معرفی و دانلود کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل

عکس جلد کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل
قیمت:
۱۴۰۰۰۰ ۸۴,۰۰۰ تومان ۴۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل

شرلی جکسون، استاد داستان‌های هولناک و تکان‌دهنده، داستان یک طلسم شیطانی هشتادساله را در کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل به روایت در آورده است. این رمان که در ژانر وحشت نوشته شده، داستان یک عمارت جن‌زده را تعریف می‌کند که دکتری به نام جان مونتاگ به همراه سه دستیار عجیبش برای کشف طلسم شوم آن، در آنجا ساکن می‌شود. گفتنی است که اثر حاضر نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب ملی در سال 1960 بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل

عمارت هیل سال‌ها و کیلومترها با سلامت عقل فاصله داشت. هشتاد سال سنگین و ساکت و یکنواخت پابرجا بود. چیزی جز صدای پای ارواح در آن شنیده نمی‌شد و این همان چیزی بود که دکتر جان مونتاگ می‌جست. تحقیقات او پیرامون تحلیل ظهور ارواح و عوامل اختلالات روانی در حوزه‌ی انسان‌شناسی پای او را به آن عمارت تسخیرشده‌ باز کرد. او عمارت هیل را به مدت سه ماه اجاره کرد تا به روش شکارچیان ارواح قرن نوزدهمی، با زندگی در مکانی به‌راستی تسخیرشده، نتایج تجربی معتبری برای مطالعاتش بیابد. شرح این شکار را با نثر گیرا و قدرتمند شرلی جکسون (Shirley Jackson) در کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل (The Haunting of Hill House) گوش بدهید.

باید بگوییم که کار دکتر مونتاگ به مقدماتی نیاز داشت؛ اول پیدا کردن چند دستیار و بعد ملاقات با یکی از صاحبان قدیمی خانه. به این ترتیب سه نفر با او همراه شدند: النور ونس، تئودورا و لوک سندرسون. دلیل انتخاب النور ونسِ سی و دو ساله توسط دکتر مونتاگ حادثه‌ای عجیب بود که در سن دوازده سالگی برای النور رخ داد. وقتی دوازده سال بیشتر نداشت و پدرش را به‌تازگی از دست داده بود، سه روز باران سنگ بی‌وقفه بر خانه‌شان می‌بارید و هرگز دلیل آن روشن نشد. النور مدت‌ها از مادرش پرستاری کرد و هیچ دوستی نداشت. ازآنجاکه هیچ دوستی نداشت، حرف زدن معمولی برایش کاری طاقت‌فرسا به حساب می‌آمد. وقتی نامه‌ی دکتر را دریافت کرد، سال‌ها انتظار موهومش برای قدم گذاشتن در خانه‌ای تسخیرشده به واقعیت پیوست و او بی‌درنگ راهی عمارت هیل شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل

تئودورا دختر جوان و شادابی بود که می‌توانست پشت هر کارتی را حدس بزند و به سبب همین استعداد خارق‌العاده از سوی دکتر دعوت شد. در ابتدا قصد نداشت این دعوت را بپذیرد اما بعد بنا به دلایلی راهی عمارت شد. سومین نفر، لوک سندرسون، برادرزاده‌ی مالک عمارت هیل بود. لوک وارث عمارت هیل بود اما یک روده‌ی راست در شکمش نداشت و هرگز از دزدی دریغ نمی‌کرد. ماموریت همراهی با دکتر از طرف عمه‌اش به او محول شد و برخلاف انتظار به اجبار برای زندگی به عمارت موروثی و شوم خانوادگی‌شان نقل مکان کرد. به این ترتیب افرادی با شخصیت‌های عجیب و تجربیات غریب گرد هم آمدند تا در مسیر پرماجرا و نفرین‌شده‌ی دکتر مونتاگ او را همراهی کنند و داستان هیجان‌انگیز و هولناک کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل را رقم بزنند.

کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل، رمانی در ژانر وحشت، با نثری جذاب و در نه فصل به رشته‌ی تحریر در آمده است. شرلی جکسون این کتاب را در فضایی واقعی اما ترسناک ترسیم نموده که مو را بر تن خواننده راست می‌کند. این کتاب را نیلوفر رحمانیان به فارسی برگردانده و نشر خوب روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نشر صوتی رادیو گوشه نیز آن را با صدای میلاد فتوحی در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب تسخیر عمارت هیل

  • نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب ملی در سال 1960؛
  • کتاب برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب معلمان؛
  • در فهرست بهترین رمان‌های آمریکایی صد سال گذشته به انتخاب نشریه‌ی آتلانتیک.

نکوداشت‌های کتاب تسخیر عمارت هیل

  • ترسناک‌ترین رمانی که در عمرم خوانده‌ام. (کارمن ماریا ماچادو، نویسنده)
  • کم پیش می‌آید که رمانی عمیقا من را بترساند، اما کتاب تسخیر عمارت هیل اثر شرلی جکسون به شدت برایم ترسناک بود! ‌این رمان از نوجوانی من را به وحشت انداخت و همچنان هم برایم ترسناک است. (نیل گیمن، نویسنده‌ی کتاب کورالاین)
  • یکی از ماندگارترین رمان‌های ادبیات ماورالطبیعه در صد سال گذشته. (استیون کینگ، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی)

معرفی و دانلود کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی کتاب تسخیر عمارت هیل

