معرفی و دانلود کتاب درمان‌های طبیعی

عکس جلد کتاب درمان‌های طبیعی
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درمان‌های طبیعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمان‌های طبیعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمان‌های طبیعی

کتابی که باید در هر خانه‌ای باشد! کتاب درمان‌های طبیعی یکی از بهترین راهنماهای پزشکی برای بهبود بیماری‌هاست. اسکات بنکس و جو کرایناک در این اثر بر تغییر سبک زندگی، اصلاح برنامه‌ی غذایی و استفاده از انواع مکمل‌ها و مواد طبیعی دارویی تمرکز دارد. در این کتاب پرفروش و برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب پزشکی آمریکا، با انواع شیوه‌های درمان طبیعی مانند طب گیاهی، هومئوپاتی، شلاسیون و... آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب درمان‌های طبیعی

خودتان را در موقعیت زیر تصور کنید: پزشکتان دو نوع دارو در مقابل شما قرار می‌دهد: شیمیایی و طبیعی. اصلاً فرقی ندارد بیماری شما چه باشد. کدام گزینه را انتخاب می‌کنید؟ گزارش مرکز ملی آمار سلامت نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از بزرگسالان، گزینه‌ی درمان طبیعی را انتخاب می‌کنند. مردم باور دارند که محصولات، داروها و غذاهای طبیعی سالم‌تر و بهتر هستند. حتی اگر از نظر علمی به آن‌ها گفته شود که استفاده از هر دو محصول به یک نتیجه منجر می‌شود، باز هم محصول طبیعی را انتخاب می‌کنند. برای بهبود اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی و بیش‌فعالی، باز هم مردم ترجیح می‌دهند که درمان طبیعی را انتخاب کنند و به سراغ داروهای تجویزی روان‌پزشکان نمی‌روند. این تمایل دلایل زیادی دارد. دلایلی که در کتاب درمان‌های طبیعی (Natural Cures For Dummies)، با آن‌ها آشنا می‌شوید.

معرفی و دانلود کتاب درمان‌های طبیعی

اگر مردم بخواهند لاغر شوند، سرما نخورند، استرس خود را کاهش دهند، سیستم ایمنی‌شان را تقویت کنند، انرژی بیشتری داشته باشند یا...، بیشتر به سراغ گیاهان دارویی می‌روند. مغازه‌های عطاری روز به روز زیادتر می‌شوند و مردم برای درمان انواع بیماری‌ها، پیشنهاد می‌دهند که به‌جای پول دادن به دکترها، با یک گیاه دارویی همه‌ی مشکلاتتان را درمان کنید. باز هم به این سؤال می‌رسیم که چرا تمایل به درمان‌های طبیعی و گیاهان دارویی بیشتر شده است؟ شاید ناکارآمدی طب رایج یکی از دلایل باشد. افرادی که به پزشکان مراجعه می‌کنند، در اغلب موارد زیر پنج دقیقه معاینه می‌شوند و داروهای مختلفی برایشان تجویز می‌شود. درصد بالایی از پزشکان به سبک زندگی بیمار اهمیت نمی‌دهند و فقط می‌خواهند با یک دارو، علائم بیماری را از بین ببرند؛ نه علت آن را. در بعضی از شرایط همین داروها عوارض بیشتری را ایجاد می‌کنند و به بیماری‌های دیگری منجر می‌شوند. در نقطه‌ی مقابل، درمان طبیعی تغییر سبک زندگی را اولین راهکار بهبود بیماری می‌داند و پیشگیری از بیماری‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد. کسانی که به طب طبیعی روی می‌آورند، باید در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کنند، ورزش منظم را جدی بگیرند و از استرس به دور باشند. چنین اقداماتی به زمان بسیار زیادی نیاز دارد. اما مطمئن باشید با شروع خواندن کتاب درمان‌های طبیعی و پیاده کردن توصیه‌های اسکات بنکس (Scott J. Banks)، متوجه می‌شوید که چرا پیش گرفتن این سبک زندگی از همین لحظه، الزامی است.

