معرفی و دانلود کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی: از نظریه تا عمل

برای دانلود قانونی کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی: از نظریه تا عمل

کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی به قلم شارلن نگی هسه بایبر اثری‌ست که به شما می‌آموزد چگونه مشتریِ خود را بشناسید. این کتاب قرار است روش‌های مؤثر در بازاریابی را به شرکت‌ها، مدیران و تیم تحقیقات آموزش دهد و آن‌ها در پیشبرد شغل و کسب‌وکارشان راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی

شارلن نگی هسه بایبر (Sharlene Nagy Hesse-Biber) کتابی نوشته که می‌تواند برای تمام کسانی که در بستر بازاریابی به کار مشغول هستند مفید باشد. کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی (Mixed Methods Research: Merging Theory with Practice) فقط برای تازه‌کارها یا دانش‌جویان نیست و حتی افرادی که در زمینه‌ی بازاریابی تجربه‌ دارند نیز می‌توانند از این اثر علمی برای تکمیلِ دانش خود بهره ببرند. کتاب از نثری روان و آسان برخوردار است و مطالب خود را به طور مستقیم و آشکار در اختیار مخاطب قرار داده است. کتاب پیش‌ رو از آن دسته آثاری به‌شمار می‌رود که در حال حاضر می‌تواند برای پژوهشگران ارزشمند باشد، چراکه بازارِ ایران به طور مداوم در حال تغییر است و افراد برای آگاهی از ساختار آن نیازمندِ مطالعات گسترده‌ هستند.

کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی در همان فصل نخست به تعریف رویکرد ترکیبی می‌پردازد و آن را معنا می‌کند. روشی که ذهنِ پژوهشگر را فعال می‌کند، باعث به وجود آمدن سؤالات و فرضیه‌های راه‌گشا می‌شود و در ادامه، مسیر را برای رسیدن به ارزیابی و بررسیِ دقیق وضعیت بازار هموار می‌کند. شارلن نگی هسه بایبر به خوبی از موضوعِ کتاب آگاهی دارد و سال‌هاست که به عنوان یک پژوهشگر تراز اول در زمینه‌ی بازاریابی در سطح بین‌المللی شناخته شده است. این کتاب آموزشی می‌تواند برای اکثر دانش‌جویان و پژوهشگرانِ این بستر اقتصادی مفید واقع شود.

پس از آنکه در بخش اول مخاطب از چیستی و ساز و کارهایِ رویکرد ترکیبی شناخت پیدا کرد، شارلن نگی هسه بایبر به انواع رویکردها و روش‌هایِ موجود در نگاهِ ترکیبی می‌پردازد. این رویکردها عبارت‌اند از: روش ترکیبی با رویکرد کیفی، رویکرد تفسیری، رویکرد فمنیستی (زن سالاری) و رویکرد پست‌مدرنیستی. شارلن نگی هسه بایبر در باب هر کدام از آن‌ها توضیحاتِ مفصلی را ارائه داده است و دریچه‌ای تازه به روی مخاطبان می‌گشاید. با اتکا به این تشریحاتِ علمی و جزئی‌نگرانه نسبت به رویکردهایی که برای رسیدن به برآورد و تحلیلِ داده‌ها وجود دارد، شارلن نگی هسه بایبر به مخاطب نشان می‌دهد که برای رسیدن به موفقیت باید از چه مسیری در بازاریابی عبور کند و به سوی چه مقصدی حرکت کند. کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی

  • به واقع از اینکه در کتاب مجموعه‌ای از مثال‌های کارآمد و عملی از پژوهش‌های به دست آمده موجود است، تحت‌تأثیر قرار گرفتم. چه در موارد مصاحبه چه موارد مورد بررسی. (دیوید ال. مورگان)
  • کتابی منحصربه‌فرد. اولین کتابی که در آن شاهد جزئیات مفصل در مورد رویکرد پژوهش ترکیبی بودم. رویکردی که بیش از هر چیز به کیفیت اهمیت می‌دهد. (ژوزف مکس‌ول)
  • چهار مشکل اساسی در این حوزه وجود دارد و این کتاب به صورت مستقیم و آموزنده به تمام این موارد می‌پردازد. این کتاب به دانش‌جویان و پژوهشگران یاد می‌دهد چگونه مهارت‌های کیفی و نقطه‌دید خود را در رویکرد ترکیبی به کار گیرند. (فردریک جی. ورتز)

کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به مدیران و صاحبان کسب‌وکار و همه‌ی کسانی که در زمینه‌ی بازاریابی فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی: از نظریه تا عمل می‌خوانیم

روش‌های ترکیبی، زمینه‌ای غنی برای ترکیب داده‌ها هستند، چون با این طرح «واژه‌ها، تصاویر و روایت را می‌توان برای اضافه کردن مفهومی به اعداد استفاده کرد». به عبارت دیگر، آنچه را که عموماً داده‌های کیفی در نظر می‌گیریم - «واژه‌ها، تصاویر و روایت» - ممکن است با داده‌های کمی و عددی یک مطالعه با مقیاس بزرگ‌تر در همان موضوع ترکیب شوند، که امکان دارد نتایج پژوهش‌ ما برای مطالعات و آزمایش‌های آینده تعمیم داده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه‌ای بر روش ترکیبی
فصل 2: اصول روش ترکیبی: تدوین سؤالات، گردآوری ادبیات نظری، طرح نمونه‌گیری، محوریت اخلاق
فصل 3: روش ترکیبی با رویکرد کیفی: تجزیه و تحلیل، تفسیر، یادداشت‌برداری و اعتبارسنجی
فصل 4: روش ترکیبی با رویکرد تفسیری
فصل 5: روش ترکیبی با رویکرد فمینیستی (زن‌سالاری)
فصل 6: روش ترکیبی با رویکرد پست مدرنیست
فصل 7: جمع‌بندی: اجرای روش ترکیبی با رویکرد کیفی
فصل 8: نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی: از نظریه تا عمل
نویسنده
مترجمکامبیز حیدرزاده، نیما شجاعی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات315
زبانفارسی
شابک978-964-468-416-6
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی

برای دریافت کتاب تحقیقات بازاریابی با رویکرد پژوهش ترکیبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.