  • شبکه‌ی نتفلیکس با الهام از کتاب تسخیر عمارت هیل، سریالی با همین نام، به کارگردانی مایک فلنگن (Mike Flanagan) منتشر کرده است. این سریال که در سال 2018 به نمایش درآمد، پس از انتشار با استقبال چشمگیر مخاطبین و منتقدین روبه‌رو شد. داستان سریال نسبت به اثر اصلی تغییراتی داشته و اقتباسی مدرن از آن به حساب می‌آید. میخیل هایسمان و الیزابت ریسر از بازیگران این مجموعه بوده‌اند. گفتنی است که فصل دومی نیز برای آن ساخته شده که از اثر دیگری اقتباس شده است.
  • رابرت وایز، کارگردان محبوب آمریکایی، در سال 1963 با اقتباس از این کتاب فیلمی سینمایی به نام در چنگ ارواح (The Haunting) ساخت.
  • در سال 1964 اندرو لزلی بر اساس این رمان یک تئاتر در خانه‌ی نمایش لیورپول به اجرا درآورد که با استقبال روبه‌رو شد.
  • یان ده بونت (Jan de Bont) کارگردان مشهور فیلم‌های ژانر وحشت، در سال 1999 فیلم سینمایی تسخیرشده (The Haunting) را ساخت که بازیگران مشهوری همچون لیام نیسون و کاترینا زیتا در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران ژانر ترسناک هستید یا به داستان‌هایی با فضای گوتیک علاقه دارید، کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل اثر شرلی جکسون را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل می‌شنویم

جاده‌ای که از پمپ بنزین و کلیسا مشتق می‌شد، الحق که جاده‌ی درب و داغانی بود؛ حسابی شیارشیار و سنگلاخی بود. ماشین کوچک النور می‌لغزید و تکان تکان می‌خورد، انگار میلی نداشت بیش از این به سمت این تپه‌های نه چندان جالب پیش برود؛ تپه‌هایی که انگار به سرعت، روز زیر لایه‌ی انبوه و غم‌افزای درختان دو سویشان فرومی‌رفت و به پایان میرسید. النور با استهزا فکر کرد انگار راستی‌راستی کسی توی این جاده‌ها رفت‌وآمد نمی‌کنه و سریع فرمان را چرخاند مبادا برود روی سنگ بزرگی که جلویش بود؛ شش مایل توی همچین جاده‌ای پدر ماشین رو در می‌آره؛ و برای اولین بار بعد از ساعت‌ها یاد خواهرش افتاد و خندید. تا حالا دیگر حتماً فهمیده بودند ماشین را برداشته و زده به چاک، اما نمی‌دانستند به کجا؛ لابد ناباورانه به هم می‌گفتند اصلاً از النور انتظار نداشته‌اند. فکر کرد: خودم هم از خودم چنین انتظاری نداشتم. هنوز می‌خندید: همه چیز فرق کرده، من یه آدم جدیدم و حسابی از خونه دورم. «در تأخیر رضایت خاطری وجود ندارد... شادی کنونی، خنده‌ی کنونی را در بردارد...» بعد یک آن نفسش در سینه حبس شد؛ ماشین رفته بود روی یک تکه‌سنگ بزرگ و با صدای خراش وحشتناکی از زیرش، میان جاده لغزیده بود، اما خودش را جمع کرد و دوباره دلاورانه راهش را در پیش گرفت. شاخه‌های درختان به شیشه‌ی جلو می‌ساییدند و مدام تاریک و تاریک‌تر می‌شد. فکر کرد: عمارت هیل می‌خواد ازم استقبال کنه؛ اصلاً آفتاب به اینجا می‌رسه؟ سرانجام با تقلای واپسین ماشین، کپه‌ی برگ‌های خشک و شاخه‌های کوچک جاده را کناری زد و به جایی فراخ رسید که اطراف دروازه‌ی عمارت هیل بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
26 دقیقه
فصل یکم- قسمت اول
29 دقیقه
فصل یکم- قسمت دوم
14 دقیقه
فصل یکم- قسمت سوم
14 دقیقه
فصل دوم- قسمت اول
34 دقیقه
فصل دوم- قسمت دوم
26 دقیقه
فصل سوم- قسمت اول
32 دقیقه
فصل سوم- قسمت دوم
21 دقیقه
فصل سوم- قسمت سوم
31 دقیقه
فصل چهارم- قسمت اول
31 دقیقه
فصل چهارم- قسمت دوم
30 دقیقه
فصل چهارم- قسمت سوم
28 دقیقه
فصل پنجم- قسمت اول
21 دقیقه
فصل پنجم- قسمت دوم
13 دقیقه
فصل پنجم- قسمت سوم
18 دقیقه
فصل ششم- قسمت اول
16 دقیقه
فصل ششم- قسمت دوم
18 دقیقه
فصل هفتم- قسمت اول
15 دقیقه
فصل هفتم- قسمت دوم
24 دقیقه
فصل هفتم- قسمت سوم
24 دقیقه
فصل هشتم- قسمت اول
17 دقیقه
فصل هشتم- قسمت دوم
30 دقیقه
فصل نهم- قسمت اول
15 دقیقه
فصل نهم- قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تسخیر عمارت هیل
نویسنده
مترجمنیلوفر رحمانیان
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپینشر خوب
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ترسناک خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۴۰۰۰۰ ۸۴,۰۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل

Soniya mohammadali
۱۴۰۳/۷/۲۴
من سریالش رو نصفه دیدم و از اونجایی که سلیقه‌ها همیشه متفاوته دوستانی که فیلم ترسناک دوست دارن شاید دوست داشته باشند. ولی فکر کنم کتاب صوتییش جذاب تر باشه
نازنین ش
۱۴۰۳/۷/۲۴
کار خوانش گوینده محترم بسیار خوب بود، ولی محترمانه من کار داستان و ترجمه رو نپسندیدم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل

برای دریافت کتاب صوتی تسخیر عمارت هیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.