البته که اگر پزشکی رایج نبود، بسیاری از بیماری‌ها درمان نمی‌شد و هنوز هم افراد بسیاری بر اثر طاعون، آنفلوانزا، سل، وبا و... جان خود را از دست می‌دادند. در عوض در این عصر بیماری‌هایی نظیر سرطان، مشکلات قلبی، آسم، دیابت و پوکی استخوان زیاد شده‌اند و بیشتر مردم برای درمان این بیماری‌ها، هزینه‌ی هنگفتی را متحمل می‌شوند. از نظر اسکات بنکس تغییر در سبک زندگی و از همه مهم‌تر رژیم غذایی، باعث می‌شود که بسیاری از مردم به این بیماری‌ها مبتلا نشوند. اما طب طبیعی دقیقاً چیست؟ در این شیوه‌ی درمانی از هر چیز طبیعی مانند گیاهان دارویی، رایحه‌ها، مواد غذایی و حتی مکانیسم‌های دفاعی بدن جزئی از این شیوه‌ی درمانی هستند. آیورودا (پزشکی هندی)، کایروپراتیک (اصلاح ستون‌فقرات)، هومئوپاتی (درمانی شبیه به واکسن‌ها در دوز کم)، طب گیاهی یا سنتی و طب کاربردی فقط شماری از درمان‌های طبیعی هستند. اسکات بنکس در اولین بخش از کتاب همه‌ی این روش‌های درمانی را معرفی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب درمان‌های طبیعی

بخش دوم کتاب درمان‌های طبیعی برای کسانی است که می‌خواهند بیماری خاصی را درمان کنند. با مراجعه به فهرست این بخش با انواعی از بیماری‌ها از سردرد ساده گرفته تا سرطان مواجه می‌شوید که اسکات بنکس راه درمان هر کدام را ذکر کرده است. او بیش از هر چیزی به گنجاندن مکمل‌های مختلف در برنامه‌ی غذایی باور دارد و برای هر بیماری، لیستی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، مکمل‌ها، گیاهان دارویی و... پیش چشم خوانندگان می‌آورد. افرادی که می‌خواهند سبک زندگی‌شان را تغییر دهند، به بخش سوم کتاب مراجعه کنند. در پیوست کتاب که بخش چهارم آن به حساب می‌آید، همه‌ی مواد نام‌برده در کتاب و موارد مصرفشان در جدول آمده است.

متأسفانه محبوبیت درمان طبیعی باعث شده است که برخی شیادان با ادعای درمان همه‌ی بیماری‌ها، از اعتماد مردم سوء‌استفاده کنند. شیادانی که مدرک پزشکی ندارند و فقط و فقط به فکر جمع‌آوری پول بیشتر هستند. در این میان اما کسانی هستند که مدرک پزشکی دارند و دغدغه‌شان درمان بیماری‌ها و بهبود سلامت جسمی و روانی همه‌ی مردم جامعه است. اسکات بنکس یکی از این افراد است. او دکتری کایروپراکتیک دارد و در مؤسسه‌ی طب کاربردی تحصیل کرده است. وی در کالجی در نیویورک، آناتومی و فیزیولوژی درس می‌دهد. بنکس به‌جای درمان بیماری، بر فرد بیمار تمرکز دارد و عوامل محیطی، سبک زندگی و عوامل ژنتیکی را در کنار هم بررسی می‌کند. او که به دریافت نشان افتخار بزرگ‌ترین درمانگر آمریکایی نائل شده است، در برنامه‌های تلویزیونی محبوب پزشکی مانند «داکتر فیل» صحبت می‌کند و تجربه‌هایش را به مردم و دیگر پزشکان انتقال می‌دهد. کسانی که راه ارتباطی با این پزشک حاذق ندارند، می‌توانند از کتاب پرفروش و مشهور او یعنی کتاب درمان‌های طبیعی بهره ببرند. این کتاب در ایران با ترجمه‌ی دکتر احمد غلامی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، و به همت انتشارات آوند دانش (صاحب‌امتیاز مجموعه کتاب‌های دامیز) منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب درمان‌های طبیعی

