معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا

عکس جلد کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا

مگان مک دونالد در کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا داستان دخترکی سرکش و باهوش به نام جودی را تعریف می‌کند که تصمیم گرفته تابستان خوبی را پشت سر بگذارد، اما هیچ‌چیز آن‌گونه که او پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده پیش نمی‌رود. مادر و پدرش به سفر می‌روند، دوست صمیمی‌اش کنارش نیست و او و برادرش استینک چاره‌ای ندارند جز این‌که همه‌ی تابستان را با عمه‌ی ترسناکشان سر کنند!

درباره‌ی کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا

اثری که در دست خود دارید، با نام جودی و تابستان پرماجرا (Judy Moody and the Not Bummer Summer)، نُهمین مجلد از مجموعه‌ی پرطرفدار و مشهور جودی دمدمی است. خالق این کتاب مگان مک دونالد (Megan McDonald) بوده و این اثر نخستین بار در سال 2011 به انتشار رسیده است. آنچه در ادامه می‌خوانید، خلاصه‌ای از کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجراست.

معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا

در ابتدای کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا مطالعه می‌کنیم که جودی برای تعطیلات تابستان حسابی برنامه‌ریزی کرده و تصمیم گرفته بهترین تابستان عمرش را پشت سر بگذارد. اما نه‌تنها خبری از روزهای خوب نیست، بلکه این بدترین، ضدحال‌ترین و مزخرف‌ترین تابستان عمر جودی است. راکی، دوست صمیمی‌اش، قرار است به بُرنیو (جزیره‌ای در کشور اندونزی) برود. از طرفی، پدربزرگ و مادربزرگش قرار است به شهرک بازنشسته‌ها اسباب‌کشی کنند، اما بابابزرگش کمردرد گرفته و آن‌ها به کمک نیاز دارند. برای همین است که مادر و پدر جودی تصمیم گرفته‌اند برای دیدن مامان‌بزرگ نانا و بابابزرگ، به کالیفرنیا بروند. البته بدون جودی دمدمی و برادرش استینک!

این‌که جودی دمدمی مجبور است کل تابستان را بدون دوست‌ صمیمی‌اش بگذراند بدترین قسمت ماجرا نیست. حتی این موضوع که باید روزهای زیادی را با استینک وروجک سر کند هم اعصابش را چندان به هم نمی‌ریزد. بدترین و فاجعه‌ترین قسمتِ تابستان، این است که عمه اُپال، خواهر پدرش، قرار است برای مراقبت از جودی و استینک به خانه‌شان بیاید.

جودی بعد از شنیدن این خبر انگار خشکش می‌زند. قبلاً، وقتی خیلی خیلی کوچولو بود، عمه اُپال را دیده بود. تا جایی که می‌داند، احتمالاً عمه باید شبیه یک زامبی شده باشد! نه، این دیگر غیرقابل‌تحمل است. جودی یکی یکی انگشت‌هایش را تا می‌کند و می‌گوید «پس من قرار نیست به بُرنیو بروم. قرار نیست به کالیفرنیا بروم. و حتی قرار نیست به خانه‌ی مامان‌بزرگ لو بروم.» بعد از آن‌که پدر و مادر جودی به نشانه‌ی تأیید سرشان را تکان می‌دهند، جودی از پله‌ها بالا می‌دود، توی اتاقش می‌رود و در را محکم می‌بندد. بعد هم خودش را روی تخت پرت می‌کند.

چند روز بعد، جودی روی تخت بالایی‌اش سرگرم خواندن کتاب کارآگاهی «نانسی درو، شماره‌ی 44» است که از بیرون خانه صدای بوق ماشینی را می‌شنود. بابا از پایین پله‌ها صدایش می‌کند تا بیاید و عمه اُپال را ببیند. جودی چهار دست و پا از تخت بالایی پایین می‌آید و به طرف پنجره می‌دود. از لای پرده یواشکی عمه اپال را نگاه می‌کند و آه از نهادش بلند می‌شود...

