معرفی و دانلود کتاب قدرت بخشش

عکس جلد کتاب قدرت بخشش
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۳۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت بخشش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت بخشش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت بخشش

کتاب قدرت بخشش به قلم ویلیام فرگوس مارتین یک کتاب راهنمای کاربردی است که جنبه‌های روانشناختی گذشت و بخشش را بررسی می‌کند. این کتاب به نوعی جعبه ابزار بخشش را در اختیارمان می‌گذارد تا با کمک آن به مقابله با احساس گناه، سرخوردگی، خودانتقادی مخرب و بدبینی بپردازیم و به این ترتیب از مشکلات و تاثیراتی که بر زندگی ما می‌گذارند، فراتر برویم.

درباره‌ی کتاب قدرت بخشش

بخشیدن زمانی که احساس کنیم در زندگی چیزی از ما دریغ نشده و شرایط ناراحت‌کننده را تجربه نکرده باشیم، آسان است. اما اگر درگیر تبعیض یا احساساتی همچون خشم، ترس و احساس گناه باشیم، بخشیدن کار دشواری می‌شود. این احساسات در صورتی که نادیده گرفته شوند، رفته رفته در ما انباشته می‌شوند و تغییراتی در وجودمان ایجاد می‌کنند که در جایی نامناسب به انفجار احساسات منفی می‌انجامد. اثری که پیش رو دارید، کتاب قدرت بخشش (Forgiveness is Power: A User's Guide to Why and How to Forgive) توسط ویلیام فرگوس مارتین (William Fergus Martin) به تالیف درآمده است و راهکارهایی به ما ارائه می‌دهد که قدرت بخشیدن را در ما تقویت می‌کند.

تعریفی که کتاب قدرت بخشش از بخشیدن به دست می‌دهد کاملا متفاوت است. از نظر نویسنده، بخشیدن به این معناست که خودمان انتخاب کنیم کدام چیزها چه تاثیراتی بر ما بگذارند. بنابراین بخشیدن منافعی برای ما به ارمغان خواهد آورد که در هیچ صورتی و تحت هیچ شرایطی نباید از آن غافل شویم. کتاب به ما می‌گوید که بخشیدن نوعی پیروزی و فراتر رفتن از مشکلات و چالش‌های زندگی است.

معرفی و دانلود کتاب قدرت بخشش

کتاب قدرت بخشش در چهار بخش نوشته شده است. بخش اول به ما کمک می‌کند که یک فرمول شخصی بخشش برای خودمان بسازیم. بخش دوم موانع موجود بر سر راه بخشش را بر می‌شمارد. موانعی از جمله خشم، حس گناه و حس شرم از جمله مسائلی است که سد راه بخشش می‌شود. بخش سوم به مسئله‌ی آشتی با خود می‌پردازد و روش‌های خودانتقادی تا تشویق خود را بررسی می‌کند. سپس به سراغ اعتیاد و وسواس می‌رود و از همه مهم‌تر هنر عذرخواهی کردن را آموزش می‌دهد تا در صورت لزوم بتوانیم معذرت خواهی کنیم یا عذرخواهی دیگران را بپذیریم. بخش چهارم نیز به موارد ضروری برای بخشش اشاره می‌کند، اشکال بخشش عمیق را نشان می دهد و تمریناتی برای رسیدن به آن ارائه می‌دهد.

گفتنی است که کتاب قدرت بخشش را محمود جولایی به فارسی برگردانده و انتشارات کاپیتان روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

نکوداشت‌های کتاب قدرت بخشش

  • ویلیام فرگوس مارتین راهنمایی کاربردی برای بخشش به رشته‌ی تحریر درآورده است. نوشتاری که تماما علمی، روشنگر و به شدت کابردی است. مطالعه‌ی آن را عمیقا پیشنهاد می‌کنم. (رابرت هولدن، نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های خوشبختی)
  • ویلیام مارتین کتاب راهنمایی قدرتمند درباره‌ی روش یادگیری بخشش خواهرها، برادرها و حتی خودمان نوشته است. (جون ماندی، نویسنده)
  • کتاب قدرت بخشش جواهری سرشار از اطلاعات غنی و معتبر است. (ویلیام بلوم، نویسنده‌ی کتاب حامی درون)

کتاب قدرت بخشش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به کسانی که به کتاب‌های روانشناسی خودسازی علاقه دارند و تمام آن‌هایی که به دنبال تقویت قدرت بخشیدن در وجودشان هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب قدرت بخشش می‌خوانیم