  • کتاب پرفروش آمازون در سال 2015
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب ایالات متحده‌‌ی آمریکا در بخش پزشکی جایگزین در سال 2015

کتاب درمان‌های طبیعی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر نسبت به درمان‌های پزشکی رایج تردید دارید و از آن نتیجه نگرفته‌‌اید، کتاب درمان‌های طبیعی را انتخاب کنید. کسانی که می‌خواهند سبک زندگی سالمی در پیش بگیرند و از بیماری‌ها پیشگیری کنند، این کتاب اسکات بنکس را بخوانند.

در بخشی از کتاب درمان‌های طبیعی می‌خوانیم

امروزه از داروهای پیشگیری‌کننده بسیار استقبال می‌شود؛ چون همه می‌دانند که پیشگیری بهتر از درمان است. اما متأسفانه در پزشکی رایج، پیشگیری معمولاً به‌شکل تشخیص زودهنگام و درمان است و به‌ندرت در پی علت اصلی این بیماری‌هاست. همایش‌هایی که در حوزه‌ی سلامت برگزار می‌شود، از پیشرفت‌های مربوط به آزمایش‌های تشخیصی کلسترول، تصلب شرایین، فشارخون، دیابت، پوکی استخوان، سرطان روده‌ی بزرگ، سرطان ریه، سرطان پستان و سرطان پروستات خبر می‌دهد؛ اما اغلب درباره‌ی کشف علل اصلی بیماری، مثل کمبود ویتامین و مواد معدنی، اختلال هضم و جذب مواد معدنی و غیره که پیش‌تر در این فصل ذکر شد، چیزی نمی‌شنویم.

هرچند معاینات سلامت پزشکی رایج بسیار کاربردی است، آن‌ها فقط گام نخست در شناسایی و درمان عامل بیماری‌هاست. پزشکی رایج ممکن است تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی، مانند کاهش میزان نمک یا قند مصرفی را پیشنهاد دهد و شرکت بیمه‌ی شما هم تخفیف عضویت در باشگاه و خرید تجهیزات ورزشی را ارائه کند؛ اما بدون درمان مناسب برای بررسی نقص‌ها و اختلالات، قافیه را خواهید باخت.

