معرفی و دانلود کتاب اخلاق و اقتصاد: مقدمه‌ای بر بازارهای آزاد، برابری و شادکامی

عکس جلد کتاب اخلاق و اقتصاد: مقدمه‌ای بر بازارهای آزاد، برابری و شادکامی
قیمت:
۱۰۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق و اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق و اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخلاق و اقتصاد: مقدمه‌ای بر بازارهای آزاد، برابری و شادکامی

اگر در باب دیدگاه‌های اقتصادی و تضادهایی که در مفاهیم اخلاقی نسبت به بازار آزاد وجود دارد کنجکاو هستید، کتاب اخلاق و اقتصاد را حتماً مطالعه کنید. یوهان خرافلانت در این اثر از وجوه مختلف بازار آزاد می‌گوید. این کتاب کوشش دارد در باب رویکردهایی که در بازار آزاد عصر معاصر وجود دارد به بحث بپردازد. پرسش‌هایی که به بررسی عدالت و بی‌عدالتی، شرارت و همچنین ساختارهای بازار آزاد می‌پردازد، در این کتاب از زاویه‌ دیدهای متنوعی بررسی شده است.

درباره‌ی کتاب اخلاق و اقتصاد

کمتر کتابی در حوزه‌ی بازاریابی و علم اقتصاد وجود دارد که به‌صورت جامع به رویکردها، استراتژی‌ها، مفاهیم اخلاقی و همچنین اصل خوشبختی بپردازد. کتاب اخلاق و اقتصاد (Ethics and Economics) نوشته‌ی یوهان خرافلانت از نمونه‌های نادر و مهم در این زمینه است که مباحث کلی و جزئی را توأمان مورد بررسی قرار می‌دهد. پیش از هرچیز، یوهان خرافلانت (Johan Graafland) در این اثر خود کوشش دارد تشریح کاملی را از سیستم‌ها و نظام‌های بازار آزاد ارائه دهد و این واقعیت را بیان کند که وقتی از بازار آزاد حرف می‌زنیم منظورمان چیست، به چه شیوه‌هایی اجرا می‌شود و برای دست‌یابی به موفقیت باید چه نگاهی به اخلاقیات داشت. در ادامه پرسش مهم‌تری که طرح می‌شود این است که اخلاقیات چه زمانی در بازار آزاد به یک اصل انکارنشدنی تبدیل می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب اخلاق و اقتصاد

فصل اول کتاب اخلاق و اقتصاد در مورد بازارهای آزاد و شادکامی است. یک ایدئولوژی‌ که باور دارد سیستم اقتصادی و گردش مالی در بازار آزاد قرار است در جهت ایجاد احساس خوشبختی و لذات زندگی عمل کند. به همین روی، یوهان خرافلانت در این فصل در باب اصل فایده‌گرایی نوشته است و بعد این مسئله را بررسی کرده که منظورمان از بازار آزاد خوب و موفق چیست. او در ادامه‌ی این فصل تحقیقات خود را از موردهای عینی عنوان کرده و به این نکته می‌پردازد که رفاه و شادکامی چگونه در بازار آزاد معنا می‌یابد.

فصل دو کتاب اخلاق و اقتصاد به بحث مهمی در زمینه‌ی مورد نظر می‌پردازد. به‌واقع، یکی از ویژگی‌های بازار آزاد که همیشه جدل‌های گوناگونی در باب آن شکل گرفته، وجوه بی‌عدالتی و نابرابری در آن است. در این فصل، یوهان خرافلانت کوشش دارد تا بررسی همه‌جانبه‌ای را از این تناقض‌های اخلاقی و اقصادی ارائه دهد. او قصد دارد به برآوردی از این پرسش برسد که چگونه مفاهیم مورد نظر در ساختار بازار آزاد مطرح می‌شوند و نقش‌های متنوعی را ایفا می‌کنند. مانند فصل اول، مؤلف در پایان جستار خود در باب موضوع مورد بحث به تحقیقات و بررسی‌های عینی می‌پردازد و از آن‌ها یک نتیجه‌گیری مشخص را عنوان می‌کند.

فصل سوم کتاب اخلاق و اقتصاد در مورد شادکامی‌ها و دستاوردهای مثبت این رویکرد و سیستم مالی است. در بازار آزاد فضیلت‌هایی وجود دارد. فضیلت‌هایی که باعث شده به یکی از رویکردهای مهم اقتصادی تبدیل شود. در این فصل، یوهان خرافلانت به اخلاق‌شناسی فضیلت و اخلاق‌شناسی مراقبت می‌پردازد و در ادامه یک بررسی کلی را از دیدگاه‌ها و نظریات آدام اسمیت درباره‌ی بازار کار ارائه می‌کند. در پایان این بخش نیز بار دیگر یوهان خرافلانت مجموعه‌ای از پژوهش‌های تجربی را در این زمینه گردآوری می‌کند و این داده‌ها را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد.

