معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد

عکس جلد کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد
قیمت:
۵۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد

مگان مک دونالد در کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد داستان جودی را برای‌تان تعریف می‌کند که دغدغه‌ی محیط‌‌زیستی پیدا کرده و عزمش را جزم کرده تا دنیا را نجات دهد. می‌پرسید چنین چیزی چگونه ممکن است؟ با ما همراه باشید و با مطالعه‌ی کتاب نامبرده پاسخ سؤال خود را دریابید. گفتنی است کتاب حاضر برنده‌ی جوایز گوناگونی شده برای مثال، بهترین کتاب کودکان و نوجوانان به انتخاب کتابخانه‌ی عمومی شیکاگو نام گرفته است.

درباره‌ی کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد

کتاب جودی دنیا را نجات می‌دهد (!Judy Moody Saves the World) سومین مجلد از مجموعه‌ی پرطرفدار و مشهور جودی دمدمی، نوشته‌ی مگان مک دونالد (Megan McDonald) است. در این مجلد نیز مخاطب یکی دیگر از شیطنت‌ها و ماجراهای جودی دمدمی، به همراه برادرش، استینک دمدمی هستید. بد نیست اشاره کنیم که کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد نخستین بار در سال 2002 به انتشار رسیده است. کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد این‌گونه آغاز می‌شود: یک شرکت معروف تولید چسب‌زخم، به مناسبت پنجمین سالگرد تأسیس شرکتش، یک مسابقه‌ی بزرگ برای کودکان تهیه دیده: «چسب زخمی را طراحی کنید و در مسابقه‌ی بزرگ ما شرکت کنید.»

معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد

ماجرا از این قرار است که بچه‌ها باید یک‌ چسب‌زخم طراحی کنند. برای طراحی آن، می‌توانند از مداد، مدادشمعی یا ماژیک کمک بگیرند. آن‌ها باید در وهله‌ی اول موضوعی پیدا کنند و بعد طرح آن را بکشند. جودی که این آگهی را دیده، حسابی به وجد آمده در مسابقه شرکت کند. همش با خودش می‌گوید: «فکرش را بکن. روی تمام زانوها، قوزک‌ها، آرنج‌ها و خلاصه همه‌جا، چسب زخم‌هایی می‌چسبانند که نقاشی اصل جودی دمدمی رویش چاپ شده. حتی الیزابت بلک ول، اولین دکتر زن هم چسب زخمی با نقاشی خودش نداشت.»

حق با جودی است. اگر او برنده شود، تمام کودکان سراسر کشور از چسب زخم‌های محشری استفاده خواهند کرد که طرح خلاقانه و شاد جودی روی آن‌هاست. اما آیا چنین چیزی تحقق پیدا خواهد کرد؟ تا انتها با کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد همراه باشید تا پاسخ سؤالتان را بیابید. البته وظیفه داریم به شما بگوییم که داستان کتاب حاضر به شرکت در مسابقه‌ی چسب‌زخم محدود نمی‌شود. بلکه اتفاقاتی رخ می‌دهد و جودی چیزهایی می‌شنود که به‌جای شرکت در مسابقه‌ی محشرترین چسب‌زخم، تصمیم بزرگ‌تری می‌گیرد: «می‌خواهم محیط‌زیست را نجات دهم!».

گفتنی است کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد را مگان مک دونالد نوشته، محبوبه نجف‌خانی به زبان فارسی ترجمه کرده و گروه انتشاراتی افق آن را روانه‌ی بازار کتاب ساخته است.

درباره‌ی مجموعه جودی دمدمی

جودی دمدمی (Judy Moody) نام مجموعه‌ای است که مگان مک دونالد آن را نوشته و به انتشار رسانده. در این مجموعه‌کتاب داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان قرار دارند و بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «جودی» رخ می‌دهد؛ دختری سرکش، ادا و اطواری، لوس، و البته با هوش و باذکاوت.

در مجموعه داستان‌های جودی دمدمی وقایع طنز و مفرح بسیاری رخ می‌دهد و به‌همین‌دلیل مخاطبان خردسال به سادگی با ماجراهای آن همراه می‌شوند. مگان مک دونالد پیش‌تر در مصاحبه‌ای اشاره کرده که اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

این مجموعه‌ی محبوب تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده و پرفروش بوده است. همینطور افتخارات فراوانی را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که یکی از عناوین مجموعه‌ی جودی دمدمی (با نامِ جودی و تابستان پرماجرا) در سال 2011 بدل به فیلمی سینمایی به کارگردانی جان شولتز شده است.

جوایز و افتخارات کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد

  • بهترین کتاب کودکان و نوجوانان به انتخاب کتابخانه‌ی عمومی شیکاگو
  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن بین‌المللی خواندن به انتخاب کودکان
  • برنده‌ی جایزه‌ی مهر طلایی اپن هایم توی پورت فولیو
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد

  • جودی دمدمی برگشته است؛ آن‌ هم در حالی که در حال‌وهوای نجات دادن دنیاست. کمیاب! (وب‌سایت آمازون)
  • تقدیم به همه‌ی کتابدارانی که با تمام وجود معتقدند یک داستان خوب می‌تواند دنیا را نجات دهد! (پیتر اچ. ری‌نولدز)

کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد برای چه کسانی مناسب است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد، اثر مگان مک دونالد، بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد می‌خوانیم

جودی گفت: «نمی‌فهمی؟ برای درست کردن پاکت درخت‌ها را قطع می‌کنند. درخت‌ها سایه دارند. آن‌ها گرم‌شدن کره‌ی زمین را کنترل می‌کنند. ما بدون درخت می‌میریم. آن‌ها اکسیژن تولید می‌کنند و گردوخاک را از هوا می‌گیرند.»

مامان گفت: «گردوخاک! خب، اگر قرار است درباره‌ی گردوخاک صحبت کنیم، بهتر است درباره‌ی تمیز کردن اتاقت هم صحبت کنیم.»
- ما... مان!

چطور می‌توانست کار مهمی مثل نجات درختان را انجام بدهد، درحالی‌که حتی نمی‌توانست درخت خانواده‌اش را نجات بدهد؟ دیگر بس بود. جودی یک‌راست به انباری توی پارکینگ رفت و ظرف غذای مهدکودکش را برداشت که عکس زیبای خفته روی آن بود.

استینک پرسید: «ببینم، واقعاً خیال داری ظرف غذای بچگی‌ات را ببری توی اتوبوس؟ آن جا همه‌ی دنیا می‌بینندت!»

جودی گفت: «امروز می‌خواهم با دوچرخه بروم تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنم.»

استینک دستی را که با آن پاکت غذا را گرفته بود، به‌طرف او تکان داد و گفت: «پس توی مدرسه می‌بینمت.»

آخ که جودی چقدر دلش می‌خواست برادر کوچکش را بازیافت کند.

جودی گفت: «باشه، هر کاری دلت می‌خواهد، بکن. یک ضد درخت باش. مسئولیتش به گردن خودت!»

واقعاً که دنیا را جای بهتری کردن، کار خیلی‌خیلی سختی بود.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر
مسابقه‌ی چسبِ زخم محشر
خفاش یا پوست موز
در حال‌وهوای آقای آشغالی
صدف‌های براق انگشت خوکی، شیرهای کوهی و صدف‌های پشت خال‌خالی
وضعیت اضطراری سوسک
خزه‌ی حوض
دیوا دو
خفاشی محشر می‌کند
پروژه‌ی مداد
بطری‌ها محشر می‌کنند
مرض چشمک زدن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-964-369-351-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد

برای دریافت کتاب جودی دمدمی 3: جودی دنیا را نجات می‌دهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.