طی ملاقات با درمانگر طب طبیعی، می‌توانید انتظار داشته باشید سلامتی شما بسیار دقیق ارزیابی شود که احتمالاً شامل آزمایش‌هایی برای تشخیص کمبود ویتامین و مواد معدنی، عدم تعادل هورمونی، آلرژی و حساسیت غذایی و سلامت روده است. به‌این‌ترتیب، درمان شما بر بهبود سلامتی متمرکز خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که بدنتان همه‌ی چیزهای لازم برای مبارزه با عفونت را دارد و خودتان هم اطلاعات کافی برای حذف موانع را دارید.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
درباره‌ی کتاب
تصورات خنده‌دار
نمادهای کتاب
چیدمان کتاب
بخش 1: ورود به دنیای شگفت‌انگیز درمان‌های طبیعی
فصل 1: مبانی درمان‌های طبیعی
مفهوم درمان‌های طبیعی
تعریف طب طبیعی
بررسی درمان‌های طبیعی از نگاه علم
از طب طبیعی چه انتظاری باید داشت
مزایای بی‌شمار و معایب اندک طب طبیعی
مزایا
معایب
مقایسه‌ی پزشکی رایج و طب طبیعی
مقایسه‌ی مدل بیماری با مدل سلامتی
رویکرد واکنشی به‌جای انفعالی
ارزیابی عوارض جانبی هر رویکرد
چه زمانی باید از پزشکی رایج استفاده کرد
فصل 2: انتخاب رژیم غذایی و سبک زندگی مبتنی بر درمان طبیعی
تغییر نوع غذا و نحوه‌ی خوردن آن: استفاده از غذا به‌جای دارو
حذف غذاهایی که سلامت شما را تهدید می‌کند
ذخیره‌کردن غذاهای سالم
درپیش‌گرفتن عادت‌های غذایی سالم‌تر
تغییراتی در سبک زندگی که کامل‌کننده‌ی طب طبیعی است
پاک‌کردن خانه از سموم
خواب کافی
ایجاد یک عادت ورزشی معقول
تنش‌زدایی در خانه و محل کار
فصل 3: روش‌های مختلف درمان‌های طبیعی
رایحه‌درمانی
خرید اسانس و حامل
استفاده از اسانس‌ها
آیورودا
بازخورد زیستی
تمرین روش‌های تنفس عمیق
آرامش‌بخشی پیشرفته‌ی ماهیچه‌ها
استفاده از تصاویر هدایت‌شده
تمرین مراقبه‌ی ذهن‌آگاهی
شلاسیون
طب کاربردی
داروی گیاهی
انتخاب و استفاده از داروهای گیاهی
جمع‌آوری و استفاده‌ی بی‌خطر از گیاهان دارویی
تنظیم دوز برای کودکان
هومئوپاتی
مصرف داروهای هومئوپاتی
درمان ناهماهنگی خاص با نمک‌های سلولی
ماساژ
طب سوزنی و طب فشاری
کایروپراکتیک
آب‌درمانی
ماساژ
اُستئوپاتی
واکنش‌درمانی (رفلکسولوژی)
طبیعت‌درمانی
طب تغذیه
بخش 2: درمان بیماری‌های رایج
فصل 4: درمان زخم‌ها و بیماری‌های مزمن
ناپدیدکردن کبودی‌ها
ازبین‌بردن سوختگی
درمان زخم
تسکین سردرد
پیشگیری و درمان سوزش معده
آرام‌کردن سکسکه
کاهش درد و تورم ناشی از نیش حشرات و عنکبوت
درمان نیش زنبورعسل، زنبور زرد، زنبور قرمز
درمان نیش حشرات و عنکبوت
بیماری حرکت
تسکین حساسیت به پیچک سمی و بلوط و سماق
تسکین کشیدگی عضله و رگ‌به‌رگ‌شدن
ازبین‌بردن آفتاب‌سوختگی
کاهش تورم
فصل 5: درمان مشکلات حلق و بینی
مبارزه با سرفه
درمان التهاب حنجره
درمان گرفتگی سینوس و خلط پشت حلق
عطسه‌کردن
تسکین گلودرد
فصل 6: مبارزه با آنفولانزا، سرماخوردگی و عفونت‌ها
تقویت سیستم ایمنی
مبارزه با برونشیت
درمان سرماخوردگی
مبارزه با تب
تسریع بهبودی
حمایت از سیستم ایمنی بدن
پاک‌سازی ویروس آنفولانزا و سایر ویروس‌ها
درمان هپاتیت
