معرفی و دانلود کتاب در جستجوی حقیقت

عکس جلد کتاب در جستجوی حقیقت
قیمت:
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی حقیقت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی حقیقت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جستجوی حقیقت

کتاب در جستجوی حقیقت به قلم سپهر سیاوشی، خلاصه و چکیده‌ای‌ست از چندین کتاب که به‌گفته‌ی خود نویسنده، تأثیر زیادی در آرامش روحی او داشته‌اند. سعی او بر این بوده که ارزنده‌ترین نکات این کتاب‌ها را جمع‌آوری کرده و در این منبع ارائه کند تا حس و حال خوانندگان خود را به سمت آرامش و شادی حقیقی سوق دهد.

درباره‌ی کتاب در جستجوی حقیقت

آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده که از موضوعی بترسید و همان اتفاق، هرچند خیلی بعید، برایتان رخ دهد؟ مثلاً تصور کنید که شما از رد شدن در امتحانی واهمه دارید و علی‌رغم تلاش فراوان برای قبولی در آزمون، باز هم به هدف خود نمی‌رسید. به‌راستی چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد و چه توضیح قانع‌کننده‌ای برای آن وجود دارد؟ یا بالعکس، راجع به وقوع امری نیک و خوشحال‌کننده ایمان قلبی داشته باشید و همان اتفاق خوب به‌عینه برایتان پیش بیاید. شاید در منابع زیادی با این حقیقت روبه‌رو شده یا از زبان بسیاری از افراد شنیده باشید که افکار انسان بر اتفاقات زندگی او تأثیر مستقیم دارند. یعنی هرآنچه از ذهنتان می‌گذرد، خواه خوب باشد یا بد، مثبت باشد یا منفی، تأثیر مستقیمی بر زندگی شما می‌گذارد. به‌راستی اگر چنین باشد، چقدر برای تغییر ذهن خود تلاش می‌کنید؟

یکی از مسائلی که در دنیای امروز خیلی راجع به آن بحث می‌شود و مورد توجه عده‌ی زیادی از دانشمندان، کارشناسان و صاحب‌نظران قرار گرفته، مسائل مربوط به تأثیر تفکر انسان و باورهای عمیق او بر زندگی و محیط اطرافش است. در چند دهه‌ی اخیر آزمایش‌های بسیاری با هدف اشراف بر صحت چنین نظریاتی انجام شده و می‌توان ادعا کرد که شاخه‌ای از علم ارتباطی ناگسستنی‌ با این مسئله دارد و آن علم فیزیک است. عمده‌ی آزمایش‌های مربوط نیز در همین شاخه صورت گرفته و سپهر سیاوشی مهم‌ترین آزمایش‌هایی را که در این زمینه انجام شده، به‌همراه نتیجه‌ی آن‌ها و مفاهیمی که به ما معرفی می‌کنند، در کتاب در جستجوی حقیقت گنجانده است.

از دیگر نظریه‌هایی که در رابطه با میدان یکپارچه‌ی انرژی مطرح شده، و سیاوشی نیز در کتاب در جستجوی حقیقت به آن اشاره کرده، نظریه‌ی جهان هولوگرافیک است. درباره‌ی این نظریه به ساده‌ترین شکل می‌توان گفت که واقعیتِ ما، یعنی همان بخشی از جهان هستی که می‌توانیم مشاهده کنیم، می‌تواند فقط یک ترسیمِ سه‌بعدی از واقعیت باشد. در کتاب راهنمای پیش رو می‌خوانید که به‌طور خلاصه هولوگرام عبارت است از یک ساختار تقریباً مسطح تشکیل‌شده از اجزایی در حدود یک میکرون یا کوچک‌تر، که بر اثر نوردهی مناسب طی فرآیندی پیچیده و بسیار دقیق اپتیکی به‌صورت یک عکس سه‌بعدی ایجاد می‌شود و در واقع نور منعکس‌شده از آن همان انعکاس از یک شیء واقعی است.

چندین آزمایش و نظریه‌ی مرتبط دیگر نیز در همین زمینه مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نتایج حاصل از آن‌ها به‌طور خلاصه در کتاب در جستجوی حقیقت ذکر شده است. اینکه جهان موجی از امکان‌هاست که با آگاهی و مشاهده‌ی ما شکل می‌گیرد (توسط مغز ما)، ذرات تشکیل‌دهنده‌ی جهان به‌شکل هولوگرافیکی با یکدیگر در ارتباط هشتند و همه‌چیز در این میدان کوانتومی به هم متصل ‌است و احساسات و آگاهی ما به‌طور واضح بر خودمان و جهان بیرون تأثیر دارد. بله، شاید باورش در ابتدا کمی سخت باشد اما علم نیز ثابت کرده که آنچه بر سرنوشت ما تأثیرگذار است نه فقط میزان تلاش ما، بلکه افکار ما نیز هست.

و اما حقیقت ذهن چیست؟ سپهر سیاوشی در بخش دیگری از کتاب در جستجوی حقیقت، راجع به حقیقت ذهن برای خوانندگان خود توضیح داده است. او می‌گوید ذهن انسان وجه تمایز بارز او با بقیه‌ی موجودات است. به این صورت که به او قابلیت حل مشکل‌ها و چالش‌های پیش رو را می‌دهد. با بررسی زندگی اجداد نئاندرتال خود متوجه می‌شوید که از ابتدای تاریخ، انسان‌های اولیه از ذهن خود برای بهتر کردن زندگی و حل مشکلات‌شان استفاده می‌کرده‌اند. پس می‌توان گفت که ذهن در اصل ابزاری است در خدمت انسان که در طول تاریخ به او کمک کرده تا بر چالش‌های راه غلبه کند. اما نکته‌‌ی مهمی در اینجا وجود دارد و آن این است که گاهی انسان تمرکز خود را از چالش‌ها و مسائل مهم زندگی می‌گیرد و آن انرژی را روی مسائل بی‌ارزش و بی‌اهمیت می‌گذارد. و درست همینجاست که مشکل به وجود می‌آید. برای مثال یک دانشجو طی چند روز آینده امتحان دارد، در حالت عادی او باید در این مدت باقی‌مانده تا آزمون از ذهن خود استفاده کند و با تمام تمرکز به مطالعه بپردازد؛ اما او به‌جای انجام کار اصلی و مهم، ساعت‌ها به قبولی در امتحان یا رد شدن در آن و حتی مشکلات مربوط به حال و آینده‌ی خود فکر می‌کند.

