معرفی و دانلود کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب: بینشی دگرگون ساز برای بهزیستی انسان

عکس جلد کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب: بینشی دگرگون ساز برای بهزیستی انسان
قیمت:
۱۲۸۰۰۰ ۶۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب: بینشی دگرگون ساز برای بهزیستی انسان

گرت تامسون، شرتو گیل و آیور گودسن در کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تاریخ بشریت یعنی زیست انسانی برتر می‌پردازند. این کتاب، راهنما و مشاور فکری شما برای داشتن زندگی شاد‌تر از طریق اصلاح الگوهای اندیشه و عادات فکری‌ست. نویسندگان این اثر موفق به شما ثابت می‌کنند که می‌توان با تغییرات به‌ظاهر جزئی در روند نگرش به زندگی، دگرگونی‌های بزرگی را در مسیر موفقیت و شکوفایی خود تجربه کرد.

درباره‌‌ی کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب

شما به میزان رضایت خود از زندگی چه نمره‌ای می‌دهید؟ شادکامی و احساس ارزشمندی در زندگی را نیازمند چه شرایطی می‌دانید؟ آیا از الگو‌های فکری‌ای که مسیر اندیشه و نگرش شما را به دنیای پیرامون هدایت می‌کنند، آگاه هستید؟ گرت تامسون (Garrett Thomson)، شرتو گیل (Scherto Gill) و آیور گودسن (Ivor Goodson) در کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب (Happiness, Flourishing and the Good Life) قرار است به خوانندگان خود در یافتن پاسخ این سوالات راهنمایی برسانند، راه ورود به جهان ذهن و کشف پیچ‌وخم‌های آن را هموار‌تر سازند و مسیر به‌زیستی را برای مشتاقان آن روشن‌تر کنند.

معرفی و دانلود کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب

تاریخ بشریت همیشه در راه پاسخ به این پرسش مهم و حیاتی سپری شده است: دروازه‌ی ورود به شکوفایی و شادزیستی کجاست؟ و کلید رسیدن به شادکامی، رضایت و سرور در سرنوشت پرفرازونشیب زندگی انسانی چیست؟ هرچند که پاسخ به این سوال، در هیچ دوره‌ای از تاریخ و در هیچ نقطه‌ای از جغرافیای جهان، چندان کار سهل و آسانی نبوده، اما می‌توان گفت امروزه قرار گرفتن در مسیر پیشرفت درونی و پیدا کردن نقطه‌ی آغاز کار نیز به‌مراتب سخت و پیچیده‌تر از هر زمانی نیز شده است. با‌تمام‌این‌ها، نمی‌توان به‌زیستی را مقوله‌ای ناممکن و دست‌نیافتنی دانست. اکنون قرن‌هاست که اندیشمندان بزرگ دنیا، دانش و تلاش خود را برای رسیدن به جواب آن و حتی پیدا کردن اکسیری برای دست‌یابی سریع‌تر به سعادت وقف کرده‌اند. کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب، عصاره‌ای از همین یافته‌های بشری و تجربه‌های مشترک انسانی‌ست؛ کتابی که با بیانی ساده و شفاف، مبانی کار را برای شما شرح می‌دهد، و حرکت و ورود به دنیای به‌زیستی را به عهده‌ی خواننده‌ی خود می‌گذارد.

نویسندگان کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب، قصد ندارند یک تعریف ثابت و شعاری از شادکامی به مخاطب ارائه دهند یا برای رسیدن به مسیر سعادت، فرمول مشترک و ناکارآمدی را در اختیار همه‌ی انسان‌ها بگذارند. آن‌ها سعی دارند تا در ابتدا با زدودن باور‌های اشتباه و عادات تکراری اما غلط، مسیر حرکت به سمت شادی را از علف‌های هرز و مانع‌ها پاک کرده و با این روش، زمینه را برای آغاز راه و تصمیم برای ادامه‌ی آن هموار‌تر کنند. بسیاری از باور‌هایی که در این کتاب به شما خوانندگان عزیز ارائه می‌شود، حقایقی بدیهی اما فراموش‌شده‌اند؛ حقایقی که با به یاد آوردن و مرور آن در موقعیت‌های مختلف زندگی، اتفاقات و واقعیت‌های پیرامون ما رنگ و جلوه‌ی دیگری خواهند گرفت. نویسندگان کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب، لیستی از سوالات مهمی را که هر انسان باید در زندگی خود به آن پاسخ دهد، آماده کرده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا پاسخ این پرسش‌ها را با توجه به شرایط و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد زیست انسانی خود پیدا کنید. آن‌ها درنهایت به خوانندگان خود یاری می‌رسانند تا ارزش‌های اصلی زندگی‌شان را دوباره شناسایی کنند، مسیری را که تا به امروز پیموده‌اند، مورد ارزیابی قرار دهند و راه‌هایی برای اصلاح و بهبود آن بیابند. این کتاب محصول سال 2020 میلادی‌ست و نسخه‌ی فارسی آن به دست وحید موسوی داور ترجمه شده. انتشارات دکسا این اثر را به دست شما می‌رساند.

کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب پرفایده را به کسانی که می‌خواهند راه زندگی خود را با کیفیت بالاتر و شادکامی بیشتری پیش ببرند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب: بینشی دگرگون ساز برای بهزیستی انسان می‌خوانیم

ما چگونه با چیزهایی که ارزش ذاتی دارند طوری رفتار می‌کنیم که گویی صرفاً دارای ارزش ابزاری‌اند؟ چرا این کار اشتباه است؟ نکته‌ی اساسی این است که چیزهایی با ارزش صرفاً ابزاری را می‌توان جایگزین یکدیگر کرد و این تابع چهار ویژگیِ عقلانیت ابزاری است که قبلاً ذکر شد. چنین چیزی اساساً هزینه است. این بدان معناست که چنین چیزی باید به‌طور کارآمد استفاده شود و اینکه، بنا به تعریف، ارزش آن فقط به‌نسبت اهداف مربوطه است. بنابراین، عقلانیت ایجاب می‌کند که ما این هزینه را به حداقل برسانیم. در مقابل، وقتی چیزی ارزش ذاتی داشته باشد، ما نمی‌توانیم چنین چیزی را هزینه‌ای بدانیم که می‌توان آن را جایگزین کرد و باید به حداقل برسد. برعکس، باید به ارزش چنین چیزی اذعان کنیم و از آن لذت ببریم. باتوجه‌به این تبیین ساده، می‌توانیم دریابیم که چرا احتکار و خست نوعی بیماری محسوب می‌شوند. در اینجا، گویی شخص مرتکب خطای بنیادیِ شناختی یا ارزیابانه‌ای درمورد دسته‌بندی چیزها شده است: این‌که با اشیا به‌عنوان اشخاص رفتار می‌کند.

همین نوع ملاحظات موقعی صدق می‌کند که ما با چیزهایی که ارزش ذاتی دارند طوری رفتار کنیم که گویی صرفاً ارزش ابزاری دارند؛ یعنی با اشخاص (و ویژگی‌های آن‌ها) طوری رفتار کنیم که گویی آن‌ها شی‌ءاند. چیزی که ارزش ذاتی دارد به‌دلیل آنچه هست ارزشمند است و نه صرفاً به‌دلیل آنچه که به آن منجر می‌شود، آن را تسهیل می‌کند یا مانع آن می‌شود. این تفاوت مهم است، زیرا چهار ویژگیِ عقلانیت ابزاری منحصراً ارزش چیزی را که فقط از نظر ابزاری ارزشمند است تعریف می‌کنند، ضمن آن‌که وقتی چیزی ارزش غیرابزاری دارد، آن چیز مشمول ویژگی‌های عقلانیت ابزاری نمی‌شود. چنین چیزی را باید به خاطر آنچه هست ارزشمند بدانیم، به آن احترام بگذاریم و آن را گرامی داریم. اگر می‌خواهیم پاسخ دقیق‌تری به پرسش «چه چیز دیگری؟» بدهیم، پس باید به فصل اول برگردیم. ما چهار ویژگی ساختاریِ ضروریِ زندگی انسان را برشمردیم که بر مبنای آن‌ها می‌توان زندگی را بهتر یا بدتر (از نظر نااخلاقی) ارزیابی کرد. بخش اول این کار به تبیین این فرض اختصاص دارد که به‌زیستی را می‌توان بر مبنای چنین ویژگی‌هایی استوار ساخت.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
فصل اول: مقدماتی برای یک چارچوب
فصل دوم: فراتر از ابزاری‌سازی
فصل سوم: فعالیت‌ها و امیال
فصل چهارم: آگاهی
فصل پنجم: روابط
فصل ششم: خودآگاهی ارزیابانه
فصل هفتم: پیش به سوی تعریف به‌زیستی
فصل هشتم: پیش به سوی نقد اجتماعی
کتابنامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب: بینشی دگرگون ساز برای بهزیستی انسان
نویسنده، ،
مترجموحید موسوی داور
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات406
زبانفارسی
شابک978-622-5571-51-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۸۰۰۰ ۶۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب

برای دریافت کتاب شادکامی، شکوفایی و زندگی خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.