معرفی و دانلود کتاب دام دوست داشتنی بودن: چطور خودتان را از این دام رها کنید و همان طور که هستید به موفقیت برسید

عکس جلد کتاب دام دوست داشتنی بودن: چطور خودتان را از این دام رها کنید و همان طور که هستید به موفقیت برسید
قیمت:
۲۸۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دام دوست داشتنی بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دام دوست داشتنی بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دام دوست داشتنی بودن: چطور خودتان را از این دام رها کنید و همان طور که هستید به موفقیت برسید

کتاب دام دوست داشتنی بودن حاصل بررسی‌های آلیسیا منندز دربار‌ه‌ی میل زنان به دوست‌داشتنی بودن و رابطه‌ی این میل و انگیزه با موفقیت‌های شغلی، اجتماعی و فردی آنان است. نویسنده معتقد است بسیاری از زنان بیش از حد به دوست‌داشتنی بودن اهمیت می‌دهند و همین موجب می‌شود که نتوانند در بزنگاه‌های زندگی بین دوست‌داشتنی بودن و موفق بودن، انتخاب درستی داشته باشند. او در این کتاب راهکارهایی برای رهایی از این دام را در اختیار زنان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب دام دوست‌داشتنی بودن

کتاب دام دوست‌داشتنی بودن (The Likeability Trap: How to Break Free and Succeed as You Are) نوشته‌ی آلیسیا منندز (Alicia Menendez) با بررسی میزان علاقه‌ی زنان به دوست‌داشتنی بودن و تصادم‌هایی که این میل با موفقیت شغلی آنان یا اصیل و واقعی بودنشان ایجاد می‌کند، راهکارهایی را برای رهایی از این میل آسیب‌رسان در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

نویسنده معتقد است که رواج مدل‌های تربیتی و کلیشه‌های جنسیتی‌ای که می‌گویند: زنان باید به نظر دیگران درباره‌ی خودشان اهمیت بدهند و همیشه دوست‌داشتنی باشند، موجب شده است بیشتر زنان، دست یافتن به ویژگی دوست‌داشتنی بودن را نیازی مبرم برای خود فرض کنند و احساس کنند بدون این که دوست‌داشتنی باشند، چیزی در چنته نخواهند داشت. این مسئله باعث شده آنان در موقعیت‌هایی که باید بین دوست‌داشتنی بودن و موفق شدن انتخاب کنند، گزینه‌ی اول را برگزینند و در زمینه‌های کاری، اجتماعی یا فردی، صرفاً دوست‌داشتنی باشند، نه موفق و اصیل.

منندز معتقد است که نمی‌شود همه را راضی نگه داشت و یک زن برای اینکه خودش یا تیم کاری‌اش موفق شوند، ناچار است بعضی افراد را ناراحت و ناراضی کند. آنچه که مهم است این است که او نقش بازی نکند و خود واقعی‌اش باشد. اصالت داشتن بسیار بیشتر از دوست‌داشتنی بودن مهم است. داشتن اصالت، احترام دیگران را به سمت زنان معطوف خواهد کرد، حتی اگر در دوست‌داشتنی بودن آنان خدشه وارد کند.

معرفی و دانلود کتاب دام دوست داشتنی بودن

آلیسیا منندز با بررسی وجوه مختلف مقوله‌ی دوست‌داشتنی بودن به لحاظ فردی، اجتماعی و شغلی، تصویری بسیار جامع و دقیق از این مقوله را به مخاطب ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند با مشخص کردن آسیب‌ها و مشکلاتی که در این زمینه، پیش پای زنان موجود است، راه حل‌های مناسبی را در اختیار آنان قرار دهد تا از دام دوست‌داشتنی بودن رها شوند.

او در این کتاب در تلاش است تا قوانین قدیمی و نظام فرهنگی کلیشه‌ای را درهم بکوبد و قوانین و نظام جدیدی را وضع کند که نتایج بهتر و مؤثرتری داشته باشد.

کتاب دام دوست‌داشتنی بودن بر مبنای پژوهش‌های میدانی و مصاحبه‌های گسترده و تجربه‌های شخصی نویسنده نگاشته شده است. مطالب این کتاب، فشارهای درونی و بیرونی واردشده بر زنان را در راستای وصول به دوست‌داشتنی بودن بررسی می‌کند و بهایی که آنان برای رسیدن به این هدف می‌پردازد را به روشنی بیان خواهد کرد. ‌این کتاب حاوی راه حل‌های عملی و کاربردی برای مقابله با کلیشه‌های فرهنگی است که موجب پس‌رفت‌های جدی در زمینه‌های فرهنگ و اقتصاد و... خواهند شد.

نام کتاب حاضر از تاکتیک سیاسی دام دوست‌داشتنی بودن (Likeability trap) اقتباس شده است. در مبارزه‌های سیاسی، گاهی افراد تلاش می‌کنند تا حریف خود را که غالباً زن است، فردی تشنه‌ی قدرت یا محاسبه‌گر نشان بدهند و از این طریق از محبوبیت و دوست‌داشتنی بودن او در میان طرفدارانش را کم کنند. تقابل موفقیت/محبوبیت که در این کتاب نیز بر آن تأکید می‌شود، در اصل تقابلی اعتباری است که توسط مردان در نظام فرهنگی وضع و به یک کلیشه تبدیل شده است. این مبحث به طور مفصل در حوزه‌ی سیاست مورد پژوهش قرار گرفته است، اما در حوزه‌ی اقتصاد و کسب‌وکار، آلیسیا منندز از معدود افرادی است که به این مسئله توجه کرده و یافته‌هایش را در کتاب حاضر گرد آورده است.

