معرفی و دانلود کتاب در ستایش عشق

عکس جلد کتاب در ستایش عشق
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در ستایش عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در ستایش عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در ستایش عشق

کتاب در ستایش عشق گردآوری گفت‌وگوهایی با آلن بدیو، فیلسوف شهیر فرانسوی است که در آن به چیستی و چگونگی عشق می‌پردازد و ارتباط آن را با مسائلی همچون ازدواج، مصرف‌گرایی، فلسفه، سیاست و هنر می‌سنجد. از نظر بدیو عشق در جهان امروز تحت مخاطره است و باید ذیل تعریفی نو و منعطف از موجودیت آن به دفاع برخاست.

درباره‌ی کتاب در ستایش عشق

«عشق باید دوباره ابداع شود، ما این را می‌دانیم!» این جمله‌ی آرتور رمبو، شاعر به‌نام فرانسوی، بر پیشانی کتاب در ستایش عشق (In Praise of Love) می‌درخشد و چکیده و مخلصِ کلامِ آن را در اختیار ما قرار می‌دهد. در این کتاب، آلن بدیو (Alain Badiou) در مقام یک فیلسوف نظریاتش درباره‌ی عشق را طی گفت‌وگوهایی دو نفره با نیکلاس ترونگ (Nicholas Truong) بیان می‌دارد. نیکلاس ترونگ روزنامه‌نگار روزنامه‌ی لوموند است و این گفت‌وگو را به صورت پرسش و پاسخ در جشنواره‌ی سالانه‌ی آوینیون با بدیو برگزار کرده است.

آلن بدیو در کتاب در ستایش عشق با توسل به آرای متفکران گوناگون -از فیلسوفان باستانی همچون افلاطون گرفته تا اندیشمندان مدرن از جمله سیمون دوبووار، سورن کیرکگور و لکان- عشق را بازتعریف می‌کند. به عقیده‌ی آلن بدیو در جهان غرق در مصرف‌گرایی و لذت‌خواهی امروز، اساس عشق در معرض تهدید و خطر قرار گرفته است، پس باید تعریف روشنی از آن به دست داد تا با درک حقیقت آن، در برابر ابهامات، یکنواختی، وسواس و حسادت مقاوم ماند. او عشق را نگاه کردن از دریچه‌ی چشم دو نفر می‌داند. در این میان رنج‌ها و دعواها گریزناپذیرند و مداومت همراه با انعطاف، ضرورت عشق است.

معرفی و دانلود کتاب در ستایش عشق

کتاب در ستایش عشق در شش فصل تدوین و عرضه شده است. آلن بدیو در این شش فصل عشق را از منظرهای از گوناگون از جمله از منظر سیاست، فلسفه، حقیقت و هنر بررسی می‌کند و ابعاد مختلف موضوع عشق را، بر مبنای دیدگاه فلسفی خاص خویشف شرح می‌دهد. بدیو عشق را امری جهان‌شمول و تاریخی و یک ضرورت جمعی می‌داند و همه را به خلق هر روزه‌ی آن فرا می‌خواند.

کتاب در ستایش عشق پیشتر با عناوین دیگری به فارسی برگردانده شده است. این نسخه‌ی فارسی از اثر مذکور را کوروش انصاری ترجمه کرده و انتشارات ویراست به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب در ستایش عشق

  • فیلسوف مشهور فرانسوی در این کتاب مدحیه‌ای در باب قدرت متحدکننده‌ی عشق و خوش‌بینی آن در برابر ناملایمت سروده است. (پابلیشرز ویکلی)
  • شخصیتی مثل افلاطون یا هگل اینجا در میان ما راه می‌رود! (اسلاوی ژیژک، فیلسوف و نویسنده)
  • بدیو تنها در چند فصل کوتاه، نگرانی خود درباره ماهیت عشق در عصر مصرف‌گرایی و دوست‌یابی اینترنتی را شرح می‌دهد. (JSTOR Daily)
  • آلن بدیو در کتاب در ستایش عشق تلاش می‌کند بشریت را در برابر فراز و نشیب‌های به اصطلاح سرمایه‌داریِ جهانی رها کند. (مارک فیشر، نویسنده و نظریه‌پرداز بریتانیایی)

کتاب در ستایش عشق برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان به مسائل فلسفی و اجتماعی و تمامی کسانی که درباره‌ی موضوع عشق کنجکاوی‌هایی دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب در ستایش عشق می‌خوانیم

دشواری‌های عشق به‌دلیل وجود یک دشمن با هویت شناخته‌شده نیست. دشواری‌های عشق در پروسه‌‌ی خود داخلی هستند: این یک ایفای نقش خلاق از عنصر تفاوت است. این خودخواهی است که دشمن عشق است و نه یک رقیب. می‌توانیم بگوییم: دشمن اصلی عشق من، کسی که باید بر آن غلبه کنم، آن «دیگری» نیست، این من هستم، «منیت» که طالب هویت در تقابل با تفاوت است که می‌خواهد جهان خود را به دنیایی پاک‌شده، والایش‌شده و بازسازی‌شده که در منشور تفاوت جریان می‌یابد، تحمیل سازد.

در این لحظه عشق نیز می‌تواند جنگ باشد...

لازم به یادآوری است که مانند بسیاری از پروسه‌های حقیقت، پروسه‌‌ی عاشقانه همیشه مسالمت‌آمیز و در صلح و صفا پیش نمی‌رود. زندگی‌ عاشقانه شامل دعواهای خشن، رنج‌های واقعی و جدایی‌هاست، با این انتظار که آیا ما موفق خواهیم بود بر آن‌ها غلبه حاصل کنیم یا موفق نخواهیم بود. این یکی از دردناک‌ترین تجربه‌های زندگی درون‌نگرانه و ذهنی است، باید پذیرفت! به‌همین‌دلیل است که برخی تبلیغات با عنوان بیمه در برابر همه خطرات؛ یعنی تبلیغات «بیمه کامل»، خود را به نمایش می‌گذارند. قبلاً هم گفته‌ام، عشق حتی آدم‌ها را می‌کشد. قتل‌های عاشقانه و خودکشی‌های عاشقانه وجود دارد. راستش را بخواهید، در مقیاس خاص خود، عشق خیلی مسالمت‌آمیزتر از سیاست انقلابی نیست. یک حقیقت چیزی نیست که در رنگ صورتی آب‌نبات ساخته‌شده باشد. هرگز! عشق نیز رژیم تناقض و خشونت خاص خود را دارد؛ اما تفاوت این است که در سیاست ما با مسئله‌ی دشمنان روبه‌رو می‌شویم، حقیقتاً، درحالی‌که در عشق، ما با پرسش درام‌ها روبه‌رو هستیم.

فهرست مطالب کتاب

بیوگرافی آلن بدیو
مقدمه مترجم
یادداشت ویراستار
پیشگفتار
فصل اول: عشق تهدید شده است
فصل دوم: فلاسفه و عشق
فصل سوم: ساختار عاشقانه
فصل چهارم: حقیقت عشق
فصل پنجم: عشق و سیاست
فصل ششم: عشق و هنر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در ستایش عشق
نویسنده،
مترجمکوروش انصاری
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-622-7751-59-8
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در ستایش عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در ستایش عشق

برای دریافت کتاب در ستایش عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.