل تحمل» تقلیل پیدا کند. او می‌دانست که در پس همه‌ی این روزمرگی‌های بیهوده، هنوز هم چیزهای شگفت‌انگیزی وجود دارد که می‌تواند حال او را خوب کند. فقط نمی‌دانست که چطور می‌شود به تمام این چیزهای شگفت‌انگیز دست پیدا کرد. ولی او در نهایت پاسخ سوالش را در آیین بودا پیدا کرد. و تصمیم گرفت تا خردی را که از این راه نصیبش شده،‌ در کتاب صوتی از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی (Mind Full to Mindful: Zen Wisdom From a Monk's Bowl) در اختیار تمام جهانیان قرار دهد.

حالا ام سوآمی یک راهب بودایی است که در کوهپایه‌های هیمالیا زندگی می‌کند. شاید فکر کنید که کسی مثل او، با آن میزان از دارایی و موفقیت، باید دیوانه باشد که چنین کاری کند. اما ام سوآمی خوشحالی‌اش را در این راه پیدا کرد و موفق شد بعد از سال‌ها، طعم دوباره‌ی زندگی را بچشد. او کتاب‌های زیادی نیز بر پایه‌ی همین تفکر نوشت. در کتاب صوتی از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی که هم‌اکنون پیش روی شماست، آیین ذن بودایی چراغ راهی شده تا به کمک مراقبه‌ها و مدیتیشن‌های منحصربه‌فردش، آرامش و ثبات را دوباره به زندگی شما برگرداند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی

یکی از آموزه‌های جالبی که این کتاب ارائه می‌دهد این است که برای مدیتیشن، لازم نیست که حتماً در محیطی آرام،‌ با یک موسیقی ملایم و عطر عود و شمع مراقبه کنید. هر لحظه از زندگی که تصمیم بگیرید از دویدن بازایستید و از لحظه لذت ببرید، یک مدیتیشن محسوب می‌شود. تنها کاری که باید بکنید این است که تنها بر روی کاری که می‌کنید متمرکز شوید. بر اساس این تعریف، هر کاری، حتی ظرف شستن و رانندگی کردن نیز یک مراقبه به حساب می‌آیند و شما را از بند استرس و اضطراب رها می‌کنند.

کتاب صوتی از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی بر این نکته تأکید می‌ورزد که برای داشتن یک زندگی شاد و آسوده،‌ از انجام همزمان چند کار، یا به‌عبارت‌دیگر همان مولتی‌تسکینگ، دست بکشید. درست است که وقت ما در طول روز محدود است و کارهای زیادی باید انجام شوند، ولی این کار مصداق بارز برداشتن چند هندوانه با یک دست است. در انتها شاید کار به درستی هم انجام شود، اما میزان انرژی‌ای که از ذهن و جسم شما کشیده شده، با هیچ سود و منفعتی قابل قیاس نیست.

در انتها می‌توان گفت که راهبی که روزی خودش یک کارآفرین بسیار موفق بوده، تا انتهای این مسیر را رفته و می‌داند که این سبک زندگی ارزش استرس و فرسایش مهلکش را ندارد. پس شاید بتوان به حرف‌های این راهب بودایی اعتماد کرد و شیوه‌ای تازه از زندگی را تجربه کرد که در کنار ساختن و پیشروی‌های هرروزه،‌ ردی از معنا و آرامش خیال را نیز در خود داشته باشد.

کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی کاری از نشر مهرگان خرد است. مرتضی براتی و حامد فعال،‌ به ترتیب مترجم و گوینده‌ی این اثر هستند.

نکوداشت‌های کتاب از ذهن‌انباری به ذهن آگاهی

  • ام سوآمی این اثر را کاملاً ساده، بی‌پیرایه و قابل‌فهم نگاشته است. این کتاب یک جستار ذهنی تمام‌عیار است. (سونال شوکلا)

  • تخصص سوآمی در انتقال دانش و معنا به شیوه‌ای واضح و مختصر است. بعد از مطالعه‌ی این کتاب، تأثیر مراقبه‌ی روزانه را بر زندگی‌ام به‌وضوح احساس می‌کنم. (مادوسودان)

کتاب صوتی از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از این دویدن بی‌انتها خسته شده‌اید، می‌توانید با این کتاب فرصت نفس تازه کردن و درک معنای زندگی را به خود بدهید.

در بخشی از کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی: حکمت ذن برای زندگی امروز می‌شنویم

این تمرین بسیار ساده است. وقتی صبح به سمت محل کار می‌روید یا بعدازظهر که برمی‌گردید، یک گل تازه روی داشبورد ماشینتان نگه دارید. فقط آن گل یا گل دیگری را در میز کار یا همراه خود نگه دارید. هر زمان که احساس ناراحتی، غمگینی یا افسردگی کردید -که یک اتفاق روزمره در زندگی بیشتر ماست- فقط به گل نگاه کنید. این را به خود یادآوری کنید: «زندگی من یک گل است. من خودم یک گل هستم. این یک نعمت است. هر چه الان دارم، اگر مراقبش نباشم یا برایش ارزش قائل نباشم، اگر شکرگزارش نباشم، آن را از من می‌گیرند.»

این قانون شکست‌ناپذیر جهان هستی است. اگر برای چیزی که دارید ارزش قائل نباشید، روزی دسترسی به آن چیز را از دست خواهید داد. مراقبت از چیزی ارزش دادن به آن است. بیش از هشتاد درصد از برندگان قرعه‌کشی در نهایت به فقر بازمی‌گردند، زیرا سرمایه‌ی خود را بی‌پروا خرج می‌کنند. هر چیزی که برای آن ارزش قائل نباشم، در نهایت آن را از دست می‌دهیم. اگر برای زندگی‌ای که دارید ارزش قائل نباشید، شبیه باری بر دوشتان می‌شود. به خودتان می‌گویید «دیگر نمی‌خواهم زندگی کنم. از زندگی‌کردن خسته شده‌ام» و از این‌جور حرف‌ها...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
60 دقیقه
قسمت یک
52 دقیقه
قسمت دو
63 دقیقه
قسمت سه
49 دقیقه
قسمت چهار
37 دقیقه
قسمت پنج
53 دقیقه
قسمت شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی: حکمت ذن برای زندگی امروز
نویسنده
مترجممرتضی براتی
راویحامد فعال
ناشر صوتیانتشارات مهرگان خرد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی

برای دریافت کتاب صوتی از ذهن انباری به ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.