فصل پایانی نیز به مبحث لیبرالیسم و جامعه‌گرایی می‌پردازد و تحلیل جامعی را از نگرش‌های علوم اجتماعی و ساختارهای اقتصادی ارائه می‌دهد. در واقع این فصل را می‌توان برآیندی از تمام بحث‌های پیشین توصیف کرد که توسط یوهان خرافلانت به یک نقطه پایانی ختم می‌شوند. نقطه‌دیدی که با تحلیلی توأمان آماری و نمونه‌ای و همچنین تحلیلی و علمی همراه است. کتاب اخلاق و اقتصاد اثر یوهان خرافلانت توسط وحید موسوی داور ترجمه شده و انتشارات دکسا آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب اخلاق و اقتصاد

  • یوهان خرافلانت با تالیف این کتاب موفق می‌شود تا تحلیلی ظریف از ابعاد مختلف اخلاق-اقتصاد ارائه دهد و درعین‌حال به بررسی بازار آزاد و نقش آن در شادکامی و نابرابری بپردازد. این کتاب اثر مهمی است که در آینده به منبعی اساسی و ضروری برای پژوهشگران، معلمان و دانش‌آموزان تبدیل خواهد شد. (Mark D. White)
  • این کتاب اثری عالی‌ست که موفق می‌شود نظریه‌های جایگزین را در زمینه‌ی اخلاقی ارائه دهد. در این کتاب با دیدگاه فایده‌گرایی و همچنین فلسفه‌ی کانت در باب اخلاق شناخت پیدا می‌کنید. این مطالب در سه محدوده‌ی شادکامی، نابرابری و فضیلت بررسی شده‌اند. من شک ندارم که پژوهشگران و همچنین علاقه‌مندان به این مباحث موارد زیادی را درباره‌ی اخلاق-اقتصاد یاد خواهند گرفت. (Dr. Giancarlo Ianulardo)

کتاب اخلاق و اقتصاد برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که به شناخت سیستم‌های اقتصادی و فلسفه‌ی اخلاق علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود. همچنین دانشجویان رشته‌ی اقتصاد و اساتید این حوزه می‌توانند از این کتاب مطالب و موضوعات جدیدی را یاد بگیرند.

در بخشی از کتاب اخلاق و اقتصاد: مقدمه‌ای بر بازارهای آزاد، برابری و شادکامی می‌خوانیم

یکی از مشکلات اخلاق‌شناسی وظیفه‌ی کانت این است که برای موقعیت‌های مشخصی که در آن فرد با وظایف متعارضی روبه‌رو می‌شود راه‌حلی ارائه نمی‌دهد. مثلاً، فرض کنید که شرکتی خاص به کارکنان خود قول استخدام مادام‌العمر داده است؛ اما این کار را فقط با نقض برخی قوانین زیست‌محیطی می‌تواند انجام دهد. کدام وظیفه باید به نفع دیگری کنار گذاشته شود؟ فیلسوفان اخلاق، برای حل این مشکل، هر نوع تعهد را نه معیاری مطلق بلکه مطالبه‌ی اخلاقیِ قوی‌ای می‌دانند که ممکن است هنگام رقابت با سایر تعهدات کنار گذاشته شود. به این منظور، برخی فیلسوفان بین تعهدات اولیه و تعهدات نهایی تفاوت قائل می‌شوند. وظ‌یفه‌ی اولیه یعنی تعهد‌ی که انجام آن بدیهی فرض می‌شود؛ مگر ا‌ین‌که در موقعیتی خاص با تعهد قو‌ی‌تر‌ی تناقض پیدا کند. انجام وظیفه‌ی اولیه مشروط به آن است که وظایف رقیب بر آن غالب نشوند.

وظیفه‌ی نهایی یعنی مهم‌ترین وظیفه‌ای که با بررسی اولویت تعهدات ظاهریِ رقیب و گزینش وظیفه‌ای که بهترین موازنه‌ی درست بر نادرست را فراهم می‌کند تعیین می‌شود (به‌اصطلاح، وظیفه‌ای که باتوجه‌به همه‌ی جوانب مشخص می‌شود). فرد باید تا جایی که امکان دارد بر شهودش تکیه کند تا بفهمد که از بین دو وظیفه‌ی متعارض کدام‌یک وزن بیشتری دارد. شما فقط وظیفه دارید طبق آن وظیفه‌ای که بیشترین وزن را دارد عمل کنید. اگر دو تعهد متعارض دارای وزن مساوی باشند، باید دل‌بخواهانه انتخاب کرد. وظایف نهایی همان تعهداتی‌اند که دراین‌بین شکست نمی‌خورند و همه‌ی تعهدات رقیب را شکست می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
فصل اول: مقدمه
بخش اول: بازارهای آزاد، رفاه و شادکامی
فصل دوم: فایده‌گرایی
فصل سوم: سه دیدگاه اقتصادی درباره‌ی نظام بازارِ «خوب»
فصل چهارم: بازارهای آزاد، رفاه و شادکامی: پژوهش‌های تجربی
بخش دوم: بازارهای آزاد، حقوق و نابرابری
فصل پنجم: اخلاق‌شناسی وظایف و حقوق
فصل ششم: اخلاق‌شناسی عدالت
فصل هفتم: بازارهای آزاد، حقوق و نابرابری: پژوهش‌های تجربی
بخش سوم: بازارهای آزاد، فضیلت‌ها و شادکامی
فصل هشتم: اخلاق‌شناسی فضیلت و اخلاق‌شناسی مراقبت
فصل نهم: دیدگاه آدام اسمیت درباره‌ی بازارها، فضیلت‌ها و شادکامی
فصل دهم: بازارها، فضیلت‌ها و شادکامی: پژوهش‌های تجربی
بخش چهارم: ادغام و یکپارچگی
فصل یازدهم: لیبرالیسم و جامعه‌گرایی
فصل دوازدهم: اخلاق بازارهای آزاد، ادغام و کاربرد
معرفی نویسنده
کتاب‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخلاق و اقتصاد: مقدمه‌ای بر بازارهای آزاد، برابری و شادکامی
نویسنده
مترجموحید موسوی داور
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-622-5571-01-3
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اخلاق و اقتصاد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اخلاق و اقتصاد

برای دریافت کتاب اخلاق و اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.