معرفی و دانلود کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی: تاثیر بر توسعه استراتژی بازاریابی

برای دانلود قانونی کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی: تاثیر بر توسعه استراتژی بازاریابی

کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی نوشته‌ی جوشکون شاملی مجموعه‌ای از تمام تجارب نویسنده در طی پنجاه و دو سال فعالیتش در محیط آکادمیک است. او می‌کوشد در کتاب خود به شرح این ایده بپردازد که جهانی‌سازی و بازاریابی بین‌المللی با وجود تمام مزایا و فوایدش، اگر همراه با شناخت سلیقه و رفتار مصرف‌کننده‌ نباشد، راه به جایی نخواهد برد و با شکست مواجه می‌شود.

درباره‌ی کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی

تا پیش از پیشرفت تکنولوژی، تجارت و بازرگانی به صورت محدود صورت می‌گرفت و در نهایت به یک کشور و منطقه محدود می‌شد؛ از همین رو بازاریابی و فروش محصولات نیز به صورت سنتی انجام می‌گرفت و به شکل امروزی رواج نداشت. اما امروزه با پیشرفت حمل‌نقل و اینترنت، تجارت شکلی بین‌المللی به خود گرفته و دیگر محدود به هیچ منطقه و ناحیه‌ای نمی‌شود. به همین خاطر شکل خرید و فروش کالا و حتی سلایق مخاطبان نیز تغییر کرده و دیگر بازاریابی به شکل سنتی پاسخگو نخواهد بود. این جهانی‌سازی و بازاریابی بین‌المللی چنانچه هوشیارانه و با رعایت پروتکل‌هایی هوشمندانه انجام بپذیرد، مفید و سودآور بوده و می‌تواند یک بازوی قدرتمند در جهت پیشبرد اقتصاد جامعه باشد.

اما این پروتکل‌ها چیستند و چطور می‌توان آن‌ها را آموخت؟ جوشکون شاملی (A. Coskun Samli) در کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی ( International Consumer Behavior in the 21st Century) به طور مفصل به توضیح این پروتکل‌ها می‌پردازد.

او معتقد است در حال حاضر پیش از هر اقدامی برای فروش و بازاریابی در سطح جهانی، باید سلیقه و رفتار مصرف‌کننده را شناخت و از طریق آن به تبلیغات محصولات پرداخت. جوشکون شاملی توضیح می‌دهد برای شناخت رفتار مصرف‌کننده باید با او ارتباط مستقیم برقرار کرد و در این مسیر به شکلی موثر از شبکه‌های اجتماعی آنلاین بهره جست.

این کتاب شامل شانزده فصل است و نویسنده در هر فصل به یکی از روش‌های بازاریابی اشاره می‌کند.

فصل اول کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی به بیان مقدمه اختصاص یافته و در چهار فصل بعدی، نویسنده از تاثیر فرهنگ در رفتار و سلیقه مصرف‌کننده، سخن گفته. او شرح می‌دهد که به طور کلی فرهنگ‌ها و باورها در این زمینه به چند دسته تقسیم می‌شوند و در خلال فصول کتاب به شرح این چند دسته می‌پردازد.

فصل ششم تا هشتم کتاب درباره‌ی سهم طبقه اجتماعی مخاطبان در سلیقه‌شان صحبت می‌کند و پس از آن جوشکون شاملی در ادامه‌ی کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی به بررسی ارتباط بین کشور مبدا و کشور مونتاژکننده با سلیقه‌ی مصرف‌کننده می‌پردازد. همینطور در ادامه‌ی مباحث کتاب خود بیان می‌کند که چطور می‌توان با ایجاد درگیری ذهنی برای مصرف‌کننده او را وادار به خرید کرد.

از نکات جالب این کتاب بحث‌ها و مثال‌هایی درباره‌ی ایران است که سبب ارتباط گرفتن بیشتر مخاطب ایرانی و جلب توجه او به این کتاب می‌شود. کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی به کوشش کامبیز حیدرزاده و نیما شجاعی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است.

کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی، بازرگانی و فعالان این رشته مناسب، کاربردی و جالب توجه خواهد بود.

