معرفی و دانلود کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی: کتاب کار رشد شخصی از طریق ارتباط قاطعانه و غلبه بر دستکاری ذهنی

عکس جلد کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی: کتاب کار رشد شخصی از طریق ارتباط قاطعانه و غلبه بر دستکاری ذهنی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی: کتاب کار رشد شخصی از طریق ارتباط قاطعانه و غلبه بر دستکاری ذهنی

کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی به قلم آندریا دلیا یک کتاب کار مفید برای رشد شخصی و غلبه بر احساسات منفی و آزاردهنده است. این کتاب ابزارها و روش‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سلامت روان خود را ارتقا بدهید، موانع ذهنی را از سر راهتان بردارید و به موفقیتی که شایسته‌ی آن هستید، برسید.

درباره‌ی کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی

اگر دائما در حال خودتخریبی و سرزنش خودتان هستید، اگر فکر می‌کنید از پس هیچ کاری بر نمی‌آیید و جهان همیشه مخالف آرزوهای شما پیش می‌رود، اگر استرس و احساسات منفی و آزاردهنده‌ای دارید که نمی‌توانید کنترلشان کنید، کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی (Growth mindset: Personal growth through assertive communication and overcoming mental manipulation) برای شماست. این کتاب به قلم آندریا دلیا (Andrea D'Elia) تالیف شده است تا تمامی موانعی که بر سر راه رشد فردی و رسیدن به اهداف و آرزوهایتان هستند را به شما بشناساند و در امر برطرف کردنشان یاری‌تان کند.

کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی به شما کمک می‌کند طی یک فرایند خوداندیشی دقیق به ریشه‌های افکار مخرب خود دست پیدا کنید و با درک منشا آن‌ها بتوانید از آن‌ها بگذرید. همچنین مثال‌هایی عینی در اختیار شما می‌گذارد و داستان‌های موفقیت افرادی که از پس احساسات منفی خود برآمده‌اند را برایتان تعریف می‌کند تا با مطالعه‌ی داستان‌های مشابه برای قدم گذاشتن در مسیر تحول فردی الهام بگیرید و باورهای محدودکننده و افکار آزاردهنده را با دیدگاه‌های سازنده جایگزین کنید.

معرفی و دانلود کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی

ساختار کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی در دو فصل و ده قسمت تدوین شده است. فصل اول ابزارها و راهکارهای لازم برای ایجاد تغییرات مفید و لازم را بر می‌شمارد. آندریا دلیا ابتدا راه‌های تقویت اعتماد به نفس را به شما نشان می‌دهد و کمک می‌کند بر خودتخریبی غلبه کنید. سپس کمک می‌کند ارزش‌های خودتان را بشناسید و اهداف فردی‌تان را پیدا کنید. در ادامه مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط عمیق و اصیل با دیگران را آموزش می‌دهد و در بخش بعدی به سراغ مدیریت استرس و نحوه‌ی کنترل آن می‌رود. بخش آخر فصل اول نیز به روش‌های ارتقای سلامت جسمی و روانی اختصاص دارد و توصیه‌های لازم برای رسیدن به این مهم را در اختیارتان می‌گذارد.

فصل دوم کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی نیز در پنج قسمت، مسیر رشد فردی شما را در فضای واقعی قرار می‌دهد. آندریا دلیا ابتدا کمکتان می‌کند حقوق شخصی خودتان را یاد بگیرید. سپس با تقویت مهارت‌های گوش دادن فعال و رسیدن به یک بیان روشن ارتباطاتتان را بهبود ببخشید. در قسمت سوم راه‌های مدیریت تعارض نشان داده می‌شود تا در برخورد با ناملایمات و رفتارهای ناخوشایند قاطع باشید. مهارت مذاکره و حل مسئله نیز مراحلی دارد که در قسمت چهارم این فصل آمده است. در پایان نیز توصیه‌هایی برای شناسایی مرزهای شخصی و مراقبت از اهداف و نیازهای خود و دیگران ارائه گردیده است.

کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی را محمود جولایی به فارسی برگردانده و با تلاش‌های انتشارات کاپیتان روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با افکار مخرب و خودتخریبگر دست و پنجه نرم می‌کنید و به مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی خودسازی علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی: کتاب کار رشد شخصی از طریق ارتباط قاطعانه و غلبه بر دستکاری ذهنی می‌خوانیم

شناسایی ارزش‌های خود به‌عنوان یک هدف اساسی راهنما، گام مهمی در زندگی واقعی و معنادار است. شناخت و قرار دادن آن‌ها در پایه و اساس اهداف به شما کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه بگیرید و زندگی متناسب با آنچه را که برای خود دارید، بسازید. از خودتان بپرسید که کدام جنبه‌ها را در اولویت قرار می‌دهید و کدام یک را برای انتخاب‌های روزانه در نظر می‌گیرید. این‌ها می‌توانند ارزش‌هایی مانند اصالت، عشق به رشد فرزند، سخاوت، ماجراجویی یا عدالت باشند. به موقعیت‌هایی فکر کنید که در آن احساس می‌کردید کاملاً زنده و کامل شده‌اید یا با خودتان هماهنگ هستید و سعی کنید دریابید که چه ارزش‌هایی در آن لحظات دخیل بودند. مثلاً ممکن است فردی ارزش اصالت را اساسی ‌بداند. برای شما، وفادار بودن به خودتان و عمل مطابق با اعتقاداتتان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین وقتی نوبت به هدف‌گذاری می‌رسد، این فرد ممکن است سعی کند فضاهایی را در زندگی‌اش ایجاد کند که به او اجازه می‌دهد درستی خود را بیان کند، مانند جستجوی فرصت‌های کاری که در آن بتواند خودش باشد، بدون اینکه ارزش‌هایش را به خطر بیندازد. مثال دیگر ممکن است فردی باشد که رشد فردی را اساسی می‌داند. برای این فرد، یادگیری، توسعه و کسب مهارت‌های جدید، عناصر کلیدی زندگی او هستند. هنگام تعیین اهداف، ممکن است به دنبال چالش‌هایی باشد که به او اجازه می‌دهند مهارت‌های جدیدی را توسعه دهد یا دانشی در زمینه موردعلاقه خود کسب کند.

ماهاتما گاندی یکی از شخصیت‌های برجسته‌ای است که بر اهمیت ارزش‌های اصلی تأکید می‌کند. مبارزه او برای استقلال هند با ارزش‌هایی مانند عدم خشونت، حقیقت و برابری هدایت می‌شد. این ارزش‌ها اساس اعمال و تصمیمات او را تشکیل می‌دادند و حرکت او را به نمونه‌ای از ثبات و یکپارچگی تبدیل می‌کردند. هنگامی‌که ارزش‌های اصلی خود را شناسایی کردید، می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان راهنما برای تعیین اهداف در زندگی خود استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر ارزش خانواده برای شما اساسی است، می‌توانید اهدافی را تعیین کنید که زمان باکیفیت را با عزیزانتان افزایش دهد یا یک محیط خانواده دوست‌داشتنی و حمایت‌کننده ایجاد کند. وقتی اهداف شما با ارزش‌های اصلی شما همسو باشد، انگیزه و احساس هدف بیشتری در پیگیری آن‌ها خواهید داشت. به ‌احتمال ‌زیاد بر موانع غلبه خواهید کرد و در طول مسیر به خودتان وفادار خواهید ماند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: استراتژی‌ها و ابزارهای سفر تحول شما
1. پرورش عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس
2. تعریف و دستیابی به اهداف فردی معنادار
3. روابط مثبت و اصیل را پرورش دهید.
4. مدیریت مؤثر استرس و هیجانات
‌5. ارتقای سلامت جسمی و روانی
نتیجه فصل اول
فصل دوم: قاطعیت، ارتباط مؤثر و تأیید خود
1. اصول قاطعیت: درک حقوق شخصی
2. بهبود ارتباط قاطعانه: گوش دادن فعال و بیان روشن
3. برخورد با تعارض‌ها و برخورد قاطعانه با انتقاد
4. مذاکره و حل مسئله با اطمینان خاطر
5. حفظ حدومرزهای سالم و مدیریت خواسته‌های دیگران
نتیجه‌ فصل دوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی: کتاب کار رشد شخصی از طریق ارتباط قاطعانه و غلبه بر دستکاری ذهنی
نویسنده
مترجممحمود جولایی
ناشر چاپیانتشارات کاپیتان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-622-90854-9-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی

برای دریافت کتاب ذهنیت رشد و توسعه فردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.