افراد کمی‌ هستند که وارد فرآیند یافتن شریک زندگی شده باشند و رد شدن، ناامید شدن یا نوعی تبادل محبت را تجربه نکرده باشند. حتی ممکن است خیال‌پردازی‌های همراه با حس گناهی در مورد کسی داشته باشیم که دارای رابطه با فرد دیگری است، مثل شریک زندگی، دوست، همکار یا حتی رئیس‌مان. همه ما امیدواریم که زمان‌های شاد و زیبایی نیز در جستجوی عشق زندگی خود داشته باشیم. اما حتی در این‌صورت، بیشتر ما نمی‌توانیم بدون هیچ مشکلی از این فرآیند عبور کنیم. حتی کسانی که به‌نظر می‌رسد به خواسته‌ی خود رسیده باشند و در ظاهر قادر باشند هر کسی را که دوست دارند، از آن خود کنند، دارای یکی دو داستان غم‌انگیز هستند. آنچه وضعیت را دشوارتر می‌کند، ویژگی عجیبی در طبیعت ما است که بیش از همه جذب کسانی می‌شویم که کمترین دسترسی را به آنها داریم. کل فرآیند یافتن شریک زندگی، دربردارنده‌ی فرصت‌های بسیاری در رابطه با رد کردن دیگران و همین‌طور رد شدن توسط دیگران است. این حوزه از زندگی، می‌تواند از بخشش سود زیادی ببرد. یکی از گیج‌کننده‌ترین زمان‌ها در روابط، مرحله‌ای است که شروع به آشنایی با جنس مخالف می‌کنیم. بعید است مهارت‌ها لازم برای مذاکره در شرایط مورد تجربه خود را داشته باشیم. زخم‌های این دوره، به مراحل بعدتر زندگی منتقل می‌شوند. امیدها، آرزوها، مفروضات و باورهای زیادی در این دوره به شدت مورد آزمایش قرار می‌گیرند زیرا اولین گام‌های خود را در حوزه پُرنوسان روابط برمی‌داریم.

من از تانیا که زن جوان بسیار زیبایی است، پرسیدم ارتباطت با نامزدت چطور است؟ او کمی ‌مردد به نظر می‌رسید. بنابراین از او پرسیدم مشکل چیست؟ او گفت «خوب... او واقعا آزاردهنده است. هر کاری که از او می‌خواهم، هر قدر هم که مسخره باشد، انجام می‌دهد!» اگر این‌قدر پریشان به‌نظر نمی‌رسید، حتماً می‌زدم زیر خنده. مشخص شد که تانیا آنقدر به نامزد خود فشار می‌آورد تا ببیند آیا او حاضر است از خود دفاع کند یا خیر! اما نامزد او، پیام تانیا را دریافت نمی‌کرد و تصور می‌کرد هرچه کار بیشتری برای رضایت او انجام دهد، تانیا او را بیشتر دوست خواهد داشت. تانیا در نهایت از آن مرد جدا شد. این واقعاً غم‌انگیز بود چون فکر می‌کنم او واقعاً عاشق تانیا بود اما نمی‌دانست انجام هر کاری برای راضی نگه‌داشتن او -‌به شکلی متناقض‌- مایه عدم رضایت او می‌شود. تانیا همه علاقه و احساسات خود به او را از دست داد زیرا به شکل‌هایی رفتار می‌کرد که به نظر تانیا، غیرمردانه بود. تانیا زن مدرن تحصیل‌کرده و بسیار باهوشی است اما در زندگی با مردی که همه تلاش خود را برای رضایت او می‌کرد، مشکل داشت.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: بخشش، قدرت انتخاب است
فرمول بخشش خود را بسازید
بخش دوم: موانع سدّ راه بخشش
حس گناه
احساس شرم
بخش سوم: عمیق‌تر شدن: آشتی با خود
از خودانتقادی تا تشویق خود
مرگ، شخصیت‌ساز است
قدرت «پس» گفتن...
آیا والدین‌تان شما را بخشیده‌اند؟
اعتیاد و وسواس
هنر عذرخواهی
افراد بسیار ثروتمند را ببخشید
نگرش‌ها نسبت به پول
رابطه جنسی به‌عنوان یک فعالیت معنوی
مجرد ماندن
پورنوگرافی
بخش چهارم: بخشش عمیق
خود را ببخشید تا خدا را ببخشید
بازی شرم و شهرت
آیا خود را تنبیه می‌کنید؟
باشگاه معنوی
جعبه ابزار بخشش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت بخشش
نویسنده
مترجممحمود جولایی
ناشر چاپیانتشارات کاپیتان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات245
زبانفارسی
شابک978-622-90854-0-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ ۳۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت بخشش

کاربر S
۱۴۰۳/۵/۱
در یک کلام عالی بسیار سلیس و روان نوشته شده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قدرت بخشش

برای دریافت کتاب قدرت بخشش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.