در بخشی از کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی: تاثیر بر توسعه استراتژی بازاریابی می‌خوانیم

خانواده به عنوان تقویت‌کننده‌ی فرهنگ

خانواده، صرف نظر از اینکه از نوع هسته باشد یا گسترده، اساساً ارزش‌ها، نگرش‌ها و انگیزه‌های اساسی را به افراد القاء می‌کند. بدین معنا، خانواده نقش مهمی در تقویت فرهنگ غالب و لذا تقویت ساختارهای سیاسی، اقتصادی و قدرت اجتماعی موجود ایفا می‌کند. شاید ظهور «طبقه‌ی زیرین» در ایالات متحده و گزینه‌های نوظهور جایگزین برای خانواده‌های سنتی، از قبیل خانواده‌های تک‌والدی، موجب تغییر این نقش عمومی در جامعه شود. شاید بدین خاطر است که حزب جمهوری‌خواه در انتخابات کشوری سال 1992 آمریکا بر ارزش‌های خانوادگی تأکید می‌کرد و این مطلب تبدیل به یکی از نکات اصلی در بحث و جدل‌های انتخاباتی شد. کاملاً قابل درک است که حزبی که در مصدر قدرت قرار دارد (در آن زمان حزب جمهوری‌خواه بر سر کار بود)، به احتمال زیاد، خواهان حفظ وضعیت موجود است و لذا به طور خاص بر ارزش‌های خانوادگی تأکید می‌کند، که می‌توانست موجب حفظ استیلای حزب جمهوری‌خواه شود.

در بسیاری از جوامع سنتی خاورمیانه [غرب آسیا] و خاور دور، ارزش‌های خانوادگی در مراحل بسیار زودرس زندگی به فرد القا می‌شود. ارزش‌های خانوادگی که با ارزش‌های مذهبی و اجتماعی هم‌پوشانی دارد، تقریباً بنا به تعریف، فرهنگ غالب را تقویت می‌کند و تلاش می‌کند که ساختار قدرت را حفظ کند. در حقیقت، در کشورهای غیردموکراتیک جهان، ساختار قدرت تقریباً هرگز تغییر نمی‌کند. شاید یک رهبر نظامی کودتا کند و قدرت را به دست بگیرد، ولی اساساً سلسله‌مراتب‌های قدرت بدون تغییر باقی می‌ماند، چرا که فرهنگ تقویت می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
پیشگفتار
سپاسگزاری
درباره نویسنده کتاب
فصل 1: مقدمه
فصل 2: ایجاد مزیت رقابتی
فصل 3: فرهنگ و تأثیر قوی آن
فصل 4: ارزش‌های مبتنیبر فرهنگ
فصل 5: روش‌های مختلف طبقه‌بندی و تحلیل فرهنگ
فصل 6: مدل رفتار مصرف‌کننده‌ی بین‌المللی
فصل 7: تأثیر طبقه‌ی اجتماعی با تأثیرپذیری از سلسله‌مراتب نیازها
فصل 8: سرایت اجتماعی مصرف‌کنندگان جهانی
فصل 9: انتشار نوآوری در بازارهای جهانی مختلف
فصل 10: کشور خاستگاه تولید (مبدأ)، کشور تولید و کشور مونتاژ
فصل 11: بخش‌بندی بازار بین‌المللی بر اساس رفتار مصرف‌کننده
فصل 12: درگیری مصرف‌کننده‌ی بین‌المللی در تصمیمات خرید
فصل 13: یادگیری مصرف‌کننده‌ی بین‌المللی در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است
فصل 14: راهبرد بازاریابی برای محصولات تجملی (لوکس) جهانی
فصل 15: هدیه دادن بین‌المللی
فصل 16: راهبردسازی بازاریابی بین‌المللی و دستورِکاری برای پژوهش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رفتار مصرف کننده بین المللی: تاثیر بر توسعه استراتژی بازاریابی
نویسنده
مترجمکامبیز حیدرزاده، نیما شجاعی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-964-468-517-0
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی

برای دریافت کتاب رفتار مصرف کننده بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.