اصلاح MRSA (استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم در برابر متی‌سیلین)
بیرون‌انداختن انگل‌های داخلی از سیستم بدن
پاک‌سازی ریه‌ها از ذات‌الریه
ریختن زونا (تب‌خال زوستر)
فصل 7: بهبود بیماری‌های پوست، مو، پوست سر، ناخن
راهکاری برای کاهش مشکلات پوستی
ریشه‌کن‌کردن آبسه، جوش و دمل
پاک‌سازی آکنه
خلاص‌شدن از خارش کشاله‌ی ران
تاول
نرم‌کردن میخچه و پینه
درمان درماتیت و اگزما
کنترل ویروس هرپس سیمپلکس 1 (تب‌خال)
کاهش کهیر
فروکش‌کردن پسوریازیس
پاک‌سازی بثورات عمومی
کنترل کرم حلقوی
ازبین‌بردن آکنه‌ی روزاسه
خلاص‌شدن از گال
دفع زگیل
برطرف‌کردن مشکلات مو و پوست سر
پاک‌سازی آکنه‌ی پوست سر
ازبین‌بردن شوره‌ی سر
مبارزه با ریزش مو
ازبین‌بردن تخم شپش: شپش سر
درمان کلاه گهواره: سبوره
مشکلات ناخن
ناخن‌های شکننده
بررسی ناخن‌ها برای تشخیص بیماری‌ها
فصل 8: درمان مشکلات گوش
برطرف‌کردن درد گوش
دردهای گوش میانی
دردهای گوش خارجی (گوش شناگر)
پارگی پرده‌ی گوش
جلوگیری از ایجاد جرم گوش
غلبه بر ازدست‌دادن شنوایی
خارش گوش
زنگ‌زدن گوش (وزوز گوش)
وقتی دنیا می‌چرخد: بیماری سرگیجه و منییر
بررسی سرگیجه
بیماری منییر
ساخت قطره‌ی گوش
فصل 9: مشکلات چشم و بینایی
حفظ سلامت چشم و بینایی با تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی
بررسی دلایل تاری دید
کنارزدن ابرها: آب‌مروارید
رسیدگی به ورم ملتحمه
محافظت از چشم‌ها در دوره‌ی بیماری
تسکین علائم
درمان خشکی چشم
از خستگی چشمان خود بکاهید
کم‌کردن فشار آب‌سیاه
کاهش پیشرفت تباهی لکه‌ی زرد (دژنراسیون ماکولا)
درمان گُل‌مژه
فصل 10: رسیدگی به مشکلات دهان و دندان
بهداشت دهان و دندان
ازبین‌بردن بوی بد دهان (هالیتوزیس)
ازبین‌بردن آفْت دهان
جوان‌سازی لب‌های ترک‌خورده
رسیدگی به التهاب لثه و سایر عفونت‌های لثه
متوقف‌کردن درد و فشار فک: اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی‌فکی (TMJ)
تسکین فوری
توجه به علل ریشه‌ای بیماری
تسکین دندان‌درد
فصل 11: ازبین‌بردن مشکلات پا
پای ورزشکاران
مبارزه با پای ورزشکاران از بیرون تا درون
ازبین‌بردن مخمر و قارچ از درون به بیرون
مبارزه با قوز شستِ پا
مقابله با قوس‌های افتاده (پاهای صاف)
صاف‌کردن انگشت چکشی
کنترل خار پاشنه
درمان ناخن‌های فرورفته در گوشت پا
کنترل التهاب کف پا
پاک‌سازی زگیل‌های کف پا
پاهای خود را صاف کنید: پیچیدگی و چرخش
دست‌وپنجه نرم‌کردن با شین اسپلینت (درد جلوی ساق پا)
برطرف‌کردن بوی بد پاها
مبارزه با واریس
فصل 12: مسائل مربوط به سلامت کودکان
تنظیم دوز برای کودکان 12 سال و کمتر از آن
پرورش کودک
برطرف‌کردن کولیک
پاک‌سازی بثورات پوستی ناشی از پوشک
کاهش ناراحتی ناشی از دندان‌درآوردن
راهنمای جان سالم به در بُردن از آبله‌مرغان
کاهش دردهای زمان رشد
کاهش خطر واکسیناسیون دوران کودکی
فصل 13: کاهش آلرژی، آسم، حساسیت غذایی، عدم تحمل غذا
درمان آسم و حمله‌های آسمی
پرهیز از عوامل ایجادکننده‌ی آسم
تحمل‌کردن حملات شدید آسمی
آزمایش برای شناسایی حساسیت‌ها
نگاهی دقیق‌تر به علائم حساسیت
آزمایش آلرژی
درمان حساسیت‌های فصلی (بینی)
