معرفی و دانلود کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول

عکس جلد کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول
قیمت:
۲۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول

کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول نوشته‌ی دکتر مهناز افشار و دکتر شهرام زند، راهنمایی جامع و کامل است از اسامی گیاهان دارویی و خواص آن‌ها در طب سنتی. برخی از دردها و بیماری‌هایی که بسیاری از ما امروز به آن‌ها مبتلا هستیم، تنها با استفاده از چند گیاه دارویی به‌راحتی و در منزل درمان می‌شوند همانطور که در دین مبین اسلام نیز، اشارات فراوانی به استفاده‌ی مستمر از برخی گیاهان شده که خواص درمانی معجزه‌آمیزی دارند.

درباره‌ی کتاب دسته‌بندی گیاهان دارویی براساس حروف الفبا - جلد اول

چقدر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید؟ و تا چه میزان عقیده دارید که سلامتی شما در گروی عمل به دستورات دین اسلام است؟ نتایج بسیاری از تحقیقات علمی‌ای که امروز انجام می‌شوند نشان داده‌اند که دستورات اسلام تا چه اندازه در سلامتی جسمی و روحی ما نقش دارند. آنچه محققان غربی امروز به آن میرسند را معصومین و پیامبر ما سال‌ها پیش در اختیارمان گذاشته‌اند و کافی‌ست به آن‌ها عمل کنیم تا به هیچ درد جسمی یا روحی‌ای دچار نشویم.

در جای‌جای دین اسلام و بنا بر آنچه از معصومینمان به ما منتقل شده، آمده که طب اسلامی، طب پیشگیری است. یعنی تنها با عمل کردن به دستورات دینمان و با پیروی از توصیه‌های ائمه و معصومین، به بسیاری از دردها و بیماری‌ها دچار نخواهیم شد. همانطور که در سوره‌ی مبارکه‌ی مائده، آیه‌ی 16 نیز آمده‌ است: (خداوند هرکه را از خشنودی او پیروی کند به‌وسیله‌ی آن کتاب به راه‌های سلامت رهنمون می‌شود). کتاب دسته‌بندی گیاهان دارویی براساس حروف الفبا - جلد اول نیز یک راهنمای طب سنتی‌ست که به معرفی گیاهان دارویی و خواص معجزه‌آسای آن‌ها در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها پرداخته است. دکتر مهناز افشار و دکتر شهرام زند در این راهنمای جامع علاوه بر بررسی طبع گرم یا سرد بسیاری از مواد خوراکی، به معرفی خاصیت‌ها و موارد استفاده‌‌شان نیز پرداخته‌اند.

با استناد به احکام و آیات قرآنی به‌سادگی می‌توان دریافت که در اسلام آن‌چه برای سلامت جسمی و یا جان آدمی خطرناک و زیان‌بار است حرام یا مکروه اعلام شده و آن‌چه برای سلامت انسان لازم و مفید است، واجب یا مستحب است. هرآنچه سود یا زیانی برای جسم و جان ندارد نیز مباح شناخته‌ می‌شود؛ بنابراین طب پیشگیری در متن مقررات و احکام اسلام گنجانده شده و اجرای کامل و دقیق قوانین الهی در زندگی‌ست که سلامت جسم و جان انسان را همراه دارد. اما این نکته نیز حائز اهمیت است که در علوم جدید و دنیای غرب نیز ثابت شده‌ که آرامش روحی و روانی مبنای آرامش جسمی است و به فرموده‌ی خود خداوندی، این آرامش جز با یاد و توجه به خدا و قوانین او حاصل نمی‌شود. به‌عنوان مثال آنچه مشهود است، این است که در جامعه‌ی خود ما نیز عمر علمای اسلام خیلی بیشتر از علمای پزشکی است؛ چراکه علمای اسلام با توجه به رعایت بیشتر قوانین اسلامی از آرامش بیشتری نسبت‌به پزشکان برخوردارند و بنابراین عمر بیشتری دارند.

و اما چند اصل مهم نیز در طب اسلامی وجود دارد که توجه به آن‌ها ضروری‌ست؛ مثلاً اینکه دارو و درمان از تقدیر، و شفای حقیقی از خداوند است. دارو و پزشک تنها وسیله‌اند و باید از هر سه (خدا، دارو و پزشک) کمک خواست. البته با استناد بر احادیث و گفته‌های معصومین، جایگاه دعا کردن و صدقه دادن نیز بسیار ارزشمند و برای خشنودی خداوند است. زیرا زمانی‌که تقدیر خداوند بر درمان بنده‌اش قرار گرفت، جهت درمان خود وسیله و دارو را برای او فراهم می‌کند.

دکتر مهناز افشار و دکتر شهرام زند در کتاب دسته‌بندی گیاهان دارویی براساس حروف الفبا - جلد اول تعدادی از این موارد درمانی را معرفی کرده و تا حرف (ذ) از الفبای فارسی پیش رفته‌اند. در این راهنما درباره‌ی بسیاری از مواردی که لازم است به آن‌ها توجه شود، برای مثال بهداشت دهان و دندان، سلامت دستگاه گوارش، سلامت پوست و مو، مغز و اعصاب و قلب و عروق صحبت شده و سپس گیاهانی چون چای سبز، خرمالو، خردل، خشخاش، ذرت و... معرفی شده‌اند. همانطور که پیش‌تر ذکر شد این کتاب مجلد اول از یک مجموعه است و برای بررسی کامل و دقیق گیاهان دارویی در طب سنتی لازم است مجلد بعدی نیز مطالعه شود.

انتشارات آئی‌سا کتاب دسته‌بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب دسته‌بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به طب سنتی و اسلامی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این راهنمای جامع را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول می‌خوانیم

بهداشت دهان و دندان

در باب خلال کردن و مسواک زدن روایات بسیاری از ائمه معصومین (ع) بیان‌ شده است.

پیامبر (ص) می‌فرمایند: (هر کس در روز دو بار مسواک بزند سنت پیامبران را استمرار بخشیده‌ است، در برابر هر نمازی که بخواند خداوند برایش پاداش صد رکعت می‌نویسد، از فقر به غنا درمی‌آورد، دهانش خوش‌بو می‌شود، حافظه‌اش فزونی می‌یابد، فهمش استوار و غذایش گوارش می‌شود، درد دندان‌هایش از بین می‌رود و تمیز می‌شود، فرشتگان به‌واسطه‌ی نوری که بر او می‌بینند با او دست می‌دهند. هم‌چنین آورده‌اند چه نیکو مسواکی است زیتون. از درختی خجسته که دهان را خوش‌بو می‌کند و جرم دندان را از بین می‌برد).

پیامبر اکرم (ص) مسواک با نی ساقه‌ی ریحان و انار را نهی کرده‌اند؛ زیرا رگ جذام را فعال می‌کنند.

برای سفید شدن دندان‌ها کف دریا و نمک ترکی را به نسبت مساوی مخلوط و با آن مسواک کنید.

برای خوش‌بو شدن و رفع بلغم دهان 5 گرم هلیله‌ی زرد، 10 گرم خردل و 5 گرم عاقرقرها را نرم ساییده و با آن مسواک کنید. مویز، موسیر، پنیر، بادرنجبویه، تره، کندر، آویشن، نمک، آب نیم‌گرم و انجیر دهان را خوش‌بو می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
حرف (الف)
حرف (ب)
حرف (پ)
حرف (ت)
حرف (ث)
حرف (ج)
حرف (چ)
حرف (ح)
حرف (خ)
حرف (د)
حرف (ذ)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-622-5247-34-5
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول

برای دریافت کتاب دسته بندی گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.