آیا چنین رویه‌ای صحیح است؟ برای تقویت افکار مثبت و تکیه بر نیروی ذهن چه باید کرد؟ سیاوشی در کتاب در جستجوی حقیقت به شما می‌گوید که ذهن انسان از قوی‌ترین‌هاست و قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارد، پس چگونه می‌توان از آن بهره‌ی لازم را برد؟ او راه‌کارهایی را پیش پای شما گذاشته و آنچه لازم است انجام دهید را ذکر کرده، کافی‌ست واقعاً بخواهید و همت کنید. ضمن اینکه در بخش پایانی کتاب مجموعه‌ای از پرسش و پاسخ‌های معنوی در اختیار خوانندگان قرار گرفته که به آرامش روحی آنان کمک قابل‌توجهی خواهند کرد.

انتشارات نارون دانش کتاب در جستجوی حقیقت را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب در جستجوی حقیقت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به‌دنبال تسلط بر اوضاع و شرایط خود هستید و دلتان می‌خواهد در مسیر زندگی خود شادی مستمر را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب در جستجوی حقیقت را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب در جستجوی حقیقت می‌خوانیم

نظریه ریسمان شاخه‌ای از فیزیک است که به‌دنبال توضیح ماهیت بنیادی واقعیت است. این نظریه براساس این ایده است که همه‌ی مواد از رشته‌های کوچک و در حال ارتعاش تشکیل شده‌اند. گفته می‌شود این رشته‌ها به‌قدری کوچک هستند که از دسترس فناوری‌های کنونی خارج هستند، اما تصور می‌شود که آن‌ها اجزای سازنده‌ی همه‌چیز در جهان هستند، از ذرات زیراتمی گرفته تا ستاره‌ها و کهکشان‌ها. نظریه‌ی ریسمان بیش از 40 سال است که وجود دارد، اما هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی خود است. نسخه‌های مختلفی از نظریه‌ی ریسمان وجود دارد، و هنوز مشخص نیست که کدام‌یک، در صورت وجود، صحیح است. با این حال، نظریه‌ی ریسمان این پتانسیل را دارد که درک ما از فیزیک و جهان را متحول کند. یکی از جالب‌ترین جنبه‌های نظریه‌ی ریسمان، پتانسیل آن برای توضیح رابطه‌ی بین علم و معنویت است.

طبق نظریه‌ی ریسمان جهان یک شبکه‌ی گسترده و پیچیده از پیوستگی است و همه‌چیز در نهایت به هر چیز دیگری مرتبط است. این ایده شبیه مفهوم وحدت وجود است که اصل مهم بسیاری از سنت‌های معنوی است. برخی از فیزیک‌دانان بر این باورند که نظریه‌ی ریسمان می‌تواند مبنای علمی برای معنویت فراهم کند. آن‌ها استدلال می‌کنند که اگر جهان واقعاً یک شبکه‌ی گسترده و پیوسته است، پس ممکن است قدرت یا هوش بالاتری وجود داشته باشد که مسئول این به‌هم‌پیوستگی باشد. این قدرت یا هوش بالاتر می‌تواند همان چیزی باشد که بسیاری از مردم از آن به‌عنوان خدا یاد می‌کنند. این واقعیت که نظریه‌ی ریسمان را می‌توان به شیوه‌ای معنوی تفسیر کرد، یکی از مواردی است که آن را بسیار جذاب می‌کند. چه نظریه‌ی ریسمان واقعاً درست باشد یا نه، یادآور قدرتمندی است که هر چه بیشتر درباره‌ی جهان هستی بیاموزیم، ممکن است ماهیت خدا را بیشتر درک کنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
دنیای کوانتم و مفاهیم فیزیکی و متافیزیکی مربوطه
چرا باید با این مفاهیم آشنا شویم؟
آزمایش‌های انجام شده در این زمینه
1. آزمایش دوشکاف
2. مفهوم درهم‌تنیدگی
جهان هولوگرافیک
نظریه‌ی ریسمان
آزمایش‌های مرتبط دیگر
نتایج به‌دست آمده از این مباحث
حقیقت ذهن
چرا ذهن ما سرکش شده است؟! (ریشه‌یابی)
ابزار ذهن برای کنترل انسان
چرخه‌ی فکر-احساس
تو ذهن خودت نیستی!
کلید رهایی، نیروی حال است
قوی‌ترین تمرین ذهن‌آگاهی: مدیتیشن
معرفی چند مدیتیشن کاربردی
تعادل و مفهوم آن در انسان
دو طرز تفکر ناشی از آگاهی یا عدم آگاهی
صلح با خود
سفری برای پذیرش و عشق
از جملات تأکیدی غافل نشوید
نکات و پیشنهادات کلی برای حصول آرامش
پرسش‌و‌پاسخ‌های معنوی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جستجوی حقیقت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات63
زبانفارسی
شابک978-622-276-693-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جستجوی حقیقت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در جستجوی حقیقت

برای دریافت کتاب در جستجوی حقیقت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.