کاهش مواجهه با مواد بالقوه‌ی حساسیت‌زا
شست‌وشوی مجراهای بینی
سیستم ایمنی سالم
درمان حساسیت‌های غذایی
مقابله با عدم تحمل غذا و حساسیت‌ها
آزمایش برای عدم تحمل غذا یا حساسیت
درمان عدم تحمل غذا
درمان بیماری سلیاک و حساسیت به گلوتن
درمان نشت روده
فصل 14: مبارزه با بیماری‌های دستگاه گوارش، ادراری، روده‌ای
کاهش‌دادن اختلالات گوارشی
تغییر رژیم غذایی و نحوه‌ی غذاخوردن
مکمل‌های هضم
التیام سوزش معده در اثر بازگشت اسید به مری (رفلاکس اسید)
دست‌وپنجه نرم‌کردن با ورم معده (گاستریت)
درمان فتق هیاتال
تهوع و استفراغ در ابتدا
ازبین‌بردن زخم‌ها
مقابله با اختلالات روده
بهبود سلامت عمومی روده‌ی بزرگ
تسکین روده‌ی بزرگ با مکمل‌ها
بازگرداندن میکروفلور روده‌ی سالم با پیوند مدفوع
درمان یبوست
مبارزه با بیماری کرون
اسهال
تسکین دیورتیکولیت
درمان هموروئید
درمان سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS)
سنگ‌ها و مشکلات کیسه‌ی صفرا
درمان سنگ‌های کلیوی و عفونت‌های دستگاه ادراری
ازبین‌بردن سنگ کلیه
غلبه بر عفونت مجاری ادراری (UTI)
فصل 15: بازیابی سلامت کمر، مفصل، عضلات
مبارزه با آرتروز در تمام اشکال آن
خلاص‌شدن از شر نقرس
غلبه بر اُستئوآرتریت
رهایی از روماتیسم مفصلی
درمان کمردرد
ازبین‌بردن علل احتمالی کمردرد
تقویت کمر
رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از درد کمر
رفع درد و گرفتگی عضلات
فصل 16: مشکلات خوابیدن و استراحت
غلبه بر بی‌خوابی
ایجاد روال سالم خواب
اصلاح رژیم و عادت‌های غذایی
ورزش‌کردن
مصرف مکمل‌هایی برای کمک به خواب
تنظیم دوباره‌ی ساعت بیولوژیک در پاسخ به هواپیمازدگی
آرام‌کردن خروپف و وقفه‌ی تنفسی در خواب (آپنه)
تسکین سندرم پای بی‌قرار
گرفتگی عضلات پا در هنگام خواب‌گَردی
فصل 17: مقابله با مشکلات مزمن سلامتی
مبارزه با سرطان
ازبین‌بردن سندرم خستگی مزمن (CFS) و فیبرومیالژیا
کنارآمدن با بیماری‌های قلبی‌عروقی و سکته‌ی مغزی
بهبود عملکرد و سلامت سیستم قلبی‌عروقی
تسکین آنژین
آرام‌کردن ضربان قلب نامنظم: آریتمی
بهبود گردش خون: تصلب شرایین
جلوگیری از حمله‌ی قلبی
کاهش فشارخون بالا
آنچه باید درباره‌ی کلسترول بدانید
بهبودی سکته‌ی مغزی
ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌های قند خون
حذف غذاهای مشکل‌دار از رژیم غذایی
افزایش توانایی بدن در تنظیم سطح گلوکز
مکمل برای دیابت نوع 1
مقابله با اختلالات خودایمنی
زندگی خوب با لوپوس
مدیریت اِم‌اس
کاهش میگرن
تقویت استخوان‌ها: پوکی استخوان
دست‌وپنجه نرم‌کردن با بیماری پارکینسون
فصل 18: هدف‌گیری مشکلات غده‌ی فوق کلیوی و تیروئید
رفع خستگی آدرنال و استرس
مداوای اختلالات تیروئیدی
درمان پرکاری تیروئید
تحریک فعالیت تیروئید کم‌کار (هیپوتیروئیدی)
معالجه‌ی اختلال عملکرد غده‌ی هیپوفیز
فصل 19: بررسی مسائل جنسی و بهداشت باروری
بهداشت باروری زنان
درمان دیسپلازی دهانه‌ی رحم
مقابله با اندومتریوز
پستان‌های فیبروکیستیک
خلاصی از شر فیبروم رحم
کنترل عوارض یائسگی
رهاشدن از تهوع صبحگاهی
سندرم پیش از قاعدگی
