معرفی و دانلود کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها

عکس جلد کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها

در کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها داستان مبارزه‌ی زنان جوان و جنگجو در بزرگ‌ترین نبرد نسلشان را به قلم امیکو جین بخوانید. قوانین مسابقه ساده است؛ چهار اتاق در قصر اتاق امپراتوری وجود دارد: اتاق‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان. دختران جوانی که از سرتاسر کشور برای شرکت در مسابقه آمده‌اند باید از تمام این اتاق‌ها زنده بیرون بیایند، مراحل را به ترتیب طی کنند و در نهایت برنده این افتخار را پیدا می‌کند که با شاهزاده ازدواج کند. اما آیا به پایان رساندن این کار هم به همین سادگی خواهد بود؟ کتاب پیش رو در سال 2019 برنده‌ی جایزه‌ی ایندی شد.

درباره‌ی کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها

در سرزمین هونوکو هم مثل تمام امپراتوری‌های جهان برای انتخاب ملکه‌ی بعدی هیاهوی بزرگی به پا می‌شود؛ اما اینجا اوضاع کمی فرق دارد. اینجا برای انتخاب ملکه مراسم مبارزه و نبرد سختی اتفاق می‌افتد، تمام دختران قوی و جنگجو سال‌ها برای آماده شدن برای این جنگ تمرین می‌کنند، در نهایت همه در روز سرنوشت‌ساز از گوشه گوشه‌ی کشور به پایتخت می‌آیند و برای به دست آوردن ولیعهد تا پای جان می‌جنگند. همه اجازه دارند که در این جنگ شرکت کنند به جز یوکایی‌ها؛ یوکایی‌ها هیولاهای متنوعی هستند که قدرت‌ها و ظواهر عجیبی دارند و از ابتدای خلقت تهدیدی برای انسان‌ها به شمار می‌رفته‌اند. مری از کودکی برای این مبارزه آماده شده و اجازه نمی‌دهد در این مسیر هیچ چیزی سد راهش شود، حتی سابقه‌ و هویت‌ یوکایی‌اش که آن را از همه پنهان کرده.

این خلاصه‌ی طرح اصلی کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها (Empress of All Seasons) به قلم امیکو جین (Emiko Jean) است. امیکو جین در طرح، فضاسازی، شخصیت‌پردازی و روایتش به‌وضوح از عناصر متنوع فرهنگ ژاپنی الهام گرفته و داستانی به‌شدت هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده خلق کرده است. کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها داستانی تازه و بدیع را در ژانر فانتزی و تخیلی روایت کرده. بسیاری از نویسندگان ژانر فانتزی در جهان‌سازی و شخصیت‌پردازی‌های خود سعی می‌کنند علیه کلیشه‌ها و الگوهای کهنه و اشتباه مسلط بر جهان واقعی قیام کنند و امیکو جین نیز به‌وضوح در این کار موفق عمل کرده.

معرفی و دانلود کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها

مری در طایفه‌ی حیوان‌زن‌ها متولد و بزرگ شده؛ مادرش از کودکی به او گوشزد کرده که مردان ذاتاً استفاده‌کننده هستند و زنان بخشنده‌اند. اما سال‌هاست زنان طایفه‌ی حیوان‌زن‌ها تصمیم گرفته‌اند دیگر چیزی نبخشند و در عوض از دیگران بدزدند. به همین دلیل تمام این زنان تنها یک هدف را دنبال می‌کنند: آن‌ها تلاش می‌کنند مردان را راضی به ازدواج کنند و ثروتشان را بدزدند. حالا مری برای بزرگ‌ترین سرقت عمرش آماده می‌شود. اگر پیروز شود طایفه‌ی خود را سربلند خواهد کرد و اگر ببازد تمام هم‌نوعشان تا ابد به بردگی اسیر خواهند شد. برای اینکه بفهمید عاقبت این مبارزه به کجا خواهد کشید شما را به مطالعه‌ی کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها دعوت می‌کنیم.

کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها توسط آرزو قلی‌زاده ترجمه شده و به همت نشر مون در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها

  • داستانی تاریک، جسور و به‌شدت لذت‌بخش. امیکو جین یکی از چهره‌های جدید و پررنگ ادبیات نوجوان است. (سی. جی. ردوین، نویسنده)
  • کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها با اسطوره‌پردازی غنی و فضاسازی باشکوهش، تخیل شما را برای سفری خطرناک و جادویی با خود همراه خواهد کرد. (جوئل چاربونیو، نویسنده)
  • جهان‌سازی امیکو فوق‌العاده است و میراث ژاپنی‌اش را به نمایش می‌گذارد. از توصیفات غنی و گسترده‌ی مناظر خانه‌های حیوان‌زن‌ها تا شهر هونوکو و اتاق‌های فصلی. هیجان، عشق و خودشناسی همه بخشی از روایت مری هستند. در حوزه‌ای که لبریز از داستان‌های چندجلدی و مجموعه‌های طولانی است، این کتاب، به‌عنوان اثری که داستانش را تنها در یک جلد روایت می‌کند شایسته‌ی ستایش است. (بوک‌لیست)
  • نویسنده‌ی کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها از عناصر فولکلور ژاپنی استفاده و داستان سرگرم‌کننده‌ای خلق کرده که مراتب قدرت بهشت و جهنم، زن و مرد، انسان و یوکایی را هم به چالش می‌کشد. این کتاب با فضاسازی شرقی‌اش طرفداران ژانر فانتزی را بسیار خوشحال خواهد کرد. (Kirkus)

کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها را به نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات داستانی و طرفداران آثار فانتزی و تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها می‌خوانیم

مادر انگشت مانیکورشده‌اش را روی دهانه‌ی فنجان سرامیکی کشید: «حیف شد که زیبایی من رو به ارث نبردی.»

مری احساس کرد یکی نیشگونش گرفته، انگار یکی سر سوزنی را توی پهلویش کرده بود. کاش موهات مثل موهای من براق بود؛ موهای تو رنگ‌پریده و بی‌روحه. چقدر بد که دندون‌هات اون‌طوری روی هم افتاده. شاید اگه صاف می‌ایستادی، این‌طوری... پهن به نظر نمی‌رسیدی. مری مثل همیشه نتوانست جلوی خودش را بگیرد و به مادرش خیره شد، به همه‌ی چیزهایی که باید می‌بود و نشده بود؛ موهای بلند به رنگ آسمان نیمه‌شب، پوستی درخشان که هرگز به پودر احتیاجی نداشت و بدنی کوچک و زیبا.

این روزها کم پیش می‌آمد مری به آینه نگاه کند. مدت‌ها بود که دیگر امیدش را به اینکه بازتاب متفاوتی در آینه ببیند، از دست داده بود. وقتی قدش به یک متر و نیم رسیده بود، دیگر رشد نکرده بود. چاق نبود، اما بدنی ستبر و ماهیچه‌ای داشت. صورتش گرد و سیب‌مانند بود. زشت نبود، اما ساده بود. در روستایی با زنان بسیار زیبا، متوسط بودن به‌معنای جذاب نبودن بود.

تنها ویژگی مشترکش با مادر و همه‌ی یوکایی‌های حیوان‌زن این بود که زیر ظاهر انسانی‌اش، جانوری وحشی زندگی می‌کرد. حیوان‌زن‌ها برای یک هدف به دنیا آمده بودند: مردان را فریب بدهند و راضی به ازدواج کنند و بعد ثروتشان را بدزدند. مادر مری به او گفته بود گرفتن در ذات مردهاست، اما زن‌ها ذاتاً بخشنده‌ان. مدت‌ها پیش طایفه‌ی ما تصمیم گرفت دیگه چیزی نبخشه و از دیگران بگیره.

مری توجهی به گفته‌ی مادرش نشان نداد. نمی‌خواست بابت آن‌همه نقصش عذرخواهی کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگجوی تمام فصل‌ها
نویسنده
مترجمآرزو قلی زاده
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-622-97603-5-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان علمی و تخیلی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها

مائده خطی
۱۴۰۳/۷/۲۰
من خیلی از این کتاب خوشم اومد مطمئنا کسایی که دختر مهتاب رو دوست داشتن اینم دوست دارن یه کتاب خیلی قویتره که وایب سریال‌های چینی فانتزی میده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها

برای دریافت کتاب جنگجوی تمام فصل‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.