امیدواریم که شما مثل جودی دمدمی داستان ما عجول نباشید و کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا را تا انتها بخوانید. به شما اطمینان می‌دهیم که در پایان، آن چیزهایی که اتفاق می‌افتد را باور نمی‌کنید. صبور باشید. جودی هم مثل شما فکر می‌کرد یک تابستان بی‌نهایت کسل‌کننده را در پیش دارد. اما ماجراهایی رخ داد که در ذهنش هم نمی‌گنجید. بیش از این معطلتان نمی‌کنیم. این شما و این مجلدی دیگر از مجموعه کتاب‌های جودی دمدمی.

کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا را محبوبه نجف‌خانی به زبان فارسی ترجمه کرده است و گروه انتشاراتی افق انتشار آن را برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه جودی دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی جودی دمدمی (Judy Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «جودی» رخ می‌دهد؛ دختری سرکش، ادا و اطواری، لوس، و البته باهوش و باذکاوت.

مجموعه داستان‌های جودی دمدمی سرشار از وقایعی طنز و صحنه‌هایی مفرح‌اند. به همین جهت نیز، هر مخاطب خردسالی را به سادگی با خود همراه می‌کنند. نویسنده‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی مورد بحث، مگان مک دونالد، نام دارد. او، چنان‌که در مصاحبه‌ای گفته، اغلب حوادث داستان‌های سریِ جودی دمدمی را از خاطرات دوران خردسالی‌اش در مدرسه اقتباس کرده است.

گفتنی است که مجموعه‌ی جودی دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخارات فراوانی را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که یکی از عناوین مجموعه‌ی جودی دمدمی (با نامِ جودی و تابستان پرماجرا) در سال 2011 بدل به فیلمی سینمایی به کارگردانی جان شولتز شده است.

اقتباس سینمایی از کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا

کتاب جودی و تابستان پرماجرا، در سال 2011 دستمایه‌ی ساخت فیلمی به همین نام قرار گرفت. جان شولتز کارگردانی این اثر را بر عهده داشته است. نمره‌ی این فیلم در سایت IMDB، چهار و سه است.

کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا برای چه کسانی مناسب است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال مخاطبان اصلی کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا هستند و از مطالعه‌ی آن لذت و بهره می‌برند.

در بخشی از کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا می‌خوانیم

وقتش بود. وقت خداحافظی با مامان و بابا. تاکسی بیرون منتظر بود. همه یک میلیون و یک بار، هم‌دیگر را بغل کردند.

جودی پرسید: «می‌شود از کالیفرنیا برای‌مان آدامس بادکنکی بیاورید؟»

بابا موهای جودی را به هم ریخت و گفت: «یک کار بهتر - چه‌طور است آدامس بجوم و به اسم تو روی دیوار آدامس آن‌جا بچسبانم؟»
‌- وای، معرکه است! قول می‌دهید؟
- قول می‌دهم.

بابا و مامانِ جودی سوار تاکسی شدند.

استینک پرسید: «می‌شود برای صبحانه آب‌نبات بخوریم؟»
مامان گفت: «نه. خداحافظ. بچه‌های خوبی باشید!»

جودی و استینک دنبال تاکسی دویدند: «هر روز به ما تلفن کنید، باشد؟»
- می‌شود برای ناهار آب‌نبات بخوریم؟
- خداحافظ! خداحافظ! خداحافظ!

تاکسی دور شد. لبِ استینک لرزید. عمه اُپال دستش را دور شانه‌ی او انداخت. درست همان‌موقع، فرانک بدو از پیاده‌رو آمد و پرسید: «وقتش است؟»

فهرست مطالب کتاب

خبری از خُرخُرستان نیست
بی‌حال‌انگیز
حوصله سررفتنینو
عمه‌ی ترسناک
انجمن غذاهای حال به‌هم‌زن
کار هیجان‌انگیز و غافلگیرکننده
قطار هوایی حال‌به‌هم‌زن
چسب همه‌کاره‌ی قوی
پیک‌نیک کَپکی
فرانکِنجیغکِش
اسم رمز، پاگنده
تعقیب ادامه دارد
هیجان - انگیز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-964-369-900-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا

برای دریافت کتاب جودی دمدمی 9: جودی و تابستان پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.