درمان اختلال ناکارآمدی جنسی
درمان واژینیت (التهاب واژن)
درمان عفونت‌های قارچی
مسائل بهداشت باروری مردان
مواجهه با بزرگ‌شدن پروستات
مقابله با اختلالات نعوظ
افزایش تعداد اسپرم‌ها
مقابله با میزان کم تستوسترون
تقویت باروری
توصیه‌هایی برای زنان
توصیه‌هایی برای مردان
مقابله با بیماری‌های مقاربتی
کلامیدیا
تب‌خال دستگاه تناسلی
سوزاک
ایدز
ویروس پاپیلومای انسانی
بیماری التهابی لگن
شپش عانه
سفلیس
تریکومونیازیس
فصل 20: درمان مشکلات روانی، روحی و رفتاری
حفظ سلامت مغز
افزایش عملکرد مغز به‌کمک رژیم غذایی
مکمل‌هایی برای حفظ عملکرد مغز
فراتر از رژیم غذایی و مصرف مکمل
غلبه بر اعتیاد به الکل و سوءمصرف مواد
کاهش میل
ازبین‌بردن سموم
مقابله با بیماری آلزایمر، زوال عقل و اختلال‌های شناختی دیگر
کُندکردن پیشرفت آلزایمر
نگاهی به دلایل دیگر زوال عقل
رهاشدن از اختلالات اضطرابی
غلبه بر اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی
بررسی اوتیسم
گذر از اختلال دوقطبی
غلبه بر اختلال شخصیت مرزی
مقابله با افسردگی
اختلال‌های خوردن
کنترل شیزوفرنی
بخش 3: ده‌گانه‌ها
فصل 21: ده روش برای دستیابی به بهترین نتیجه از درمان طبیعی
مشاوره با متخصص درمان‌های طبیعی
توجه به علت‌ها، نه علائم
سالم‌بودن به‌جای بیمارنبودن
به‌کارگیری راهنمایی‌های عقل سلیم
پرهیز از درمان‌های معجزه‌آسا
مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی به بهترین شکل‌
مشکوک‌بودن به توصیه‌ی متخصص
ایجاد تغییرات جسورانه
هروقت ممکن بود، غذاهای ارگانیک بخورید
پرهیز از جنگ‌های غذایی
فصل 22: ده قانون کاربردی
گیاهان بیشتری بخورید
از خوردن قند در همه‌ی شکل‌هایش بپرهیزید
مصرف غلات را به حداقل برسانید
نوشیدنی‌های کالری‌دار ننوشید
زیاد آب بنوشید
مرتب ورزش کنید
قبل از سیرشدن، از خوردن دست بکشید
روغن مصرفی‌تان را تغییر دهید
مراقب باشید قربانی نشوید
خواب کافی داشته باشید
فصل 23: ده اصل کلی درباره‌ی درمان طبیعی
ارتباط اجتماعی نوعی درمان است
بیمار را درمان کنید، نه علائم بیماری را
شما همان چیزی هستید که می‌خورید
به‌جای پزشکان به کشاورزان پول بدهید
غذا بهترین دارو است
از نان سفید بترسید
با خوردن نوشیدنی‌های نامناسب، کالری اضافی دریافت نکنید
اجازه دهید ژن‌های شما راهنمایتان باشد
استرس کُشنده است
خوب بخوابید
بخش 4:>پیوست‌ها
پیوست الف: ویتامین‌ها و مواد معدنی
ویتامین‌ها
مواد معدنی
الکترولیت‌ها
پیوست ب: مکمل‌های غذایی
پیوست پ: هورمون‌های طبیعی
پیوست ت: گیاهان دارویی
پیوست ث: داروهای هومئوپاتی
پیوست ج: اسانس‌های معطر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمان‌های طبیعی
نویسنده،
مترجماحمد غلامی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات422
زبانفارسی
شابک978-622-262-095-0
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درمان‌های طبیعی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درمان‌های طبیعی

برای دریافت کتاب درمان‌های طبیعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.