کتاب دام دوست‌داشتنی بودن نوشته‌ی آلیسیا منندز توسط مریم اصغرپور ترجمه شده و در انتشارات بله به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب دام دوست‌داشتنی بودن

  • در میان زنانی که اولین کتاب منندز را به دقت می‌خوانند، سر تکان دادن‌های مشتاقانه و آه‌های حسرت شنیدنی زیادی وجود خواهد داشت. این مطلب موجب ایجاد رفاقت و خشم واقعی در میان زنان خواهد شد و حتی ممکن است موجب شود که یک نفر در یک زمان مشخص، تغییر واضحی را بنیاد نهد. (بوک‌لیست)
  • آلیسیا منندز روزنامه‌نگار و مجری، یک تماس بیدارباش دوستانه برای بیماران تأئیدخواه ارسال می‌کند. او مسئله را به خوبی شرح داده. لحن صمیمانه، دوستانه و گرم او باعث آرامش و دلگرمی زنانی خواهد شد که به دلیل تمایلشان به دوست داشته شدن، از موفقیت باز مانده‌اند. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب دام دوست‌داشتنی بودن برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب حاضر به تمامی زنان، خصوصاً کسانی که در فعالیت‌های اقتصادی دستی دارند، پیشنهاد می‌شود. هم‌چنین علاقه‌مندان به مطالعات فمینیستی نیز می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب دام دوست داشتنی بودن: چطور خودتان را از این دام رها کنید و همان طور که هستید به موفقیت برسید می‌خوانیم

وقتی رزومه‌ای داشته باشید که در آن فقط تسلط به زبان انگلیسی و آشنایی با اِکسِل آمده باشد و شغلتان کاری مربوط به چاپ و مرتب‌سازی باشد، به‌ سختی می‌توان فهمید چطور می‌توانید در محل کارتان تأثیرگذار باشید. بله، باید به‌ موقع سر کارتان حاضر شوید، کارتان را انجام بدهید و سعی کنید کارتان را خوب انجام بدهید. برای رئیستان مهم نیست که مدرکی عالی دارید؛ او مانند یک استراتژیست به شما نگاه می‌کند و می‌خواهد با دادن کمترین دستمزد، بیشترین کار را از شما بکشد. سال‌های اول کارتان پرچالش است چون در این سال‌ها به ‌جای اینکه به رئیستان بگویید توانائی‌تان بیشتر از چیزی است که وظیفه‌تان در محل کار ایجاب می‌کند، باید این توانائی‌تان را به او نشان بدهید ولی نمی‌خواهید به نظر برسد قدردان فرصتی که به شما داده شده است نیستید. می‌خواهید دیگران را تحت ‌تأثیر قرار بدهید ولی می‌دانید که همه نمی‌توانند در جلسات حرف بزنند.

با گذشت زمان، وقتی کارهایتان را در زمان تعیین شده انجام و تحویل دادید، وظایفتان را براساس استانداردها یا فراتر از آنها انجام دادید و چند پیراهن در محل کارتان پاره کردید، کم ‌کم احساس می‌کنید در محل کارتان جایگاهی پیدا کرده‌اید. شما دیگر بچه تازه ‌وارد به شرکت نیستید. در جلسات به ‌جای نشستن روی صندلی‌های کنار دیوار، پشت میز اصلی می‌نشینید و نظرات و بازخوردهایتان را ارائه می‌کنید. وقتی به دستاوردهایی در محل کارتان می‌رسید، آن‌ها را با صدای بلند اعلام می‌کنید.

اگر زن باشید، همچنان که از نظر کاری پیشرفت می‌کنید، جایی بین سطح ابتدایی و سطح میانی، اغلب اوقات یک ‌لحظه یا مجموعه‌ای از لحظات وجود دارد که در آنها متوجه می‌شوید نحوه رفتار شما با خودتان درست نیست و در واقع یک مشکل است. کلمه "مشکل" به ‌ندرت به کار برده می‌شود ولی وقتی موضوع را کاملاً بررسی کنید، همین است: یک مشکل.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
فصل اول: لطفاً دوستم داشته باش
فصل دوم: معمای گلدیلاکس
فصل سوم: دوست داشتنی ‌بودن و اصالت به‌ عنوان مفاهیم تجملاتی
فصل چهارم: هر کاری کنی به نتیجه نمی‌رسی
فصل پنجم: قبضه کردن قدرت
فصل ششم: چهره عمومی؛ خویشتن شخصی
فصل هفتم: زنان خشمگین در همه‌جا
بخش دوم
فصل هشتم: پرداختن به هزینه عاطفی
فصل نهم: دورکردن تمرکز از دوست داشتنی ‌بودن
فصل دهم: ما به عنوان فرد و به عنوان سازمان چه می‌توانیم بکنیم
فصل یازدهم: به او اجازه رهبری‌کردن بده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دام دوست داشتنی بودن: چطور خودتان را از این دام رها کنید و همان طور که هستید به موفقیت برسید
نویسنده
مترجممریم اصغرپور
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-622-90225-3-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۸۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دام دوست داشتنی بودن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دام دوست داشتنی بودن

برای دریافت کتاب دام دوست داشتنی بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.